Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Advertisements

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
YAYIN TARAMA VE VERI TABANLARI Tacettin İnandı. Kapsam Veri tabanı Sınıflandırmalar İndeksler Atıflar.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
AKADEMIDE KADIN Prof. Ayşe AYATA Orta Doğu Teknik Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
BİBLİYOGRAFYA (Bibliography) Tanım: Kitapları, özellikle fiziksel özellikleri ve içeriklerine göre niteleme sanatı; kitapların fiziksel nesneler ve.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan Planlama. Plan? Tahmin? Örgüt için uygun amaçlar ve bunları gerçekle ş tirecek eylemler belirleme süreci ne, kim tarafından,
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Bitlis Eren Üniversitesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
Kaynak Gösterme Teknikleri
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Türkiye Atıf Dizini nedir?
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Kanada’da Eğitim.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerindeki Tutarsızlıklar
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Marmara Üniversitesi Kütüphane Bibliyometri Uygulamaları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Sunum transkripti:

Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi

NE İSTİYORUZ? Daha çok yayın? Daha kaliteli yayın? Hedefe uygun yayın?

UBTYS Vizyonu Temel Öğeleri Bilgi üreten Teknoloji geliştiren Yenilik yapan bir Türkiye

Mühendislik ve Temel Bilimler Veri Tabanı : 41 Yaşam Bilimleri Veri Tabanı: 52 Tıp Veri Tabanı: 156 Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı: 253 Hukuk Veri Tabanı: 35 Ayrıca WoS Dizinlerinde yer alan Türkiye adresli dergi sayısı: 68 Bu dergilerden TR Dizin'e KABUL olanlar: 57 KABUL OLMAYAN: 11

UAK-Sağlık Bilimleri Temel Alanı

Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği

YÖK YORUMU Ülkemizin 2023 yılı hedefleri kapsamında “Dünyanın 10 Büyük Ekonomisinden Birisi” olabilmesi için en önemli stratejilerin başında bilgi üretimi, bu bilginin her düzeyde aktarımı ve üretilen bu bilginin kullanımı gelmektedir. Ülkemizde özellikle yakın zamanda bilgi üretimi konusunda önemli gelişmeler bulunmaktadır. Ülkemiz, SCI kapsamındaki yayın üretimi kapsamında dünyada 18. Sırada yer almaktadır. Bu önemli bir başarıdır. Bu süreçte, Doçentlik sınavında uygulanan kriterlerin önemli katkısı olmuştur.

Ancak bu bilginin üretimi kadar, yukarıda belirtildiği gibi bilginin aktarımı ve kullanımı da önemlidir. Bunun içinde anadilde yapılan ulusal yayınlar önem kazanmaktadır. Yakın zamanda, dünya sıralandırma endekslerinden THE WUR (Times Higher Education – World Universities Rankings) ana dilde yapılan kaliteli ulusal yayınları da sıralandırma sürecinde dikkate almaktadır. Çin ve Rusya’dan bu sıralandırma sisteminde daha fazla üniversitenin yer almasının sebeplerinin arasında bu yer almaktadır. Ülkemizdeki durum değerlendirildiğinde uluslararası yayın sıralandırmasındaki başarısı, Türkçe dilinde yapılan yayınlarımız için geçerli değildir. Ne yazık ki, Türkçe dilindeki yayın sayımız çok sınırlıdır. Bu yayınları nitelik açısından değerlendirildiğinde durum çok daha dikkat çekicidir.

Yükseköğretim Kurulu olarak bu sürece stratejik bir bakış açısı ile yaklaşıyoruz. Bu kapsamda tarafımızca gerçekleştirilen çalışmaların başlıkları aşağıda verilmiştir: Doçentlik asgari kriterlerinde tüm alanlar için ULAKBİM sisteminde yer alan ulusal dergilerde yayın yapılması koşulu getirilmiştir. Akademik teşvik sisteminde ULAKBİM sisteminde yer alan ulusal dergilerde yayın yapılmasına önem verilmiştir. Yakın zamanda hizmete açılan “YÖK Akademik” arama motoru ile tüm tezler ve yayınlara ulaşılabilmektedir.

Bu başlatılan girişimlerin, Türkçe dilinde yayın sayısını nicel olarak arttıracağı görüşündeyiz. Ancak sürecin bundan sonraki aşamasındaki en önemli aşama, bu yayınların nitel açıdan da önem kazanması ve bu kapsamda ki yayın sayılarının artmasıdır. Bu şekilde, hem Türk üniversitelerinin, uluslararası sıralandırma sistemlerinde sayısı artabilecek, hem de bilgiye her düzeyde (eğitim-öğretim süreçleri, üniversite – iş dünyası) daha etkili bir şekilde aktarılabilecek ve kullanıma açılabilecektir.

Teşekkür ederim