Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

Yanık, Donma ve Sıcak Çarpması
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
Return Visits to the Emergency Department: The Patient Perspective Can Bilal AÜTF Acil Tıp AD.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
BÖLÜM 4 Finansal Tablo Analizi Bu bölümü okuduğunuz zaman, şunları yapabiliyor olmanız gerekir: Oran analizinin ne olduğunu açıklamak Beş grup oranın.
SAKARYA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ İl Kanser Koordinatörü Uzm. Dr. Sevda Gürsel.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
GÜVENLİ CERRAHİ KONTROL LİSTESİ
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Kaizen.com KAIZEN TM Institute Etkin Sağlık Hizmet Yönetimi için Çözüm Ortağınız Hedefler ve Örnekler.
ODUNPAZARI ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
Program Tasarım Modelleri
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
SAĞLIK TURİZMİ VE HEMŞİRELİK
Diyarbakır Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dr. Fetin Rüştü YILDIZ Başhekim.
PNÖMONİ.
Yrd. Doç. Dr. Hikmet MARAŞLI Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Proje Yürütücüsü Türkiye.
Ömer Birol DURUKAN mersin Şehir Hastanesi
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
Birim Bilgi Teknolojileri Tic.A.Ş.
Performans Değerlendirme
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Bugün Günlerden Asistan Hekim;
HASTANE İSTATİSTİKLERİ (11) Epidemiyoloji Dersi (EBE 211-AHE 307)
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Servislerin Performanslarının Karşılaştırılması (Benchmarking)
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
MASTİTİSLERİN TEDAVİSİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 7. DERS : HASTA DOSYALARI ARŞİVİ 2
Trabzon Arş.Gör.Dr. Cuma Ali ZOBA.
TUTUM VE ALGILAR.
Hakkında Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2 Ekim 1979 yılında Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi'ne bağlı olarak kurulmuştur. Ülkemizde nitelikli.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
UYGUN OLMAYAN İLAÇ KULLANIMLARI
Bütünleşik Bir Hastane Bilgi Sisteminin Fonksiyonları
ONKOLOJİDE SEMPTOM TRİYAJI uygulamasI VE Kanser Tedavİsİ Uygulanan Yetİşkİnler İçİn Uzaktan Semptom Yönetİm RehberlerİNİN tÜRKÇE VERSİYONU Uzm. Hemş.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI İLAÇ VE TIBBİ CİHAZ KURUMU
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ İLAÇ REHBERİ
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
UYGUN OLMAYAN İLAÇ KULLANIMLARI
Rastgele Nesneler Dersi
Türkiye’de Sağlıkta Dönüşümün Etkileri
C- EPİDOMİYOLOJİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Dr. Sinem BOSTAN Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
Hastalığın Geçmişi Vet. Hek. Tahir S. YAVUZ.
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Dr. Meryem TOP Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi.
Sunum transkripti:

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ -Sağlık Hizmeti Kalite göstergeleri -Çalışan memnuniyeti -Hasta memnuniyeti

Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri Göstergeler hasta, sistem ya da personele yönelik sonuçları değerlendirme ve iyileştirme amacıyla kullanılırlar.  Sağlık hizmetinde düzenli ölçülen ve izlenen indikatörler(gösterge) bize hastanın durumu, sunulan sağlık hizmetinin performansı ve kalitesi hakkında fikir verir.

Hastanın sağlık durumunu değerlendirmek için; Ateş, Nabız, Tansiyon, Satürasyon, Solunum Hızı ve derinliği gibi vital bulgular sık kullanılan klinik indikatörlerdir.

Sağlık hizmeti kalitesini belirlemek için; Yatak doluluk oranı, Mortalite oranı, Enfeksiyon oranı, Hatalı ilaç uygulama oranı, Yatak yarası oranı,

Devamsızlık oranı, Personel devir hızı, Hasta bakımına ayrılan hemşire bakım süresi, Hasta bakım maliyeti gibi indikatör ölçüm sonuçları kullanır. 

SİSTEMİ KONTROL ETMEMİZİ SAĞLAR. Ölçüm sonuçları sağlık hizmeti sistemini izlememizi, Gereksiz ya da yanlış yapılan işlemlerin belirlenerek SİSTEMİ KONTROL ETMEMİZİ SAĞLAR.

Ölçüm sonuçları; Mevcut hizmetin performansını anlamak, Nerede iyileştirme gerektiğini belirlemek İş süreçlerindeki değişikliklerin sağlık hizmeti performansına nasıl etki ettiğini değerlendirmek için kullanırlar.

AYRICA, Sağlık hizmetiyle ilgili önceden belirlediğimiz kalite hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığı, hizmet kalitesinin kabul edilebilir düzeyde olup olmadığı hakkında fikir verir.

Sağlık Hizmet Kalitesiyle İlgili İndikatör Örnekleri HASTALARLA İLGİLİ Yoğun bakım mortalite oranı Bası ülseri oranı Hastane enfeksiyon hızı IV tedavide extravazasyon oranı Cerrahi alan enfeksiyon hızı

HASTALARLA İLGİLİ Düşen hasta oranı Sezaryen oranı Yoğun bakıma tekrar yatış oranı Acil servise 24 saat içerisinde aynı şikâyetle tekrar başvuran hasta sayısı Bir başka sağlık merkezine sevk edilen hasta sayısı

HASTALARLA İLGİLİ Müşahade odasında yatan hastaların kalış süreleri Sitolojik ve patolojik tanı arasındaki uyum oranı Cerrahi profilakside antibiyotiklerin doğru kullanım oranları

ÇALIŞANLARLA İLGİLİ Kesici delici alet yaralanmaları Kan ve vücut sıvılarının sıçramasına maruz kalan çalışanlar “CPR eğitimi” alan hemşire sayısı “Hemşirelikte Yönetim” kursu alan yönetici hemşire sayısı

KURUMLA VE YÖNETİMLE İLGİLİ Ameliyat masası kullanım oranı Hekim başına düşen poliklinik odası oranı Acil servise çağrılan konsültan/icapçı hekimin acil servise ulaşma süresi Hemşirelerin bölüm değiştirme oranı Eksiksiz doldurulan hasta dosyası oranı

KURUMLA VE YÖNETİMLE İLGİLİ Çalışan memnuniyeti Kurumun personel giderleri Kurumun toplam gelirleri Kurumun finansal aktif ve pasifleri Kurumun etkinlik ve verimlilik yüzdesi

İndikatörler sayı ya da oran olarak ifade edilirler.

Örnek 1: Enfeksiyon gelişen hasta sayısı Toplam hasta sayısı

Örnek 2: bası yaralarını yatış günleri ile ilişkilendirmek İstersek; Grade II ve üstü bası yarası gelişen hasta sayısı X 1000 Toplam hasta yatış gün sayısı (İndikatörün tanımı:1000 hasta yatış gününde grade II ve üstü bası yarası gelişen hasta oranı)

2014 ACIBADEM Hemşirelik Kalite Göstergeleri Sonuçlar Hedef %0,08 %0,1 %0,06 %0 %95,3 %100 Basınç Yarası Gelişen Yatan Hasta Oranı Yatan Hasta Düşme Oranı Hemşirelik İlk Değerlendirmesinin Zamanında Dökümante Edildiği Hastaların Oranı

2014 ACIBADEM Hemşirelik Kalite Göstergeleri IV Kanülasyon Sonrasında Tromboflebit Gelişen Hasta Oranı Hastanın Hemşire Bakımından Duyduğu Memnuniyet Oranı Hemşirelerimizden Memnuniyet Oranı Sonuç Hedef %0,07 %0 %91 %90

ÖNERİLEN KAYNAK -TC.Sağlık Bakanlığı gösterge yönetimi Rehberi, Temmuz,2015. -Hemşirelik Hizmetleri Işığında Hastane süreçleri Zehra Alcan,Ayşen Aksoy,Birsen Civil,Devrim Tekinve ark.2011, Nobel Tıp Kitapevleri. -Young.GJ:Meterko,M.Desai,KR(2000). “Patient Satisfaction witf Hospital Care:Effects of Demografic and ınstitutional Characteristics”Medical care, vol:38,pp:325-334 Thiedke,C.C (2007).”What do we really know about Patient satisfaction?” www.aafp.org

TEŞEKKÜRLER SAĞLIKLA KALIN, GÖRÜŞMEK ÜZERE İYİ DERSLER 