KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme
Problem Çözmede Tarihsel Perspektifler Throndike, Dewey ve Gestalt Psikologları Bir gestalt psikoloğu tarafından öne sürülen başka önemli bir kavram, “fonksiyonel değişmezlik”ti.
Problem Çözmede Çağdaş Yaklaşımlar Problemi Tanımlama Aykırı düşünme, problemi çözenin yeni çözüm ve hatta başlangıçta problemle alakasız çözümler keşfettiğinde oluşur.
Problemi Tanıtma
Uygun Bir Strateji Seçme Stratejiyi Uygulama Çözümleri Değerlendirme
Problem Çözmede Uzman Bilgisi Alan Bilgisi Özel bir çalışma alanı hakkında bireylerin sahip olduğu bilgi özel bilgi alanı ve basitçe alan bilgisi diye adlandırılır.
Bilişsel Alanda Alan Bilgisinin Bir Örneği Genel Bilgi Genel bilgi, özel bir alana bağlı olmayan geniş bilgilerdir.
Alan Bilgisi ve Uzmanlık Uzman Performansının Yedi Özelliği
Uzmanlığın Gizli Bazı Tuzakları Tasarlanmış Uygulamanın Rolü Sorun Çözme Aktarımı
Eğitim İçin Öneriler: Problem Çözmenin Geliştirilmesi
Eleştirel Düşünme Eleştirel Düşünmenin Bir Tanımına Doğru Eleştirel Düşünmede Bileşen Yetenekler
Zeka Eleştirel Düşünmeyi Sınırlar mı?
Bir Eleştirel Düşünme Becerileri Programını Planlama Uygun Becerileri Tespit Etme
Öğretimi Uygulama Programın Değerlendirilmesi
Bağımsız Programların Örnekleri Üretici Düşünme Programı IDEAL Problem Çözücü CoRT Düşünme Materyalleri Feuerstein Araçsal Zenginleştirme Programı
Bilgeliği Öğretmek Sternberg’in (2001) tanımıyla bilgelik, kişinin kabiliyet ve bilgisini en mantıklı şekilde kullanma isteğidir.
Problem Çözümünün Değerlendirilmesi Bir sorun, araştırmacının ölçmek zorunda olduğu beceri sayısıdır.
Özet Bu bölümde problem çözme ve eleştirel düşünme incelenmiştir. Her iki düşünme tipi iki önemli faktör tarafından sınırlandırılmaktadır. Birinci faktör, bir alan içinde uzman bilgisi, ikincisi, genel bir problem çözme stratejisi /eleştirel düşünme hakkında bilgi.