BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3. HAFTA. Bu Derste Öğrenilecek Komutlar Mirror: Aynalama Move: Taşıma Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 6. Hafta: Faiz Oranları ve Sıcak Para  İktisatta iki farklı «Faiz» tanımı vardır. 1.Sermaye faktörünün üretimden aldığı pay ve 2.Paranın fiyatı.  Bu.
Advertisements

Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
1. 2 Ödevin (sunu kısmının) hazırlanmasında, şu anda üzerinde çalışmakta olduğunuz sunu formatı kullanılacaktır. Bunun amacı, değerlendirme standardını.
Microsoft Office Word 2007 Ders Notları
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN
Hopfield Ağı Ayrık zamanSürekli zaman Denge noktasının kararlılığı Lyapunov Anlamında kararlılık Lineer olmayan sistemin kararlılığı Tam Kararlılık Dinamik.
TC Windows Editörü DevC++. KURULUM PROGRAMIN KURULACAĞI YER BURADA BELİRLENİYOR.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 4. HAFTA. ÖĞRENİLECEK KOMUTLAR ARRAY: (AR): Dizi halinde kopyalama SCALE: (SC): Büyütme küçültme ALIGN: (AL): Hizalama EXTEND:
KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN
EQUIZSHOW.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
Autocad Nedir? Autocad, standartlara ve teknik resim kurallarına göre çizim yapabilen gelişmiş bir bilgisayar destekli tasarım programıdır
PROXY SERVER Eren AKGÜL Proxy Server  Vekil sunucu veya yetkili sunucu, internete erişim sırasında kullanılan bir ara sunucudur. Adanmış.
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
TESVİYE EĞRİLERİNİN ÇİZİMİ
EBSCOhost Collection Manager Arama Profilleri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ
11. SINIF: ELEKTRİK ve MANYETİZMA ÜNİTESİ Alternatif Akım 1
Grafik ve Animasyon-II
LOGGER PRO ile GRAFİK ÇİZMEK
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
KDV BEYANNAMESİ / MUHTASAR BEYANNAME / KURUMLAR VERGİSİ BEYANNAMESİ / GEÇİCİ VERGİ BEYANNAMESİ’NDE ORTAK ÖZELLİKLER F5 PENCERESİ Beyannamelerde yer alacak.
ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
TAM SAYILAR.
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
Klavye Kullanımı.
ELEKTRON MİKROSKOBU (SEM and TEM)
Kırınım, Girişim ve Müzik
GÖRSEL PROGRAMLAMA DİLİ:
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
İNTERNETTE ARAMAYI ÖĞRENİYORUM
BİLGİ GÜVENLİĞİ Şifreleme
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
Temel Bilgisayar Bilgileri
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
KUVVET, MOMENT ve DENGE 2.1. Kuvvet
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
CİSİMLERİN GÖRÜNÜŞLERİNİ ÇIKARMA
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
Bilgisayar II 26 Nisan-7Mayıs Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayarım Simgesinin Kullanımı Dosyaların Yönetimi
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Bilgisayar II 8 Mart Mart
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
MERSİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ RESMİ OKULLAR İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ DYNED KAYIT YÖNETİMİ SİSTEMİ EXCEL OTOMATİK E POSTA TANIMLA PROGRAMI KULLANIM KILAVUZU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Poster Başlığı Birinci YAZAR Bulunduğu eğitim düzeyi (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora), Lisans için bulunduğu sınıf, öğrenim gördüğü kurum, lisansüstü öğrenciler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR (4) Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
EŞ YÜKSELTİ (TESVİYE) EĞRİLERİNİN
Yazar 1a, Yazar 2a, Yazar 3b and Yazar 4a
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3. HAFTA

Bu Derste Öğrenilecek Komutlar Mirror: Aynalama Move: Taşıma Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme Stretch: Sündürme Divide : Bölme Measure

MI: MIRROR Komutu: Simetriğini kopyalama Görevi aynalama olan bu komut tıpkı fizik derslerinde okuduğumuz gibi bir yansıma eksenine ihtiyaç duyar. Komutu kullanmadan önce bu ekseni hazırlamalıyız. Bu komuta ilişkin verilen bir çok örnekte, simetrik bir nesnenin yarısı çizilir ve öbür yarısı bu MIRROR komutu ile oluşturulur. Ancak simetrik bir nesnenin yarısını çizmek, bütününü çizmekten çoğu zaman daha zordur. Daha faydalı örnekler, simetrik bir binanın yarısını çizip diğer yarısını, otopark çizimlerinde araçları ya da otopark çizgilerini ya da masa sandalye çizimlerini kopyalamaktır.

Mirror Komutu ile ilgili şu hususun bilinmesi gerekir: Bu komut, yazılı bir metinle birlikte kullanıldığında, buradaki yazının aynalanıp aynalanmayacağının ayarlaması yapılabilir. Komut satırına MIRRTEXT (mirrtext) yazarak enter yaptığımızda karşımıza 0 (sıfır) ya da 1 değişkenlerinden birisi çıkar. Bu değişkenin 0 (sıfır) olması, aynalamada yazının aynalanmadan kalmasını; 1 olması ise, yazınında aynen obje gibi aynalanmasını sağlar.

M: MOVE Komutu: Taşıma MOVE Autocad’de kullanabileceğiniz en basit komutlardan biridir. Çizimdeki bir nesneyi bir yerden başka bir yere taşımaya yarayan MOVE komutu oldukça sık kullanacağınız düzenleme komutlarındandır. MOVE komutuna düzenleme menüsünden ya da şerit menüden (Home) ulaşabilirsiniz

O: OFFSET: Öteleme AutoCAD'in temel düzenleme komutlarından biri olan OFFSET ile öteleme işlemi yapılır. OFFSET herhangi bir LINE, ARC, CIRCLE, SPLINE ya da PLINE nesnesini kendinden istenen bir birimde uzağa ötelenmiş kopyasını alma işlemidir. Nesne kapalı bir PLINE ise öteleme işlemi nesnenin içine ya da dışına, açık bir LINE ya da diğer objelerden ise taraf seçerek öteleme yapılırLINEARCCIRCLEPLINE

Komut ilk girdiğinizde, komut satırında OFFSET işlemi ile ilgili mevcut ayarları gösterir ve sizden bir ötemele miktarı girmenizi ya da "Through" seçeneğini kullanmanızı bekler.

"Through" seçeneği ile OFFSET Bu seçeneği kullanmak için varsayılan değerini ENTER ile kabul edebilir ya da daha önceden mesafe girdiyseniz "T" seçeneğini kullanarak "through" moduna geçebilirsiniz. Select object to offset or [Exit/Undo] : [ötelenecek nesneyi seçin] Specify through point or [Exit/Multiple/Undo]: [öteleme noktasını seçin] Mesafe girerek OFFSET Mesafe girerek OFFSET yapmak için öteleme yapmak istediğimiz mesafeyi bilmemiz gereklidir. Örneğimizde 18 birim öteleme yapıyoruz. Mesafe girerek öteleme yaptığımızda nesneyi seçip, ötelemek istediğimiz tarafta bir nokta belirtmemiz yeterli olacaktır.

Kapalı Nesneleri OFFSET yapmak CIRCLE ve PLINE gibi nesneleri ötelemek daha kolaydır. Nesneyi gösterip, içinde veya dışında bir taraf belirtmeniz yeterli olacaktır.

Komutun Seçenekleri Through: Öteleme noktası bilindiğinde nesnenin belirtilen öteleme noktasına kadar ötelenmesi için. Erase: Ötelenen nesnenin silinip silinmeyeceğini belirtir. Layer: Öteleme yoluyla yeni yaratılacak nesnenin katmanını seçmenize izin verir. Multiple: Sürekli öteleme modunda kalmak için kullanılır. Exit: Öteleme komutundan çıkmak için kullanılır. ESC tuşu da iş görür. Undo: En son yaptığınız ötelemeyi geri alır.

F: FILLET: Köşeleri Yuvarlama FILLET komutu temelde köşeleri yuvarlamak için kullanılır

Şekilde gördüğünüz gibi FILLET komutu nesnelerin seçtiğiniz taraflarını bırakarak verdiğiniz yarıçap ile yuvarlıyor

Ro: ROTATE: Döndürme

Rotation Angle: Nesneyi döndürme merkezi etrafında kaç derece döndürmek istiyorsanız açı olarak girin. Metrik sistemde saat yönünün tersinde 360 derecelik dönüş tam bir turdur. Copy: Döndüreceğiniz nesnenin bir kopyasını almak için kullanabilirsiniz.

Str: STRETCH: Sündürmek

Gördüğünüz gibi STRETCH, belirlediğiniz çit çerçevenin içine tam giren nesneleri hareket ettiriyor, yarısı içinde kalan nesnelerin ise içinde kalan noktalarını sündürüyor.

Div: DIVIDE: Eşit Bölme Komuta ulaşmanın birinci yolu Draw Menüsü > Point > Divide Diğer yolu ise klavye kısayolu : Div yazıp onaylıyoruz. Komuta girdiğinizde Command satırında Select Object to Divide yazdığını görürsünüz. Komut bölmek istediğiniz çizgiyi seçmenizi ister. Çizginizi seçer seçmez Command satırında ya da ekranda "Enter the number of segments or" ibaresi çıkar. Çizginizi kaç eşit parçaya bölmek istiyorsanız rakamsal şekilde yazıyorsunuz ve enter ile onaylıyorsunuz.

Onayınızın ardından bölünen herhangi birşey göremediyseniz bölünen noktaların şeklinden kaynaklı bir durum söz konusudur. Bu durumu gidermek için üst menülerde yer alan Format>Point Style tıklıyoruz.

DIVIDE ÖRNEK

Me: MEASURE (MESAFELİ BÖLME) Komuta yine aynı şekilde Draw > Point > Measure ile ya da klavye kısayolu olan ME ile ulaşabilirsiniz. Bu komut yine Divide komutunda olduğu gibi benzer mantıkta çalışır. Tek farkı bu sefer komut çizgiyi kaça bölmek istediğinizi değil kaç mm/cm/m mesafe ile bölmek istediğinizi sorar. Bu komutun daha doğru kullanımı için mevcutta bölmek istediğiniz çizginin toplam uzunluğunu bilmeniz gerekir. Örneğin 10 cm olan bir çizgiyi 15 cm mesafeyle bölmeniz mümkün değildir. Komut sonuç vermiyorsa çizgi uzunluğundan daha yüksek bir birim yazmışsınız demektir.

ÖRNEK (Circle, Divide veya Measure, Mirror)

Örnek: (Rectangle veya Polyline, Copy (Array), Offset, Trim)