Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu 02-04 Eylül 2015 / 221.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Toyota 2 günlük görüşme teknikleri
Acil Olguya İlk Yaklaşım
MODÜL 4 Organizasyon.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
Klinikte öğrenme ve öğretmenin doğası
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Öğretim Etkinlikleri Modeli
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
Dr. Erol GÜRPINAR Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
Klinik Yetiştiricilik
Sunum Araçlarının Kullanımı
PSİKİYATRİK GÖRÜŞME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
Öğretim Durumlarını Planlama
İletişim Sanatı 1.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hepsini bir araya getirmek 4. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
-İLETİŞİM- SUNUSU.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Hekim-Hasta İletişimi
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DİĞER TUTUMLAR.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri İyi Bir Eğiticinin Özellikleri 1.
KLİNİK BECERİ EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri
Aile Hekimliğinde Anamnez ve Genel Muayene Zekeriya AKTÜRK Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD 28 Eylül 2015
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Çocukların kendilerine özgü bir dünya görüşü ve davranış biçimleri vardır. Henüz tam olarak gelişmemiş olmakla birlikte hızlı bir gelişme değişme.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı Programın Düzeyi: Lise 1. sınıf öğrencileri Oturum sayısı : Beş Programın Genel Amacı : İletişim.
Bireyi tanıma ve teknikleri
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221

Verdiğiniz klinik eğitimleri bir an düşünün Bu eğitimleri hangi yöntemle veriyorsunuz? / 222

AMAÇ ve HEDEFLER Bu sunumda katılımcılara klinik yetiştiricilik (COACH) modeli hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır. Bu oturumun sonunda katılımcılar, Beceri eğitiminin farkını açıklayabilmeli Yetiştiricilik (COACH) modelini açıklayabilmeli Etkili bir koçluğun niteliklerini açıklayabilmeli / 223

4 TIP EĞİTİMİNİN TEMELİ ZİHİNSEL SÜREÇ Bilgi Tutum UYGULAMA SÜRECİ İletişim (Beceriler)Motor (El) Entelektüel (Karar) / 22

5 UYGULAMA SÜRECİ / KLİNİK BECERİLER 1.İletişim Öykü Öykü alma Danışmanlık/Hasta eğitimi Aile planlaması/Davranış Değişikliği 2.Motor Fizik Muayene Karın muayenesi Tanısal test uygulama Yayma hazırlama Girişimler IV enjeksiyon 3.Entelektüel Tanı testi yorumlamaEKG değerlendirme Tanı karar süreci/sorun çözmeAlgoritmik yaklaşım Davranış değişikliği/sorun çözmeAlgoritmik yaklaşım / 22

6 Beceri eğitiminin yöntemi ne olmalı? / 22

7 Bilgi Dersler-sunumlar, Küçük grup çalışmaları Tutum Küçük grup tartışmaları Oyunlaştırmalar, videolar Beceri Uygulama eğitimi Oyunlaştırmalar / 22

8 Beceri Eğitiminin Aşamaları 1.Gözlem 2.Uygulama 3.Deneyimleme / 22

COACH MODELİ KLİNİK EĞİTİMİNDE YETİŞTİRİCİLİK/ COACH MODELİ 9/ 22

COACH C lear Performans Model – Rol Model O penness to Learning – Eğitim Ortamı A ssess Performance – Sürekli değerlendirme C ommunication – Dinle, anla H elp and Follow Up – Plan yap, takip et 10/ 22

COACH C lear Performans Model – Rol Model O penness to Learning – Eğitim Ortamı A ssess Performance – Sürekli değerlendirme C ommunication – Dinle, anla H elp and Follow Up – Plan yap, takip et Nasıl Bir Rol Model? Uygulamada ustadır Gözlem yapılmasına izin verir Uygulama standartları bellidir/nettir 11/ 22

COACH C lear Performans Model – Rol Model O penness to Learning – Eğitim Ortamı A ssess Performance – Sürekli değerlendirme C ommunication – Dinle, anla H elp and Follow Up – Plan yap, takip et Motive edici/Olumlu eğitim ortamı Güvenliği Sağlayıcı Psikolojik ve sosyal Dış kaynakları yeterli Nasıl Bir Eğitim Ortamı? 12/ 22

COACH C lear Performans Model – Rol Model O penness to Learning – Eğitim Ortamı A ssess Performance – Sürekli değerlendirme C ommunication – Dinle, anla H elp and Follow Up – Plan yap, takip et Sürekli, öncelikle formatif Hedef davranışları ölçen (değerlendirme kılavuzu) Geribildirim veren Yeterlik düzeyi belli Nasıl Bir Değerlendirme? 13/ 22

GERİBİLDİRİM Ne zaman verilmeli? – Uygulama /Eğitim Öncesi: Bir önceki oturumlarla ilgili geribildirim verilmesi – Uygulama/Eğitim Sırasında – Uygulama/Eğitim Sonunda 14/ 22

GERİBİLDİRİM NASIL VERİLMELİ? Zamanı iyi seçin! – Olaydan hemen sonra Özgül (spesifik) olun! – “İyiydi, fena değildi” gibi genel ifadelerden kaçının! – Özellikle korunması ve değiştirilmesi gerekenleri tanımlayın! Yargılayıcı değil, tanımlayıcı olun! Kendi adınıza konuşun, başkaları adına değil: Kendi geribildiriminizi kendiniz belirleyin! 15/ 22

16 Davranışa odaklanın, kişiye değil. Gözlemlerinize odaklanın, çıkarımlarınıza değil. Davranışların tanımlanmasında “az-çok”lara odaklanın, “hep-hiç”lere değil. “Burada ve şimdi” ye odaklanın, belirsiz “orada ve o zaman”a değil. / 22

17 Verdiğiniz geribildirimin alıcının işine yaramasına odaklanın, kendi işinize değil. Verdiğiniz bilginin alıcının kullanabileceği kadar olmasına odaklanın, bildiklerinizin hepsini anlatmaya değil. Kişisel özellikteki bilgilerin paylaşılabilmesi için, zaman ve yerin uygun olmasına odaklanın. Vermeyi bildiğiniz gibi almayı da bilin. / 22

COACH C lear Performans Model – Rol Model O penness to Learning – Eğitim Ortamı A ssess Performance – Sürekli değerlendirme C ommunication – Dinle, anla H elp and Follow Up – Plan yap, takip et Anlamak için Etkin dinleme Empatik dinleme Soru sorma Nasıl Bir İletişim? 18/ 22

COACH C lear Performans Model – Rol Model O penness to Learning – Eğitim Ortamı A ssess Performance – Sürekli değerlendirme C ommunication – Dinle, anla H elp and Follow Up – Plan yap, takip et Tam Öğrenme İçin Eğitim uygulaması sırasında Eğitim uygulaması sonrasında Plan yap Uygula Takip et Nasıl Bir Yardım? 19/ 22

İletişim Kurallarını Uygulayın 20 Dikkatinizi verin: – Baş sallayarak ve ufak seslerle – Uyuklamayın – Esnemeyin – Etrafa bakınmayın – Sürekli göz kontağını devam ettirin Kişilerin cümlelerini onlar adına tamamlamayın Sözel olmayan uyarıları izleyin Yansıtma yapın Özetleyin / 22

Özetle Öğretilen bilgi ve becerilerde uzmandır Katılımcıları yeni şeyler öğrenme konusunda cesaretlendirir Etkili bir iletişim kurar Gerektiği an etkili geribildirim sağlar Uygulamaya önem verir Üstün statüde değildir; meslektaşıyla birlikte çalışma konumundadır. Sabırlı, destekleyici, övgü ve olumlu destek sağlayan, Katılımcının özgüvenini incitmeden yanlışlarını düzelten, dinleyen ve gözlemleyen bir eğiticidir. 21/ 22

ÖZET C O A C H 22/ 22