SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Henryson Yöntemi ile Madde Analizi
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Madde : Ölçme değerlendirme ve test tekniğinde her bir soru için kullanılan terimdir. Madde analizi temelde; belli niteliklere sahip olması gereken bir.
Çoktan Seçmeli Sınavlar
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Sağlık Araştırmaları (Health Interview Surveys (HIS)) Niels Kr. Rasmussen.
YDYO Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
DEĞERLENDİRMENİN İŞLEVLERİ
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Alt Üst Gruplar Farkına Göre Madde Analizi (Basit Yöntem)
İstatistikte Temel Kavramlar
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -5-
EVRE 1 BLOK 1 Uygulamalı Bilgisayar Eğitimi Öğr. Gör. A. Murat ERGİN E.Ü.T.F. Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim A.D.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Aracının Özellikleri
Değişkenlik Ölçüleri.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
Madde Analizi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoktan seçmeli testleri, büyük miktarlarda katılımın söz konusu olduğu ulusal düzeyde gerçekleştirilen sınavların vazgeçilmezi hâline getiren en önemli.
Yrd. Doç. Dr. Hamit ACEMOĞLU
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Madde (soru istatistikleri)
MADDE ANALİZİ YÜKSEL YEŞİLBAĞ.
Çoktan seçmeli testler
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Soru bankası yazılımı:
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
AKTS Hesaplaması.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme
Sınav Analizleri. Sınav Analizleri SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı,
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
MERKEZİ EĞİLİM(YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ
Numerik Veri Tek Grup Prof. Dr. Hamit ACEMOĞLU.
KLASİK TEST KURAMI VE GÜVENİLİRLİK
KGO KR-20 ve KR-21 Korelasyon Hesaplamaları.
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
DEĞERLENDİRMENİN İŞLEVLERİ
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
TEST İSTATİSTİKLERİ.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖLÇME ARACININ YAPISAL NİTELİKLERİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
OLASILIK DAĞILIMLARI Bu kısımda teorik olasılık dağılımları incelenecektir. Gerçek hayatta birçok olayın dağılımı bu kısımda inceleyeceğimiz çeşitli olasılık.
2.Hafta Dağılım İç tutarlılık Tek Örneklem t Testi
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
TEST.
Sunum transkripti:

SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171

Bu sunumda Sınavmatik © soru bankası tarafından üretilen ve Ölçme ve Değerlendirme Merkezimiz tarafından düzenli olarak öğretim elemanları ile paylaşılan sınav raporlarının yorumlanması hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. / 172

İNCELENECEK RAPORLAR ÇELDİRİCİ ANALİZLERİ ÇELDİRİCİ FREKANS ANALİZİ MADDE FREKANSLARI ÖĞRENCİ MADDE ANALİZİ SINAV SONUÇLARI TEST ÖZET RAPORU / 173

ÇELDİRİCİ ANALİZLERİ / 174 Biyoistatistik bölümünün sorularına ait ortalama zorluk derecesidir. Çok zor: < %30 Önerilen: %50-60 Çok kolay: > %70 Biyoistatistik bölümünün sorularına ait ortalama zorluk derecesidir. Çok zor: < %30 Önerilen: %50-60 Çok kolay: > %70 Bölüm sorularının güvenilirliğini (“sınavı tekrar uygulasak aynı sonucu alır mıyız?” sorusunun cevabı) gösterir. 0-1 arasında değerler alabilir. 1’e ne kadar yakınsa sınavın iç güvenilirliği o kadar yüksektir. Bölüm sorularının güvenilirliğini (“sınavı tekrar uygulasak aynı sonucu alır mıyız?” sorusunun cevabı) gösterir. 0-1 arasında değerler alabilir. 1’e ne kadar yakınsa sınavın iç güvenilirliği o kadar yüksektir.

ÇELDİRİCİ ANALİZLERİ / 175 Bu maddeye ait ayırt edicilik derecesi < 0,15: Kullanılmamalı 0,15-0,24 : Düzeltilmeli 0,25-0,34 : İyi > 0,35 : Mükemmel Bu maddeye ait ayırt edicilik derecesi < 0,15: Kullanılmamalı 0,15-0,24 : Düzeltilmeli 0,25-0,34 : İyi > 0,35 : Mükemmel

ÇELDİRİCİ ANALİZLERİ / 176 Bu maddeye ait güçlük derecesi 3 – Çok iyi madde: Ayırıcılık indeksi +0.4'ten büyük, güçlük düzeyi de 0.15 ile 0.85 arasında. 2 – İyi madde: Ayırıcılık indeksi +0.3 ile +0.4 arasında, güçlük düzeyi de 0.15 ile 0.85 arasında. 1 – Düzeltilerek kullanılabilir: Ayırıcılık indeksi 0.2'den büyük ancak güçlük düzeyi 0.15 – 0.85 aralığının dışında kalanlar. 0 – Kötü madde: Testlerde kullanılmamalı. Ayırıcılık indeksi +0.2'den küçük. 3 – Çok iyi madde: Ayırıcılık indeksi +0.4'ten büyük, güçlük düzeyi de 0.15 ile 0.85 arasında. 2 – İyi madde: Ayırıcılık indeksi +0.3 ile +0.4 arasında, güçlük düzeyi de 0.15 ile 0.85 arasında. 1 – Düzeltilerek kullanılabilir: Ayırıcılık indeksi 0.2'den büyük ancak güçlük düzeyi 0.15 – 0.85 aralığının dışında kalanlar. 0 – Kötü madde: Testlerde kullanılmamalı. Ayırıcılık indeksi +0.2'den küçük.

ÇELDİRİCİ ANALİZLERİ / 177

8

Araştırmanın yöntem bölümünde “Bu araştırma internet üzerinden yürütüldü. Ulusal kongremize katılanlardan internet üzerinden soruları cevaplamaları istendi.” denilmektedir. Buna göre araştırma tasarımı aşağıdakilerden hangisi ile en iyi açıklanabilir? A.Kesitsel tanımlayıcı çalışma B.Randomize kontrollü deney C.Vaka sunumu D.Vaka kontrol araştırması E.Kohort araştırması / 179

ÇELDİRİCİ FREKANS ANALİZİ / 1710 Korelasyon formülüne göre ayırıcılık hesabı Üst-Alt karşılaştırmasına göre basit ayırıcılık hesabı

ÇELDİRİCİ FREKANS ANALİZİ / 1711

MADDE FREKANSLARI / 1712

ÖĞRENCİ MADDE ANALİZİ / 1713

SINAV SONUÇLARI / xxxxxxxxxxxxxxxxx 2xxxxxxxxxxxxxxxxx 3xxxxxxxxxxxxxxxxx 4xxxxxxxxxxxxxxxxx 5xxxxxxxxxxxxxxxxx 6xxxxxxxxxxxxxxxxx 7xxxxxxxxxxxxxxxxx 8xxxxxxxxxxxxxxxxx 9xxxxxxxxxxxxxxxxx 10xxxxxxxxxxxxxxxxx 11xxxxxxxxxxxxxxxxx 12xxxxxxxxxxxxxxxxx

TEST ÖZET RAPORU / 1715

/ 1716 KR20 daha yaygın kullanılmaktadır. KR21 şu şekilde hesaplanır: K/(K-1) * (1 - U*(K-U)/(K*V)), K=madde sayısı;U=ortalama V = varyans KR20 daha yaygın kullanılmaktadır. KR21 şu şekilde hesaplanır: K/(K-1) * (1 - U*(K-U)/(K*V)), K=madde sayısı;U=ortalama V = varyans Literatürde daha yaygın Cronbach Alpha hesabı kullanılmaktadır.

/ 1717