1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bağlaşıklık(Dil bilgisi bağıntısı): Dil ögelerinin dil bilgisi kurallarına uyularak yan yana getirilmesi, demektir. Bu sabah istasyon o karşıla Bu sabah.
Advertisements

İnsanlar; duygu, düşünce ve isteklerini cümlelerle dile getirir. Cümleler ise sözcüklerden oluştuğu için sözcükler, dilin en önemli öğesidir. Sözcükler,
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
CÜMLE ÖGELERİ Cümle, bir duyguyu, düşünceyi veya olayı anlatan sözcük ya da sözcükler topluluğudur. Cümlede her sözcüğün bir görevi vardır. Cümlede görevli.
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde genel anlamlı bir sözcük kullanılmıştır? A) Kamyonu buradan çekiniz. B) Otobüs öneki durakta bozulmuş. C) Araba insan yaşamını.
İSİM GRUBU. Bu konu için önerilen literatür: 1. İSİM TAMLAMASI: Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, 2008, İYELİK GRUBU VE İSİM.
SÖZCÜKTE ANLAM.
CÜMLEDE YAPI.
1 ZAMİRLER Dil, kısa, öz anlatımı sever. Konuşurken, yazarken gereksiz, sevimsiz tekrarlardan kaçınmak için, daha önce anılan bir ismin yerine, onu karşılayacak.
DUYGUSAL VE ABARTILI İFADELER
FİİLİMSİLER.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
TANIMI: TANIMI: Görevdeş sözcükleri,söz öbeklerini veya cümleleri birbirine bağlayan sözcüklere bağlaç denir. Genel olarak söylenirse ya görevdeş öğeleri.
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Soru: 1 Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi yapı bakımından farklıdır? A) Korku başarısızlık nedenidir. B) Bu yazı Van’ da geçireceğim. C) Antik.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
TAMLAMALAR.
 Cümlede, eylemin nesne alabilip alamamasına ya da öznenin, eylemde bildirilen işle ilgili olarak gösterdiği özelliğe eylem çatısı denir. Dolayısıyla,
FFFFiil, kök veya gövdelerinden türeyen fiile benzeyen ama artık fiil olmayan, kip ve şahıs eki almayan kelimelerdir.  Çok u uu uyumak baş ağrısı.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
EYLEM. EYLEM KİPLERİ A-HABER(BİLDİRME)KİPLERİ B-DİLEK(TASARLAMA)KİPLERİ.
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ZAMANLARINA GÖRE FİİLLER. Sınava dün girdik. Biz film başlamadan gelmiştik. At dört nala koşuyordu. Senin geldiğini önce o görmüş. Yukarıdaki cümleleri.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
ANLATIMIN VE ANLATICININ TAVRI
VARLIKLARI NİTELEYEN KELİMELER ( ÖN AD )
Anlamlarına Göre Tümceler Hikmet SIRMA. Deniz kitap okudu. Deniz kitap okuyor. Deniz kitap okuyacak. (Okuma işi yapılmış.) (Okuma işi yapılıyor.) (Okuma.
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
1. Aşağıdakilerin hangisinde yanıt cümlesi, dönüşlülük zamiridir? A) Hangilerinin durumu iyi? Bazılarının. B) Kimin saçları daha uzun? Bunun. C) Kaçının.
TÜRKÇE EŞ ANLAMLI KEL İ MELER. EŞ ANLAMLI KEL İ MELER NED İ R EŞ ANLAMLI SÖZCÜKLER (Anlamdaş Sözcükler) Sesleri farklı, anlamları aynı olan sözcüklere.
ZAMIRLER(ADILLAR). ZAMİR (ADILLAR) İsimlerin yerine kullanılan sözcüklerdir. Bütün zamirler sıfatlardan farklı olarak isim çekim eki alabilir.
ZARFLAR (BELİRTEÇLER).
Hoş Geldiniz 3. Geleneksel Ankara Y.İ.B.O. lar Arası Bilgi Yarışması.
Durmuş Alparslan Apaydın
Metinlerin Sınıflandırması
تماس با ما موسیقی متن های ترکی تمرین های بیشتر خلاصه درس ها سرفصل ها
İLETİŞİM.
BİLGİSAYAR 1 AD: MÜRŞİDE SOYAD: EREN BÖLÜM: TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Yazım kuralları konusunun önemli bölümlerinden birisi de –de ve –ki eklerinin yazımıdır. Bu belgede konu ayrıntılı olarak işlenmiştir. ADI: AYDIN SOYADI:
SÖZ SANATLARI SUNUSU.
Anlamlarına göre sözcük çeşitleri
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
Sözcükte Anlam Tek Anlamlılık: Tek bir kavramı karşılayan, başka anlamlar kazanmayan sözcüklerdir. Çok Anlamlılık: Bir sözcüğün temel anlamının yanında.
CÜMLE TÜRLERİ YÜKLEMİNİN TÜRÜNE GÖRE Fiil Cümlesi
Kedi, köpek, tarak, çekiç, anne, dayı, ayak,
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
Nazlı ÖZTÜRK.
Çocuklarımız İçin Düşünün
KELİME TÜRLERİ FİİLLER.
ANALİTİK EĞİTİM FELSEFESİ YAKLAŞIMI
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
ZAMİRLER(ADILLAR) 6.SINIF.
CİHANGİR ÇAĞLAR ZAMİRLER
3. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (a.s.)
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
Sözcük hazinemizi geliştirmenin en iyi yolu KİTAP OKUMAKTIR….
Zarflar Zarf: Eylemleri, eylemsileri, zarfları, kimi zaman da ekeylemle yargı anlamı kazanmış sözcükleri türlü yönlerden (durum, zaman, yön…) tamamlayan.
Annesini Arayan Kardan Adam
Sunum transkripti:

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

C 1. "Vurmak" sözcüğü aşağıdaki cümlelerden hangisinde "sürmek" anlamında kullanılmıştır? A) Birini kömür, ötekini güneş vurmuş. B) Yağmur içeriye vuruyor. C) Salonun duvarlarına açık renk boya vuralım. D) Yumruğunu hızla masaya vurdu.

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

2. Aşağıdaki sözcük çiftlerinden hangisi anlam ilişkisi bakımından diğerlerinden farklıdır? A) Güzellik - çirkinlik B) Kaybetmek - yitirmek C) Üzülmek - sevinmek D) Ayrılmak - kavuşmak B

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

3.Saçıma değmedi o yârin eli Sevmedim ben ne dostu ne eli Bu dizelerdeki altı çizili sözcükler için aşağıda- kilerden hangisi söylenebilir? A) Anlamdaş B) Sesteş C) Yakın anlamlı D) Zıt anlamlı B

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

4. “Sıyırmak" sözcüğü aşağıdaki cümlelerin hangi- sinde mecaz anlamda kullanılmıştır? A) Taş başını sıyırıp geçmiş. B) Onu bu bulaşık işten sıyırmak kolay değil. C) Örtüyü birdenbire sıyırdı. D) Kırık bardak dudağımı sıyırdı. B

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

5. Aşağıdaki altı çizili kelimelerden hangisi gerçek anlamda kullanılmıştır? A. Atın sırtına binmişti çoban. B. Ayakkabının burnu yırtılmıştı. C. Böyle ince hesaplara aklı ermezdi. D. Arkadaşlarından daha keskin bir zekâsı vardı. B

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

6. Aşağıdakilerden hangisi, “ayağını kesmek” deyimiyle zıt anlamlıdır? A) Ayağını çekmek B) Ayağına dolaşmak B) Ayağını alıştırmak D) Ayağına gelmek B

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

1. Onunla kırk yılda bir, Muş’a gidersem görüşüyoruz. 2. Alışmış olmalı, yıllar yılı aynı işte çalışıyor. 3. Geçim sıkıntısı yıldan yıla artıyor. 4. İkisini de yıllardan beri tanırım. 7. Yukarıda numaralanmış cümlelerin hangilerindeki altı çizili sözler anlamca birbiri ne en yakındır? 2 ve 4

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

8. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, zıt anlamlı kelimeler bir arada kullanılmıştır? A) Hırsızı Ali görmüş ama ben göremedim. B) Leopar, güzel olduğu kadar vahşî bir hayvandır. C) Zalimin zulmü ebedî devam etmez. D) Bir dost az, bir düşman çok. D

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

9. "Bu tavır, her zaman hoş karşılanmayabilir." cümlesinde yer alan "tavır" kelimesini anlamca karşılayan sözcük aşağıdakilerden hangisidir? A. durumB. düşünce C. davranışD. karar A

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

A) O olaydan sonra, günlerce ağzını bıçak açmadı. B) İntikam ateşiyle yanıyordu. Gözünü kan bürümüştü adeta. C) Bir gün öylece çekip gitmişti. D) Onu ne gören oldu, ne duyan. Zavallı anacığının gözleri yollarda kaldı. 10. Paragrafta altı çizili sözlerden hangisi deyim değildir? C

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

11. "İçin" kelimesi, aşağıdaki cümlelerin hangisinde sebep (neden) anlamında kullanılmıştır? A) Arkadaş için yapamayacağı fedakarlık yoktur. B) Hava sıcak olduğu için dışarı çıkmamış. C) İçin için yanıyor bu kalbim. D) Dünya yıkılsa da onun için hava hoş tabi... B

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

1. Söğüt ağaçlarını da çok severim 2. Söğütleri eskiden beri severim 3. Söğütleri oldum olası severim 4. Söğüt ağaçlarını severim 12.Hangileri yakın anlamlıdır? A)2-3 B)3-4C)1-2 D)2-4 A

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

13. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde "tepe" sözcüğü, aynı anlamda kullanılmıştır? 1. Çok erken yaşta tepesi açılmıştı. 2. Çocuk, kocaman ağaçların tepesine çı­kıyordu. 3. Karşıdaki tepenin yamaçları çiçeklerle doluydu. 4. Bahçede dolaşırken tepemize cevizler düştü. 1 ve 4

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

14. Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi soyut anlamlıdır? A) Ey güzel yurdumun gamlı dağları. B) Gürgenli, ardıçtı, çamlı dağları... C) Yollara dizilip yürüyen dağlar. D) Şu yüce duruşla ne şanlısınız. D

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

15. "Tembel" sözcüğü aşağıdaki seçeneklerin hangisindeki iki sözcükle zıt (karşıt) anlamlıdır? A)Çalışkan-çekingen B)Bilgili-hareketli C)Çalışkan-hamarat D)Becerikli-düşünceli C

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

1 6. "Oturmak" sözcüğü aşağıdaki cümlelerin hangi- sinde "bir yerde sürekli olarak kalmak, ikamet etmek" anlamında kullanılmıştır? A) İki saattir iskemlede oturuyor. B) Son denediğiniz palto üzerinize iyi oturdu. C) Yıllar geçince binanın temeli kırk santim oturmuş. D) Onunla aynı mahallede mi oturuyorsun? D

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

I. Bazı ağaçların kökleri çok derinlere iner. II. O ailenin kökü belli değil mi? III. "Çözümlemek" sözcüğünün kökünü gösteriniz. IV. Kazanda bitki köklerini kaynatıyorlardı. 17. "Kök" sözcüğü yukarıdaki cümlelerin hangisinde mecaz anlamda kullanılmıştır? A) I.B) II. C) III.D) IV. B

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

1. Aynı ağzı çalmak 2. Aynı kapıya çıkmak 3. Aynı yolun yolcusu 4. Aynı telden çalmak 18. Yukarıdaki deyimlerden hangileri aynı anlama gelmektedir? A) 1 ve 4B) 2 ve 3C) 1 ve 2D) 2 ve 4 A

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

D 19. "Uzaktan" sözcüğü, aşağıdaki cümlelerin hangisine farklı bir anlam katmıştır? A) Söylediğin kişiyle uzaktan tanışır. B) Sporla uzaktan ilgileniyormuş. C) Köyde uzaktan akrabalarımız var. D) Konuklarımız uzaktan geldiler.

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

20. “yetenek, ırak, koşul ve serüven ‘’ kelimelerinin eş anlamlısını sırayla yazınız. kabiliyet, uzak şart, macera

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

21. Soru Tek sözcükle anlatılacak bir kavramı birden çok sözcükle anlatmaya ne denir? Dolaylama

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

22. Soru Yazılış ve söylenişleri farklı; fakat anlamları aynı olan sözcüklere ne denir? Anlamdaş

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

23. Soru “Bilim, sanat ve meslek dallarının isimleri terim anlamlı değildir.” Yukarıdaki bilgi doğru mu yanlış mı? Doğru

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

24. Soru “Sesteş sözcükler arasında hiçbir anlam ilgisi olmamalıdır.” Yukarıdaki bilgi doğru mu yanlış mı? Doğru

1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR

25. Soru “Tabağını bitir.” cümlesinde altı çizili sözcük neye örnektir? Ad Aktarması