A-MEB’NA BAĞLI KURULUŞLAR 1.MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ 2.YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU 3.FİLM,RADYO,TELEVİZYONLA EĞİTİM MERKEZİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3797 MEB TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN
Advertisements

Uzaktan Eğitimin Yönetimi
ÖĞRETİM ÜYESİ DIŞINDAKİ ÖĞRETİM ELEMANI KADROLARINA NAKLEN VEYA AÇIKTAN YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK MERKEZİ SINAV İLE GİRİŞ SINAVLARINA İLİŞKİN USUL.
Genel sekreterlik Genel Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile en çok iki Genel Sekreter Yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşur. Genel Sekreter, üniversite.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
TÜRK Eğitim Sistemi.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMİN YASAL -YÖNETSEL TEMELLERİ
SAĞLIK TESİSLERİ YÖNETMELİĞİ Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü 2011.
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
TÜRK Eğitim Sistemi.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) Bilim ve Teknoloji Genel Müdürlüğü.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Türk Milli Eğitimi’nin Yasal Dayanakları
OKUL YÖNETİMİ Dr. Kerim Karabacak
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
TÜRK Eğitim Sistemi.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
TÜBİTAK. TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU(TÜBİTAK) Üniversite, kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarınca yürütülen ar-ge faaliyetlerine destek.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
T. C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI AR-GEREFORMPAKETİ Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun ve Bazı Kanun Hükmünde.
İLKÖĞRETİM MEVZUAT LARI VE UYGULAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLAR.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Karşılaştırmalı Eğitim
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Personel Dairesi Başkanlığı
EĞİTİMİN YASAL -YÖNETSEL TEMELLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sunum transkripti:

A-MEB’NA BAĞLI KURULUŞLAR 1.MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ 2.YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU 3.FİLM,RADYO,TELEVİZYONLA EĞİTİM MERKEZİ

MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ Atatürk Öğretmen Akademisi Öğretmenlik Meslek Eğitim Bölümü Kuruluş Tüzüğü AMACI:Öğretmenlik Meslek Eğitimi Bölümü’nün oluşumu,işleyişi,yönetimi,denetimi ve görevlerine ilişkin kural,koşul ve çalışma esaslarını düzenlemektedir. Bu tüzük 24 maddeden oluşmaktadır. 2.BÖLÜMDE:Yönetim Organlarını, Bölüm Kurulu’nun Oluşumunu ve Toplanma Şeklini, Bölüm Kurulunun Görevlerini, Bölüm Başkanı,Bölüm Başkanının Görev,Yetki ve Sorumluluklarını, Bölümün Amacını, Bölümün Görevlerini, Öğrenci Kayıt ve Kabul Koşullarını,

Atatürk Öğretmen Akademisi Öğretmenlik Meslek Eğitim Bölümü Kuruluş Tüzüğü Öğrenim Ücretlerini, Programları, Öğretim Dilini,Öğretim Süresini, Sınavlar ve Başarı Durumunu, Öğrenci Disiplin İşlerini, Kadrolar ve istihdam Şekillerini, Personel İli İlgili Diğer Kuralları içerir. 3. BÖLÜMDE: Yönetmelik Yapma Yetkisini, Yürütmeyi, Yürürlüğü içermektedir.

BÖLÜMÜN AMAÇLARI Akademi’nin Kuruluş Yasası’nda ve KKTC Milli Eğitim Yasası’nda belirtilen eğitim- öğretimle ilgili genel amaç ve temel ilkelere uygun olarak,Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına ve İlkokullara ihtiyaçları karşılayacak nitelikte öğretmen yetiştirmek,bilimsel araştırma ve uygulama çalışmaları yapmaktır.

YÜKSEK ÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU KANUNU Kanun No: :351 Yayım Tarihi: :22/08/1961 Yayımlandığı R.G. :10887 Bu kanun,altı bölüm ve 48 maddeden meydana gelmektedir. 1.Bölümde,genel hükümler, 2. “ kuruluş ve yönetim, 3. “ kurumun görevleri, 4. “ mali hükümler, 5. “ çeşitli hükümler, 6. “ geçici hükümler yer almaktadır. Kanun kapsamında;planlama,uygulama ve denetleme gibi üç ana fonksiyon yer almaktadır. Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu,MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI’ nın gözetimi ve denetimi altında bir bağlı kuruluştur.

BU KURUMUN AMACI Yüksek öğrenim öğrencilerinin,öğrenimlerine,sosyal ve kültürel gelişmelerine yardımcı olmak üzere;onlara kredi vermek,öğrenci yurtları yaptırıp işletmelerini sağlamaktır.

KURUM ORGANLARI 1-GENEL KURUL Milli Eğitim Bakanı tabii başkandır. Maliye,İçişleri,Bayındırlık,Sağlık Bakanlıklarından birer temsilci, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı, Yüksek Öğretim Genel Müdürü, Üniversite Rektörleri, Her üniversite senatosunca seçilecek birer öğretim uyesi, Vakıflar Genel Müdürü, Gençlik ve Spor Genel Müdürü, Kızılay Genel Müdürü Parasını yatırdığı bankanın genel müdürü, Yönetmeliğine göre seçilecek dört öğrenci temsilcisinden oluşur

KURUMUN ORGANLARI 2-YÖNETİM KURULU 1 üyesi Milli Eğitim Bakanlığından, 2 “ Üniversite öğretim üyelerinden, 1 “ Maliye Bakanlığından 1 “ Genel kurula temsilci gönderen diğer kurumlardan, 2 “ Genel kurulun kendi üyelerinden veya dışarıdan seçilecek 7 üyeden oluşur.

KURUM ORGANLARİ 3- GENEL MÜDÜRLÜK Kurumda bir genel müdür,iki yardımcı görev yapmaktadır. -Genel Müdür;Yönetim Kurulunun teklifi,Milli Eğitim Bakanının inhası ve Bakanlar Kurulunca atanır. -Genel Müdür Yardımcıları;Bazı Kamu Görevlilerinin Atanmasına İlişkin Usul ve Esasları Belirleyen Kanuna göre 3’ lü kararnameyle atanmaktadır.

MERKEZ VE TAŞRA TEŞKİLATLARI 1- Merkez Teşkilatı: Kredi ve Yurt idare işletme olmak üzere iki ana hizmet birimi ile danışmanlık yardımcı hizmet birimlerinden oluşur. 2-Taşra Teşkilatı: 20 bölge müdürlüğü ve bunlara bağlı 200’e yakın yurt müdürlüğünden oluşur

GELİR VE GİDERLERİ A- GELİR KAYNAKLARI Hazine yardımı, At yarışları,Spor Toto-Loto payları, Yardım ve bağışlar, Kredi tahsilatı, Yurt işletme gelirleri, Diğer gelirlerden oluşur. Kurumun Finansman yapısı,büyük ölçüde hazine yardımına dayanmaktadır. B-GİDERLERİ Cari harcamalar, Yatırım harcamaları ve kredi ödemeleri

BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİ Adana,Ankara,Antalya Bolu,Bursa,Diyarbakır,Denizli,Edirne, Erzurum,Eskişehir,Gaziantep,İstanbul, İzmir,Kayseri,Konya,Malatya,Samsun, Trabzon,Van ve Zonguldak Bölge Müdürlükleri vardır.

FİLM,RADYO,TELEVİZYONLA EĞİTİM MERKEZİ Bu merkez; Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevlerine İlişkin Yönerge çıktıktan sonra sona ermiş, iş ve işlemleri bu genel müdürlükçe yapılmaktadır. Bu Yönerge 7 bölüm ve 27 maddeden oluşmaktadır.

EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç,kapsam,dayanak ve tanımlardan oluşur. İKİNCİ BÖLÜM Teşkilat ve görevleri kapsar. GÖREVLERİ:Eğitim ve öğretimin; Teknolojik gelişmelerle desteklenmesi,yaygınlaştırılması,niteliğinin yükseltilmesi, Açık öğretimle örgün öğretim arasında işlevsel bağlantı kurulması için gereken araştırma,planlama,uygulama,değerlendirme ve insan gücü yetiştirme hizmetlerini yapmak,yaptırmak, Merkezi sistemle yürütülen resmi ve özel yerleştirme,bitirme sınavlarını planlamak,uygulamak ve değerlendirmek, Bakanlığın,merkez ve taşra teşkilatı birimlerinin bilgi işlem faaliyetlerine ilişkin görev ve hizmetlerini yürütmek.

EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÜÇÜNCÜ BÖLÜM VİZYONU:Eğitim sistemini; İleri teknolojilerle kaynaştırmak, Yeniliklerle desteklemek,ölçüp değerlendirerek sürekli geliştirmek, Yaratıcı çözümler geliştirmeyi özendirmektir.

MİSYONU Öğretmenlerin ileri teknolojileri yetkinlikle kullanmalarını sağlamak, Öğrenenlerin diledikleri yer ve zamanda teknolojiden yararlanmalarını sağlamak, Etkin uygulamalara ortam hazırlamak, Eğitim ve öğretimi teknoloji ile bütünleştirmek, Eğitim sistemine uzmanlık hizmetleri sunmak

4. VE 5. BÖLÜMLER Personelin görevlerini Ürün Kalite Kontrol Komisyonunun Oluşturulması,Görevleri ve İşleyişi Üretimi öngörülen televizyon ve radyo programları ile eğitim yazımlarının; -Tasarım,planlama ve yazımı sonrası üretim öncesi kontrolünü, -Kullanıma sunulmadan önce kalite kontrolünü gerçekleştirmek üzere; 1-Genel Müdür tarafından görevlendirilen dört, 2-Talim Terbiye Kurulu Başkanlığınca bir, 3-Alanında uzmanlaşmış beş, 4-TRT’den bir üyeden oluşur

EĞİTİM MATERYALLERİ ÜRETİM DAİRESİ GÖREVLERİ Görsel ve işitsel eğitim ve öğretim materyallerinin;planlanıp projelendirilmesi,tasarımı,senaryo yazımı,grafik animasyon,fotoğraf ve benzeri sanatsal çalışmaları,üretimi,üretim bandında kontrolü,çoğaltılması,yayını,arşivlenmesi, Ürün ve hizmetlerin tanıtım etkinliklerini yapmak. TELEFON:0 (312) FAKX :0 (312)

BİLİŞİM HİZMETLERİ DAİRESİ GÖREVLERİ Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı ile eğitim kurumlarının bilgisayar donanım ve yazılımları, çevre birimlerinin eğitim ve öğretim ile yönetimde,e-Dönüşüm,e-Devlet,e-Haberleşme,e-Eğitim,e-Yazışma gibi alanlarda destek sağlamak, Bakanlık yönetim bilgi sistemlerinin işlerliğini ve gelişimini sağlamak, Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı birimleri arasındaki bilgisayar ağlarının işlerliğini ve gelişimini sağlamak, Merkez teşkilatı birimlerindeki bilgisayar ve çevre birimlerinin donanım ve yazılım sorunlarının giderilmesi,tamir ve bakımı,etkin kullanımın sağlanması çalışmalarını yapmaktır. Telefon :0 (312) Bakanlık Fakx :0 (312) Bakanlık

Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Tarafından Yürütülen Projeler E- Sınav Uzaktan Eğitim Hizmetlerinin Otomasyonu Projesi, MEB Internet Erişim Projesi Arşiv oluşturma, Gelecek İçin Eğitim Projesi, Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Geliştirme Projesi, Eğitim Portalı, Ortaöğretim Projesi.

Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce Desteklenen Projeler Temel Eğitimi Destekleme Projesi, Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Projesi, Temel Eğitim Programı.

M E B’NIN DİĞER BAKANLIKLARLA OLAN İLGİSİ Bütün Bakanlıklarla her yönüyle ilgilidir.