1 SEMİNER DERSİ 4. HAFTA. 2 Kötü bir başlangıç kötü bir son yaratır. Euripides “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Siyaset Sosyolojisi.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Pazarlama İlkeleri.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Proje Oluşturma ve Yönetimi
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Öğretimin Uyarlanması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Tezin Olası Bölümleri.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Nitel Araştırma Süreci
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Nitel Araştırmalar.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Sunum transkripti:

1 SEMİNER DERSİ 4. HAFTA

2 Kötü bir başlangıç kötü bir son yaratır. Euripides “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması

3 Giriş’in amacı; okuyucunun konuyla ilgili önceki yayınlara bakmaya ihtiyaç duymaksızın, çalışmanın sonuçlarını anlayıp değerlendirmesine imkan verecek, yeterli ölçüde temel bilgileri temin etmektir.

4 Okuyucunun temel bilgileri, çalışmanın neden gerektiğini ve mantığını anlaması

5 “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması Giriş’in çoğu, esasta kendi probleminiz ve çalışmanızın başında konuyla ilgili yerleşmiş çalışmalardan söz ettiği için, geniş zamanda yazılmalıdır. Giriş ayrıca, çalışmanın gerek ve mantığını vermelidir.

6 AMAÇ kısa ve açık olarak belirtilmeli

7 “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması İyi bir Giriş için önerilen kurallar; - İlk olarak, araştırılan problemin niteliğini ve kapsamını mümkün olan bütün açıklıkla sunmalıdır. - Okuyucuyu yönlendirmek için ilgili yayınları değerlendirmelidir. - Araştırma yöntemini belirtmelidir. Eğer gerekli görülürse, o yöntemin seçilme nedenleri de açıklanmalıdır.

8 “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması İyi bir Giriş için önerilen kurallar; - Araştırmanın ana bulgularını belirtmelidir. - Bulguların ortaya çıkardığı ana sonuçları ortaya koymalıdır. Sürpriz sonuç iyi bir edebiyat olabilir, fakat bilimsel yöntemin kalıbına uymaz.

9 “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması Sürpriz sonucu olan problem, okuyucuların sıkıldığı ve daha esası bulamadan çok önce okumaktan vazgeçtiği problemdir. “Bilimsel bir makaleyi okumak, detektif hikayesi okumak gibi değildir. Başlangıçtan itibaren onu uşağın yaptığını bilmek isteriz.”

10 “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması Giriş’in amacı (makaleyi) tanıtmaktır. Bu nedenle, ilk kural “problemin tanımı” en önemlisidir. Eğer problem mantıklı, anlaşılır bir şekilde belirtilmezse okuyucu çözüme ilgi duymayabilir.

11 “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması Okuyucu, makalenizle uğraşsa bile-ki siz problemi anlamlı bir şekilde sunmamışsanız ilgi ihtimali azdır- çözümünüzün parlaklığından etkilenmeyecektir. Bir anlamda, bilimsel makale diğer türdeki yayınlar gibidir. Giriş’te okuyucunun dikkatini çekmek için bir “kanca”nızın olması gerekir. Bu konuyu niçin seçtiniz ve neden önemlidir”?

12 “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması Yapılmış çalışmalar ve yöntemin seçimi öyle bir şekilde sunulmalıdır ki okuyucu problemin ne olduğunu ve sizin çözmek için nasıl hareket ettiğinizi anlamalıdır.

13 “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması Giriş’in kapanış noktasında temel bulgu ve sonuçlardan bahsedilmelidir. Problemden çözüme kadar olan bu yol haritası o kadar önemlidir ki, Kısa özet’te bir miktar tekrarı çoğu zaman istenir.

14 Makalenizin sizin dar uzmanlık alanınız dışındaki kişiler tarafından da okunabileceğini aklınızda tutunuz. Bu nedenle Giriş, kullanmaya niyetlendiğiniz her çeşit özel terim ve kısaltmaların tanımlanacağı en uygun yerdir. “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması

15 GİRİŞ(*) Toplumsal sistemlerde siyasi, ekonomik, ideolojik, teknolojik, değişmeler ani gereksinimlere ve bu gereksinimlerin karşılanmasına yönelik bir takım sorunlara neden olmakta; sorunlar eğitim dahil tüm toplumsal kurumları etkileyerek onları değişmeye zorlamaktadırlar (Gökçe, 2000: 5). Bu anlamda eğitimin güvence üretmesi, çağdaşlaşması sistemin felsefe ve donanım olarak değişimin taleplerine uygun hale gelmesiyle mümkün olabilir (Doğan, 2000: 119). Bilgi çağının etkisi kendisini hissettirmekten öte varlığını baskılı bir şekilde kabul ettirdiği günümüzde, eğitim sistemi ve uygulayıcısı olan okul örgütü de bu değişim süreçlerinden doğal olarak etkilenmektedir. (*) Levent ERASLAN; “Okul Düzeyinde Dönüşümcü Liderlik” “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması

16 Bu bağlamda, eğitim sisteminin, bilgi toplumu ve küreselleşen yaşamsal gereklere uyum sağlayabilmesi için; eğitim politikaları, yapı ve işleyişi genelinde yönetim anlayışının, eğitimin tüm katılımcıları ile birlikte ulusal boyutta yeniden planlanması ve dönüşüm politikalarının acil bir şekilde oluşturulması gerekmektedir. Aynı zamanda bilgi toplumunun ana sermayesi olan eğitimli insanı yetiştirecek, şekil verecek kurum olarak okulun, işlevleri ve amaçları yeniden düşünülmeli ve tartışılmalıdır. Bilgi toplumunun okul yöneticileri, öğrencilerini bilginin gücünden etkin bir şekilde yararlanabilen bir toplum biçimine hazırlamak zorundadır. Okul içerisinde yöneticinin liderlik özellikleri yanı sıra değişimi okul ortamına getiren, değişimi yöneten liderlere gereksinim vardır. Bu liderlik tipinin adı “Dönüşümcü (transformasyonel)” liderliktir. “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması

17 1.GİRİŞ Toplumların vazgeçilmez bir unsuru olan liderlik konusunda günümüze kadar çok sayıda araştırma yapılmış ve çeşitli yaklaşımlar geliştirilmiştir. Bu bağlamda karizmatik liderlik, yeni liderlik yaklaşımlarında oldukça sık bahsedilen önemli bir kavramdır (Khatri et al., 2001, p.373). Aynı şekilde örgütsel bağlılık da özellikle son 30 yıl içerisinde başta ABD (Amerika Birleşik Devletleri) olmak üzere pek çok ülkede araştırma konusu olmuştur. Ancak ülkemizde günümüze kadar bu konuda yeterince araştırma yapılmamıştır (Awamleh, 1996, p.65; Suliman and Iles, 2000, p.407). “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması

18 Bu çalışmanın amacı karizma ve karizmatik liderlik kavramının belirleyici öğeleri ve bu kavramların örgütsel bağlılık kavramıyla olan ilişkilerini araştırmaktır. Karizmatik liderlerin vizyon belirleme, sıra dışı davranışlar sergileme, kişisel risk üstlenme, üye ihtiyaçlarına duyarlılık gösterme, çevresel duyarlılık gösterme ve mevcut durumu sürdürmeme gibi özelliklerinin duygusal bağlılık üzerindeki etkileri incelenecektir. “GİRİŞ” Bölümünün Yazılması

19 Malzeme ve Yöntemler kısmının ana amacı, deney tasarımını tarif etmek (ve gerekliyse savunmak) ve sonra, konuyu bilen bir kişinin bu deneyleri tekrar edebileceği ayrıntıları vermektir. Bu bölümün çoğunun geçmiş zamanda yazılması gerekir. Malzeme ve Yöntemler

20 Bilimsel yöntemin anahtar taşı; sonuçlarınızın bilimsel değere sahip olması için yeniden üretilebilir olması gereğini zorunluluk olarak ortaya koyduğundan, bu bölümün dikkatlice yazılması kritik önem taşır. Sonuçların yeniden üretilebilir olduğuna karar verilebilmesi için ise, başkaları tarafından deneylerin tekrarı için gerekli ana hatları verilmelidir. Malzeme ve Yöntemler Aksi halde makaleniz bilimsel bir çalışma özelliği taşımaz.

21 Makaleniz, meslektaşların değerlendirmesine maruz kaldığında iyi bir değerlendirici, Malzeme ve Yöntemler bölümünü dikkatle okuyacaktır. Eğer deneylerinizin tekrarlanabilir olduğu konusunda ciddi kuşkuları varsa, sonuçlarınız ne kadar parlak olursa olsun reddedilmesini önerecektir. Malzeme ve Yöntemler

22 Malzeme için, kesin teknik özellikleri ve miktarları, kaynağı veya hazırlama yöntemi yazılır. Bazen, kullanılan numunelerin ilgili kimyasal ve fiziksel özelliklerini vermek bile gerekebilir. Ticari isimlerden mümkün olduğu kadar kaçınılır. Genel veya kimyasal isimler her zaman tercih edilir. Bu, ticari isimde mevcut olan reklam unsurundan uzak kalmayı sağlar. Ayrıca, özel olmayan bir ismin büyük bir ihtimalle bütün dünyada bilinmesine karşın, özel isim sadece çıktığı ülkede biliniyor olabilir. Fakat, belli isimli ürünler arasında bilinen farklar varsa ve eğer bu farklar kritik olabilecekse (belli mikrobiyolojik ortamlar gibi) ticari isim kullanımı ve üreticinin ismi esastır. Malzeme ve Yöntemler

23 Araştırma yöntemleri tarif edilirken, konuyu bilen bir kişinin deneyleri tekrarlayabilmesini sağlayacak şekilde yeterli ayrıntı verilmelidir. Eğer yöntem yeniyse (yayımlanmamış), gerekli bütün ayrıntılar verilmelidir. Fakat, yöntem standart bir dergide daha önce yayımlanmışsa, sadece o literatür kaynak gösterilmelidir. Eğer önceki yayın çok yaygın olmayan bir dergide yayımlanmışsa yinede bütün ayrıntılar verilmelidir. Malzeme ve Yöntemler “Güney Tasmanya, Gnat Sinirsel Hastalıklar Dergisi”

24 Uygun yazılmış bir Malzeme ve Yöntemler bölümü için sadece bir kural vardır: Deneylerin, bunları yapma yetenek ve bilgisi olan bir kişi tarafından yeniden yapılabilmesi için yeterli bilgi verilmesi gereği. Malzeme ve Yöntemler Sonuçların bazılarını bu bölüme karıştırma gibi çok yapılan bir hatayı yapmayın.

25 Malzemeler 6 Parça biftek 200 Gr mantar 1 Adet soğan 2 Adet domates 2 Adet sivribiber 2 Çorba kaşığı margarin Tuz, karabiber Malzeme

26 Hazırlanışı: Biftekleri ızgarada veya teflon tavada arkalı önlü kızartın ve bir kenara koyun. Uygun bir tencerede margarini eritin, yemeklik doğranmış soğanı ilave edip birkaç kez karıştırın. Üzerine yıkanmış ve dilimlenmiş mantarları ekleyin ve 4 dakika karıştırak sote yapın. İçine ince ince doğranmış sivribiberleri ve küçük kesilmiş domatesleri ilave edin. Tuzunu ve karabiberini ekleyin, kapağını kapatıp biraz daha pişirin. Bu sosu bifteklerin üzerine paylaştırıp, servis yapın. Yöntemler

27 Sonuçlar bölümünün genellikle iki malzemesi vardır. İlk olarak, “büyük görünüm” temin edecek şekilde, fakat Malzeme ve Yöntemler kısmında önceden verilmiş deneysel ayrıntıları tekrarlamaksızın, deneylerin bir çeşit genel tanımı verilmeli, İkinci olarak veriler sunulmalı, Sonuçlar Sonuçlar geçmiş zamanda sunulmalıdır.

28 Metinde bitmez tükenmez tekrarlı veriler yerine örnek veriler sunulmalıdır. Sonuçlar

29 Sonuçlar Eğer bir veya sadece birkaç bulgu sunulacaksa, metin içinde tarif edilerek ele alınması gerekir. Tekrarlı bulgular, tablo veya grafiklerde verilmelidir. Soru No Konu Başlığı Ort PuanSınırıSeçenek VTOP Tüm Tedarik Konuları2, K.EĞT. YETERSİZ (Çok Az Biliyorum)

30 Herhangi bir bulgu, tekrarlı veya değil, anlamlı olmalıdır. Farzedin ki, özel bir grup deneyde çeşitli değişkenler denendi (kuşkusuz birer birer). Reaksiyonu etkileyen bu değişkenler, bulgular veya veriler haline gelir. Çok fazla sayıdaysalar, tablolaştırılır veya grafik haline getirilirler. Sonuçlar Reaksiyonu etkilemiş gözükmeyen değişkenlerin tablolaştırılması veya sunulması gerekmez.

31 Çoğu zaman deneylerinizin olumsuz yönlerini bile tanımlamak önemlidir. Genellikle kendi deney koşullarınızda neyi bulamadığınızın belirtilmesi iyi bir sigortadır. Muhtemelen bir başkası farklı koşullarda farklı sonuçlar bulacaktır. Sonuçlar Carl Sagan; “ kanıtın yokluğu, yokluğun kanıtı değildir.”

32 Sonuçlar; süslemesiz, kısa ve tatlı olmalıdır. Sonuçlar Sonuçlar bölümü, bir makalenin en önemli kısmı olmasına karşın; özellikle eğer öncesinde iyi yazılmış bir Malzeme ve Yöntemler ve sonrasında iyi yazılmış bir Tartışma bölümü varsa, en kısa olanıdır.

33 Sonuçların açık ve basit olarak belirtilmesine ihtiyaç vardır. Çünkü, sizin dünyaya katkıda bulunduğunuz yeni bilginin kapsandığı kısım Sonuçlar’dır. Makalenin önceki kısımları (Giriş, Malzeme ve Yöntemler), Sonuçlar’ı neden ve nasıl elde ettiğinizi söylemek için tasarlanmıştır. Makalenin sonraki kısmı (Tartışma), bunların ne anlama geldiğini anlatmak içindir. Makalenin tümü, Sonuçlar temelinde ayakta durmalı veya devrilmelidir. Bunun için, Sonuçlar kristal berraklığında sunulmalıdır. Sonuçlar

34 Sonuçlar’da “tekrar” suçlusu olmayın. En önemli hata, şekil ve tabloların incelenmesiyle halen okuyucu için açık olanı, kelimelerle tekrarlamaktır. Hatta daha da kötüsü; tablo ve şekillerde gösterilen verilerin çoğunu veya hepsini metinde sunmaktır. Sonuçlar

35 Şekil ve tablolara atıf yaparken çok söz söylemeyin. Sonuçlar Çalışanların eğitim durumlarının Bireysel özerklik taleplerini etkilediği Tablo 1’de görülmektedir. Yerine; Çalışanların eğitim durumları Bireysel özerklik taleplerini etkilemektedir (Tablo 1).

36 İyi bir “Tartışma”nın temel karakteristikleri; 1. Sonuçların gösterdiği ilkeleri, genelleştirmeleri ve ilişkileri sunmaya çalışın. Tartışma iyi bir tartışma’da Tartışırsınız- Sonuçları tekrarlamazsınız. AKLINIZDA OLSUN

37 2. İstisnalara veya ilgi kurmadıklarınıza, uzlaşma olmayan noktalara işaret edin. Tartışma 3. Sonuçlarınızın ve yorumlarınızın, evvelce yayımlanmış çalışmalarla nasıl uyum içinde olduğunu (veya zıt olduğunu) gösterin. Asla, pek uyumlu olmayan verileri çok riskli bir alternatif olan, örtmeye çalışma veya eritme yollarına gitmeyin. DİKKAT

38 4. Utangaç olmayın. Çalışmanızın teorik yönleri yanında, olası pratik uygulamalarını da tartışın. 5. Vardığınız neticeleri mümkün olduğunca açık ifade edin. 6. Kanıtlarınızı her sonuç için özetleyin. Tartışma

39 Tartışma’da, fiilin zamanı geçmiş ve geniş zaman arasında gidip gelmelidir. Başkalarının çalışmaları (yerleşmiş bilgiler) geniş zamanda, fakat sizin kendi sonuçlarınız geçmiş zamanda anlatılmalıdır. Tartışma

40 Tartışma’nın ana amacı, gözlenen gerçekler arasındaki ilişkileri göstermektir. Tartışma

41 Gözlenen gerçekler arasındaki ilişkiyi göstermede, evrensel sonuçlara ulaşmanıza ihtiyaç yoktur. Nadiren bütün doğruları aydınlatmaya muktedir olacaksınız. Tartışma Bütün inançlar yanlıştır, bütün inançlar doğrudur: Gerçek; herkes kendi parçacıklarının bütün Olduğuna inanırken, sonsuz parçacıklardan ibaret Parçalanmış bir aynadır. Siz de kendi ufak ayna parçanızı sergileyin veya gerçeğin bir kısmına ışık tutun.

42