UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231
GİRİŞ Bu sunumda bir uzaktan eğitim uygulamasının materyalleri ve yöntemi paylaşılacaktır. “Uzaktan Eğitim” konusunun uzaktan eğitim yöntemi olarak sunuluşunu göstereceğiz. / 232
BAŞLIKLAR Kurs Hakkında Amaçlar Program Ders içeriği – 1. Uzaktan eğitim nedir? – 2. Teknoloji ve uzaktan eğitim – 3. Bir uzaktan eğitim metni nasıl olmalı? – 4. Geribildirim – 5. Farklı eğitim etkinliklerini harmanlamak – 6. Klinik stajlarda uzaktan eğitim – 7. Öğrenci tecrübeleri – 8. Uzaktan eğitimin yönetilmesi – 9. Uzaktan eğitim kursu geliştirme – 10. Uzaktan eğitimde kalite güvencesi – 11. Sonuç / 233
4
5
Uzaktan Eğitim Nedir Uzaktan eğitim, özel hazırlanmış, genelde basılı ve bazen de e-öğrenme şeklinde olan ve yüz yüze eğitim ve pratik uygulamalar, öğrenim geribildirimi ve öğrenci desteği dahil diğer öğrenme tecrübeleri gibi entegre öğrenim kaynakları ile desteklenen öğrenim materyallerinin bireysel olarak çalışılmasıdır. / 236 Grant J: Using open and distance learning to develop clinical reasoning skills. In Higgs J, Jones MA, Loftus S, Christensen N, editors: Clinical Reasoning in the Health Professions. New York, 2008, Elsevier.
AvantajlarıDezavantajları Kaliteli eğitimi herkese sunarKlinik beceri yüz yüze öğrenilir Çalışanlar için mükemmeldir.Çok iyi planlama ve denetim gerekir Bilgi sunmak için çok iyi bir yöntemdir. Tasarlamak ve sunmak beceri gerektirir Uzaktaki hekimlere ulaşılabilir; fırsat eşitliği sağlar. Maliyet etkindir ve eğiticinin zamanı etkin kullanır / 237
Uzaktan eğitim ve e-öğrenme aynı şey değildir. / 238
Teknolojinin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirmek gerekir. Görsellik, hızlı erişim gibi avantajlarının yanında elektriğe bağımlı olma, portatif olmaması, üzerinde çiziktirip not almak zor olması gibi dezavantajları da vardır. / 239
10 İster basılı, ister teknolojiye dayalı olsun, uzaktan eğitim metinleri katılımcıyı motive edici, ilerlediğini hissettirici ve sanki eğiticiyle konuşuyormuş gibi hissettirici özelliklerde olmalıdır.
/ 2311
GERİBİLDİRİM Metin içerisinde Eğitici tarafından puanlanan ödevler Dersler Öğrenci grupları Online destek Sınavlar / 2312
EĞİTİM BİLEŞENLERİNİ HARMANLAMAK Tüm materyaller öğrencinin ihtiyacı olduğunda hazır olmalıdır. Yol haritasını iyi belirleyin. Bir rehber ve talimatlar olsun. / 2313
STAJLARDA UZAKTAN DESTEK Öğrenim hedefleri açıkça belirlenir. Klinik problemler sunulabilir. Asistan karnesi aracılığıyla öğrenci takibi / 2314
UZAKTAN EĞİTİMİN YÖNETİLMESİ LMS – Yükseköğrenimde (2013 güz itibariyle): %41 Blackboard ( %23 Moodle ( %11 Desire2Learn ( Kayıt Öğrenci ve öğretmen bilgileri Ders programları Öğrenim kaynakları Değerlendirmeler ve kayıtları Mesajlaşma ve mesaj kayıtları Bilgi değerlendirme ve monitörizasyonu / 2315
BİR UZAKTAN EĞİTİM KURSU GELİŞTİRME / 2316 İhtiyaç belirleme Fizibilite Multidisipliner ekip Üç taslak hazırla, ikinci taslakta pilot uygulama yap Klinik tecrübeyi planla
/ 2317 Eğiticilerin hastalanması ve desteklenmesi Öğrencilerin hazırlanması ve desteklenmesi Ölçme yöntemleri Değerlendirme ve takip yöntemleri Monitörizasyon ve güncelleme için bakım ekibi
[SKYPE KONFERANSLARI] /
[ / 2319
[ / 2320
[ / 2321
[ / 2322
SONUÇ Uzaktan eğitim her yerde kullanılabilir – Kısa bir ders – Tam bir kurs – Tıp eğitiminin tamamı Tüm eğitim programlarında bir sistematik dahilinde kurs hazırlıkları yapılmalı ve uygulanmalıdır. / 2323