UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 15.12.2015 / 231.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
İŞİ KAYBETMEME İşte Kalabilirlik Becerileri. İşverenler Ne İster? American Society For Training and Development ( ASTD) İşyeri Esasları 1. Nasıl Öğreneceğini.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Proje Entegrasyon Yönetimi
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
UZAKTAN E Ğİ T İ M – 2 “Internet’e Dayalı UE” “E-Ö Ğ RENME”  E-Ö ğ renme  Temel Kavramlar  Tanımı  E-ö ğ renme Ortamları  Ö ğ renme Yönetim Sistemi.
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
İSTASYON YÖNTEMİ.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
UZAKTAN EĞİTİM.
Test Geliştirme Süreci
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TEŞHİSLE İLİŞKİLİ GRUPLAR (TİG) TÜRKİYE UYGULAMASI
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231

GİRİŞ Bu sunumda bir uzaktan eğitim uygulamasının materyalleri ve yöntemi paylaşılacaktır. “Uzaktan Eğitim” konusunun uzaktan eğitim yöntemi olarak sunuluşunu göstereceğiz. / 232

BAŞLIKLAR Kurs Hakkında Amaçlar Program Ders içeriği – 1. Uzaktan eğitim nedir? – 2. Teknoloji ve uzaktan eğitim – 3. Bir uzaktan eğitim metni nasıl olmalı? – 4. Geribildirim – 5. Farklı eğitim etkinliklerini harmanlamak – 6. Klinik stajlarda uzaktan eğitim – 7. Öğrenci tecrübeleri – 8. Uzaktan eğitimin yönetilmesi – 9. Uzaktan eğitim kursu geliştirme – 10. Uzaktan eğitimde kalite güvencesi – 11. Sonuç / 233

4

5

Uzaktan Eğitim Nedir Uzaktan eğitim, özel hazırlanmış, genelde basılı ve bazen de e-öğrenme şeklinde olan ve yüz yüze eğitim ve pratik uygulamalar, öğrenim geribildirimi ve öğrenci desteği dahil diğer öğrenme tecrübeleri gibi entegre öğrenim kaynakları ile desteklenen öğrenim materyallerinin bireysel olarak çalışılmasıdır. / 236 Grant J: Using open and distance learning to develop clinical reasoning skills. In Higgs J, Jones MA, Loftus S, Christensen N, editors: Clinical Reasoning in the Health Professions. New York, 2008, Elsevier.

AvantajlarıDezavantajları Kaliteli eğitimi herkese sunarKlinik beceri yüz yüze öğrenilir Çalışanlar için mükemmeldir.Çok iyi planlama ve denetim gerekir Bilgi sunmak için çok iyi bir yöntemdir. Tasarlamak ve sunmak beceri gerektirir Uzaktaki hekimlere ulaşılabilir; fırsat eşitliği sağlar. Maliyet etkindir ve eğiticinin zamanı etkin kullanır / 237

Uzaktan eğitim ve e-öğrenme aynı şey değildir. / 238

Teknolojinin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirmek gerekir. Görsellik, hızlı erişim gibi avantajlarının yanında elektriğe bağımlı olma, portatif olmaması, üzerinde çiziktirip not almak zor olması gibi dezavantajları da vardır. / 239

10 İster basılı, ister teknolojiye dayalı olsun, uzaktan eğitim metinleri katılımcıyı motive edici, ilerlediğini hissettirici ve sanki eğiticiyle konuşuyormuş gibi hissettirici özelliklerde olmalıdır.

/ 2311

GERİBİLDİRİM Metin içerisinde Eğitici tarafından puanlanan ödevler Dersler Öğrenci grupları Online destek Sınavlar / 2312

EĞİTİM BİLEŞENLERİNİ HARMANLAMAK Tüm materyaller öğrencinin ihtiyacı olduğunda hazır olmalıdır. Yol haritasını iyi belirleyin. Bir rehber ve talimatlar olsun. / 2313

STAJLARDA UZAKTAN DESTEK Öğrenim hedefleri açıkça belirlenir. Klinik problemler sunulabilir. Asistan karnesi aracılığıyla öğrenci takibi / 2314

UZAKTAN EĞİTİMİN YÖNETİLMESİ LMS – Yükseköğrenimde (2013 güz itibariyle): %41 Blackboard ( %23 Moodle ( %11 Desire2Learn ( Kayıt Öğrenci ve öğretmen bilgileri Ders programları Öğrenim kaynakları Değerlendirmeler ve kayıtları Mesajlaşma ve mesaj kayıtları Bilgi değerlendirme ve monitörizasyonu / 2315

BİR UZAKTAN EĞİTİM KURSU GELİŞTİRME / 2316 İhtiyaç belirleme Fizibilite Multidisipliner ekip Üç taslak hazırla, ikinci taslakta pilot uygulama yap Klinik tecrübeyi planla

/ 2317 Eğiticilerin hastalanması ve desteklenmesi Öğrencilerin hazırlanması ve desteklenmesi Ölçme yöntemleri Değerlendirme ve takip yöntemleri Monitörizasyon ve güncelleme için bakım ekibi

[SKYPE KONFERANSLARI] /

[ / 2319

[ / 2320

[ / 2321

[ / 2322

SONUÇ Uzaktan eğitim her yerde kullanılabilir – Kısa bir ders – Tam bir kurs – Tıp eğitiminin tamamı Tüm eğitim programlarında bir sistematik dahilinde kurs hazırlıkları yapılmalı ve uygulanmalıdır. / 2323