ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
AKVARYUM TEKNİĞİ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Eğitsel Rehberlik.
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTSEL OYUNLAR.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER EĞİTSEL OYUNLAR EYLEM ARAŞTIRMALARI GÖRÜŞME TEKNİĞİ AKRAN ÖĞRETİMİ MİSAFİR KONUŞMACILAR VE PANEL

EĞİTSEL OYUNLAR Eğitsel oyunlar bireylerin fiziksel zihinsel sanatsal yeteneklerini ve becerilerini geliştiren etkinliklerdir. Öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesini ve tekrar edilmesini sağlar. Eğitsel oyunlarla derste konular daha ilgi çekici konuma getirilebilir Derse katılmayan öğrencilerin derse katılımı sağlanır.

Bu tekniğin etkili bir şekilde uygulanabilmesi için: Oyunun bir amacı olmalı Oyunun bir planı olmalı Oyunlar öğrenci düzeyine uygun basit ve ilginç olmalı Oyunun kuralları anlaşılır olmalı Öğrenci kendini rahat hissetmeli

EYLEM ARAŞTIRMALARI Problem çözme ve bilimsel araştırma sürecini öğretmek için kullanılan önemli bir öğrenme aracıdır. Öğrenciler verilen bir araştırmada nasıl doğru sorular sorulacağını,nasıl veri toplanacağını, sonuçları tablolaştıracağını,ve bulguları nasıl sunacağını öğrenir. Öğrencilerin araştırma becerilerini geliştirmek için kullanılır.

Bu tekniğin etkili uygulanabilmesi için: Problem anlamlı olmalıdır. Öğrenciler problemle ilgili ön bilgiye sahip olmalıdır. Öğrencilere araştırma süreci öğretilmelidir. Projeler kubaşık ya da tüm sınıf şeklinde olabilir. Öğrenciler araştırmaya teşvik edilmelidir. Öğretmen rehber konumunda olmalıdır. Sonuç raporu sözlü ya da yazılı sunulabilir.

GÖRÜŞME TEKNİĞİ Görüşmeler aktif öğrenme yoluyla öğrencinin bilgi ve güdülenmesini artıran iyi bir toplumsal iletişim aracıdır. Görüşmeler aileler,yerel yönetim liderleri,akranlar,komşular,ya da iş adamlarıyla yapılabilir.

Bu tekniğin etkinlikle uygulanabilmesi için: Görüşmenin planı yapılmalıdır. Görüşmenin nasıl yapılacağı öğretilmelidir. Görüşme sonuçları yazılı ödev şeklinde hazırlanmalıdır. Görüşmeler sınıfta tartışılmalıdır.

AKRAN ÖĞRETİMİ Akran öğretimi öğrencilerin birbirine yardım ettikleri ve öğreterek öğrendikleri bir öğretim yöntemidir. Öğretmenin rehberliğinde eğitim almış yetenekli bir öğrencinin aynı sınıf düzeyinde bulunan bir yada birkaç öğrenciye bir kavramı ya da beceriyi öğrettikleri bir süreçtir. Gaustad’a göre akran öğretimi özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için tanımlanan bir eğitim sürecidir.

Akran Öğretiminin Yararları Akran öğretimi öğrencilerin kendi öğrenme adımlarına,algılama düzeylerine ve öğrenme stillerine uyar. Akran öğretiminde dönüt ve düzeltme anında verilir. Öğrenciler kendi adımlarıyla öğrenme görevini başarıyla tamamlayabilir. Yarışmayı azaltır ve daha destekleyici bir sınıf çevresi yaratır. Akran öğreticileri aynı yaşta olan diğer öğrencilerin bilişsel özelliklerine sahip oldukları için onların sorunlarını daha iyi anlarlar.

Başarılı Akran Öğretimi Programlarının Özellikleri Öğreticiler tarafından iyi bir planın hazırlanması. Sınıf öğretmenleri amaçları belirlemeli. Sınıf öğretmenleri öğrencileri değerlendirmeli. Öğretmenler dikkatli bir şekilde içeriği seçmeli ve öğrencilerin içeriği tamamlamaları sağlamalıdır. Akran öğretimi için sistematik eğitim önemlidir. Olumlu sınıf iklimi oluşturmalı ve aktif denetim sağlanmalıdır. Öğrenci günlük olarak ölçülmelidir.

Akran Öğretimi Uygulamaları Akran Öğretimi Programına Başlama Başlangıçta hangi öğrencinin ek öğretime ihtiyaç duyduğu ve hangi öğrencinin davranış problemi olup olmadığı tanımlanır. Diğer bir adım ise öğrencilerin neyi öğrenmeye ihtiyaç duyduğunu belirlenir. Daha sonra gönüllü kişiler arasından öğretim kadrosu seçilir.

Tasarım İlköğretim düzeyinde program geliştirmeciler öğretmenlerden potansiyel akran öğreticilerinin isimlerini alır ve onlarla toplantı yapar. Ortaöğretim düzeyinde ise programı öneren kişilerden potansiyel akran öğrenci listesi alınır.Program yöneticisi programı tanıtan sunumlar hazırlar ve sınıf öğretmenlerine bu sunumları aktarırlar

Öğreticileri Seçme ve Öğrencilerle Öğreticileri Eşleştirme İlköğretim öğretmenleri akran öğrencilerini üst sınıflardan tercih ederse bunları eğitmek daha kolaydır daha az denetleme gerektirir ve disiplin problemleri daha az olur. Ortaöğretim düzeyinde öğretmenler derslerine devam eden ya da eski öğrencilerden akran öğrenci seçebilirler.

Akran Öğreticilerin Katılımı ve İlgisini Sürdürmek Öğreticilere,akran öğretimini tanıtmak müdürle,öğretmenlerle,akran öğreticisinin ailesiyle tartışmalar düzenlemek,akran öğreticisine not ve kredi sağlamak ,teşekkür notları,vb… gibi olaylar akran öğreticisinin katılımını ve ilgisini artırır.

Programı Değerlendirme Programı uygularken ve bitirdikten sonra ilerlemeler kontrol edilir.

Programın Akran Öğreticilerine Faydası Akran öğreticileri deneyimlerinden yararlanırlar. Öğrendiklerini pekiştirirler. Sosyal olgunluğa erişirler. İletişim,eleştirel ve üst düzey düşünme becerilerini ve kendilerine saygıyı geliştirirler.

MİSAFİR KONUŞMACILAR VE PANEL Sınıfa misafir konuşmacılar getirme (kollegyum),öğrencilere değerli bir eğitim sağlayabilir. Konuşmacılar öğrencilerin ilgisini artırabilir ve öğrendiklerini gerçek dünya ile ilişkilendirerek dersi zenginleştirebilir. Konuşmacılar;iş sahipleri ,uzmanlar,memurlar,değişik ilgiye sahip kişiler olabilir.

Konuşmacılar konuya göre 3-5 bir araya gelerek aktaracakları bilgileri panel şeklinde de anlatabilirler. Öğrenciler de belli bir konuyu panel şeklinde sınıfın önünde tartışabilirler.

Bu tekniğin etkili şekilde uygulanabilmesi için: İyi bir hazırlık ve planlama yapılmalı Konuşmacılara sunumun niçin yapıldığı ve öğrencilere neler kazandıracağı anlatılmalıdır. Konuşmanın günü,konusu,süresi, konuşmanın formatı belirlenmelidir. Sınıfa öğrencilere yararlı olabilecek kişiler getirilmelidir. Konuşmacılara öğrenciler hakkında bilgi verilmelidir. Öğrenciler de konuşmaya hazırlanmalıdır. Sunuların kısa tutulması tercih edilmelidir. ZCZCXCC