Bütünleştirilmiş program BSÖ için alternatif bir program Dr. Ramazan Sağ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
Advertisements

Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
PROJE TABANLI ÖĞRENME NEDEN GEREKLİDİR?
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Program Geliştimede İçerik
PROGRAM DEĞERLENDİRME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
Küresel Bağlantılar BÖLÜM 11 Genel olarak, NCSS program standartlarının (2010) dokuzuncu tematik alanı olan Küresel Bağlantılar; coğrafya, tarih, ekonomi.
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Proje Tabanlı Öğrenme Nedir ?.
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
KODLAMA ve BECERİLER Dr. Osman EROL.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

Bütünleştirilmiş program BSÖ için alternatif bir program Dr. Ramazan Sağ

Bütünleştirilmiş program Bütünleştirilmiş program nedir? Program bütünleştirilmesi, bir bütünü oluşturan yapıyı, yapıyı oluşturan bağları anlaması ve yapıyla ilgili becerileri deneyimleme sürecidir. Kaynak: Nolan ve Beans’tan aktaran Madhumita Bhattacharya, Bill MacIntyre, Sue Ryan and Lindsay Brears, BHA

Bütünleştirilmiş program Boyutları Ünite Deneyimler Birlikte çalışma Bilgi ve beceri Program tasarımı

Bütünleştirilmiş program Hedefler: Öğrencilerin; 1.İş yaparak bağımsızlığını ve kendi aralarında bağımsızlıklarını-bireysel ve sosyal kişilik gelişim 2.Konuyla ilgili gereksinimlerini-bireysel gelişim 3.Konunun merkezindeki ilke ve kavramları anlamayı kolaylaştırıcı tutumları, değerleri ve ilkeleri kavramaları-konu merkezli 4.Konuları birbirinden ayrı olarak değil, tersine öğretimi ve öğrenmeyi etkili biçimde bir bütün olarak yürüterek zihisel gelişimlerini-zihinsel gelişim-Gestalt(bütün)

Anlamlı öğrenme Yönlendirme Yapılandırma İşbirliği Karşılıklı Konuşma Yansıtma Bağlam oluşturma Karmaşık Canlılık Amaçlılık Sorumluluk

Bütünleştirilmiş program türleri 1.Çoklu disiplin kullanımı-Mihver Ünite Örnek: Sosyal Bilgiler-Hepimizn dünyası Dünya çocuklarının ortak yönlerini ve ilgi alanlarını fark eder. Ülkeler arasında ekonomik alışveriş olduğunu fark eder. Ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerde iletişim ve ulaşım teknolojisinin etkisini tartışır. Çeşitli ülkelerde bulunan ortak miras ögelerine örnekler verir. Ortak mirasın tanınmasında turizmin yerini fark eder. Turizmin uluslararası ilişkilerdeki yeri konusunda bakış açısı geliştirir.

Bütünleştirilmiş program türleri Disiplinlerötesi program yaklaşımı: Örnek: – Hepimizin dünyası/Küresel Bağlantılar Çocukların ortak yönlerini anlama-Çocuk gelişimcisi Ülkelerarası ekonomik işbirliği-Ekonomist Ortak miras varlıklarını tanıma-Tarih/Biyolog/ Turizm-Turizm uzmanı

Bütünleştirilmiş program türleri 2.Disiplinlerarası kullanımı Örnek: – Kültürümüzü tanıyalım Neler olduğunu bilelim: giysi, yemek, eğlence, vb.-bilgi birikimi:Hayat Bilgisi ya da Sosyoloji-Antropoloji Bunları yaşayalım: giysi hazırlama, çizme-boyama- kesme, giyme, yemek hazırlama ve yeme, koleksiyon yapma, eğlenceleri yaşama, vb. Yapma ve öğrenme: Antropoloji, oyun becerisi, resim, Yazalım-senaryolar oluşturalım: Ürünün bol olması temennisi: Koç katımını oynayalım-Dilin kullanımı