Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
Advertisements

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Türkiye İstatistik Kurumu Faaliyetleri Nilgün DORSAN Strateji Geliştirme Daire Başkanı.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Diyarbakır - 29 Ocak 2011 HALKBANKGAP’TA Yunus ESMER.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
DEVİR SONRASI SULAMA ŞEBEKELERİNİN PERFORMANSINA GENEL BİR BAKIŞ Prof.Dr. Hasan DEĞİRMENCİ Yrd.Doç.Dr. Çağatay TANRIVERDİAraş.Gör. Gülşah ÜĞLÜ Kahramanmaraş.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
USTANASORPROJESİ. GEREKÇE 10. Kalkınma Planı’nda;  İşgücü piyasası ile meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdam.
Pazarlama Çevresi.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
İhracat Teşvikleri. Türkiye’de İthalat ve İhracat Katma Değerli Üretime Geçiş İhracatçıya Sağlanan Devlet Yardımları.
Pazarlama İlkeleri.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
BANKALARIN TANIMI, FAALİYETLERİ, TÜRLERİ
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
COĞRAFİ KONUM.
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ISTATİSTİK I FIRAT EMİR DERS II.
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Buluş nedir?.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
PAZARLAMADA FİYATLAMA
İK MAKALESİ.
TARIM EKONOMİSİ İSTATİSTİĞİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLAR
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Sebze Tohumu Değerlendirme Toplantısı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Bir etnobotanik çalışma, çalışmayı yapacak olan her farklı disiplin için (antropoloji, arkeoloji, ekoloji, farmasötik botanik, farmakognozi, halk bilimi,
Projenin sonlandırılması
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
KİŞİLİK KAVRAMI, ŞİRKETLER VE DİĞER KURUM VE KURULUŞLAR
Sunum transkripti:

Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi

İhtiyaç duyulan bilgilere göre araştırma üç farklı alanda yürütülür. Uluslararası pazarlama, araştırmasının kapsamı genellikle iç pazarlama araştırmasından daha geniştir. İhtiyaç duyulan bilgilere göre araştırma üç farklı alanda yürütülür.

Bu alanlar; 1 Araştırmaya hedef olan dış ülke, bölge veya pazar hakkında genel bilgilerin elde edilmesi. 2 Belirli malların pazarlanması sırasında reklam, fiyatlandırma, dağıtım mamul geliştirilmesi gibi konularda ortaya çıkan sorunların çözümlenmesinde yararlanılacak bilgilerin toplanması. 3 Belirli pazarlar veya ülkelerdeki sosyal, ekonomik, tüketim trendleriyle ilgilenerek ileriye dönük pazarlama koşullarının önceden kestirilmeye çalışılmasıdır.

Araştırma Konusu Sorununun Tanımı ve Araştırma Amaçlarının Tespiti Burada en önemli unsur, işletme problemlerini araştırma konusu olacak biçimde tespit etmektir.

Özellikle dış pazarlara olan uzaklık, problemin tanımını güçleştirebilir. İşletmede uluslararası pazarlama açısından cevaplandırılması gereken çeşitli sorular olabilir. Şöyle ki; – İhracı düşünülen malların belirli ihraç pazarlarındaki pazar potansiyeli nedir? – Bu pazarlarda işletmenin satış potansiyeli nedir? – Seçilmiş pazar veya pazarların hangi bölümüne ağırlık verilmelidir?

Bilgi Kaynaklarının Tespiti Araştırma konusunun seçiminden sonra ikinci adım, çözüm için gerekli bilgilerin toplanmasıdır. Eğer hazır bilgi varsa bu takdirde ikinci elden (ikincil) bilgilerden istenilen sonuçlara gidilmeye çalışılır. İstenen gerekli bilgiler yoksa çalışma bunları elde etmeye yönelik nitelik kazanır

İkincil Veri Kaynakları Uluslararası pazarlama araştırmasının genişliği ve dış ülkelerle ilgili sosyo-ekonomik bilgilere uzaklıkları araştırmayı öncelikle ikincil elden bilgilerin toplanmasına yöneltir. Başka bir deyişle, dış pazarlama araştırmasında bilgi toplama çalışmaları ikincil, yayınlanmış bilgilerin toplanmasına ve incelenmesine yönelik olur. 

İkinci Elden Veriler ve Kaynakları: Uluslararası Resmi Kuruluşların Yayınları – Birleşmiş Milletler (UN) – Uluslararası Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) – Avrupa Topluluğu-Birliği (AT) – (EC) – Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) – Genel Ticaret ve Tarife Anlaşması (GATT) – Uluslararası Kalkınma ve İmar Bankası (IBRD)

İkinci Elden Veriler ve Kaynakları: - Uluslararası Para Fonu (IMF) – Dünya Sağlık Örgütü (WHO) – Uluslararası İşçi Örgütü (ILO) – Uluslararası Ticaret Merkezi (ITC) – Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) – Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD) – Dünya Bankası (WB) – Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU)

devam 2. Yabancı Ülke Yayınları Ülkelerle ilgili demografik, ticari ve ekonomik istatistikler Dış Ticaret Bültenleri ile dış ülke ile ilgili genel ekonomik eğilimler üzerine fikir sahibi olmak mümkündür. 3. Ticari ve Mali Kuruluşlar Uluslararası nitelikteki büyük ticari kuruluşlar ve bankalardır. Bunlardan Ticaret Odalarının esas konuları iç ticaret olup, dış ticaretle de ilgilenirler. Yurt dışında şubeleri bulunan bankalardan da gerek rakipler ve gerekse mali yapı hakkında bilgi toplamak mümkündür. 4. Ticaret ve Sanayi Odaları İle İhracatçı Birlikleri 5. Ticaret Ataşelikleri Ülkenin dış temsilciliklerinin adresleri Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracat Genel Müdürlüğünden, Ticaret odalarından sağlanabilir. 6. Devlet İstatistik Enstitüsü yayınları 7. İhracatı Geliştirme Merkezi (IGEME) aylık bültenleri 8. İktisadi Kalkınma Vakfı yayınları 9. Elektronik veri tabanları

Birincil Veri Kaynakları: İkinci elden bilgi kaynakları yetersiz olduğunda başvurulacak yol, birinci elden orijinal verileri toplamaktır. Birinci elden verilerin toplanmasında çeşitli veri toplama metotları kullanılabilir

Birincil Elden Veri Kaynakları: 1. Anket yoluyla bilgi toplama 2. Gözlem yoluyla bilgi toplama 3. Deneysel bilgi toplama şeklinde olabilir

Gerekli bilgilerin yurtdışından toplanması çeşitli sorunları da beraberinde getirir.  1. Anket sorularına cevap almada güçlükler olur. 2. Yabancı dil sorunu vardır. 3. Çok zaman alır. 4. Maliyeti yüksektir. 5. Anketlerde örnek büyüklüğünü belirleme sorunu vardır.