KIZ KARDEŞİM MOMMO
ÜNİTE ÖZETİ Kız Kardeşim Mommo filmini izler, bir sorunu anlatmak için ne tür sanatsal yöntemler kullanılabileceğini film üzerinden çözümler. Kendi anlatmak istediği konuyu seçer ve anlatım için uygun bir öykü kurar. Kurduğu öyküyü bir sunum olarak hazırlayıp sunar.
ÖTPS’ler Temel Soru: Kendinizi ifade etmek için hangi yöntemleri kullanırsınız? Ünite Sorusu: Senarist kendi çocukluğunu mu anlatmıştır? İçerik Soruları: Filmdeki karakterler kimlerdir? Benzer öykülü filmler izlediniz mi?
Ünite Vizyonu Bu üniteyi geliştirerek öğrencilerimin; Sanatsal anlatımı bir ifade biçimi olarak anlamlandırmalarını, Kendilerini ifade etmek için bu yöntemi kullanabilmelerini, Bir sanat eserini bu bağlamda değerlendirebilmelerini sağlamak istiyorum.
Proje Yaklaşımı Öğrencilerim bu projede çalışırken, İfade etmek istedikleri bir konu belirlerler Akranları ve toplumun üyeleriyle işbirliği yaparlar Öğrendiklerini yansıtan bir ürün geliştirirler Öğrendiklerini gerçek bir dinleyici grubuyla paylaşırlar
21. Yüzyıl Becerileri Öğrenciler aşağıdakileri gerçekleştirerek üst düzey 21. Yüzyıl becerilerini geliştireceklerdir: Farklı yer ve zamanlarda geçen temaları bulmak amacıyla oyunu analiz ederken Temel Soruları ve Ünite Sorularını kullanma Fikirlerini toplumda bir izleyici kitleyle paylaşma Kendi bireysel okuma, yazma, araştırma ve düşünme stratejilerini değerlendirme ve gerektiğinde bunları uyarlayarak değiştirme Kendi çalışmalarını değerlendirmek için proje değerlendirmelerini kullanma ve akranlarına geribildirim verme
ÖTPS’leri kullanarak Öğrencilerin bir tema ve onunla bağlantılı ürün hakkında düşüncelerini Karakterler ve hikaye hakkında bildiklerini öğrenin. 21. Yüzyıl becerilerini ölçün Sanatın kendini ifade gücünü belirleyebilme becerisi
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Ölçme sonucu ulaştığım bilgileri şu amaçlarla kullanabilirim: Filmin öğrencilerin yanlış ön bilgilere sahip olduğu bölümlerine odaklanma Sorularının yanıtlarını bulabilecekleri etkinlikler düzenleme Öğrenciler bu bilgileri şu amaçlarla kullanabilir: Sorularını, geçmiş ünitelerdeki sorularla karşılaştırma Sanatsal ifadeyi kendi anlatmak istedikleri konulara nasıl uyarlayabileceklerine ilişkin hedefler belirleme
Geribildirim İhtiyacı Öğrencilerin açımlama ve özete ihtiyaç duymadan filmi anlamalarına yardımcı olabilecek yöntemlere gereksinim Öğrencileri üst düzey düşünme becerilerini ölçebilmek için yardıma gereksinim