KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Advertisements

ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Fatma KONUK Burcu AY Şeyma KÖKOGLU Ebru MAKAS
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Proje Entegrasyon Yönetimi
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
EĞİTİMDE DRAMA.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
HIGH SCOPE.
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
Entegre Müfredat Modeli
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Etkili Öğretmen Kimdir?
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Tezin Olası Bölümleri.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Rastgele Nesneler Dersi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME MODELLERİ Eriman TOPBAŞ.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma

BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme

Problem Çözmede Tarihsel Perspektifler Throndike, Dewey ve Gestalt Psikologları Bir gestalt psikoloğu tarafından öne sürülen başka önemli bir kavram, “fonksiyonel değişmezlik”ti.

Problem Çözmede Çağdaş Yaklaşımlar Problemi Tanımlama Aykırı düşünme, problemi çözenin yeni çözüm ve hatta başlangıçta problemle alakasız çözümler keşfettiğinde oluşur.

Problemi Tanıtma

Uygun Bir Strateji Seçme Stratejiyi Uygulama Çözümleri Değerlendirme

Problem Çözmede Uzman Bilgisi Alan Bilgisi Özel bir çalışma alanı hakkında bireylerin sahip olduğu bilgi özel bilgi alanı ve basitçe alan bilgisi diye adlandırılır.

Bilişsel Alanda Alan Bilgisinin Bir Örneği Genel Bilgi Genel bilgi, özel bir alana bağlı olmayan geniş bilgilerdir.

Alan Bilgisi ve Uzmanlık Uzman Performansının Yedi Özelliği

Uzmanlığın Gizli Bazı Tuzakları Tasarlanmış Uygulamanın Rolü Sorun Çözme Aktarımı

Eğitim İçin Öneriler: Problem Çözmenin Geliştirilmesi

Eleştirel Düşünme Eleştirel Düşünmenin Bir Tanımına Doğru Eleştirel Düşünmede Bileşen Yetenekler

Zeka Eleştirel Düşünmeyi Sınırlar mı?

Bir Eleştirel Düşünme Becerileri Programını Planlama Uygun Becerileri Tespit Etme

Öğretimi Uygulama Programın Değerlendirilmesi

Bağımsız Programların Örnekleri Üretici Düşünme Programı IDEAL Problem Çözücü CoRT Düşünme Materyalleri Feuerstein Araçsal Zenginleştirme Programı

Bilgeliği Öğretmek Sternberg’in (2001) tanımıyla bilgelik, kişinin kabiliyet ve bilgisini en mantıklı şekilde kullanma isteğidir.

Problem Çözümünün Değerlendirilmesi Bir sorun, araştırmacının ölçmek zorunda olduğu beceri sayısıdır.

Özet Bu bölümde problem çözme ve eleştirel düşünme incelenmiştir. Her iki düşünme tipi iki önemli faktör tarafından sınırlandırılmaktadır. Birinci faktör, bir alan içinde uzman bilgisi, ikincisi, genel bir problem çözme stratejisi /eleştirel düşünme hakkında bilgi.