Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
SUNU İÇERİĞİ (1) Bölümüm Amacı (2) Tarihçesi ve Genel Yeri (3) Eğitim Durumu (a) Akademik Kadro (b) Fiziki İmkanlar (c) Ders Müfredatı (d) Pratik İmkanları (e) Öğrenci Seçimi (4) Mezun İstihdam Durumu (5) Sonuç HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
SUNU İÇERİĞİ (1) Bölümüm Amacı (2) Tarihçesi ve Genel Yeri (3) Eğitim Durumu (a) Akademik Kadro (b) Fiziki İmkanlar (c) Ders Müfredatı (d) Pratik İmkanları (e) Öğrenci Seçimi (4) Mezun İstihdam Durumu (5) Sonuç HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(1) Bölümüm Amacı (Tasarımın anlam ve önemi) Tasarım, bazı istekleri olası en iyi şekilde karşılamak için harcanan tüm çabalardır: yaşamın tüm alanlarını etkiler yaşamın tüm alanlarını etkiler bilimsel temel / kurallara dayanır bilimsel temel / kurallara dayanır özel deneyimle gelişir özel deneyimle gelişir çözümleri gerçekleştirme koşulları sağlar çözümleri gerçekleştirme koşulları sağlar profesyonel işbirliği gerektirir profesyonel işbirliği gerektirir HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(1) Bölümüm Amacı (Tasarımın anlam ve önemi) HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(1) Bölümüm Amacı (ETM nedir?) Tasarım: Toplumsal bir ihtiyacı karşılayacak teknik bir ürün geliştirmek için yürütülen tüm faaliyetlere denir. Farklı noktalara odaklanabilir (görsel, teknolojik vb.) ETM tasarımın artistik (görsel, estetik) + mühendislik (teknolojik, işlevsellik, dayanım, imal edilebilirlik vb.) ele alır. Bu iki tasarım alanını (mühendislik ve estetik) birleştirir HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(1) Bölümüm Amacı (iki disiplinin arakesiti) HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü Mühendislik Endüstri Ürünleri Tasarımı Endüstriyel Tasarım Mühendisliği
(1) Bölümüm Amacı HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(1) Bölümüm Amacı HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
SUNU İÇERİĞİ (1) Bölümüm Amacı (2) Tarihçesi ve Genel Yeri (3) Eğitim Durumu (a) Akademik Kadro (b) Fiziki İmkanlar (c) Ders Müfredatı (d) Pratik İmkanları (e) Öğrenci Seçimi (4) Mezun İstihdam Durumu (5) Sonuç HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(2) Tarihçesi ve Genel Yeri (Dünya) HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(2) Tarihçesi ve Genel Yeri (Türkiye) o Ülkemizde 3-4 yıllık bir geçmişe sahip o Erciyes, Karabük ve Gazi Üniversitelerinde açılmış durumda (+ Celal Bayar Ün. öğrenci almıyor) o (Makine Resim ve Kons. Bölümü 50 yıllık geçmiş/birikime sahip) HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(2) Tarihçesi ve Genel Yeri (Türkiye) HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
SUNU İÇERİĞİ (1) Bölümüm Amacı (2) Tarihçesi ve Genel Yeri (3) Eğitim Durumu (a) Akademik Kadro (b) Fiziki İmkanlar (c) Ders Müfredatı (d) Pratik İmkanları (e) Öğrenci Seçimi (4) Mezun İstihdam Durumu (5) Sonuç HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(3) Eğitim Durumu (a) Akademik Kadro o 1 Prof. Dr. o 4 Doç. Dr. o 4 Yrd. Doç. Dr. o 1 Öğr. Gör. o 1 Arş. Gör = 11 Öğretim Elemanı o (+ Teknoloji Fakültesi + Gazi Üniversitesi + Ankara’da mevcut bir çok potansiyel) HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(3) Eğitim Durumu (b) Fiziki İmkanlar o 3 Tasarım Atelyesi (Stüdyosu) o 1 Bilgisayar Destekli Mühendislik Labı o 2 Bilgisayar Destekli Çizim Labı o 3 Dershane o 2 Model ve Prototip Atelyesi (Planlanmış) o (+ Teknoloji Fakültesi içinde bir çok atelye ve lab fırsatları) HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(3) Eğitim Durumu (c) Ders Müfredatı o Temel Mühendislik Dersleri o Temel ve genel tasarım dersleri o Bilgisayar Destekli Tasarım dersleri o İmalat ve model yapma dersleri o Genel dersler o Seçmeli dersler (ilgi ve yeteneğe bağlı odaklanma sağlayan) HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(3) Eğitim Durumu HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(3) Eğitim Durumu (d) Pratik İmkanları o Uygulama ağırlıklı ders müfredatı o Endüstri stajları o Bir dönemlik sanayi çalışması HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(3) Eğitim Durumu (e) Öğrenci Seçimi o Normal Liselerden o MTOK Öğrencileri (%30 ve bir yıl Hazırlık okuyacak) HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(3) Eğitim Durumu HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
SUNU İÇERİĞİ (1) Bölümüm Amacı (2) Tarihçesi ve Genel Yeri (3) Eğitim Durumu (a) Akademik Kadro (b) Fiziki İmkanlar (c) Ders Müfredatı (d) Pratik İmkanları (e) Öğrenci Seçimi (4) Mezun İstihdam Durumu (5) Sonuç HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(4) Mezun İstihdam Durumu HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(4) Mezun İstihdam Durumu HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(4) Mezun İstihdam Durumu HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(4) Mezun İstihdam Durumu HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(4) Mezun İstihdam Durumu HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(4) Mezun İstihdam Durumu HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
SUNU İÇERİĞİ (1) Bölümüm Amacı (2) Tarihçesi ve Genel Yeri (3) Eğitim Durumu (a) Akademik Kadro (b) Fiziki İmkanlar (c) Ders Müfredatı (d) Pratik İmkanları (e) Öğrenci Seçimi (4) Mezun İstihdam Durumu (5) Sonuç HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(5) Sonuç (Kazanılacak nitelikler) HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(5) Sonuç (Kazanılacak nitelikler - Yapma) HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
(5) Sonuç (Sözün özü - Öğrencilere) İyi bir Üniversitenin iyi bir Fakültesinde yer alan iyi bir Bölüme geldiniz. Hayırlı ve uğurlu olsun HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü
SABRINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM HR. BÖRKLÜ – G.Ü. Teknoloji Fakültesi ETM Bölümü