YAŞAM BOYU ÖĞRENME. “Artık insanların gençliklerinde ö ğ rendiklerini onların yaşamları boyunca kullanmaları savı geçersiz hâle gelmiştir” Alfred North.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
DEĞİŞEN OKUL ROLLERİ.
Kurumlar toplumu önemser
Dünyada Okul Öncesi Eğitim Okulöncesi Eğitimin Dünü Bugünü ve Yarını
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
YAŞAM BOYU ÖĞRENME Bilgi,beceri ve yeterliliklerin kişisel sosyal ve mesleki açıdan geliştirilmesi amacıyla,yaşam boyunca yapılan tüm faaliyetlerdir..
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
1.  Teknik, ekonomik, sosyolojik ve psikolojik bağlamlarda ve her türlü örgütlerde ge r çekleşmekte olan girişimciliğin günümüzde çok çeşitli tanımları.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Eğitimin ve Toplum.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
DİĞER TUTUMLAR.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KARİYER GELİŞTİRME.
Temel Bilgi Teknolojileri
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
KIRSAL ALANDA YENİLİKÇİ HİZMET SUNUMU
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAYGIN EĞİTİM.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

YAŞAM BOYU ÖĞRENME

“Artık insanların gençliklerinde ö ğ rendiklerini onların yaşamları boyunca kullanmaları savı geçersiz hâle gelmiştir” Alfred North Whitehead

Gerhart Hauptmann Herhangi birisi bir konuda uzman oldu ğ unda, başka bir konuda ö ğ renci olmalıdır…

Neden sürekli ö ğ renme?

21. Yüzyılda Birey

1.küreselleşme, 2.çok kültürlü toplum yapıları, 3.iletişim teknolojilerinde yaşanan değişim ve gelişmeler, 4.çok kanallı bilgi akışı, 5.bilginin hızlı transferi, 6. birey odaklı eğitim felsefelerinin benimsenmesi,

7. çevre bilincinin artması ve ekoloji olgusunun bir sorun olarak gündeme gelmesi 8. değerlerdeki değişmeler, 9. değişen aile ve toplum yapıları ve çocuk yetiştirme anlayışları, 10. demokratik bir toplumun oluşması için yurttaşların sahip olması gereken nitelikler, 11. insan hakları ve çocuk hakları 21. yüzyılın öne çıkan konuları

21. yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler

1. ö ğ renme ortamlarında de ğ işme 2. sürekli e ğ itim ihtiyacı 3. teknolojinin her geçen gün daha fazla kullanılması 4. erken e ğ itimin öneminin anlaşılması, 5. de ğ erler e ğ itimi, 6. çevre duyarlılı ğ ı 7. ö ğ retmeden ö ğ renmeye do ğ ru de ğ işen ö ğ renme yaklaşımları

Yaşam boyu eğitim, mevcut sistemi yeniden yapılandırmayı ve formal eğitim sisteminin dışında eğitimle ilgili tüm potansiyeli geliştirmeyi amaçlayan genel bir düzenlemedir. Örgün, yaygın her türlü eğitim faaliyetini kapsayan geniş bir kavramdır.

Yaşam boyu eğitim, kişilerin yaşamları boyunca kazandıkları bilgileri, değerleri, becerileri ve anlayışları artıran ve güçlendiren, bunları gerçek yaşamda uygulayabilmeyi sağlayan destekleyici bir süreç olarak tanımlanmıştır.

1970’lerde UNESCO’nun politikası olan yaşam boyu öğrenme 1970’ler ve 1980’lerde bütün eğitimciler ve eğitim politikacıları arasında sürekli eğitim kavramı olarak popülerleşmiştir.

UNESCO «Learning to be» raporunda yaşam boyu öğrenme kavramını şu şekilde açıklamaktadır: Eğitim hizmetlerinin okul yaşı sınırları dışına yayılması, Eğitime yaşam kalitesini yükselten bir araç olarak gösterilen ilginin artması, Günlük yaşamın ihtiyaçları ile bağlantılı eğitim alanlarının geliştirilmesi üzerinde durulması, Eğitim ile ilgili kararlara çalışanların, ailelerin ve toplum üyelerinin katılması, Planlamada, yönetimde ve hedef belirlemede açık fikirli olunmasının vurgulanması

1. E ğ itimi okul yaşı ve okul binaları ile sınırlamak yanlıştır. 2. E ğ itim, hem okul e ğ itimini hem de okul dışı e ğ itimi kapsayan tüm e ğ itsel etkinli ğ in temel bileşeni olarak düşünülmelidir. 3. E ğ itsel etkinlik daha esnek olmalıdır. 4. Kısaca e ğ itim yaşam kadar uzun bir varoluşsal süreklilik olarak tasarlanmalıdır (UNESCO World Report, 2005:76).

Hayat boyu öğrenim, insana ve bilgiye daha çok yatırım yapma, dijital okuma yazma da dahil olmak üzere temel bilgi ve becerilerin kazanılmasını teşvik etme, esnek ve yenilikçi öğrenme fırsatlarını genişletme anlamına gelmektedir.

Amaç, Avrupa genelinde tüm yaş gruplarındaki insanların yüksek kalitedeki öğrenim olanaklarına ve çeşitli öğrenim deneyimlerine eşit ve açık biçimde erişim sağlamalarını kolaylaştırmaktır. Bu vizyonun gerçekleştirilmesinde eğitim sistemleri kilit rol oynamaktadır.

Avrupa Birliği´nde mevcut ekonomik ve sosyal değişimin derecesi, bilgi tabanlı topluma hızlı geçiş ve Avrupa´nın yaşlı nüfusundan kaynaklanan demografik baskılar, yaşam boyu öğrenim kapsamında eğitime yeni bir yaklaşım getirilmesini zorunlu kılan etmenlerdir. Bu etmenler çerçevesinde, Lizbon (Mart 2000) ve Stockholm´de (Mart 2001) düzenlenen Konsey toplantılarında yaşam boyu öğrenim konusuna büyük önem verilmiştir.

Yaşam boyu öğrenimin hedefleri Okul öncesi dönemden emeklilik sonrası döneme kadar tüm yetenek, ilgi, bilgi ve nitelikleri kazanmak ve yenilemek Her vatandaşın bilgi tabanlı topluma uyum sağlayabilecek bilgi ve yeterliliği geliştirmesini ve sosyal ve ekonomik hayatın her alanına aktif katılım sağlamasını teşvik ederek kendi geleceğini daha iyi kontrol edebilmesini olanaklı hale getirmek.

 Yaşam boyu öğrenme kavramının daha önce ortaya atılan eğitim kavramlarından farkı, 1. Bireyi merkez alan bir yaklaşımın benimsenmesi, 2. okul dışı öğrenmeye önem verilmesi, 3. okul rolünün değiştirilmesi, 4. devletin eğitimdeki ağırlığının azaltılması, 5. eğitimin belli bir zaman diliminde sınırlandırılmaması gerektiğini vurgulamasıdır.

◦ Yaşam boyu ö ğ renme; kişisel, toplumsal, sosyal ve istihdam ile ilişkili bir yaklaşımla bireyin; bilgi, beceri, ilgi ve yeterliliklerini geliştirmek amacıyla hayatı boyunca katıldı ğ ı her türlü ö ğ renme etkinlikleri olarak tanımlanmaktadır.

Hayat boyu ö ğ renme, okullar ve üniversitelerin yanında; işte, evde ya da herhangi bir yerde gerçekleştirilebilmektedir. Yaş, cinsiyet, sosyo- ekonomik statü ve e ğ itim seviyesi bakımından herhangi bir kısıtlamaya tabi de ğ ildir.

 Yaşam boyu öğrenmenin amacı, Bireylerin bilgi toplumuna uyum sağlamaları ve bu toplumda yaşamlarını daha iyi kontrol edebilmeleri için ekonomik ve sosyal hayatın tüm evrelerine aktif bir şekilde katılımlarına imkân vermektir.

Kapsanan eğitim türleri itibariyle, yaşamboyu öğrenmenin genel olarak dört ana kategorideki eğitimi kapsadığı söylenebilir: 1. yetişkin eğitimi, 2. sürekli eğitim, 3. mesleki eğitim, 4. özgüdülemeye dayalı öğrenme

 Yaşam boyu öğrenimin ortaya çıkış nedenleri Yaşam boyu öğrenme, örgün eğitimin yetersiz olduğu ve sanayinin ve toplumun ihtiyaçlarına cevap veremediğinin düşünüldüğü veya fark edildiği için kolay benimsenmiştir.

 Bu yüzden örgün eğitimin bir alternatifi değil, örgün eğitimde eksik ve yetersiz kalan verilerin sonradan tamamlanması veya daha önce keşfedilmemiş yeteneklerin keşfedilmesi olarak kabul edilmiştir.

 Bilgi tabanlı toplumlar ve ekonomiler bireylerin hızla yeni beceriler edinmelerini gerektirmektedir aksi takdirde, işe uymayan çalışanlar giderek artacaktır.  Üretim, ticaret ve yatırım yöntemleri sürekli değişmektedir.

  Sosyal ve politik yaşam giderek daha karmaşık hal almaktadır.   Aktif vatandaşlık giderek önem kazanmaktadır.   İş bulabilirlik zorlaşmakta ve bu konuda yatırım gerekmektedir.

Yaşamboyu öğrenmeyi zorunlu hale getiren sosyoekonomik nedenler: 1. Artan küreselleşme 2. Teknolojik değişim hızı, 3. Çalışmanın ve işgücü piyasasının doğasındaki değişme 4. Nüfusun yaşlanması

Kişisel ihtiyaçlar Hayat, kendi başına sürekli bir öğrenim sürecidir; ancak her insanın, teknik ve sosyal değişime ayak uydurabilmek, kendi çevresine ilişkin (evlenme, ana-baba olma, iş durumu, yaşlılık vb) şartlar altında meydana gelen değişiklikler karşısında hazır olabilmek ve bireysel gelişimi bakımından bütün yeteneklerini harekete geçirebilmek amacıyla sürekli, amaçlı ve ardışık bir öğrenim görmesi için oluşturulacak fırsatlara ihtiyacı vardır. Hayat boyunca eğitim hem kasıtlı, hem de rastgele öğrenme yaşantılarını kapsamaktadır.

Yaşamboyu öğrenmenin faydaları: 1. Doğal yeteneklerin tam olarak gelişmesine yardım eder; 2. Beyni aktif tutar 3. Meraklı ve aç bir zihin ortaya çıkarır 4. Değişime uyum sağlamamıza yardım eder 5. Hayatımızda anlamlı şeyler bulmamızı sağlar 6. Topluma aktif katkıcı olarak müdahil olmamızı sağlar; 7. Sosyal çevremizin genişlemesini sağlar 8. Kendimizi gerçekleştirmemizi sağlar.