KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
Advertisements

PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
BAFRA OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
GEMLİK TİCARET MESLEK LİSESİ YGS VE LYS SUNUSU.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
TURİZM HUKUKU SÖZLEŞMELERİ
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALAN TANITIMI
DÜNYA’DA YÜKSELEN DEĞER
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
Oda Tipleri.
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
YGS – 1 PUANLI LİSANS PROGRAMLARI Puan Türü Aktüerya Bölümü YGS Taban PuanlarıYgs 1 Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
NİZAMÜLMÜLK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, GİRİŞ Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, konaklama hizmetlerindeki.
GİRİŞ Bu noktaya kadar size turizm endüstrisinin farklı hizmet sağlayıcılarıyla ilgili bilgiler verildi. Eğlenceden ulaşıma kadar her hizmet sağlayıcı,
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Öğr.Gör. Seda AKIN GÜRDAL
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Kanun Değişiklikleri.
TURİZMDE REHBERLİK Öğr. Gör. A. Özlem ÇALIK.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
MÜŞTERİ KAVRAMI Piyasadaki herhangi bir ürünü satın alan ya da faydalanan bu kişiler tüketici olarak adlandırılmaktadır. Ancak, ürün farklılaşması talep.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
YENİŞEHİR EVLİYA ÇELEBİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE MALİYET ANALİZİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
Seyahat Acentalığı Mesleğinin Turizme ve Ekonomiye Katkıları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK DESTEKLER VE ÇALIŞMALAR
Sunum transkripti:

KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI

Turizm İşletmelerinin Sınıflandırılması Seyahat İşletmeleri Yiyecek-İçecek İşletmeleri Konaklama İşletmeleri Diğer İşletmeler

Ulaştırma İşletmeleri Tur Operatörleri Seyahat Acenteleri SEYAHAT İŞLETMELERİ

Ulaştırma İşletmeleri: Kara-Hava-Deniz-Demiryolu İşletmeleri Tur Operatörleri: Talep ortaya çıkmadan önce ulaşım, konaklama ve varış yerlerindeki diğer hizmetleri bir araya getirerek tur düzenleyen dağıtım aracısıdırlar Seyahat Acenteleri: Tur operatörleri ile tüketiciler arasındaki aracı kuruluşlardır. Turizm endüstrisinin tüm faaliyetlerini programlar halinde tüketiciye sunar.

Seyahat Acenteleri A GRUBU SEYAHAT ACENTELERİ Kar amacı ile turistlere, sektöre yönelik bilgiler veren, paket ve diğer turları oluşturan, konaklama, gezi, spor, eğlence imkanları sunan, oluşturduğu ürünü kendisi veya diğer acenteler vasıtasıyla pazarlayabilen ticari kuruluşlardır. Bu yönüyle aynı zamanda tur operatörü gibi çalışırlar. *** Yurt dışına tur götürme ve yurt dışından tur kabul etme konusunda tek yetkili işletme gurubudur

B GRUBU SEYAHAT ACENTELERİ Ulaştırma işletmelerine ait biletlerin satışları ve A grubu seyahat acentelerinin düzenledikleri turların biletlerinin rezervasyonunu ve satışını yapar. Tur operatörlüğü işlevleri yoktur. C GRUBU SEYAHAT ACENTELERİ Yalnızca yurtiçi talebe cevap verir, yurtiçi turları tanıtır, üretir, pazarlar veya satar. Hem acente, hem de tur operatörü biçiminde faaliyet gösterir. A grubundan ayrılan yönü sadece yurtiçi pazarda faaliyet göstermesidir. A Grubu acentelerinin verdiği ürünleri tanıtır, satar, pazarlayabilir.

YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİ (Y.i.i) Kar Amacı Güden Y.İ.İ. (Ticari) Kar Amacı Gütmeyen Y.İ.İ. (Kurumsal) a. Sınırlı Pazara Hitap b. Tüm Pazara Hitap c. Kurumsal İşletmeler d. Ticari İşletmeler Eden İşletmeler Eden İşletmeler a: Ulaştırma İşletmeleri, Kulüpler, Kurumsal İşletmeler b: Konaklama İşletmeleri, Bağımsız Y.İ.İ., Kafe ve Barlar, Fast Food Restoranlar c: Resmi Kurumlar, Üniversite ve Okullar, Hastaneler, Askeri Kurumlar d: Endüstriyel İşletmeler Kaynak: Davis ve Stone:1993:4

Konaklama İşletmeleri Turistlerin geçici konaklama , yeme-içme, kısmen eğlence ve diğer bazı sosyal ihtiyaçlarını karşılayan işletmelerin oluşturduğu sektör olan konaklama sektöründe faaliyet gösteren işletmelerdir. Turistlerin seyahat nedenleri, seyahat şekilleri, beklentileri, gelir düzeyleri ve zevkleri çok farklı olduğu için bu sektörde yer alan işletmeler ve ilgili sınıflandırmalar da son derece farklıdır.

DİĞER İŞLETMELER Doğrudan turizm endüstrisine bağlı seyahat, yiyecek-içecek ve konaklama sektörlerinde faaliyet gösteren işletmelerin yanısıra, varlıkları kısmen ya da tamamen turizme bağlı olan işletmeler de mevcuttur. Dört ana grupta toplanabilir: 1. Turizmle ilgili çeşitli ürünleri üreten işletmeler (Seyahat ve tatil özel giysileri, hediyelik eşya dükkanları..vs) 2. Turizme bağımlı işletmeler: Havalanları, liman ve istasyonlarda ve tatil beldelerinde çeşitli tüketim malları satan perakendeci işletmeler 3. Turizmle İlgili Özel Hizmetleri Üreten İşletmeler: Çevirmenlik ve Rehberlik Hizmetleri, animasyon hizmetleri, döviz büroları.. vs. 4. Turizm tanıtım ve reklamcılık işletmeleri

KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ Konaklama İşletmeleri turizm endüstrisinin önemli bir alt koludur. Oteller ise bu işletmelerin daha çok uzmanlaşmış bir türüdür. Bir otel, kendi ürünleri ve pazarıyla, teknoloji ve yöntemleriyle bir işletmedir. Konaklamanın yanısıra, iş görüşmelerinin yapıldığı, toplantı, konferans, rekreasyon, eğlence imkanlarının sunulduğu, istihdam sağlayıcı ve döviz kazandırıcı özellikleriyle yöre insanları için de oldukça ilgi çekici olan işletmelerdir.

Otelciliğin Tanımı ve Özellikleri Otel, yolcuların seyahatleri boyunca ücret karşılığında konaklayabilecekleri ve beslenme ihtiyaçlarını devamlı olarak karşılayabilecekleri işletmelerdir (Uluslararası Turizm Akademisi) Oteller, asıl fonksiyonları müşterinin geceleme ihtiyaçlarını sağlamak olan, bu hizmetin yanında yeme-içme, eğlenme ihtiyçları için yardımcı ve tamamlayıcı birimleri bünyelerinde bulunduran en az 10 odalı tesislerdir (2634 sayılı turizm teşvik kanunu).

1952 yılında Uluslararası Otel Sahipleri Birliği, otel terimlerinin her ülkede aşağıdaki özelliklere sahip kuruluşlar için kullanılmasını kabul etmiştir: 1. Yönetimiyle olduğu kadar, donatımıyla da müşterilerin ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte olmalıdır 2. Yalnız konaklama değil, aynı zamanda beslenme ihtiyacını da karşılayabilmelidir 3. Müşterilerle kısa vadeli bir anlaşma yapan işletmeler olmalıdır 4. Otelcilik endüstrisi standartlarına uyma eğilimi göstermeli ve buna kendisini zorunlu saymalıdır. 5. Müşterilerine tahsis ettiği odalarda sağlık koşullarına uygun olarak yerleştirilmiş banyo, tuvalet, lavabo gibi donatım araçları bulundurmalıdır 6.Yeter sayıda teknik ve hizmet personeline sahip olmalıdır

Otel işletmelerinin Özellikleri 1. Otel İşletmeleri «Zaman» satar 2. Otel işletmeciliği «insan gücü» ne dayanır 3. Otel hizmetlerinin gerçekleşebilmesi, otel personeli arasında «yakın işbirliği ve karşılıklı yardımı» gerektirir 4. «7/24» hizmet verir 5. Dinamiktir 6. Risk faktörü oldukça yüksektir

Oda Sayısı, Faaliyet Gösterdikleri Ülke Sayısı ve Toplam Otel Sayısına Göre Dünyanın En büyük Otel Grupları

Oda Sayısı, Faaliyet Gösterdikleri Ülke Sayısı ve Toplam Otel Sayısına Göre Dünyanın En büyük Otel Grupları Kaynak: Walker, 2012

Kaynak: Batman, Orhan. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi Kaynak: Batman, Orhan.(2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları, İstanbul. Teşekkürler 