HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 24.11.2015 / 191.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Sürekli Mesleki Gelişim (SMG) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri (5. Seminer) / 211.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
POLİKLİNİKTE EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Bölüm I Hüseyin İlhan.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
DİYARBAKIR 2008.
Program Tasarım Modelleri
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
AĞAÇLANDIRMA VE GENÇLEÇTİRME ÇALIŞMALARININ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİĞE ETKİSİ İsmail KÜÇÜKKAYA Orm. Yük. Müh.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
AKVARYUM TEKNİĞİ.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
Program Tasarım Modelleri
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Hayvancılık İşletmelerinde Sürü Yönetimi
Ergonamik önlemler ve ilk yardım
Sağlık Bilimleri Fakültesi
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
KOÜ Hastanesİ’nde Akılcı İlaç Kullanımı Bİlİncİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İSTASYON YÖNTEMİ.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM İLKELERİ.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191

GİRİŞ Hasta başı eğitimi, klasik tıp eğitimi yaklaşımının bir özeti gibidir. Hastayla karşılaşmak öğrenciler için çok motive edicidir. Bununla birlikte, hasta başı eğitiminin de kısıtlılıkları vardır. – Uygunsuz yorumlar, – Geç başlama ve – Dersin iptali gibi sorunlar öğrencilerin bu eğitime verdikleri değeri azaltabilir. – Ayrıca günümüzdeki eğitim ortamlarında öğrenci sayısı fazla, hasta sayısı ise azdır. 1960’lardan sonra yüksek teknoloji imkanları hasta başı eğitimini ikinci plana itmiştir. / 192

Hasta Öğrenci Eğitici / 193 Öğrenme Üçlüsü

Hastalar – Tanışma, bilgilendirme yapılmalı ve izin alınmalı Öğrenciler – Öncesinde simüle hasta ile temas önerilir – Bir hasta başı için ideali 2-5 öğrencidir – Öğrenciler için ortam tedirgin edici, yabancı ve utandırıcı olabilir. Eğiticiler – Uzman, genç doktor, hemşire veya diğer öğrenciler olabilir. / 194 Hazırlık

İyi Bir Hasta başı Eğiticisinin Özellikleri Tıbbi bilgisi iyi olmalı Hastayı tanımalı (hastalık ve rahatsızlık) Bağlamın farkında olmalı Öğrencileri tanımalı İyi bir tutum sahibi olmalı – Zamana uyma – İşini sevme – Profesyonellik / 195 Eğitim prensiplerini bilmeli – Öğrenciyi eğitime katma – Soru sorma – Dikkati devam ettirme – Müfredatın diğer bölümleriyle bağ kurabilme – Öğrenci ihtiyaçlarını görüp karşılayabilme – Geribildirim verebilme Beceri eğitimi standart bir şekilde verilmeli

YATAN HASTA SERVİSİ Eğitim, yemek, temizlik veya ziyaret saatlerine denk getirilmemelidir. Eğitim vizitesinin tetkiklerin ve film sonuçlarının alındığı bir saatte yapılması daha iyi olur. Hastayı gördükten sonra tartışmanın yapılabileceği bir seminer odasının olması iyi olur. Multiprofesyonel destek sağlamak için eğitim etkinliğine hemşirelik ekibinden birisi davet edilebilir. / 196

7

SUNUM STRATEJİLERİ İki halkalı bir plan öğrenmeyi artırabilir. / 198

9 12 ÖĞRENİM ÇIKTISI Tıp eğitimi yeterliliklerinin birçoğu hasta başı eğitimleri sırasında kazanılabilir.

/ 1910 Başarılı Bir Eğitim İçin Stratejiler

Öğrenci karnesi (logbook) – Öğrencinin yeterli çeşitlilikte hasta gördüğünün belgelenmesi gerekir. Portföy yönetimi ile yapılabilir. Görev temelli öğrenme – Görevler belirlenir ve öğrenciler bunları tamamlar Probleme dayalı öğrenme – Hastanın probleminden hareketle temel ve klinik bilimler entegre edilmeye çalışılır. Öğrenim rehberleri – Öğrenciye daha kliniğe gelmeden hangi vakaları görmesi gerektiği yazılı olarak verilebilir. / 1911

SERVİSTE EĞİTİM MODELLERİ Stajyerlik/gölge doktor modeli – Her doktora bir öğrenci zimmetlenir Hasta merkezli model – Öğrenciye yatan hasta zimmetlenir Büyük vizite – Hoca ile vizite yapılır ve seminer odasında tartışılır İş vizitesi – Öncelik hastaların işlerini yapmaktır Eğitim vizitesi – Az sayıda öğrenci ile eğitim amaçlı yapılır. / 1912

/ 1913 HASTA BAŞI MODELLERİ 1.Demonstratör modeli – Eğitici, hikaye ve fizik muayene demonstrasyonu yapar 2.Eğitici model – Eğitici kenarda durur; anamnez alan ve fizik muayene yapan her öğrenciyi sırayla eleştirir 3.Gözlemci model – Eğitici uzak durur ve süreç sonunda geribildirim verir 4.Raporlama modeli – Birer ikişerli gruplarda öğrenciler muayene eder ve anamnez alır; ayrı bir odada eğiticiye rapor verirler 5.Klinik konferans – Hasta seminer odasına alınır ve konuşulur. Hasta çıktıktan sonra tartışılır.

/

YANSITMA VE TAKİP Öğrenciler – Hasta başı eğitimi öğrenciler için çok değerlidir – Öğrencilerin bu uygulama hakkında düşünmelerine ve yansıtma yapmalarına fırsat verilmelidir. Hastalar – Eğitime destek veren hastalara mutlaka teşekkür edilmelidir. – Oluşan problemler not edilmelidir. Eğiticiler – Kendinize neyin iyi, neyin kötü gittiğini sormalısınız. / 1915

ÖĞRENCİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Öğrenci karneleri Mini-CEX DOPS / 1916

Eğiticilerin klinik eğiticilik ve prensipleri konusundaki eğitimleri ihmal edilmemelidir. Eğiticilerin şevklerini (enthusiasm) korumaları için elden gelen yapılmalıdır. Eğiticilere geribildirim verilmelidir. / 1917 EĞİTİCİ GELİŞİMİ

/ 1918

ÖZET Hasta başı eğitimleri öğrencilere önemli fırsatlar sağlamaktadır. Bununla birlikte, bu eğitim giderek zayıflamaktadır. En iyi faydayı sağlayabilmek için, öğrenciler, hastalar ve eğiticiler iyi hazırlanmalıdır. Bilinen farklı eğitim tekniklerinden faydalanılmalıdır. / 1919