İslamın Getirdiği Tevhid ve Vahdet Anlayışı-2 Recep ŞAHAN Kurucaşile Müftüsü 15.04.2016.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
Advertisements

MELEKLERE İMAN A) MELEKLERİN TARİFİ
KUR’AN’DA ENLER-II YERİLENLER
BAKARA SÛRESİNDEN SON İKİ AYETİ
Sabır Örneği: Hz. Eyüp Hz. Eyüp denince akla hemen sabır gelir. Eyüp a.s. çok zengin idi. Sayısız malı-mülkü, birçok oğlu kızı bulunuyordu. Bu zenginliği.
BAHÇELİEVLER MÜFTÜLÜĞÜ KUTLU DOĞUM PROGRAMINA HOŞ GELDİNİZ
Sabır Örneği: Hz. Eyüp Hz. Eyüp denince akla hemen sabır gelir. Eyüp a.s. çok zengin idi. Sayısız malı-mülkü, bir çok oğlu kızı bulunuyordu. Bu zenginliği.
KOLAYLAŞTIRINIZ, GÜÇLEŞTİRMEYİNİZ. MÜJDELEYİNİZ, NEFRET ETTİRMEYİNİZ.
"ALLAH" DEMEK.
GİZLİ DAVET AÇIK DAVET Nuh Suresi 5- Nuh dedi ki: "Rabbim! Doğrusu ben, milletimi gece gündüz çağırdım. " 6- Fakat benim çağırmam, .sadece benden uzaklıklarını.
AHİRET İNANCI.
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
ADALET.
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik
Temel Eğitici Nitelikleri
KAZA VE KADERE İMAN.
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
PEYGAMBERLERE İMAN.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ…
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
وَالَّذِينَ هَاجَرُواْ فِي اللّهِ مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُواْ لَنُبَوِّئَنَّهُمْ فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَلَأَجْرُ الآخِرَةِ أَكْبَرُ لَوْ كَانُواْ يَعْلَمُونَ
AİLEM VE DİN pedagojiformasyon.com.
DEĞERLER EĞİTİMİ MART HAKSIZ KAZANÇTAN UZAK DURMAK.
Merhametli - Hoşgörülü ve Affediciydi
Sevgili Peygamberimiz
GÜZEL SÖZ VE DAVRANIŞLAR İLE İLGİLİ HADİS VE AYETLER
KUTLU DOĞUM HAFTASI Nisan 2015
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
Yaşanmış Din Dersi Diyalogları
Dedim: Çok yalnızım. Dedin:. فَإِنِّي قَرِيبٌ Ben ki sana çok yakınım
Kur’an’a Göre Cin ve Şeytan
3. Sempatik ve Esprili Konuşmak
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
4. İbadetlere Devamlılığı
2. Nezaket.
2. İnanca Bağlılığı.
Başkalarının İnançlarına Hoşgörülü Olmak
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
Kur’an-ı Kerim’e Göre Peygamber Efendimiz(sav)
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
İlahi Kitaplara İman -Allah Niçin Vahiy Göndermiştir?
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
İncil kelime olarak müjde, talim ve öğretici anlamlarına gelmektedir. Allah (C.C.) Teala Hz. İsa aracılığıyla Yahudilere gönderilmiştir. Ancak Yahudiler.
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
ADALETİN DİNİMİZDEKİ YERİ
YEDİ AŞAMADA AHİRET-1 Recep ŞAHAN Kurucaşile Müftüsü
6. Akrabalarımıza Karşı Sorumluluklarımız
İslamın Getirdiği Tevhid ve Vahdet Anlayışı-3 Recep ŞAHAN Kurucaşile Müftüsü
İslamın Getirdiği Tevhid ve Vahdet Anlayışı-1 Recep ŞAHAN Kurucaşile Müftüsü
Recep ŞAHAN 1 YEDİ AŞAMADA AHİRET /Kurucaşile.
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
İslamın Getirdiği Tevhid ve Vahdet Anlayışı
DERSİN ADI:Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
ECEL VE ÖLÜM BEHÇET GÜNDÜZ İZMİR
ALLAH ve PEYGAMBER TASAVVURUMUZ
Bugün neler öğreneceğiz?
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
RIYAZU’S SALIHIN (Imam Nevevi )
Bugün neler öğreneceğiz?
PEYGAMBERİMİZİN SÜNNETİNE UYMANIN ÖNEMİ
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİNİN ESASLARI
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
KOLAYLAŞTIRINIZ, GÜÇLEŞTİRMEYİNİZ. MÜJDELEYİNİZ, NEFRET ETTİRMEYİNİZ. Buhârî, İlm, 12; Müslim, Cihâd, 6.
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
Sunum transkripti:

İslamın Getirdiği Tevhid ve Vahdet Anlayışı-2 Recep ŞAHAN Kurucaşile Müftüsü

Muhterem Kardeşlerim! Bu konudaki bir önceki dersimizde; 1-TEVHİD’in birlik, birlemek demek olduğunu, Allah’ın zâtında, sıfatlarında, mâbud oluşunda bir ve tek olduğunu zihin ve kalp yoluyla kabul etme anlamında terim olduğunu belirtmiştik. Allah’ın kitabında, tevhid kadar titizlendiği bir başka konu yoktur. Allah’ın peygamberlerinin tümünün ortak çağrısı tevhidedir. Tevhidin Zıddının ŞİRK olduğunu, Allah’ın sıfır tölerans gösterdiği, affetmeyeceği günahın ŞİRK olduğunu,(nisa4/48,116) Bütün peygamberlerin TEVHİD’e çağırdığını, son olarak da Hz. Peygamber’in bu daveti yaptığını söylemiştik…. Bu dersimizde de TEVHİD ve VAHDET’i konuşmaya devam edeceğiz…

Görüldüğü üzere bütün peygamberlerin ağızlarından çıkan ilk söz, tebliğ ve davetteki birinci öncelikleri Allah'a ibadete çağrıdır. Yani tek bir ilaha, Allah’a kulluk. Yani TEVHİD… Fakat Hz. Lut’un kavmi diğerlerinden farklıydı.Azgın ve sapık bir kavimdi. Homoseksüel idi.. Hz. Lut’un Daveti

Hz. Lut, kavmini Allah'a ibadete çağırmamıştır. Onun önceliği bu değildi. Kur’an’da nerde Lut’u görseniz o kavmin sapıklığından bahsedilir. “Lût'u da Peygamber olarak gönderdik. Hani o kavmine şöyle demişti: “Sizden önce âlemlerden hiçbir kimsenin yapmadığı çirkin işi mi yapıyorsunuz? Hakikaten siz kadınları bırakıp, şehvetle erkeklere yaklaşıyorsunuz. Hayır, siz haddi aşan bir toplumsunuz.” (Araf7/80,81) (ayrıca bkz.Ankebut29/28,29, Şuara26/165,166)

TEVHİD o kadar ciddidir ki günlük hayatımızda bu konuda ne kadar yanlışlar yapıldığını biliyorsunuz.. Allah’tan başka bir varlığa yaratılmışlık üstü bir konum verilmesi, ona hayatında veya ölümünden sonra yaratılmışlık üstü saygı gösterilmesi tevhide aykırıdır. *Bugün adam çıkmış millete şöyle diyor: ” Falanca veli ölüleri diriltmiştir” Öldürmek ve diriltmek kimin sıfatı? Allah’ın..Ama bazıları bu sıfatları kullara da veriyorlar. YARATMAK-ÖLDÜRMEK-DİRİLTMEK ALLLAH’A MAHSUSUTUR

Yine bugün “ölülerin ruhundan meded ummak” tam da buna örnektir. Yetiş ya Muhammed! Yetiş ya Ali!..Yetiş ey falanca…gibi.. Yetişir mi? Asla yetişmez. Yetişemez.Yetişti diyenler yalancıdırlar. Kur’an böylelerine sapık diyor. İşte Ahkaf46/5 وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَى يَومِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ “Allah'ı bırakıp da, Kıyamet Günü'ne kadar (duaya) karşılık veremeyecek kimselere, dahası kendisine dua edildiğinin dahi farkında olmayan kimselere yalvarıp yakarandan daha şaşkın ve sapkın biri olabilir mi?”

Bir insanın ölmüş bir insandan yardım beklemesiyle putperest birisinin bir heykelden yardım istemesinin mantığı aynıdır. İkisi de cansızdır ve ne kendisine ne başkasına fayda verir. Kimseyi işitmezler. وَالَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِهِ مَا يَمْلِكُونَ مِن قِطْمِيرٍ «…O'ndan başka yalvarıp yakardıklarınız hurma çekirdeğinin zarı kadar bile bir şeye sahip değildir..» Fatır35/13

Kabirde yatanın veli olması, hoca-üstat olması, duaya ihtiyacı olmadığı manasına gelmez. Birtakım bid’at ve dalâlet ehli sapıklar, ölüye yardım için yapılan duayı, ölüden yardım şekline çevirdiler… Ondan medet beklemek, şifa talep etmek manasında bozdular.Bu bir sapmadır.. Tv’de gördüm.Kadın bir türbe etrafında göbek atarak dolaşıyorve diyorki: Al sana bir göbek ver bana bir bebek.. ASIL KABİRDEKİLERİN YARDIMA-DUAYA İHTİYACI VAR

Bursa’da tezveren dede türbesi var mesela.. İstanbul’da bilmem ne baba türbesi…Cümlesi insanlarla dolup taşmış.Herkes bişeyler talep ediyor.. Maalesef bazı bid’atçı güruh, meşru ibadetten yüz çevirerek yeni bazı ibadetler icad ettiler. Görünüşte ibadete benzerse de hakikatte hiç bir fazilet ve sevabı yoktur. Mezarlara adak adamak bunun en canlı ve acıklı misalidir.

KABİR ZİYARETİ NEDEN YASAKLANMIŞTI Nitekim önceleri Efendimizin kabir ziyaretlerini yasaklamansın ana sebebi TEVHİD inancının yerleşmesi, tevhide muhalif eski batıl inançların toplumdan çıkması gayesiyle izah edilir. Tevhid iyice yerleşince Efendimiz Kabir ziyaretini serbest bırakmış ve kabirlerin ibadet yeri haline getirilmesini ve orada hayvan kesilmesini menetmiştir.

Soru:Kabir ziyaretinin asıl maksadı, asıl manası nedir? Cevap:Kabir ziyaretinin asıl faydası diriyedir.Zira Efendimiz “Sizi kabirleri ziyaretten men etmiştim; artık şimdi onları ziyaret ediniz, çünkü bu size ahireti hatırlatır." demiştir. Demek ki diriye ölümü hatırlatır kabir ziyareti.. Nitekim mezar taşlarınında umumiyetle şöyle bir yazı vardır:“Hüve’l- Baki”

ALLAH’TAN BAŞKASI ADINA YEMİN: *Yine tevhid inancını koruyup şirk tehlikesini ortadan kaldırma bağlamında Allah’tan başkasının üzerine yemin edilmesi yasaklanmıştır. ALLAH’TAN BAŞKASI ADINA KESİLEN HAYVAN:*Allah’tan başkası adına kesilen hayvanın etinin yenmesi haram kılınmıştır. Hayvan boğazlanırken bu sebeple BESMELE çekilir.Bu davranışımı Allah adına,Allah için yapıyorum demektir.

* Kur’an bize Allah’ı sevmemizi istiyor, ancak onu sevmek ve onun affına ulaşabilmek için Peygamberine uymayı şart koşuyor.Yani kuru bir sevgi istemiyor Allah. قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ “De ki: "Eğer siz Allah'ı seviyorsanız beni izleyin ki Allah sizi sevsin; ve günahlarınızı bağışlasın! Zira Allah çok bağışlayandır, eşsiz merhamet kaynağıdır. “ Al-i İmran3/31 RASULULLAH’I SEVGİNİN ÖLÇÜSÜ

مَّنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللّهَ “Kim Elçi'ye itaat ederse Allah'a itaat etmiş olur...” Nisa4/80

* Bununla birlikte Allah Hz. Peygamberin BEŞER olduğuna hep vurgu yapmıştır. Fussilet 6 قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَى إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاء رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا Kehf 18/110 Kur’ân-ı Kerîm’de tevhid dinine bağlı olan Yahudilerin Üzeyir’in, hıristiyanların Mesîh Îsâ’nın Allah’ın oğlu olduğunu söyledikleri zikredilir. Bkz.Tevb9/30 Aynı kaygıları Efendimiz de taşıdığından olsa gerek ümmeti şöyle ikaz etmiştir..

“Hıristiyanların Meryem oğlu Îsâ’yı insan üstü vasıflarla aşırı övdükleri gibi siz de beni aşırı övmeyin. Ben sadece Allah’ın bir kuluyum; benim için O’nun kulu ve resulü deyin” Müsned, I, 23, 24, 47, 55; Buhârî, “Enbiyâǿ”, 48; Dârimî, “Riķāķ”, 68). *Hadisin diğer varyantı şöyle(Hadis Müttefekun Aleyh) Nitekim kadının biri Efendimizi bu şekilde aşırı över..İçimizde bir peygamber var ki o yarın ne olacağını bilir..der.Efendimiz bu kadını bundan nehyeder.Zira gayb bilgisi Allahın sıfatlarındandır.Gaybı bir tek o bilir. Bu sebeple Allah ve Rasulü bize şöyle dememizi emreder. “..eğer gaybı bilseydim, kendime tüm güzelliklerden daha çok pay ayrılmasını sağlardım..”

İsterseniz sırası gelmişken Araf suresinin Ayetlerine bir bakalım.. يَسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْسَاهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ رَبِّي لاَ يُجَلِّيهَا لِوَقْتِهَا إِلاَّ هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ لاَ تَأْتِيكُمْ إِلاَّ بَغْتَةً يَسْأَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ عَنْهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللّهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ 187-Sana kıyameti, ne zaman gelip çatacağını soruyorlar. De ki: Onun ilmi ancak Rabbimin katındadır. Onun vaktini O'ndan başkası açıklayamaz. O göklere de yere de ağır gelmiştir. O size ansızın gelecektir. Sanki sen onu biliyormuşsun gibi sana soruyorlar. De ki: Onun bilgisi ancak Allah'ın katındadır; ama insanların çoğu bilmezler.

قُل لاَّ أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلاَ ضَرًّا إِلاَّ مَا شَاء اللّهُ وَلَوْ كُنتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لاَسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَاْ إِلاَّ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ 188-De ki: "Allah dilemedikçe, ben (dahi) kendime ne yarar sağlayabilirim, ne de zararı önleyebilirim. Zira eğer gaybı bilseydim, kendime tüm güzelliklerden daha çok pay ayrılmasını sağlardım, üstelik kötülük de semtime uğrayamazdı. Ne ki ben, inanan insanlar için yalnızca bir uyarıcı ve müjdeciyim.“ Araf7/188

قُلْ مَا كُنتُ بِدْعًا مِّنْ الرُّسُلِ وَمَا أَدْرِي مَا يُفْعَلُ بِي وَلَا بِكُمْ إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَى إِلَيَّ وَمَا أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ مُّبِينٌ De ki: "Ben peygamberlerin ilki değilim; kendime de size de ne yapılacağını asla bilmiyorum; ben sadece (vahyi) olduğu gibi beyan eden bir uyarıcıyım.» Ahkaf 46/9

DİKKAT:Bugün din adına konuşan bazı insanlar Efendimiz için diyor ki: O zaman ve mekandan münezzehtir…Rasulullah şu anda buradadır ve bizi duyuyor..Kabrinde diridir.Bütün diriler hayatını ondan alıyor.(töbe töbe.Adam resmen Hz.Peygamberi ilah yaptı) Dahasını söyleyelim.Adam aynen şunu söylüyor: « Peygamber ölmedi. Diridir.Kabrinde namaz kılıyor. Hatta hanımlarıyla zevkleniyor..» (Töbe töbeee.!!)

Halbuki zamandan ve mekandan münezzeh olan sadece ALLAHtır. Can veren de Allah’tır.Bu sapkınlıktır.Tıpkı Hırıstiyanların hz. İsayı ilahlaştırmaları gibidir.Adam Enbiya suresi 34. Ayeti hiç okumamış: (Ey Peygamber!) Biz, senden önce yaşamış hiçbir insana ölümsüzlük bahşetmedik. Hem sanki sen öleceksin de, onlar ebediyyen yaşayacaklar mı? (Enbiya34) Ahkaf 46/9 u hiç okumamış mı? «Yarın başıma ne geleceğini bilmiyorum» diyen bir peygamber tanıtıyor Kur’an..Gaybı bilmeyen Peygamber…Araf

Batı’ da neşriyatta Hz. Peygamber in karikatürleri yayınlanınca hakaret diyor ayağa kalkıyorduk Peki Efendimiz hakkındaki bu söylenenler daha mı hafif. O yazıyla karikatürle hakaret etti. Beriki sözle.. Ne demek zaman ve mekandan münezzeh pegamber..Bu düpedüz Allah oluyor.. Hz. İsa da bu yolla ilahlaştırılmadı mı!? Tutmuş SÜMÜK-ü Şerif diyo..Güya Ashab Efendimiz’in sümüğünü orasına burasına sürüyormuş. Halbuki «yerlere tükürmeyin» diyen temizlik hijyen abidesi bir peygambere iman ediyoruz. Peki bu rezillik ne. Elbette O’na iftira…. SOHBETİMİZ HAFTAYA DEVAM EDECEK…

TEL:

TEŞEKKÜR EDERİZ İRTİBAT: NOT:Bu vaazımızı slayt sunum olarak ‘den indirebilir/İzleyebilirsiniz