Bilgi Teknolojileri ve Eğitim Öğr. Mehme tAkif bARIŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni
'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Derya Duygu KARSLI
Bilgisayar Destekli Öğretim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
3.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Multimedya (Çoklu ortamlar)
HİPERMEDYA ÇOKLU ORTAM TASARIMI ÖĞRETİMSEL SİSTEM TASARIMLARI
Bilgisayar Destekli Öğretim
PORTFOLYO KÜBRA SANCAK.
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Web 2 araçları Web 2 araçları.
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Tacirler Eğitim Vakfı İmam Hatip Ortaokulu
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
YAZILIM DEĞERLENDİRME
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
MOODLE Fuat ÇATALKAYA Uzaktan Eğitim Sistemi.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dijital Öyküleme
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Sunum transkripti:

Bilgi Teknolojileri ve Eğitim Öğr. Mehme tAkif bARIŞ

Başlıklar Bilgisayar Destekli Öğretim Hipermedya E-Öğrenme Ders Yazılım Örnekleri Moodle E-Portfolyo 2

Bilgisayar ve Öğretim Kullanım AmacıÖrnek Kullanım İdari Amaçlı Kayıt tutma Öğretimi planlama ve programlama Bilgisayarları Öğrenme Bilgisayar Okur-yazarlığı Bilgisayar mühendisliği Bilgisayar Aracılığı ile Öğrenme (Bilgisayar Destekli Eğitim-Öğretim) Öğretici Programlar Alıştırma Programları Benzetişim programları Öğretici oyunlar Testler 3

Bilgisayar ve Internet 4

Öğretim metodları Ders verme / Sunum Gösterme / modelleme Bire bir öğretme Alıştırma, test, geri bildirim Bağımsız çalışma Tartışma Grup çalışması Oyunlar Simulasyonlar Problem tabanlı öğrenme 5

BDÖ Kullanımı Ders verme / Sunum Bire bir öğretme Alıştırma ve test Bağımsız çalışma Oyunlar / Simulasyonlar Grup çalışması Problem tabanlı öğrenme 6

Sunumlarda Görsel tasarım Ses ekleme Video klip gösterimi 7

Sunumlarda - Grafikler 8

Görüntü ve Ses “Dr. Evil, I didn’t spend 6 years in evil medical school to be called Mister, thank you very much” 9

Bire bir öğretim Eğitici programlar Zengin motivasyon unsurları Çoklu öğrenme stilleri Sonsuz sabırlı öğretici 10

Bağımsız Çalışma Zengin kaynakların dağıtımı Zamandan ve mekandan bağımsız 11

Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değildir? A – DavranışçıDavranışçı B – BilişimciBilişimci C - Yapılandırmacı 12

Oyunlar / Simulasyonlar Gerçek hayatın benzeşimi Risk almadan deneme-yanılma Yüksek motivasyon Karmaşık yeteneklerin kazanımı 13

Grup Çalışması Fikir paylaşımı Değişik insan grupları ile çalışma Sosyal çevre edinme Kendi bilgisini yapılandırma 14

Problem Tabanlı Öğrenme Hipotez geliştirme Bilgisayar programlarını kullanmayı öğrenme İnterneti bilgi avı için kullanma 15

BDÖ Avantajları Çeşitlilik Bilgiye ulaşımı ve paylaşımı hızlandırma Tutarlılık Zaman ve mekan Kayıt tutma Bilgisayarın yeteneklerini anlama 16

BDÖ Kısıtlılıkları Altyapı ve Maliyet Eğitici programların azlığı Yüksek beklentiler önyargısı Gerçek sosyal yaşantıya engel olması Sağlık endişeleri 17

Aktivite Her bir düşünceyi 1 – 5 arası notlandırın 5 = Müthiş!!! Çok sevdim 4 = Güzel 3 = Orta halli 2 = İdare eder 1 = Sevmedim 18

Aktivite Puan Fikir 1 _____________________ Fikir 2 _____________________ Fikir 3 _____________________ Fikir 4 _____________________ Fikir 5 _____________________ Toplam puan ____ 19

Nasil Kullaniriz Pekiştirmek amaçlı Kavram eğitimi Öz güvenini arttırır Yazılı Çıktı almak Birden çok duyu organını aktif hale getirmek Hikaye anlatmada Eğitici oyunlar oynatabiliriz İşbirlikçi eğitim Zihinsel oyunlar kullanımı 20

Niçin kullanmamalıyız İçe kapanıklığa neden olur Gerçek yaşam öğrenmesini kısıtlar Duygusal / sosyal ilişkileri olumsuz yönde etkiler Sağlık sorunları Kavramları algılama konusunda gelişim problemleri Tehlikeli içerik (siteler) Dil gelişimine ket vurur Yaratıcılığı sınırlar (algı değişimi) Oyun karakterleri ile özdeşleştirme Zaman yönetimi eksikliği 21

HİPERMEDYA 22

Hipermedya Nedir?  Hipermetin İngilizce hypertext den türkçeye yerleşmiş bir terim olup, hipermetin anlamına geliyor.  Benzer şekilde hipermedia da İngilizcede hyper ve media kelimelerinin birleşiminden türetilmiştir. Hyper ön ekinin (-dan ötesi)olduğunu düşünürsek hipermedya da kelime kökeni olarak medyadan ötesi, daha fazlası anlamına gelmektedir. 23

Hipermedyanın Yapısı resim resim, grafik ve metin içerisinde hiperbağlar ve grafikler resim Hiperbağlar farklı kaynakları gösteren… Kaynaklar grafik veya metin veya... Grafikler resim veya video veya … Video bir film olabilir… Resimler, grafik, şema vb. 24

Hipermedya Biçimleri  Özel konulu referans  Ansiklopedik referans  Alan analizleri  Durum çalışmaları  Oluşturma setleri  Eğitlence  Müze  Arşiv 25

E-öğrenme nedir?  İnternet teknolojileri ile, öğretmen ve öğrencinin aynı ortamda ve aynı zamanda bulunmalarına gerek kalmadan yapılan eğitim faaliyetleridir. Öğrenciler sunulan ders içeriklerine istedikleri zaman ulaşabildikleri gibi, e-posta veya tartışma ortamı gibi etkileşim araçları ile kendi aralarında ve eğitim görevlileri ile iletişim kurabilirler 26

Çoklu öğrenme ile e-öğrenmenin avantajları  Eğitim zamanını kısaltır  Maliyetleri azaltır  İş üzerinde eğitime olanak sağlar  Zamanlama öğrenici tarafından yapılabilir  Kontrollü eğitim yapılır  Öğrenilenlerin bellekte kalma düzeyi yüksektir  Motivasyonu artırır  Kişiye özel, odaklanmış eğitim sağlanır  Tüm sınav sonuçları Internet üzerinden tek bir merkezde hızlı değerlendirilebilir 27

Ders Yazılımlarının Seçimi Ders Yazılımı Öğretilecek konuların bilgisayar programlama, dil ve sistemlerinden yararlanılarak öğretim amacıyla bilgisayara uygulanması sonucu oluşturulan ders programı olarak tanımlanmaktadır. 28

Ders Yazılım Örnekleri (Simülasyonlar,Eğitsel Oyunlar, Animasyonlar) 29

Simülasyonlar(Benzeşim Yazılımları) Simülasyon, teoriksel ya da gerçek fiziksel bir sisteme ait neden-sonuç ilişkilerinin bir bilgisayar modeline yansıtılmasıyla, değişik koşullar altında gerçek sisteme ait davranışların bilgisayar modelinde izlenmesini sağlayan bir modelleme tekniğidir. 30

Simülasyonlar(Benzeşim Yazılımları) Gerçek hayata en yakın metod olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer metodlara göre gittikçe fazla popülerlik kazanan bir BDE türüdür. Öğrenci yaparak ve yaşayarak öğrenir. 31

Animasyonlar Animasyon Nedir?  Birkaç resmin arka arkaya hızlı bir şekilde gösterilmesiyle elde edilen hareketli görüntüdür. Geçmişte animasyonlar birkaç kağıda istenen resimlerin çizilmesi ve kâğıtların hızlıca geçirilmesi veya bir çemberin içine konup döndürülmesi ile yapılıyordu. 32

Animasyonların Güçlü Yanları:  Öğrenci için oldukça dikkat çekicidir.  Öğrenmeyi zevkli hale getirir.  Karmaşık bilgilerin anlaşılabilirliğini kolaylaştırmaktadır.  Sınıf ortamına taşınamayan gerçek olay, olgu ve nesneleri temsil olanağı verir. Animasyonlar 33

UZAKTAN EĞİTİMİN TEMEL KAVRAMLARI Tarihsel süreç içinde Uzaktan Eğitimde çalışan araştırmacılar süreç içindeki gelişmelere bağlı olarak yeni uzaktan eğitimle ile ilgili yeni kavramlar oluşturmuşlardır. Bu yeni kavramlarla uzaktan eğitim terminolojisini sürekli gelişmekte ve kendi yenilemektedir. 34

Kaynak Tabanlı Öğrenme Teknoloji Tabanlı Öğrenme Uzaktan Öğrenme E-Öğrenme Bilgisayar tabanlı Öğrenme Çevrimiçi Öğrenme İnternet Tabanlı Öğrenme Web Tabanlı Öğrenme M-Öğrenme Sanal Öğrenme TEMEL KAVRAMLAR 35

Moodle Moodle, herkesce kullanılabilecek bir çevrimiçi ders yönetim sistemidir. Moodle açık kaynak kodlu ve ücretsiz bir yazılımdır. Moodle kelimesi açılımı 'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment' olup Esnek (Modüler) Nesne Yönelimli Dinamik Öğrenme Ortamı olarak çevrilebilir. 36

Moodle En önemli özelliği, herkes tarafından (öğretmen, öğrenci) çok kolay şekilde kullanılmasıdır. 209 ülkede 81 dilde desteği mevcuttur.Çok büyük bir tematik topluluğa yani geliştirici ve son kullanıcı eğitmenlerden oluşan (yanlızca kendi sitesinde 839,119 kayıtlı üye) kitleye sahiptir. 37

Moodle Geniş geliştirici kitlesi nedeniyle ürün yaşam çevrimi çok hızlıdır. Yani çok kısa sürede yeni sürümle geliştirilmektedir. Sistem hem Windows hem de Linux sistemleri altında çalışmaktadır. 38

E-Portfolyo Elektronik portfolyo (e-portfolyo, dijital portfolyo ya da online portfolyo olarak da bilinen) kullanıcının internet üzerinden bilgilerini bir araya getirdiğinin ve düzenlediğinin elektronik göstergesidir. Böyle bir elektronik gösterge bilgisayara girişi yapılmış metin, elektronik dosyalar, resimler, multimedya, internet günlüğü ve hiper bağları içerebilir. E-portfolyolar hem kullanıcının yeteneklerini sergilediği hem de kendini ifade ettiği ortamlardır, ve, internet üzerinden olurlarsa aktif olarak sürdürülebilirler. E- portfolyo başarının gerçekleştiğini gösteren bir tür öğrenme kaydı olarak görülebilir. E-portfolyolar geleneksel portfolyolar gibi öğrenme teknikleri ve ihtiyaçlarıyla ilgili farkındalık yaratarak öğrencinin kendi öğrenmesi üzerinde fikir sahibi olmasına yarayabilir. 39

Üç çeşit e-portfolyo vardır: Gelişimsel Değerlendirme En iyi çalışmaların sergilendiği portfolyo Kariyer 40

E-Portfolyoda Bulunması Gerekenler İçindekiler bölümü. Eğitiminiz, bildiğiniz yabancı diller ve ilgi alanlarınızı içeren özgeçmişiniz. Başarılarınız, ödülleriniz ve becerileriniz. Çalışmalarınızın iyi belgelenmiş örnekleri (raporlar, sunumlar, resimler, fotoğraflar, grafikler, tablolar, yazılı örnekler.). Katıldığınız atölye çalışmalarının, yarışmaların, öğrenci değişim programlarının, eğitim gezilerinin listesi. Ödülleriniz, sertifikalarınız, diplomalarınız, başarılarınız. Belirli bir alandaki özel becerileriniz ve bilginiz. Sosyal hizmetler ve gönüllülük. Kariyer amaçları. Referans mektupları. 41