ADIDAS IMPOSSIBLE IS NOTHİNG!
ADIDAS Adolf Dassler; 1920'lerde Nürnberg yakınlarındaki Herzogenaurach şehrinde ortağı ve abisi olan Rudolf Dassler ile ayakkabı üretmeye başlamıştır. Üretim esnasında Nazi Almanya’sındaki siyasi sorunlardan dolayı fabrika bir süreliğine kaptırılır, kardeşlerden biri de Naziler ile çalışmaya devam eder. Bu olay sonucunda Rudolf Dassler fabrikadan ayrılır ve kendi fabrikası olan Puma ’yı kurar. Adolf Dassler önderliğinde ilerleyen Adidas fabrikası; dünyanın en büyük spor eşyası üreticilerinden biri olmuştur.
ADIDAS İSMİ NEREDEN GELMEKTEDİR? ‘’Adidas’’ isminin geçmişi 1948 yılına uzanıyor ve şirketin kurucusu Adolf Dassler'in ismine dayanıyor. ADIDAS ismi, lakabı ‘’Adi’’ ile, soyadının ilk harflerinin(Das) bir araya gelmesiyle ortaya çıkmıştır.
ADIDAS LOGOSUNUN ANLAMI NEDİR? Şirketin ürettiği malzemelerde genelde, aynı renkte üç paralel çizgi kullanılır. Bu motif, şirket logolarında da vardır. Bu logonun zarafet, dayanıklılık ve liderlik gösterdiğine inanırlar. Tarih içerisinde logo da 3 defa değişmiştir ama 3 çizgili motif, hiç değişmemiştir.
ADIDAS MARKANIN SLOGANI NEDİR? "Impossible is Nothing" yani ‘’Hiçbir şey imkansız değildir.’’ Adidas’ın güncel sloganıdır. Basketbol ürünleri için ise; "Believe in Five" yani, ‘’Beşliğe inan’’ sloganı kullanılmaktadır. Aynı zamanda bazı ürünler için Luis Suarez, Gareth Bale gibi yıldız isimler reklam yüzü yapılmış ve ‘’There will be haters!’’ yani ‘’Senden nefret edenler olacak!’’ sloganı da üretilmiştir.
ADIDAS – NIKE REKABETİ Günümüzde en büyük 2 spor tedarikçi firma olarak gösterilen Adidas ve Nike’nin rekabeti; azımsanamayacak kadar büyüktür. İnsanlardaki genel algı; Adidas’ın kalite ve ergonomiye önem verdiği, Nike’nin ise dünyadaki medyatik ve yıldız sporculara büyük çekler vererek popülarite oluşturduğu yönündedir. Rekabet içerisindeki ligler, takımlar, sporcular bile Nike ve Adidas arasında bir seçim yapmış, rekabetin boyunu bu firmalara kadar uzatmıştır.
ADIDAS – NIKE REKABETİ Resimlerde de görüldüğü gibi; Real Madrid, Fenerbahçe, Manchester United, A.C. Milano gibi takımlar sponsor olarak Adidas firmasını seçmiş, en büyük rakipleri olan Barcelona, Galatasaray, Manchester City, Internazionale Milano gibi kulüpler de Adidas’ın en büyük rakibi olan Nike ile anlaşmışlardır. Aynı zamanda neredeyse tüm dünyanın ‘’En iyisi hangisi?’’ diye tartıştığı iki futbolcudan biri olan Messi; Adidas, Cristiano Ronaldo ise Nike ile birlikte çalışmaktadır.
Günümüz Rekabeti Günümüz forma piyasasında en çok alış-verişin yapıldığı platform; İngiltere Premier Ligi’dir. Adidas firması özellikle Manchester United gibi bir finansal kapıya sahip olmasının dışında, Nike’ye oranla sadece Premier Lig’de bile %65’lik bir üstünlük sağlamış durumda. (Chelsea, Sunderland, Stoke City, West Ham, WBA) Adidas’ın Nike’ye olan en bariz üstünlüğü ise UEFA Şampiyonlar Ligi, FIFA Dünya Kupası ve Amerika Profesyonel Basketbol Ligi olan NBA’nın ANA SPONSORU olmasıdır.
ADIDAS – NIKE REKABETİ ADIDASNIKE 1924 yılında Almanya’da kurulmuştur.1972 yılında Amerika’da kurulmuştur. Spor giyim ve malzemeleri tedarik eder. Adını; kurucusunun lakabının ve soyadının birleşiminden alır. Adını; Yunan mitolojisindeki zafer tanrıçası olan Nike’tan alır. Reebok markasını satın almıştır.Air Jordan, Nike Golf ve Converse markalarının sahibidir. Üretimleri Uzak Doğu ve Asya’da gerçekleşir. Yılda Milyar USD gelire sahiptir.Yılda Milyar USD gelire sahiptir Fabrikasında çalışanı vardır.Fabrikasında çalışanı vardır.
Tasarladığımız Yeni Logo
Tasarladığımız Yeni Slogan #BeatThemAll Hepsini yen.
Adidas spor markaları arasında kask çıkartan ilk marka olma özelliğini gösteriyor. Adidas şuana kadar futbol, basketbol gibi sporlar için ürünler üretmişti. Şuan ise motor gibi farklı bir alan için yeni ürün çıkartıyor. Bu kask diğer kasklara oranlara çok daha korumalıdır. Aynı zamanda fazla ağırlık yapmaz.
Diğer markaların da Adidas’ın da spor kıyafetleri mevcuttu. Ancak Adidas farklı bir ürün olan deri ceketi çıkarttı. Motor kullanan kişiler için spor tarz yapmayı amaçladı.
Bu sweatshirt climacool teknolojisi kullanılarak üretilmiştir. Bu sayede nem vücuttan alınarak kumaşın dış yüzeyine atılıyor. Böylelikle, özel olarak tasarlanmış havalandırma kanalları ve üç boyutlu kumaş, sürekli iç ve dış hava akışını sağlayarak vücudu kuru ve serin tutuyor.
Bu yakalı forma kir tutmaz, kumaşı terletmez. Clima cool teknolojisiyle üretilmiştir. Kırmızı rengi insanlara dinamizm ve hareketlilik kazandırır.
Seçtiğimiz Sorular En çok hangi Adidas ürününü kullanıyorsunuz? Deri mont alırken öncelikle neye dikkat edersiniz? Adidas deri mont üretse (günlük giyim) giyermisiniz? Adidas kask üretse alırmıydınız? Kask alırken sizin için öncelik nedir?
ANKET SONUÇLARI
25 Kişilik bir gruba yaptığımız anket sonucunda ; Öncelikli olarak adidas'ın rakiplerine göre kullanım oranının fazla olduğu görülüyor.Genel de bir spor dalını seçip onu temsil eden en iyi takımlara sponsor olan adidas bu sefer rakiplerine göre de bir ilk yapıp Motor'culara ürün tasarladı.Anket cevaplarına göre Deri Mont kullanıcılar arasında sevilip,memnun kalınan bir ürün olmuştur. adidas'ın yıllardır sağladığı kalite,güven,dayanıklılık ve bunun yanında ürünlerinde ki zarafet müşteriden geçer not almıştır.
HAZIRLAYANLAR Berkay ÇAMLICA Esra ŞEN İnci SADRİLER Selin TOKSÖZ Bilgehan ÖĞÜTKEN Dilara CÖMERT