Eğitim Teknolojisi ve Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Gonca KIZILKAYA CUMAOĞLU Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü T. C. İstanbul.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU 2 Başlarken Forumu Tanıma Temel Soru Eğitim liderleri,
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
UZAKTAN E Ğİ T İ M – 2 “Internet’e Dayalı UE” “E-Ö Ğ RENME”  E-Ö ğ renme  Temel Kavramlar  Tanımı  E-ö ğ renme Ortamları  Ö ğ renme Yönetim Sistemi.
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
WEB TABANLI ÖĞRENME.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
İşletmelerde Tesis Yönetimi
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Dilek YURTSEVEN Ezgi Arzu GÜNEŞ
Kaynak Gösterme Teknikleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Nazan Duran Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Bora UZUN Bilgi Teknolojisi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
UZAKTAN EĞİTİM.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
Geçerlik ve Kullanışlılık
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

Eğitim Teknolojisi ve Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Gonca KIZILKAYA CUMAOĞLU Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü T. C. İstanbul Aydın Üniversitesi

Eğitimi etkileyen tüm faktörlerin (yöneticilerin bakışı, tutumu, öğrenme içeriği, öğretim tasarımı, yönetsel işler ve ölçme değerlendirmeye kadar her faktör ) ele alınmasında teknolojinin kullanımını tasarlama, uygulama, değerlendirme sürecidir. Eğitim Teknolojisi Nedir?

Eğitim Teknolojisinin Amacı Büyük kitlelere işlevsel eğitim hizmetleri götürmek İnsan kaynaklarını daha yararlı duruma getirmek, Toplum taleplerini karşılayabilmek, Eğitimde sosyal adalet, demokrasi ve imkan eşitliğini yükseltmek,

Eğitim Teknolojisinin Amacı Maliyeti düşürmek, Var olan olanaklardan en iyi ve yaratıcı biçimde yararlanmak Eğitimde zaman mekan bağımlığını ortadan kaldırabilmek Eğitim kurumlarındaki öğrenme-öğretme süreçlerini verimli hale getirmek Öğretme-öğrenme etkinliklerini bireyselleştirmek

Eğitim Teknolojisinde Gelişim (öğrenme kavramı açısından) Aşama AdıİşlevÜrün Fizik Bilim Kavramı MekanizasyonAraç-gereç Davranıl Bilim Kavramı Bilgiyi Algoritmik Düzenleme Programlı Öğretim Bilişsel Öğrenme Kavramı Öğrenmede deneyimi zihinsel süreçlerde yeniden yapılandırma Öğrenme süreçleri tasarımı Yapılandırmacı Öğrenme Kavramı Ön bilgilerle yeni bilgiyi bütünleştirme Öğrencinin anlamı yapılandırması 5

Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS) Ders Yönetim Sistemleri öğrenen, öğretim elemanı ve ders materyali arasında etkileşim sağlayan, bunları yöneten, izleyen ve raporlayan internet tabanlı yazılımlara verilen genel addır. Ders Yönetim Sistemleri; öğrenme materyali sunma, sunulan öğrenme materyalini paylaşma ve tartışma, kurs kataloglarını yönetme, ödevler alma,

Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS) öğrenim yöneticisinin, kimin neye eriştiğini görebilmesini, sınavlara girme ve notların saklanması, ödev ve sınavlara ilişkin geribildirim sağlama, öğrenme materyallerini düzenleme, öğrenci, öğretmen ve sistem kayıtlarını tutma, raporlar alma

Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS) öğrencilerin derslere katılım raporlarının izlenmesi öğrencilerin da, kendi eğitim süreçlerini görmesini, öğrencinin puanlarına bakmasını, öğretmenin öğrencinin performansını değerlendirebilmesi vs. gibi işlevleri sağlar.

Çeşitli Öğrenme Yönetim Sistemleri Ticari Amaçlı Ders Yönetim Sistemleri Blackboard WebCT Desire2Learn ClassFronter FirstClass Lotus Learning Space LUVIT TopClass Tutor2000 vs.

Çeşitli Öğrenme Yönetim Sistemleri Açık Kaynak Kodlu Ders Yönetim Sistemleri MOODLE Interact Claroline ATutor Fle3 Learning Environment EXE dotLRN Jones e-education TinyLMS Dokeos Olat vs.

Bağlantılar m_bote.html m_bote.html oodle_%C3%96%C4%9Frenme_Y%C3%B6 netim_Sistemi_E%C4%9Fitim_Videosu_Proj esi oodle_%C3%96%C4%9Frenme_Y%C3%B6 netim_Sistemi_E%C4%9Fitim_Videosu_Proj esi

LAMS (Learning Activity Management System) Çevrimiçi ve işbirlikli öğrenme etkinliklerinin tasarlanması ve yönetilmesi için Avustralya’da Macquarie Universitesi tarafından geliştirilen paylaşıma açık bir öğrenme etkinlik yönetim sistemi.

LAMS (Learning Activity Management System) Sunucu tabanlı (Java server ve mysql) çalışan bu sisteme kullanıcılar farklı rollerde (öğrenci, öğretmen, yönetici vb.) girebilmektedirler.

LAMS (Learning Activity Management System) Öğretmen olarak sisteme giriş yapan kullanıcı temel olarak üç işlevi olan modülleri kullanabilmektedir. Kendi profilini düzenleyebilmekte, yazarlık modülü ile ders oluşturabilmekte ve grup oluşturma ve izleme modülü ile sınıf oluşturup, yönetebilmektedir.

Yazarlık Modülü Yazarlık modülünün sistemdeki işlevi ders akışı oluşturmaktır. Ders akışı oluştururken tasarım araçları kullanılarak öğrenme tasarımı yapılabilmektedir.

IETC 2009-Ankara

Yazarlık Modülü Sohbet, Forum, Konferans, Wiki, Kaynak paylaşımı, Hesap Tablosu, Dosya gönderme, Not Defteri, Çoktan Seçmeli Soru, Test, Soru-Cevap, G-Harita,Görev Listesi, Veri Toplama, Raporlama, Pano, Oylama, Video kaydedici, Pixlr Resim düzenleyici

Yazarlık Modülü Öğrenme tasarımı oluşturulurken ders akışı belirli koşullara ve önceliklere bağlanabileceği seçmeli etkinlikler de oluşturulabilmektedir. Akış içinde bazı dallanmalar yaratılarak öğrenciler belirli bir noktadan sonra farklı tasarımlara yönlendirilebilmektedir.

IETC 2009-Ankara

Grup oluşturma ve izleme modülü Ders izleme modülünde derse kayıtlı öğrenciler ayrı ayrı görüntülenebilmekte, söz konusu ders akışı içinde nerede oldukları gözlenebilmektedir. Ayrıca öğrencilere ilişkin ayrı ve toplam istatistik raporları alınabilmektedir. Portfolya kaydetme aracı ile her öğrencinin portfolyosu kaydedilebilmektedir.

TÜRKÇE’YE ÇEVİRİ ÇALIŞMASI LAMS, 14 dilde kullanılabilmekte ve 27 dil için çeviri çalışmaları devam etmektedir.

TÜRKÇE’YE ÇEVİRİ ÇALIŞMASI Üniversitenin açtığı sunucu üzerinde çalışmalar yapılmıştır. Bunun yanı sıra çevirilen etiketleri görüntüleme ve test çalışmalarını yapma amacı ile çevirmenler için oluşturululan her dil için ayrı ayrı yüklenip kurulmuş sistem üzerinde test işlemleri gerçekleştirilmiştir.

TÜRKÇE’YE ÇEVİRİ ÇALIŞMASI 32 modülden ve 4800 etiketten oluşan dil paketi Türkçeye çevrilmiştir. (Kızılkaya, Aşkar, 2009)

En temel gereksinimler Öğretim elemanı ve yöneticilere hizmet içi eğitim

En temel gereksinimler Bilgi ve medya okur yazarlığının öğretim programlarındaki yerini alması Bilgi kaynakları (Kitap, dergi, magazin, danışma kaynakları- ansiklopedi, almanak, wikipedia vs.) Bilgi Arama (anahtar kelime seçimi, kullanımı, katalog kullanımı, veritabanları) Bilginin değerlendirilmesi Amaç Kapsam Güvenirlik Güncellik Kaynak türüne göre (Kitap, makale, web, blog vs.)

En temel gereksinimler Bilginin etik kullanımı Telif hakkı Adil kullanım İntihal Kaynak gösterme Gönderme (atıf) Alıntı Kaynakça hazırlama Kaynak türlerine göre kurallar APA MLA Atıf araçları

En temel gereksinimler İletişim, paylaşım ve işbirliği araçları Tartışma listeleri Forumlar Wiki’ler Sosyal ağlar Bloglar Bookmarks Diğer paylaşım ortamları (flick, slideshare, vs.) Netiquet

En temel gereksinimler Donanım ve Yazılım gereksinimi

Teşekkürler Sorularınız?