Büyük endüstriyel kazalar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Tehlikeli Kimyasallar Yönetimi Şube Müdürü
BÜYÜK ENDÜSTRİYEL KAZALARIN KONTROLÜ HAKKINDA YÖNETMELİK SEVESO BİLDİRİMİ Bilindiği üzere endüstriyel faaliyetlerden kaynaklanan büyük endüstriyel kazaların.
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
YAŞAR KOCAMAN MAHMUT ASLANBAY İSA GÜNDÜZ YASİN DEMİRKOPARAN
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
4857 SAYILI İŞ KANUNU MADDE 77 İşverenler işyerinde alınan iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uyulup uyulmadığını denetlemek, işçileri karşı karşıya bulundukları.
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
Çevre Görevlisi Eğitimi
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI İş Teftiş Kurulu Başkanlığı TUZLA ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNDE BULUNAN İŞYERLERİNDE RİSK ESASLI PROGRAMLI TEFTİŞ.
1 EED İZİNLERİ No ’ten beri AB’de yürürlükte olan sistem.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
PATLAYICI ORTAM BULUNAN TESİSLERDE PROJELENDİRME ve RUHSAT İŞLEMLERİ
ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ENDÜSTRİYEL VE KİMYASAL KAZALAR
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
DENİZ ÇEVRESİNİN PETROL VE DİĞER ZARARLI MADDELERLE KİRLENMESİNDE ACİL DURUMLARDA MÜDAHALE VE ZARARLARIN TAZMİNİ ESASLARINA DAİR KANUN Kanun Numarası            
ACİL EYLEM PLANI HAZIRLIĞI
Patlayıcı Ortamlar ve Tahliye
Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi/Sayısı: /28717
TEHLİKELİ MADDELER VE MÜSTAHZARLARA İLİŞKİN GÜVENLİK BİLGİ FORMLARININ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI VE KBRN HİZMET GRUBU PLANI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE RİSK YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRMESİ
MALZEME GÜVENLİK BİLGİ FORMU MSDS
TANIMLAR Patlayıcı Ortam : Yanıcı maddelerin gaz, buhar, sis ve tozlarının atmosferik şartlar altında hava ile oluşturduğu ve herhangi bir tutuşturucu.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
GENEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü
OKULLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI
MARMARA DENİZİNDE RİSK YÖNETİMİ VE ACİL MÜDAHALENİN PLANLANMASI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
Büyükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI SEFER ERKEÇOĞLU ŞUBE MD./İŞVEREN VEKİLİ.
Türkiye'de SEVESO II Yönergesi’nin Uyumlaştırılması Projesi LIFE03 TCY/TR/ Ocak 2004 – Ocak 2006.
AMAÇ  Riskli sanayi tesislerde kaza risklerini değerlendirmek,  İllerde, çevre ve toplumu etkileyebilecek düzeyde büyük kaza riski taşıyan sabit tesislerde.
Veysi GÜMÜŞ Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Başkanlığı Etüd ve Değerlendirme Şube Müdürü 09 – 11 Şubat /21 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OCAK İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OLUŞUMU EĞİTİMİ VE ÇALIŞMA PROSEDÜRÜ.
1 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi.
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
KİŞİSEL KORUYUCU DONANIMLARIN İŞYERLERİNDE
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
İŞYERLERİNDE İŞİN DURDURULMASINA DAİR YÖNETMELİK
Çevre Görevlisi Eğitimi
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Büyük endüstriyel kazalar İstanbulUzman Büyük endüstriyel kazalar İSTANBULUZMAN

İSTANBULUZMAN 2 2

AMAÇ Riskli sanayi tesislerde kaza risklerini değerlendirmek, İllerde, çevre ve toplumu etkileyebilecek düzeyde büyük kaza riski taşıyan sabit tesislerde meydana gelebilecek acil durumlarda zararı en aza indirmek için hazırlıklı olmaktır. Zamanında müdahale amacıyla, ilde görevli kurum ve kuruluşlarla, gerektiğinde bölgesel koordinasyonu da sağlayarak, plan çerçevesinde mevcut personel ve teçhizatla zararı en az düzeyde tutacak tedbirleri almaktır.

KAZA ÖRNEKLERİ

Seveso Direktifi Seveso kazasından ders çıkaran Avrupa komisyonu 1982’de Seveso direktifini yayınlamıştır. Seveso Direktifi büyük endüstriyel kazaların ve çevrenin kirlenmesinin önlenmesini amaçlamaktadır. 1996’da Seveso-2 yayınlandı.

BÜYÜK ENDÜSTRİYEL KAZALARIN KONTROLÜ HAKKINDA YÖNETMELİK 18. 08 BÜYÜK ENDÜSTRİYEL KAZALARIN KONTROLÜ HAKKINDA YÖNETMELİK 18.08.2010 (Seveso II direktifi baz alınmıştır.) KAPSAM Bu Yönetmelik; mevcut, öngörülen veya endüstriyel bir kimyasal prosesin kontrol kaybı esnasında oluşacağı beklenen tehlikeli maddeleri, Ek I’in Bölüm 1 ve Bölüm 2’sinde belirtilen sınır değerlere eşit veya üzerindeki miktarlarda bulunduran alt ve üst seviyeli kuruluşlara uygulanır. İSTİSNALAR Nükleer kazalar, Askeri tesislerdeki kazalar, Genetik olarak değişikliğe uğramış organizmaların kaza ile ortaya çıkması, Deniz araştırmaları dahil, denizdeki faaliyetlerden kaynaklanan kazalar, Deniz araçlarından denize petrol ya da başka kimyasal maddelerin dökülmesi kapsam dışındadır.

KAPSAMDAKİ TEHLİKELİ MADDELER 1. ÇOK TOKSİK 2. TOKSİK 3. OKSİTLEYİCİ 4. PATLAYICI 6. ALEVLENİR 7a.KOLAY ALEVLENİR 8. ÇOK KOLAY ALEVLENİR 9. ÇEVRE İÇİN TEHLİKELİ risk tanımları i) R50: “Sudaki organizmalar için çok toksiktir” (R50/53 dahil) ii) R51/53: “Sudaki organizmalar için toksik, su ortamında uzun süreli olumsuz etkilere neden olabilir” (i) R14: "Su ile şiddetli reaksiyon verir" (R14/15 dahil) (ii) R29: "Su ile temasında toksik gaz çıkarır"

TANIMLAR Büyük kaza: Herhangi bir kuruluşun işletilmesi esnasında, kontrolsüz gelişmelerden kaynaklanan ve kuruluş içinde veya dışında çevre ve insan sağlığı için anında veya daha sonra ciddi tehlikeye yol açabilen bir veya birden fazla tehlikeli maddenin sebep olduğu büyük bir emisyon, yangın veya patlama olayını ifade eder. Depolama: Tehlikeli maddenin, güvenli bir yerde, gerekli şartlar sağlanmış olarak kontrol altında tutulması veya stokta bulundurulmasını, Tehlikeli madde: Ek I, Bölüm 1, Kolon 1’de listelenen veya Ek I, Bölüm 2, Kolon 1’de listelenen bir kategori içerisindeki hammadde, ürün, yan ürün, artık veya ara madde olarak mevcut olan veya bir kaza sırasında oluşması beklenen bir maddeyi, karışımı veya müstahzarı,

İŞVERENLERİN YÜKÜMLÜLÜKLERİ İşletmeci, büyük kazaları önlemek ve önlenemediği durumlarda bunların etkilerini çevre ve insanlara en az zarar verecek şekilde sınırlamak için gerekli tüm tedbirleri almakla yükümlüdür. Çevre ve Orman Bakanlığının internet sayfasındaki özel program paketini kullanarak ikinci fıkradaki bilgileri içeren bir bildirim gönderir. Alt seviyeli kuruluşların işletmecileri, büyük kazaların önlenmesi ile ilgili politikasını belirten bir büyük kaza önleme politikası belgesini, bu Yönetmeliğin yürürlük tarihine kadar hazırlar ve bunu muhafaza eder ve uygular. Bu politika, uygun araçlar, yapılar ve yönetim sistemleri kullanılarak, çevre ve insanlar için yüksek seviyede bir koruma sağlayacak şekilde belirlenir. Üst seviyeli bir kuruluşun işletmecisi, asgari olarak Ek II’nin 1 inci ve 2 nci maddesinde belirtilen bilgileri içermek kaydıyla beşinci fıkra uyarınca çıkarılacak rehberi dikkate alarak bir güvenlik raporu hazırlar veya hazırlatır.

İŞVERENLERİN YÜKÜMLÜLÜKLERİ Hazırlanan güvenlik raporu ve tesiste bulunan tehlikeli maddelerin güncel envanterini de içerecek şekilde hazırlar ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Teftiş Kurulu Başkanlığına gönderir. İşletmeci, tesiste veya kuruluşta, depolamada, kullanılan proseste büyük kazaların önlenmesi ile ilgili önemli yan etkileri olabilecek, mevcut tehlikeli maddelerin niteliğinin veya miktarının değişmesi hâlinde, büyük kaza önleme politikası belgesinde gerekli değişiklikleri yapar. İşletmeci hazırlamış olduğu büyük kaza önleme politikası belgesinde belirtilen politikayı uygular.

BAKANLIK TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN İŞLEMLER Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, kuruluşun güvenlik raporunu almasını müteakiben iki ay içerisinde güvenlik raporunun değerlendirme sonucuyla ilgili olarak; Değerlendirme sonucu olumlu ise, onaylanmış güvenlik raporunun son halini; kuruluş belediye ve mücavir alanları içinde ise ilgili belediyeye, mücavir alanlar dışında ise ilgili il özel idaresine ve işletmeciye gönderir. Ayrıca, bu durumu Çevre ve Orman Bakanlığına ve Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığına bildirir. b) Değerlendirme sonucu olumsuz ise, kuruluşla ilgili gerekli yasal işlemi başlatır ve bu durumu Çevre ve Orman Bakanlığına, Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığına, kuruluş belediye ve mücavir alanları içinde ise ilgili belediyeye, mücavir alanlar dışında ise ilgili il özel idaresine bildirir. .

ACİL DURUM PLANI GENELGESİ 12.07.2010 KAPSAM Plan özellikle EK I’de verilen işyerlerinde, Ek-2, 3 ve 4’te verilen isim, miktar ve özellikteki maddelerden bir veya daha fazlasını kullanan, depolayan, işleyen, üreten veya atık olarak bertaraf eden tesisler ile, bu maddelerintesis içinde taşınması durumlarında geçerlidir. Ancak, Nükleer kazalar, Askeri tesislerdeki kazalar, Genetik olarak değişikliğe uğramış organizmaların kaza ile ortaya çıkması, Deniz araştırmaları dahil, denizdeki faaliyetlerden kaynaklanan kazalar, Deniz araçlarından denize petrol ya da başka kimyasal maddelerin dökülmesi plan kapsamı dışındadır.

IDARİ SORUMLULUK Planın uygulanmasından valiler sorumludur. Vali, Acil durum planının hazırlanmasını ve uygulanmasını temin için “Acil Durumlara Hazırlık Komisyonu”nu kurar. Acil Durumlara Hazırlık Komisyonu, Valinin başkanlığında ilgili Bakanlıkların yetkili il/bölge müdürlerinden oluşur. Ayrıca aşağıda isimleri belirtilen kurum ve kuruluşların temsilcileri de bu komisyona dahil edilebilir. Sanayi Odası Temsilcisi Belediye Başkanlıkları Belediye başkanlıklarına bağlı ilgili birimlerin temsilcileri (itfaiye gibi) Tehlikeli tesislerin işletmecileri Medya temsilcileri Gönüllü kuruluşlardan seçilecek bir temsilcileri..

ACİL DURUMLARDA BÖLGESEL İŞBİRLİĞİ İllerde, acil durumlara hazırlık ve müdahalede gerektiğinde bölgesel işbirliği yapmak amacıyla genelgede belirtilen bölgelerde, belirtilen ilin valisi bölge sorumlusu olacaktır. Bölge sorumlusu vali bölgesinde bulunan illerin müdahale kapasitesini değerlendirecek ve kaza anında o ilde ihtiyaç duyulan personel, ekipman ve diğer ihtiyaçları bölgesindeki diğer illerden temin etmek için koordinasyonu sağlayacaktır. Karadeniz Bölgesinde........................Trabzon Valisi Akdeniz Bölgesinde...........................Adana Valisi Güneydoğu Anadolu Bölgesinde.......Diyarbakır Valisi İç Anadolu Bölgesinde......................Kırıkkale Valisi Marmara Bölgesinde.........................Kocaeli valisi Ege Bölgesinde..................................İzmir Valisi

Teşekkür Ederim İSTANBULUZMAN 15 15