KILIÇARSLAN ORTAOKULU MESLEK TANITIM GÜNLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADAY ÖĞRENCİLER TANITIM KATALOĞU.
Advertisements

SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
JAPONYADA EĞİTİM SİSTEMİ
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
TIBBİ TANITIM PAZARLAMA
CANİK ANADOLU TEKNİK LİSE BÖLÜMÜ BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİLERİ ALANI
İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ (PARAMEDİC)
SAĞLIĞIN TANIMI: KİŞİLERİN, SADECE HASTA OLMAMASI HALİ DEĞİL, BEDENEN, RUHEN VE SOSYAL YÖNDEN TAM BİR İYİLİK HALİDİR. Sağlık Otoriteleri tarafından kabul.
ÇALIŞAN SA Ğ LI Ğ I B İ R İ M İ Akdeniz Üniversitesi Hastanesi.
AİLE HEKİMLİĞİNDE HASTALIKLAR
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
2. Sağlık hizmetleri.
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Giyim Üretim Teknolojisi Alanı
Doktor Doktorların Görevleri Nelerdir?
Tıbbi Laboratuar Teknikeri
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Hayvan sa ğ lı ğ ının korunması için önlemler alan, hayvan hastalıklarına tanı koyan, tıbbî ve cerrahî girişimlerde bulunarak hastalı ğ ın tedavisini.
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
MESLEK SEÇİMİ.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
BATMAN ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
DOKTOR DOKTOR NEDİR, NE İŞ YAPAR DOKTOR NASIL OLUNUR DOKTORUN MAAŞLARI
Sağlık Görevlisi Tanım Görevleri Kulanılan Alet ve Malzemeler
ANESTEZİ TEKNİKERLİĞİ
HEMŞİRE NE YAPAR?.
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
PINAR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
Rehberlik Servisi ŞARKÖY ANADOLU L İ SES İ. Nedir Bu ÖSYS? Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı  Üniversiteye girmek isteyen öğrenciler arasında eleme.
PEDODONTİDE LAZER Prof.Dr. Serap ÇETİNER. İnsan gelişiminin en aktif dönemi olan çocuklukta, süt dişlerinin sağlıklı oluşu ve bütünlüğü İyi bir çiğneme.
AVUKAT Mesleğin Gerektirdiği özellikler; Akademik ve sözel yetenekleri iyi olan, Olayları derinlemesine araştırma merakı olanlar, Akıcı konuşma becerisi.
Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması Ve yaralanma Yolları
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
Okulumuzda 1 2 Müdür Yardımcısı, 7 Meslek Dersleri Öğretmeni, 4 Kültür Dersleri Öğretmeni, 1 Rehber Öğretmen ve 4 Hizmetli çalışmaktadır.
Dentistanbu l DENTİSTANBUL DİŞ HASTANELERİ Gülümseyin Burası Dentistanbul... Özel Dentistanbul Diş Hastanesi, temelleri 2 Ağustos 2001’de Özel.
Şubat 2016 İstanbul Üniversite Tercih Kursu MTOK Kontenjanları Sunumu Hazırlayanlar: Mesut Sabancı Adem Kalebaşı.
T.C. KOCAEL İ ÜN İ VERS İ TES İ HEREKE MYO DI Ş T İ CARET BÖLÜMÜ.
TEMEL KAVRAMLAR VE SAĞLIK HUKUKU
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
MİSYONUMUZ İNSANİ VE TOPLUMSAL DEĞERLERİ ÖZÜMSEMİŞ, ÖZ GÜVENİ YÜKSEK, SORUMLULUK SAHİBİ, SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLERE KATILAN, DONANIMLI ÖĞRENCİLER.
4. SINIF. I. YARIYIL I. Yarıyıl; Yarıyıllık dersler 19 Eylül - 23 Aralık 2016 I. PERİYOT (8 HAFTA)19 EYLÜL KASIM 2016 II. PERİYOT (8 HAFTA)14 KASIM.
BESLENME VE DİYETETİKTE TEMEL KAVRAMLAR II
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Kadın Hastalıkları ve Doğum Klinik Stajı
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
2. Sağlık hizmetleri.
DOĞUBEYAZIT GEVHER NESİBE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Diş Hekimliğinde Çalışma Ekibi
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
KARTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Mezunlarımızın İş İmkanları Nelerdir?
Ders : Sosyal Bilgiler Öğretmen : Medine Şahin Sınıf: 6(YDA)B No:121 Adı Soyadı : Beyza Özkan.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DERSHANE PROGRAMI.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 3. SINIF DERS PROGRAMI A GRUBU.
Meslekleri Tanıyorum Hazırlayan: Ceyda KUŞCU.
«Makine Teknikerliği» nedir?
Laboratuvar Bilgi Sistemleri
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
TIBBi LABORATUVAR TEKNiKLERi PROGRAMI
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DERSHANE PROGRAMI.
Sunum transkripti:

KILIÇARSLAN ORTAOKULU MESLEK TANITIM GÜNLERİ Diş Hekimi Sunum: Tüzenur ŞENEL Proje: Okul Rehberlik Servisi

Mesleğin Tanımı Diş hekimi; insan sağlığı ile ilgili olarak dişlerin, diş etlerinin, ağız boşluğu, çene ve komşu dokularının sağlığının korunması, diş ve çene düzensizliklerinin teşhis, tedavi ve rehabilite edilmesiyle ilgili her türlü mesleki faaliyeti icra etmeye yetkili kişidir.

GÖREVLER Hastanın şikayetlerini dinleyip, ağız ve dişleri muayene eder, Gerekirse röntgen filmi çeker, inceler ve hastalığı teşhis eder, Tedavisi mümkün olan dişlerin çürük kısmını temizler, dolgu yaparak tedavi yapar ve dişin yüksekliğini kontrol eder, Tedavisi mümkün olmayan dişleri uyuşturarak ağızdan uzaklaştırır, Reçete yazar, Eksik dişlerin yerini yenileri ile tamamlar, Ağız ve diş eti hastalıklarını tedavi eder, Ağız içi ve dışı, diş, dişeti ve çeneleri ilgilendiren cerrahi işlemleri yapar, Diş ve çenelerin gerek kendi aralarında ve gerekse birbirleriyle ilişkilerindeki uyumsuzluk ve bozuklukları giderir, Ağız ve diş hastalıklarını önlemek için koruyucu tedaviler yapar, İnsanlara, ağız sağlığı, temizliği ve ağız bakımı konularında bilgi verir, tavsiyelerde bulunur.

KULLANILAN ARAÇ, GEREÇ VE EKİPMAN Diş Hekimi Koltuğu, Diş Ünitesi, Yüksek ve Düşük Devirli Turlar, Diş Hekimliği Röntgen Cihazları, Diş Temizleme Aletleri, Diş ve Dişeti Hastalıklarının Teşhis ve Tedavilerinde Kullanılan Çeşitli El Aletleri ve Tıbbi Cihazları, Diş ve Dişeti Cerrahisinde Kullanılan Çeşitli Aletler, Ölçü Maddeleri, Dolgu Maddeleri, Sterilizasyon Cihazları, Anestezi Alet ve İlaçları, Acil Tıbbi Müdahale Alet ve İlaçları.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ GENEL ÖZELLİKLER Fizik, kimya özellikle biyoloji konularına ilgili ve bu alanda başarılı, El becerisi olan, Ellerini ve gözlerini eşgüdümle kullanabilen, Üç boyutlu görebilme becerisine sahip, Renk algısı ve iletişim kurma becerisi olan, Yaratıcı, Şekil ve uzay ilişkilerini algılayabilen, İnsanlarla uğraşmaktan sıkılmayan, insanları anlayabilen, Sabırlı, dikkatli ve sorumluluk sahibi, Estetik anlayışı yüksek, kimseler olmaları gerekir. Diş hekimliği mesleği bedenen efor gerektirmekte olup, çeşitli meslek hastalıklarına yakalanma riski de vardır.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Diş hekimleri hastanelerde, dispanserlerde veya özel muayenehanelerde görev yaparlar. Çalışma ortamı çok temiz ve biraz ilaç kokuludur. Bazı hastaların ağızları rahatsız edici derecede kokabilir. Diş hekimleri genellikle ayakta çalışırlar. Çalışırken hastalar ve hasta sahipleri ile sürekli etkileşim halindedirler.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER Mesleğin eğitimi üniversitelerin “Diş Hekimliği” fakültelerinde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI Lise veya dengi okul mezunu olmak, ÖSYS (Öğrenci, Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Kılavuzunda belirtilen şartları taşımak.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ Diş hekimliği eğitimi temel bilimler eğitimi ile birlikte 5 yıllık bir süreyi kapsar. Yabancı dil hazırlık sınıfı bulunan fakültelerde eğitim süresi 6 yıldır. Beş yıllık eğitim boyunca öğrenciler hem teorik, hem de pratik açıdan yetiştirilir. Diş hekimliğinde beceri kazanmak önemli olduğundan, eğitimde uygulamaya ağırlık verilmektedir.

Eğitim genel olarak iki bölüme ayrılabilir: Öğrencilerin kliniğe hazırlanması için ilk üç yıl temel bilimler, meslek bilimleri, klinik öncesi eğitim ve bunların uygulamaları yapılmaktadır. Temel Diş hekimliği eğitiminde, öğrencilere temel fen bilimleri dersleri ile hekimlik nosyonunu almaları için temel tıp dersleri verilmektedir. Bu derslerin yanı sıra el becerilerini geliştirecek ve ağız-diş morfolojisini uygulayarak öğrenecekleri dersleri de alırlar. Eğitimin son üç yılında ise mesleki ağırlıklı teorik dersler ve pratik uygulamalar ağırlık kazanmaktadır.

II.Bölüm: Klinik çalışmasına 4. sınıftan itibaren başlanmakta ve 5. Sınıfta ilk uygulamalar entegre staj şeklinde sürdürülmektedir. 5. Sınıf Stajları: Fakülte Kurulunun belirleyeceği esaslara göre Cerrahi; en az 6 hafta, Protez; en az 6 hafta, Tedavi; en az 6 hafta, Periodontoloji; en az 3 hafta, Ortodonti; en az 3 hafta, Pedodonti; en az 3 hafta, Oral Diagnoz ve Radyoloji; en az 3 hafta Anabilim ve Bilim Dallarında yapılır.

Eğitim Sonunda Alınan Belge - Çalışma Alanları Eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Diş Hekimi" Lisans Diploması verilir. Üniversite, Devlet Hastaneleri ve Özel Hastanelerde, Kendi Özel Muayenehanesinde, Ağız ve diş sağlığı bakım ürünleri üreten ticari firmalarda çalışabilirler.