GİRİŞİMCİLİKDE İNOVASYON Hazırlayan Yrd. Doç. Dr. Emin EMİRZA Kayseri - 2016.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

İKTİSAT Girişimcilik - Sıfırdan Başlamak -.
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
Hazırlayanlar Ahmet AKGÜN A.Salih SANIK
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
İKTİSAT Girişimcilik - Girişimciliğe Giriş -.
Bulut Depolama.
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZARLAMADA İNOVASYON
E-TİCARET.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması. Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması Küçük işletmelerde muhasebe ve nakit akışı Tanımlama.
İNOVASYON.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
İNOVASYONDA KADIN TÜBİTAK MARMARA TEKNOKENT VE KADEM İŞBİRLİĞİNDE KADIN GİRİŞİMCİLİK KAMPI 31 Ağustos – 4 Eylül 2015.
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
İNOVASYON.
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
Konumlandırma.
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
Birlikte Düşünelim Hayatta gerçekleştirmek istediklerinize yardımcı olabilir miyiz? ‘‘Eğer hayatınızı değiştirmek istiyorsanız, düşünce tarzınızı değiştirmelisiniz.”
Reklamın Amaçları.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Ürün Mallar ve Hizmetler
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Bilişim Ortağınız.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Şirket Adı İş planı sunusu.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi Dr. Çağatay ORÇUN.
Sunum transkripti:

GİRİŞİMCİLİKDE İNOVASYON Hazırlayan Yrd. Doç. Dr. Emin EMİRZA Kayseri

Bilginin değere dönüşmüş biçimine innovasyon denir. ‘‘İnovasyon kendisini mâli tablolarda gösterene kadar tamamlanmış sayılmaz.” Yani bir yeniliğin inovasyon kabul edilmesi müşteri için değerli olmasına bağlıdır. İnovasyon GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON

En innovative 50 marka GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON

İnovasyonun kaynağı “hayal gücüdür.” “Hayal gücü, bilgiden daha önemlidir.” Albert Ainstain. GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON

Geçmişte ki başarılar, gelecek başarıların referansı olabilir ama garantisi olamaz. İnovasyonun temel kuralı: “Geçmişteki başarıları unut, geleceğe bak” GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON

Neden? Çünkü, 3-4 yılda bir küresel bilgi miktarı ikiye katlanmaktadır.  Bilgiye ulaşmak değil, bilgiyi filtrelemek önemli hale gelmiştir.

Her türlü girişim için ister sanayide ister internette olsun esas olan fikirdir. Sermaye sonra gelir. Eğer fikrinizi bir iş modeline aktarabilirseniz yatırımcı bulma şansınız artar.

Bilgi, rekabet gücü kazandırdığı varsayılan farklılığın en önemli kaynağıdır.

GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON Dört inovasyon kategorisi vardır: Rutin inovasyon Şirketlerin halihazırdaki teknolojik yetkinlikleri üzerine kurulur. Yıkıcı inovasyon Yeni bir iş modeli gerektirir ancak her zaman yeni teknoloji gerektirmez. Radikal İnovasyon Yıkıcı inovasyonun tersidir. Burada meydan okuma tamamen teknolojiktir. Mimari İnovasyon Teknolojik ve iş modeline yönelik yıkımları bir arada içerir. Kodak ve Polaroid gibi markalar dijitale girmiş ama başarılı olamamıştır.

GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON Rutin inovasyon neden önemli? Gerçekte karlılığın önemli bir kısmı rutin inovasyonlar tarafından oluşturulmaktadır. Intel, yıkıcı inovasyonla 1985’de geliştirdiği i386 çipi ile bugüne kadar 200 milyar dolar faaliyet geliri elde etmiştir. Bu başarıyı rutin inovasyonu sürdürerek gerçekleştirmiştir.

GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON Rutin inovasyon neden önemli? Gerçekte karlılığın önemli bir kısmı rutin inovasyonlar tarafından oluşturulmaktadır. Microsoft, Windows NT’nin 1993’de pazara sürülmesinden bugüne dek rutin inovasyon ile 303 milyar dolarlık faaliyet geliri sağladı.

GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON Yıkıcı inovasyondan sonra rutin inovasyon gelmeli Yıkıcı bir inovasyon ortaya koyan bir şirket bunu çeşitli gelişmelerle zenginleştirmezse taklitçileri uzun süre uzakta tutamaz. Intel, Apple ve Microsoft, kendi ekosistemlerini oluşturmuş ya da müşteri için vazgeçilmez markalar haline gelecek çalışmalar yapmıştır.

GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON Rutin inovasyon yapmak yeterli mi? Google, reklam işinde rutin inovasyon yaparak ne bir büyüme yaratırken, Bir yandan da Google X tesisinde kendi kendine giden otomobiller gibi radikal ve mimari inovasyonlar yapıyor.

GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON Rutin inovasyon yapmak yeterli mi? Apple, iPhone’nun üzerine yatmıyor, bir yandan da giyilebilir teknolojiler ve ödeme sistemleri gibi alanlarda çalışıyor.

İnovasyon yapabilme kapasitesi oluşturmanın ilk adımı stratejidir. İnovasyon stratejisi oluşturmak ve geliştirmek için dört temel görev yerine getirilmelidir: İnovasyon müşterilerimiz ve şirketimiz için nasıl bir değer yaratmasını bekliyoruz sorusunu yanıtlamak. Farklı invasyon türlerine yönelik kaynakların doğru biçimde dağıtabiliyor musunuz? Trade off’ (ödünleşim) yönetmek: nelerden vazgeçeceksiniz? İnovasyon stratejisinin de evirilmesi gerektiğinin farkında mısınız? GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON

İş modelini tekrar hatırlayalım 9 Temel Yapı taşımız vardı. Modelde ilk adım, ürün-Pazar (müşteri) uyumudur. Ürün – Pazar uyumu

Ürün nasıl olmalı? Bir ürün, kendini sürüden ayırmak için yeterince yenilikçi olmalıdır, fakat kullanıcıyı yabancılaştıracak kadar da ileri düşünceli olmamalıdır.

Müşterinin algıladığı değer ile ürünün pazara lanse edilen değeri örtüşmediğinde problem yaşanır. Ürün Kararları ve Yönetimi

Herkes cafe açmak istiyor? Siz ne yapardınız? Ürün – Pazar uyumu

Bir yumurta ne kadar farklı olabilir ki? Ürün – Pazar uyumu

Girişimcilikte iş modellerinin merkezinde olan ürün/hizmetin değer önerisi (customer value); Ya ‘Aynı kaynak ile daha fazla fayda’ Ya da ‘Daha fazla kaynak ile daha üstün fayda’ elde edileceği iddiasına dayanarak oluşturulur. Yani müşteri için yaratılan değerinin özü, müşterilerin mevcut kullandıkları ürün ya da hizmetlerde iyileştirmeler sağlayarak müşteriye daha fazla tasarruf ettirme iddiasındadır. Böylece müşteri daha fazla kazanç ya da fayda elde edecektir. Bu faydayı sağlayan girişimci ise ölçeklenebilir şekilde işini büyütecek ve kar elde edecektir. Ürün – Pazar uyumu Volue Proposition

Damla sulama, Netfirm ile sıcak ülkelerdeki çiftçilerin tercih ettiği sulama yöntemi haline gelmiştir. Netfirm, toprağın içerdiği suya, tuzluluğa, gübrelenmesine ve meteorolojik verilere göre sulanmasını ayarlayan bir teknoloji geliştirdi. Şirket, çiftçilere, sistemin hasat verimini yüzde 300 ile 500 arttırabileceğini, yani sistemin oldukça karlı bir yatırım olduğunu gösterdi. Ürün – Pazar uyumu Örneğin,

Uçan araba satılır mı? Ürün – Pazar uyumu Bir iş fikrini ya da bir yeniliği, ticarileştirmek her zaman kolay olmaz. Ürününüz maliyeti, Zamanlaması, ve tüketicileri mevcut alışkanlıklarını değiştirmeye ikna edecek kadar güvenli ve yüksek performanslı olmalı.

Buna girişimcilikte ürün-pazar uyumu diyoruz. Sıfırdan başlamak ve belli bir müşteri sayısına ulaşmak zordur. Eğer ürün ve Pazar tam bir uyum içerisinde değilse büyüme için yatırımcı çekilemez. Ürün Kararları ve Yönetimi Product-Market fit

Ürünü meydana getiren Bileşenler Asıl yarar veya öz ürün Garanti Montaj Ambalaj İsim Aksesuar Stil Kalite Teslim ve kredi Satış sonrası servis Somut ürün Genişletilmiş ürün Çekirdek boyut Fiziksel boyut Desteklenmiş boyut İmaj marka Ürün Kararları ve Yönetimi

Ürün çekirdek boyutunda, müşterilerin farkında oldukları ya da olmadıkları sorunları bir sorunu çözer. Ürün Kararları ve Yönetimi

Ürün müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarını karşıladığında değer (customer value) yaratır. Bir ürünün değerini belirleyen nedir? Bir ürünün değerini, müşterilerin ihtiyaç ve beklentileri belirlemektedir. Bu çözümü girişimci anlar, sorunu çözecek ürünü/hizmeti üretir ve karlı bir biçimde sunumunu yapar. Ürün Kararları ve Yönetimi

Girişimci ürünün/hizmetin faydasını iki boyutta planlar: Fonksiyonel (asıl çözüm üreten) faydalar, Psikolojik faydalar (Marka-imaj). Tüketiciler için ürünün, ihtiyaçları giderme özelliğine sahip olması zorunluluktur. Fakat ilerleyen aşamalarda bu yeterli olmaz. Ürün Kararları ve Yönetimi Fonksiyonel fayda: ‘Dalin kullanıyorum çünkü, bebeğimin cildini tahriş etmiyor. Duygusal fayda: Dalin kullanıyorum çünkü, güvenilir bir marka, çocuğun için en iyisini kullanan anne/babayım (iyi hisseden anne/baba)’

Psikolojik faydalar ürünlerin farklılaşmasını sağlar Ürün Kararları ve Yönetimi Otomobil lastiğini nasıl farklılaştırırsınız? Güvenlik duygusu kullanılabilir. Güvenlik duygusunu nasıl anlatırsınız?

Ürün neden farklılaştırılır? Dikkat çekmek, Tercih edilmesini sağlamak, Daha yüksek bedele ürünü satmak için, bir ürün ya da sunum farklılaştırılır ya da daha iyi yapmayı hedefler. Ürün Kararları ve Yönetimi

Ürün nasıl farklılaştırılır? Ürünler, gerçek ya da psikolojik anlamda farklılaştırılabilirler. Kağıt havlu pazarında markalar öncelikle kendilerini fonksiyonel özellikleriyle farklılaştırmıştır. Papia, Türkiye’nin ilk ve tek 4 katlı tuvalet kağıdıdır. Selpak, hem yumuşak, hem hesaplıdır. Ürün Kararları ve Yönetimi

Psikolojik farklılıklar duygulara hitap eder. Ürün Kararları ve Yönetimi

Her fonksiyonel (fiziksel) fayda, dolaylı olarak bir duyguya hitap eder. Ürün Kararları ve Yönetimi

3 boyutlu TV izleme kalitesi fonksiyonel, buna bağlı oluşan keyif ve heyecan duygusal boyutu ifade eder. Ürün Kararları ve Yönetimi

Eğer otomobilinizde iyi bir lastik varsa bu kaza yapma riskinizi azaltır, duygusal olarak da size güven hissi verir. Ürün Kararları ve Yönetimi

TEŞEKKÜRLER