Projenin adı: Yaşayan Kütüphane Projenin özeti: Yaşayan Kütüphane, tam anlamıyla normal bir kütüphane gibi çalışmaktadır. Okuyucular gelirler ve bir kitabı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Kodlamaya ilk Adım Organizasyonu Düzenlemek
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
1 M & M MÜŞAVİRLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. TAPU ve KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SÜREKLİ KURUMSAL GELİŞİM PROJESİ TANITIM SUNUMU ADRES: Ziyabey Cad. 5. Sokak.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ERASMUS+ SPOR DESTEKLERİ. SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
DİYARBAKIR 2008.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Tanıtım Sunum. PROJENİN ADI TR83 Bölgesinde Endüstriyel Tasarım Alanında Genç İstihdamının Artırılması Projesi PROJENİN KAPSADIĞI BÖLGE TR83 Bölgesi (Samsun,
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Bayramlarımız Hikmet SIRMA.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Aile Atölyeleri Projesi
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
Sayılarla WWF 50+ yıllık tecrübe (Kuruluş yılı 1961) 100+ ülke Yıllık
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
ÖĞRENME STİLLERİ.
ODTÜMİST MENTORLUK PROGRAMI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırmalar.
Akademik yılı MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Sunum transkripti:

Projenin adı: Yaşayan Kütüphane Projenin özeti: Yaşayan Kütüphane, tam anlamıyla normal bir kütüphane gibi çalışmaktadır. Okuyucular gelirler ve bir kitabı belirli bir süre için ödünç alırlar. Kitabı okuduktan sonra kütüphaneye iade ederler ya da isterlerse kitabın süresini uzatabilirler ya da başka bir kitap ödünç alabilirler. Yaşayan Kütüphane ile normal bir kütüphane arasında tek bir fark vardır: Yaşayan Kütüphane’de kitaplar insanlardır ve kitaplar ile okuyucular kişisel bir diyalog içerisine girerler. Yaşayan Kütüphane’de bulunan kitaplar sıklıkla kendilerine karşı önyargı beslenen ve yoğun olarak ayrımcılık ve sosyal dışlanmaya maruz kalan gruplardan belirlenir. Kütüphanenin “okuyucusu” kendi önyargıları hakkında konuşmak isteyen ve bu deneyim için maksimum 45 dakikasını ayırabilecek olan herhangi bir birey olabilir. Yaşayan Kütüphane’de kitaplar sadece konuşmakla kalmayıp, okuyucunun sorularını da cevaplayabilir ve kitaplar da soru sorarak kendilerine yeni öğrenme noktaları çıkarabilir. Yaşayan Kütüphane, genellikle, birçok insanı bir araya getiren festival, şenlik benzeri etkinliklerde uygulanır. İlk Yaşayan Kütüphane 2000 yılında Danimarka’da Roskilde Festivali’nde kurulmuş, bugüne dek 10’un üzerinde ülkenin gençlik şenliklerinde tekrarlanmıştır. Türkiye’de ise ilk olarak Gençlik Çalışmaları Birimi ve Toplum Gönüllüleri Vakfı ortaklığında 2007 yılında Barışarock Festivali’nde ve 2008 yılında Gepgenç Festival’de uygulanmıştır. Yaşayan Kütüphane, 2003 yılından beri Avrupa Konseyi’nin İnsan Hakları ve Toplumsal Bütünlük için Gençlik programının parçasıdır. Projenin arka planı: Çeşitli özellikleri ile birbirlerinden farklı olan bireylerin aynı toplumun parçası olmaları ilk bakışta son derece doğal algılansa da, farklılıklara ayrımcı tepkiler ve uygulamalarla yaklaşılması önemli bir sorun olmaya devam ediyor. Avrupa Birliği Temel Haklar Ajansı’nın 2007’de Avrupa Parlamentosu’na sunduğu rapora göre, bu konuda veri toplayan 11 AB üyesi ülkenin 8’inde ırkçı suçlarda artış söz konusu. Sadece İngiltere ve Galler Bölgesi’nde bir yılda 170binin üzerinde ırk ayrımı temelli vaka yaşandığı tahmin ediliyor. Türkiye’de de benzer bir tabloyu görmek mümkün. Bu konuda sistematik olarak veri toplanmadığı için, ayrımcılık temelli olayların sayısını veya artıp artmadığını söylemek olanaklı değil; ancak bilhassa son yıllarda günlük yaşama girerek neredeyse göze görünür hale gelen bir milliyetçilikten ve buna bağlı olarak –etnik nitelik taşımasa bile- bireysel farklılıkları reddeden toplumsal bir tutumdan söz edilebilir. Ancak farklılıkları reddeden bir toplum, küreselleşen dünyanın birçok ülkesinin olduğu gibi, Türkiye’nin gerçeklerine de uyum sağlayabilmekten uzak. İçinde bulunduğu coğrafi konumun da bir getirisi olarak Türkiye, bugün de tarih boyunca olduğu gibi, farklı kültür ve medeniyetlerine ev sahipliği yapmaya devam ediyor. Bu etnik ve kültürel çeşitliliğe, sosyo-ekonomik farklılıklar da eklendiğinde oldukça renkli bir yelpaze yaratıyor ve toplumun tüm fertleri gibi gençler de, düşünce ve tavırları ile bu renkliliği taşıyor. Bu renkliliğin insan ilişkilerindeki yansıması her zaman olumlu olmuyor. Farklılıklar, bireyler tarafından kimi zaman zenginlik olarak değil de bir sorun gibi algılanıyorlar. Bilgi toplumu olmanın beraberinde getirdiği gittikçe karmaşıklaşan ve değişken bir yapıya sahip olan sosyal ilişkiler, insanlar arası ilişkilerde giderek artan bir parçalanmaya yol açıyor ve böyle bir ortamda bireyler “bilinmeyen”i tanımak ve iletişim kurmak için oldukça az zaman ve fırsat bulabiliyorlar. Bu da “bilinmeyen”i henüz tanımadan önyargıların gelişmesine ve bu tutumların davranışlara yansıyarak hızla yayılmasına ve genel geçer kabullere dönüşmesine sebep oluyor. Böyle bir toplumsal çerçevede, Yaşayan Kütüphane Projesi, ziyaretçilerine “yabancı” olan ile kişisel, özel ve yapılandırılmış bir alanda iletişim kurma fırsatı sunuyor. Yaşayan Kütüphane’de, önyargılarla yaklaşılan ve ayrımcılığa uğrayan gruplardan seçilen “kitaplar”, okuyucularla kişisel bir diyalog geliştirme alanı buluyorlar. Türkiye’nin 1949’dan beri üyesi olduğu Avrupa Konseyi, Yaşayan Kütüphane’yi, 2003 yılında başlatmış olduğu Toplumsal Bütünlük ve İnsan Hakları için Gençlik Programı’nın bir parçası olarak ele alıyor. Programın felsefesi, insan haklarının sadece yasal dokümanlar ile korunamayacağı ve her birey tarafından savunulmasının önemine dayanıyor. Bunu gündeme getirmek ve insanların kendi insan hakları ve diğer insanların hakları üzerinde düşünmelerini sağlamak için genel kamuoyunun farkındalığını arttıracak etkinliklerden biri olarak Yaşayan Kütüphane öne çıkıyor.

İşte bu ‘farkındalığı’ arttırmanın yolu da bu projeyi olabildiğince yaygınlaştırmaktan geçmektedir. Eskişehir ise bu proje için pilot bölgelerden biri sayılmaktadır. Çünkü yoğun bir üniversite kültürünün yaşandığı ve Eskişehir yereline özel toplumsal değerlerinin yaşandığı ve korunduğu yegane şehirlerden biridir. Yani bütün kültürel değerlerin bir arada yaşandığı ve ayrıca kendi yereline ait değerleri de yaşatıp korumaya çalışıldığı bir yer olduğundan burası etnik mesleki yaş ırk dini kültürel değerlerin bulunduğu bir kent panayırıdır. Bu proje için ise bu özellikleriyle en ideal kenttir. Yaşayan Kütüphane Türkiye’de ilk olarak Toplum Gönüllüleri Vakfı ve İstanbul Bilgi Üniversitesi Gençlik Çalışmaları Birimi tarafından Ağustos 2007’de Barışarock Festivali’nde ve Nisan 2008’deki Gepgenç Festival’de uygulandı. İki uygulamada kütüphane, toplam beş gün boyunca saatleri arasında okuyucularını ağırladı; öğle araları dışında toplam 30 saat boyunca açık kaldı. Her iki festivalin toplamında 1134 “okuma” gerçekleşti. Yaşayan Kütüphane’nin Türkiye’deki bu ilk uygulamaları, hem kitaplar hem de okuyuculardan çok olumlu geri bildirimler aldı. Yapılan izleme ve değerlendirme çalışması sonucunda, okuyucuların en çok, yaşadıkları gerçeklik hissini çarpıcı buldukları ortaya çıktı. Okuyucular, yüz yüze, insan insana konuşarak iletişime geçmenin çok anlamlı ve heyecan verici olduğunu vurguladılar. Yaşanan deneyimin çarpıcılığı, başka sivil toplum kuruluşlarının da benzer “Yaşayan Kütüphane”ler kurmaya karar vererek Toplum Gönüllüleri Vakfı ve Bilgi Üniversitesi Gençlik Çalışmaları Birimi’nden destek talep etmelerine vesile oldu. Bu noktada, Yaşayan Kütüphane’yi bir model olarak faklı gençlik örgütlerinin bilgisine sunmak ve yaygınlaşması için zemin yaratmak önem kazanıyor. Türkiye genelinden birçok farklı grup ve STK’nın katılacağı Barışarock Festivali, bu etkili uygulamayı daha fazla gençle buluşturmak ve daha fazla gençlik örgütünün bilgisine sunarak yaygınlaştırmak için önemli bir fırsat sunuyor. Projenin amaç ve hedefleri: Yaşayan Kütüphane” modelinin amaçları: _ Kişilere ve gruplara karşı ayrımcılığa yol açan önyargılarla ilgili farkındalık yaratmak ve farklılıklar ile bir arada yaşama kültürünü geliştirmek; _ Normalde birbirleri ile konuşma fırsatı olmayan kişiler arasında yapıcı bir kişilerarası diyalog için ortam sağlamak; _ İnsanları bir araya getirmek, birbirlerini anlamaya teşvik etmek ve onların insan toplulukları içindeki yaşamları ile baş etmelerine destek olmak; _ Barış içinde beraber yaşam alanlarını geliştirmek, insan onuruna yönelik karşılıklı ve itinalı olarak saygı göstermelerini sağlamak amacı ile insanları birbirine yaklaştırmaktır. Proje uygulama yeri: tahmini yerler: adalar Migros önü, adalife otel lobi yada adalardaki diğer projelerin yapılacağı alana yakın bir cafe, Eskişehir Projeden beklenen sonuçlar: 1 gün boyunca toplam 6 saat 21 kitabı okuyucularla buluşturmak. 120 üzerinde ‘okuma’ gerçekleştirilmesi 180in üzerinde kişiye doğrudan ulaşılması

Proje etkinlikleri: 1. Proje Ekibinin Oluşturulması Proje danışmanlarının belirlenmesi Kütüphane gönüllülerinin belirlenmesi 2. Kütüphanenin Oluşturulması Kitap başlıklarının belirlenmesi Kitapların projeye katılımlarının sağlanması Kütüphane katalogunun hazırlanması Alanın kurulması, kurulum için gerekli lojistiğin sağlanması Etkinliğin açılışının yapılması Günlük değerlendirme toplantıları Etkinliğin kapatılması ve alanın toparlanması 3. İletişim Web sitesi tasarımı ve uygulaması Tanıtım malzemelerinin tasarım, üretim ve dağıtımı 4. İzleme & Değerlendirme Kütüphanenin yarattığı etkiyi ölçmek için mevcut araçların uygulanmasının takibi Sağlanan verinin değerlendirilerek yorumlanması ve raporlanması 5. Proje Koordinasyonu Koordinasyon toplantıları Tüm diğer proje faaliyetlerinin yürütülmesi, takibi ve raporlaması Proje sonuç raporunun hazırlanması Proje hazırlanma süresi:3 ay Proje uygulama süresi: 1 gün Proje zaman planı: Proje ekibinin oluşturulması şubat mart Kitap başlıklarının belirlenmesi ve katalog oluşturma şubat mart Kütüphanenin kurulması mayıs İletişim sitesi - web sitesi tasarımı ve uygulanması şubat mayıs haziran İletişim-tanıtım malzemeleri tasarımı ve üretimi nisan mayıs haziran İzlem&değerlendirme mayıs haziran Proje koordinasyonu şubat mart nisan mayıs haziran Proje kitap listesi: şizofren, Engelli, Gey, Lezbiyen, Biseksüel, Alevi, Roman, Hristiyan, Politikacı, Kürt, Ermeni, H iv+, Feminist, Eski uyuşturucu bağımlısı, Eski hükümlü, Yahudi, Arap, Siyah, Psikolog

Proje gönüllüleri: Proje sorumlusu: Hücrem Akkaya Gönüllüler: henüz isimleri yada iletişim adresleri elimde olmayan 26 gönüllüde bulunmaktadır, Burak Açık Azime Burcu Solak Hüseyin Çiçekçi Duygu İşcen Burcu Bekdaş Harun Çakır (Osmangazi) Aylin Kızıl Aygün Al Hülya Demirkol Arzu Piral fizik Erdinç Anay Merve Göksu Burcu Taner Tuğba Yektaş Esra Dağtekin Nihan Turalı Çiler Kayabaşı Birdane Çetin

Masraf Kalemi Açıklama / Hesaplama Beklenen Tutar Nereden Karşılamayı Planlıyorsunuz? UlaşımŞehir dışından gelecekler için 500 TLAyni ve nakdi sponsor KonaklamaŞehir dışından gelecekler için 1000 TLAyni ve nakdi sponsor YemekKahvaltı, öglen ve akşam, içecek çeşitleri ve atışmak için kurabiye çeşitleri 200 TLAyni ya da nakdi sponsor desteği Diğer (Telefon, posta vb) Kitaplara harcırah(30 TL), 700 TLAyni ve nakdi sponsor desteği

Tahmini tutar TL TOPLAM BÜTÇE:Tahmini 15 bin tl Proje gerekli malzemeOkuyucu kartı(500 adet), 70 m2 Çadır, afiş,30ar 2 renk tişört, 3oo adet değerlendirme formu, 500 adet broşür, 60 adet yaka kartı,3 adet açılır kapanır 1 tane büyük masa6 minder, 4o adet sandalye, 5 adet kitap katalog listesi, poster, alınlık, kütüphane kartları(300 tane),sonuç kitapçığının basımı, çadır kurumu alana ulaşım, çadır kurumu, sökümü, sağlık ve temizlik giderleri( peçete vs., çadır içi ışık sistemi, 3 tane dolap( malzemeleri yerleştirmek için), çoklu priz( 4-5 tane), vantilatör, sebil, ilk yardım çantası, gazete dergi, çamaşır ipi, boş cd(30 tane), kamera, fotoğraf makinesi ve bol sayıda pil ve şarz aleti, yere serilecek malzeme( halıfleks vs),