Daha fazla iç ve dış satış. Yüksek karlılık (EBITDA). Yüksek şirket değeri.
ÖZELLİKLE İK İŞVEREN MARKASI ▪ KEŞKE ÇALIŞSAM ▪ İYİ Kİ ÇALIŞIYORUM ▪ KEŞKE AYRILMASAYDIM AR-GE PAZARLAMA ARAŞTIRMA İLETİŞİM KURUMSAL REKLAM PR SOSYAL MEDYA KRİZ-İTİBAR YÖNETİMİ SHOW BUSINESS GENEL ÜRETİM ERP SCM SATIŞ ESNASI- SONRASI CRM CLM
Logo, ürünün ismidir ve sahip olduğunuz önemli bir değerdir. Ancak tek başına marka değildir. Logoya yapacağınız her türlü iletişim yatırımı onu marka yapar.
Marka patenti, önemli bir konudur. Dünya markası olmak için Marka Patent danışmanlık firmaları veya hukuk servisiniz aracılığla hedef ülkelerde markanızın isim hakkını ve patentini almanız gerekir. Rakipleriniz, sizi zor durumda bırakmak için sizden önce davranabilirler. Yalnızca patente sahip olmanız sizi Dünya markası yapmaz.
Penatrasyon önemlidir ama tek başına marka olmanızı sağlamaz. Her ülke için özel iletişim stratejileri üretmeniz gerekir.
“Doritos” (Frito-Lay/Pepsico) “Bounty” (Mars) “Jaguar” (Tata)
Karar Lider Bütçe Ekip Cesaret Yaratıcılık İletişim
Yaratıcılık, Ürün kimliği, Araştırmalar, anketler, analizler, Jeopolitik raporlar, P.R., Lobicilik, Liderlik, Reklam kampanyaları, Agresif pazarlama, Web bazlı aktif bilgi paylaşımı, Sosyal paylaşım sitelerininin 7/24 aktif olarak kullanımı, Sponsorluklar, Ünlü kişi etkinlikleri, Kültürel etkinlikler, Müzik etkinlikleri, Sportif etkinlikler, Online ve yeterli satış noktası penetrasyonları, Duty free penetrasyonu, Forumlar, festivaller, fuarlar ve özel aktiviteler,
Daha çok satış ve EBITDA için, Marka değerini artırmak için. Marka değeri/Bilanço/ TTK Ulusal bir markanın projelendirmeden Dünya’da kendi kendine marka olması çok zordur. Dünya markası olmak, geleceğe daha güvenle bakmanızı sağlar.
Üretim Satış
Üretim Pazarlama Satış
Red Bull / kısa sürede 87’- Avusturya 94’- Almanya 97’- ABD IKEA / ucuz ürün Apple, CocaCola, Starbucks, Google, FB / Loved brand
Ömer Şengüler, 16 Mart 13’ 14. YBK, İTÜ