MİMAR SİNAN İLKÖĞRETİM OKULU ÇOCUK HAKLARI KULÜBÜ SEHER KOÇAK BEYZANUR GENÇ BEYZA CELİL ELİF YILDIRIM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
Sosyal güvenlik Devletin; sosyal sigorta, sosyal yardım ve benzeri araçlarla halkın sosyal durumunu güvence altına almasıdır.
CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
Bölgelere Göre Meme kanseri yeni vaka görülme ve ölüm durumu (Yüz b inde ) 1.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ROBOT.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
HAZIRLAYAN VE SUNAN: HAYATİ İBRAHİM GÜVEN. HOŞGELDİNİZ… Konuşmamı ülkemizde misafir ettiğimiz sayın temsilcilere hoş geldiniz diyerek başlamak istiyorum.Ayrıca.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
ZAFER İLKOKULU BENGİ FAALİYETLERİ
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ÖZ GELİRLER.
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Okul Öncesi Eğitim.
ÖĞRENME STİLLERİ.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Piyasa destek tedbirleri
Ege Uzlaştırmacılar Derneği (EGE-UZ-DER) 2. Tanışma Toplantısı
Gelişim ve Temel Kavramlar
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

MİMAR SİNAN İLKÖĞRETİM OKULU ÇOCUK HAKLARI KULÜBÜ SEHER KOÇAK BEYZANUR GENÇ BEYZA CELİL ELİF YILDIRIM

ÇALIŞAN ÇOCUKLARIMIZ

Sokakta çalışan çocuklar ile sokak çocukları tanımlarındaki sınırlar bazen karışsa da sokakta çalışan çocuklar; aile geçimine katkıda bulunan yada kendi masraflarını karşılamak için günün bir bölümünü sokakta çalışarak geçiren, gecenin erken yada geç saatinde evine dönen çocuklar anlaşılmaktadır.

Çoğunlukla sokakta, pazarda vb. açık alanlarda simit, mendil satma, ayakkabı boyama, araba camı silme vb. işlerde ailelerinin yada kendi masraflarını karşılamaya çalışan bu çocuklar “Her türlü istismar ve ihmale açıktır.”

Çocuğun sokakta “ çalışma “ nedenlerinin başında göç ve çarpık kentleşme olguları gelmektedir ve buna bağlı olarak yoksulluk, işsizlik, eğitimsizlik vb. temel nedenler arasında sayılmaktadır.

NEDİR YOKSULLUK?

YOKSULLUK AÇLIKTIR…

YOKSULLUK EVSİZLİKTİR…

YOKSULLUK HASTA OLUP DOKTORA GİDEMEMEKTİR…

YOKSULLUK OKULA GİDEMEMEKTİR…

Sokakta çalışan çocuklar gelecekte sokak çocuğu olma tehlikesiyle karşı karşıyadır. Bu çocuklar kendilerini geleceğe hazırlamayan, beden ve ruh sağlığına zarar verebilecek, gelişimlerini ve eğitimlerini engelleyebilecek biçimde çalışmaktadır. Ailesinin koruma ya da desteğinden bütünüyle ya da büyük ölçüde yoksun olan çocuklardır.

Çocukların sokakta çalıştırılması zorlamalı bir durumdur. Kendi istekleri ile yada bir görev duygusunun yaratılmış olmasıyla çocuk, zaten ihmal ya da istismara uğramış olmaktadır. Çocuğun “ eğitim görme hakkı “ da bu yolla sınırlanmaktadır. Çünkü çalışan çocuk yorulacaktır. Günün diğer yarısında okula giden bu çocuklar eğitimden kısmen yararlanabilmektedir. Okul çağında olup da hiç okula gitmeyenlerde mevcuttur.

RAKAMLARLA TÜRKİYE’DE ÇALIŞAN ÇOCUKLAR

*Sokakta çalışan çocukların büyük çoğunluğu ekonomik nedenlerle( % 56 ) veya istemedikleri için ( % 28 ) okulu bırakmışlardır. * Annelerinin büyük çoğunluğu ( % 92 ) çalışmaktadır. * Babalarının ise ( % 21) oranında çalışmamakta, ( % 74 ) oranı da ise sosyal güvencesi b ulunmamaktadır. * Çalışan çocukların ( % 37 ) oranı okula gitmektedir. * Okulu bırakıp çalışanların oranı ( % 71 )’dir. Okul çalışmayı engelleyici bir faktör olarak görülmektedir. * Çalışan çocukların ( % 61 ) oranı kazancının tamamını, ( % 25 ) oranı ise bir kısmını ailesine vermektedir.

Bu çocukların anne ve babalarının eğitim düzeyinin Türkiye ortalamasının altında ve ebeveynlerinin yaptıkları iş klasik tanımlama içinde yer alan bir meslek kategorisine girmemektedir. (Özellikle seyyar satıcılık ve beceri gerektiren işlerde çalışmaktadırlar.)

İZMİT İLİNDE DURUM

*Yaş dağılımları; %12 si 5-9 yaş arası, %39 ‘ u yaş arası, %49 ‘u yaş arasındadır. Bu sonuçlar bize çalışan çocukların büyük bir oranın yaş arasını kapsadığı nı göstermektedir. Cinsiyetlerine göre dağılımları ise; %89’u erkek ve %11’i kız çocuğudur. %50’si aktif eğitime devam etmektedir, %34’ü hiç okula gitmemiş, %14’ü ilkokula başlayıp ta bırakmış, %2’si ortaokul mezunudur. Eğitime katılmayan ve ya bir şekilde başlayıp ta bırakmış olanların toplam oranı genel çocuk sayısının %48 ini oluşturmaktadır.

KOCAELİ İLİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR

İzmit Yüz Yüze Projesi İzmit ve civarında risk altında yaşayan ve marjinal sektörde çalışan çocukların eğitimden kopma risklerini azaltmak, yaşamla olan bağlarını kuvvetlendirmek ve toplum genelinde bu konuya ilişkin toplumsal duyarlılığın artırılması amacıyla bir proje başlatmaya karar verdi. Sokakta çalışan çocuklarla birebir yürütülen çalışma sonucunda beş ana çalışmadan oluşan bir destek destek programı oluşturuldu.

Program; * Sosyal Destek Programı *Travmatik Yaşantılara Maruz Kalmış Çocuklara Yönelik Psikolojik Destek Programı *Aile Destek Programı *Gönüllü Eğitim Programı *Sokakta Çalışan Çocuklara Yönelik Toplumsal Tutumu Geliştirme Programı olmak üzere 5 ana çalışmadan oluşmakta ve mayıs 2003 ten beri hizmet vermektedir…

Projede İş Birliği Yapılacak Kurumlar: SHÇEK Müdürlüğü Kocaeli Valiliği Kocaeli B ü y ü k Şehir Belediyesi Kocaeli Barosu Ç ocuk Hakları Komisyonu PROJE FAALİYETLERİ Proje çalışmaları tarihinde saha çalışmaları ile başlamıştır. Saha çalışmaları döneminde 57 çocuğa ulaşılmıştır.

HEDEFLER: 1.Çocukların aileleri ile yaşadıkları bölgelerde katılımcı programlar yürütülmesini sağlamak. 2.Konuya duyarlı gönüllülerin katılımını ve eğitimin mobilizasyonunu sağlamak. 3.Çalışan ve risk altındaki çocukların sorunlarının ve ihtiyaçlarının kamuoyunda temsilini sağlamak. 4. Kağıt toplayıcılığı yaparak geçimini sağlayan bir mahallede, bu grup özelinde çocuk işçiliğinin gözlemlenmesi ve ararştırma çalışmalarının yürütülmesinin yanı sıra, kurulacak “okuma evi” aracılığıyla çocuklara ve ailelere yönelik sosyal destek çalışmaları yürütülmesini sağlamaktır.

İzmit merkezde çocukların çalıştığı; Fevziye Parkı, Yeni Cuma Parkı, Acısu Parkı ve Cumhuriyet Parkı olmak üzere toplam dört bölgede sanat atölyeleri çalışmaları yürütülmüştür. Bu çalışmalarla toplam 137 çocuğa ulaşılmıştır. 137 çocuğun rızaları alınarak Eylül 2003 tarihinde aile ziyaretleri çalışmaları başlamıştır. Projenin ilk altı ayı tamamlandığında, 102 çocuk üzerinden 96 aile ile görüşülmüştür. Projenin ikinci altı aylık döneminde çocukların sanat ve eğitim atölyelerine katılımları amaçlanmıştır. Buna paralel olarak örgün eğitimle ilişkisi olmayan 9-15 yaş grubu çocukların eğitime dahil olabilmeleri için İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile işbirliği halinde program yapılandırılmış ve uygulanmıştır.

Ayrıca Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu'na (SHÇEK) bağlı hizmet veren Gölcük Çocuk ve Gençlik Merkezinde etütler, bilgisayar kullanımı, satranç, zeka oyunları ile çocuklar zihin geliştirirken sinema, futbol, masa tenisi ve tiyatro ile sosyal alanda kendilerini geliştirme imkanı bulmaktadırlar. Tamamı çalışıp okuyan öğrencilerden oluşan çocukların ilgi odağı haline gelen merkez haftanın 7 günü hizmet vermektedir.

OKULUMUZDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

Okulumuz Çocuk Hakları Kulübü olarak çalışan 3 çocuğumuz olduğunu tespit etmiştir. Bunlarla ilgili yapılan röportajlar sonucunda, öğrencilerimizin hem okuyup hem çalıştıkları, çalışmalarının aileleri baskısıyla olduğu, üçünün de maddi sorunları bulunduğu ve çalışan erkek çocuğumuzun sınıf içinde de arkadaşlarına şiddet uyguladığı, yaşadığı sorunları derse yansıttığı tespit edilmiştir.

Bizce : Çocuklar bizim geleceğimizdir. Bugünün küçükleri, Yarının büyükleridir. Kaybetmememiz gereken değerlerimizdir. Olmazsa olmazlarımızdır. Güneşimiz, Solmayan çiçeğimizidir…

Öyleyse çiçeklerimizi, çocuklarımızı soldurmayalım… Başlarını öne eğdirmeyelim… Bırakalım çocuk kalsınlar… Neşeleri gülücükleri Güzel gözleri ile bize çocuk çocuk baksınlar…

İzmit ilinde yapılan projelere bizde destek verelim, Hatta ilavelerde bulunalım. “Velim olur musun?” projesine ilimizi de katalım. Gönüllü olalım… Onları dışlamayıp,kazanalım… Ses olalım, Çığlık olalım Hem onlara Hem herkese Yalnız olmadıklarını haykıralım…

Bizi dinlediğiniz için teşekkür ederiz…