DRAMA. Drama tiyatronun araçlarını kullanan bir sürecin adıdır. Tiyatronun araçları eğitsel amaçlarla kullanılır. Önemli olan sürecin yaşanmasıdır, sonucunda.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Yaratıcı Drama Atölyesi
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaratıcı Drama.
OEE – Drama Dramanın Eğitiminin Avantajları
EĞİTİMDE DRAMA ÖZCAN PALAVAN.
EĞİTİMDE DRAMA.
PARMAK OYUNLARI.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
EĞİTİMDE DRAMA Meral KOCABAY.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
Öğretim Teknikleri - III
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
Oyunun Özellikleri ve Önemi
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Sembolik Düşünce Nedir
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Müzede Yaratıcı Drama.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
KURUMSAL İLETİŞİM.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

DRAMA

Drama tiyatronun araçlarını kullanan bir sürecin adıdır. Tiyatronun araçları eğitsel amaçlarla kullanılır. Önemli olan sürecin yaşanmasıdır, sonucunda ortaya gösterinin çıkıp çıkmaması çok önemli değildir. Drama kullanımında temel amaç, insanın kendini başkasının yerine koyarak kendini ve çevresini daha iyi tanıyabilmesi, anlayabilmesidir. Modern eğitimciler çocukların en iyi yaşayarak, oynayarak öğrendiği gerçeğinden hareketle bu yöntemi geliştirmişlerdir (Sağlam, 1995). Drama pek çok şekilde tanımlanmaktadır.

Drama oyunlardan ve çocuk oyunlarından yararlanmaktadır. Drama etkinlikleri, doğaçlama yolu ile gerçekleştirilmektedir (Okvuran, 2002). Drama etkinliklerinde, eylem, olay, duygu, öykü, şiir, canlı ve cansız varlıklar, çeşitli roller; sözlü yada sözsüz, kendiliğinden davranışlarla ve taklit yoluyla canlandırılmaktadır (Önder,1999). Drama etkinlikleri grup ile gerçekleştirilmektedir. Drama etkinlikleri, grubu oluşturan bireylerin ortak çaba ve yardımlaşmaları ile gerçekleştirilmektedir. (O’Neill ve Lambert, 1982).

Drama, farklı alanlarda farklı amaçlar içinde kullanılmaktadır. Bireylerin her konudaki eğitimlerinde kullanılan drama ise, eğitici drama (pedagojik drama) olarak adlandırılmaktadır (Önder, 1999). Eğitici drama ne olacağını bilmeden yaşama ait rolleri yeri gelince oynamak ve bu yolla yaşamı tanımayı ifade etmektedir. Eğitici dramanın amaçları, eğitimin amaçları ile sınırlandırılabilir. Eğitimde drama çalışmaları canlandırma, dramatizasyon, doğaçlama, dramatik oyun ve tiyatro çalışmaları ile desteklenmelidir (Genç, 2003).

Katılımcılara hem çalışma ortamında hem de özel yaşamda yalnızken yada başkaları ile ilişkide iken, ilişkileri ve sorunları anlamak, değerlendirmek, yorumlayabilmek, sorgulayabilmek, gereken tutum ve davranışları ortaya koyabilmek için yaratıcılıklarını kullanmalarını sağlayan drama türü ise yaratıcı drama olarak ifade edilmektedir (Topdal, 2004). Yaratıcı drama; önceden yazılmış bir metin olmaksızın, katılımcıların kendi yaratıcı buluşları, özgün düşünceleri, öznel algıları ve bilgilerine dayanarak oluşturdukları eylem durumları ve doğaçlama canlandırmalardır (Öztürk, 2001).

Eğitimde oldukça etkili olan drama derslerinde izlenmesi gereken bir seyir vardır. Bu seyri yazarlar farklı şekillerde ifade etmektedirler. Bir grup yazar bu seyri; ısınma, uyum-güven, doğaçlama-oluşum-(etkinlikler), rahatlama-değerlendirme şeklinde ifade etmektedir ( Genç, 2003; Morgül, 1999).

Diğer bir grup ise bu seyri; ısınma, kaynaştırma, uygulama ve değerlendirme olarak gruplamaktadır (Gönen, 2002; Metin, 1999). Bir grup yazarda bu seyri, ısınma, uygulama ve değerlendirme olarak üç ana grupta ele almaktadır

Drama etkinliklerine ısınma faaliyetleri ile başlanmaktadır (Okvuran, 2002; Üstündağ, 1998). Kısa bir ısınma faaliyetinden sonra lider, öğrencileri kısa bir oyun üretip planlamaları ve bunu prova etmelerini, bu yarattıkları ürünü değerlendirmelerini istemekte ve dersler kısa bir grup yorumu ile bitirilmektedir ( Walsh-Bowers ve Basso, 1999; Akyol, 2003 Kaynaştırma çalışmaları, ısınma çalışmalarının bir parçasıdır. Bu çalışmalar sırasında kurulan iletişim etkileşme dönüşmekte ve çocukta güven duygusunu oluşturmaktadır (file://A:/DRAMA/ME.HTM).

Rahatlama: ruhen ve bedenen gevşeme demektir. Gözler kapatılarak yere oturulur veya uzanılır bu sırada yapılan çalışma üzerinde düşünülür. Gözler açılınca yapılan çalışma hakkında konuşulmaktadır (Morgül, 1999). Uygulama (Etkinlik); gruplar, liderin verdiği temayı veya grupla belirlenen konuyu önce aralarında konuşurlar ve oyuna dönüştürürler. Önerilerin alınması, oyun türünün belirlenmesi, rollerin paylaşılması ve canlandırma için dakikalık bir süre verilir. Gruplar kendi oyunlarını tüm grubun önünde sunarlar (Morgül, 1999).

Değerlendirme; Değerlendirme drama çalışmalarının vazgeçilmez bir parçasıdır (Üstündağ,1998). Bu aşamaların her birinin yada bir kaçının ardından‚ Ne yaşadınız? Neler hissettiniz?...gibi’ soruların sorulup yanıtlandığı aşamadır (Üstündağ, 2002). Başkalarının davranış biçimleri, duyguları, düşünceleri, deneyimleri ile ilgili bilgi sahibi olmak bireyin kendi yaşamına bilinçli bir biçimde göz atmasını sağlar.

Müzik Terapi Öğretim Yöntemi Öğrenciler için öğrenme ortamlarını eğlenceli hale getirecek, öğrenmeye olan ilgi ve isteklerini arttıracak yöntemlerden biride müzik terapi yöntemidir. Müzik terapi yöntemi ile, basit ve eğlenceli bir uygulama sayesinde bireyi yormadan, sıkmadan ve korkutmadan birçok beceriyi öğretmek mümkündür (Berger, 2002).

Müzik terapi;  fiziksel,  zihinsel,  Sosyal,  duygusal ve  pek çok alanda gelişimi desteklemek için müzik ve seslerin organize bir biçimde kullanılmasıdır (Duffy, B., Fuller, R. 2000).

Müzik terapi, çocuklarda,  akademik ve  sosyal becerilerin öğretilmesinin yanı sıra  davranış bozukluklarında,  hiperaktivite ve  öğrenme bozukluklarında bir çok engel gurubunda alternatif bir yöntem olarak kullanılabilmektedir. (Berger, D. 2002). Ayrıca hareket ve duyu sistemleri ile ilgili yetersizliklerin giderilmesine, dikkat ve motivasyon gibi zihinsel becerilerin kuvvetlendirilmesine ve iletişim yeteneğinin gelişmesine yardımcı olabilmektedir (Çoban, A. 2006).

Brunk, müziğin dokuz terapotik yönünü vurgulamaktadır  Müzik dikkati çeker ve dikkati arttırır  Zamanı yapılandırır  Başarı odaklıdır  Sosyal becerilerin uygulanması için güvenli ve huzurlu bir ortam sağlar  Tekrar ve hatırlama egzersizlerinin daha zevkli hale getirir  Çocuğun, çevresinde başarı sağlamasına yardım eder  Bir rutini yerleştirmek ve işi rutine bağlamak amacıyla kullanılabilir  Aynı zamanda her bireye göre uyum sağlayabilir  Birçok ortamda uygulanabilir (Brunk, 1999).

Müzik Terapi Uygulamaları Müzik terapi uygulamalarında kullanılabilecek, aktiviteler aşağıdaki gibidir ve etkinliklerin uygulanış biçimi ve içeriği müzik terapi uygulanan birey ya da gruba göre şekillendirilmektedir. 1.Melodiyi dinleme 2.Şarkı söyleme (müziksiz) 3.Melodi ve melodinin üzerine yazılmış şarkıyı söyleme. 4.Müzik aleti çalma.(Melodi ve şarkı söylemeksizin) 5.Müzik dinleme ve müzik aleti çalma. 6.Şarkı söyleme ve Müzik aleti çalma.