Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama 10.03.2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
DERS İÇERİĞİ  Dizinlerin Türleri  Dizinlerin Bileşenleri  Temel Dizinleme Terimleri BBY 306 D İ Z İ NLEME VE ÖZ HAZIRLAMA
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi Alev AyaokurTolga Çakmak Müze Türleri, Müzelerin Temel Unsurları – Organizasyonel Yapı ve Personel.
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Bilgi İşlem Merkezi Bağımsız Her türlü etkiden (baskıdan) uzak Kararları uygulatma ve yaptırım gücüne sahip Bilgi sistemlerinin standartlarını koyan Ve.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Kültürel Miras ve Dijitalleştirme İlişkisi, Dijitalleştirmeye Giriş Arş. Gör. Tolga Çakmak.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Tıp ve Sağlık Kuruluşlarında Bilgi Yönetimi. Giriş Akademik tıp ve sağlık bilimleri kuruluşları, hastaneler, sağlığa ilişkin çeşitli dernek ve kuruluşlar.
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
Program Tasarım Modelleri
Pazarlama Çevresi.
- 1 Kurumsal arşiv Açık Erişim Kurumsal Arşiv: Bir kurumun ürettiği bilimsel literatürünün dijital ortamda toplandığı, saklandığı, indekslendiği, korunduğu.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Pazarlama İlkeleri.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BBY 204 Derme Geliştirme III
Öğretimin Uyarlanması
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
KARMA YÖNTEM.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Kültürel Bellek Çalışmalarının Görsel Bir Haritası Güleda Doğan
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama

Politika? Davranış biçimi, düşünce yapısı (TDK) Kütüphane politikası?? ◦Kütüphane politikası ◦Kütüphane yönetimi politikası ◦Kütüphane yönetimi stratejisi ◦Politika dokümanı 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 2

Kütüphane Önemli/ilgili materyallerin toplandığı, organize edildiği, bu kaynaklara erişim için danışmanlık yapılan ve bu kaynakların korunduğu ortam Politika kütüphanenin hangi aşamalarında nasıl gerekli? ◦Kütüphanenin kurulması ◦Ödünç verme hizmeti ◦Danışma hizmeti ◦Sağlama hizmeti ◦Kataloglama hizmeti 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 3

Derme Politikaları Derme geliştirme politikası Derme yönetimi politikası Derme geliştirme politikası kütüphane kurulmadan önce, derme yönetimi politikası ise varolan kütüphane için hazırlanır. ◦Farklı ve ortak yönler neler olabilir? 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 4

Derme Geliştirme Politikası Kütüphanenin kullanıcı ihtiyaçlarını belirleyerek zaman ve bütçe olanakları çerçevesinde kaynak seçimi, sağlanması, ayıklanması gibi süreçlerini içeren yazılı belge Önemli noktalar; ◦Zaman ve bütçe ◦Kullanıcı ihtiyaçlarını anlamak ◦Kaynak sağlama 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 5

Yazılı Politika Ne İşe Yarar? Kişilerden bağımsız kurumsal anlamda tutarlılıkları olan bir belge olduğu için baskı gruplarına karşı kalkan görevi görür. Dermenin güçlü ve zayıf yönleri belirlenerek önceliklere karar verilebilir, yazılı bir politika karar vermeye yardımcı bir araç olarak kullanılabilir. Zamanı geldiğinde hangi kaynakların derme dışında bırakabilineceğini belirler. Kullanıcılardan gelebilecek baskılara karşı da kalkan görevi görebilir. Zaman, bütçe ve personel kaynaklarının etkin kullanımı sağlar. 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 6

Derme Geliştirme Süreci 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 7 Kullanıcı Kitlesi Analizi Seçim Politikası SeçimSağlamaAyıklamaDeğerlendirme Kullanıcı Kitlesi Analizi Kütüphane personeli

Derme Geliştirmenin Fonksiyonları Kütüphane için bir planlama dokümanı olarak derme geliştirme Bir seçim aracı olarak derme geliştirme Kütüphanenin korunması için bir araç olarak derme geliştirme Karar vermeye yardımcı bir araç olarak derme geliştirme 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 8

Derme Geliştirmeye Başlarken... Kütüphanenin örgütsel yapısını belirle. 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 9

Derme Geliştirmeye Başlarken... İhtiyaçların analizini yap ◦Hangi kaynaklar? ◦Kim için? ◦Hangi kanalla? İhtiyaç analizi araçları ◦SWOT analizi ◦Kıyaslama 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 10

SWOT Analizi Güçlü yanlar Zayıf yanlar Fırsatlar Tehditler 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 11

Kıyaslama (Benchmarking) Rakiplerin/paydaşların analizi «Birincil rakipler ya da sınıfında lider olarak bilinen örgütlerin üretim, hizmet ve uygulamalarının sürekli ölçülmesi süreci» Beytepe anaokuluna kütüphane kuracaksınız. Derme geliştirme öncesi kıyaslamayı hangi kütüphane ile yaparsınız? 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 12

Politika Oluştururken Cevaplanması Gereken Sorular Kütüphane dermesinin amacı ve hedefleri nelerdir? Politikadan kim sorumlu olacak? ◦Derme geliştirme politikasından sorumlu personel? ◦Seçim, sağlama, ayıklama, kullanıcı kitlesi analizi personeli? Hangi türde kaynaklar dermeye dahil edilecek? Bu kaynaklar nasıl sağlanacak? Kaynakların değerlendirilmesinde hangi kriterler uygulanacak? Tartışmalı kaynakların sağlanmasında karar merci kim olacak? Derme öncelikleri neler? 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 13

Derme Geliştirme Politikasının Uygulanması 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 14

Örnek Derme Geliştirme Politikası Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri derme geliştirme politikası; H.Ü. Kütüphaneleri, Üniversitede yapılan eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetlerini doğrudan desteklemektedir. H.Ü. Kütüphaneleri’nin koleksiyon oluşturmadaki temel ilkeleri aşağıdaki gibidir: ◦Öğretimi ve entelektüel faaliyetleri desteklemek amacıyla kitap, süreli yayın, elektronik kaynak ve görsel işitsel kaynak sağlamak, ◦Her konu için temel ve yardımcı kaynakları sağlamak, ◦Her konu ile ilgili referans kaynaklarını sağlamak. 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 15

Örnek Derme Geliştirme Politikası 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 16

Bütçe Hazırlama Kaynaklar pahalı ◦Sağlanan kaynak mutlaka kullanılmalı ◦Seçim, sağlama ve ayıklama işlemi bütçeye ve kullanıcı kitlesine uygun yapılmalı Bütçenin amacı nedir? ◦Gelirlerin rasyonel olarak dağıtımını sağlamak ◦Derme geliştirmenin temel dayanağını oluşturmak ◦Şeffaflık ve sayılabilirliği sağlamak 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 17

Bütçe Hazırlanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler Kurumun derme gereklerinin anlaşılması Pratik ve uygulanabilir olmalı Esnek olmalı Yönetimle ters düşmemeli ya da savunulabilir olmalı 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 18

Örnek Bütçe 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 19

Örnek Bütçe 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 20

Haftaya... Derme geliştirmede kullanıcı kitlesi analizi 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 21

Kaynaklar Evans, G.E. ve Saponaro, M.Z. (2005). Developing library and information center collections (5. bs.). Greenwood Village, CO: Libraries Unlimited. IFLA. (2001). Guidelines for a collection development policy using the conspectus model. Library of Congress. (2008). Introduction to collections policy statements. van Zijl, C. (1998). The why, what, and how of collection development policies. South African Journal of Library & Information Science, 66(3), 99 10/03//2015BBY364 DERME YÖNETIMI 22

Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama