BİLGİ NEDİR Sözlük anlamıyla bilgi, öğrenme, araştırma ve gözlem yoluyla elde edilen her türlü gerçek, malumat ve kavrayışın tümüdürbilgi, vegözlemelde.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HASTA BİLGİ GÜVENLİĞİ NURAY TALİ.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
Page  1. İSİG KURULU 50 ve daha fazla çalışanın bulunduğu 6 aydan fazla süren işlerin yapıldığı tüm işyerlerinde, İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurulu! İSG.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
İMAR PLANLARININ İNCELENMESİ Hazırlayan: A. Yakut DEMİRBAŞ Şehir Plancısı 1.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Özgür IRKIÇATAL Donanım Koordinatörü
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GENEL BAKIŞ VE GÜVENLİK KÜLTÜRÜ.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
Sağlık PsikolojisiÖğr. Gör. Musa ŞAHİN 1 HASTA, YARALI VE YAKINLARININ TEDAVİ SÜRECİNE KATILIMI.
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
ODUNPAZARI ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
BİLGİ ve VERİ GÜVENLİĞİ
Kadir AKTAŞ YASAMA UZMANI. Katılımda ana kurum AY-74 Başvuru hakkı, inceleme ve karar verme görevi 3071 sayılı dilekçe hakkının kullanılmasına dair kanun.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
Serhat Bahadır KERT. Uluslararası Medikal Bilişim Birliği 1.Profesyonellerin kendilerine etik rehberlik sağlamak, 2.Mesleğin yerine getirilmesinde ölçüt.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
AYAKTA TEŞHİS VE TEDAVİ YAPILAN ÖZEL SAĞLIK KURULUŞLARI HAKKINDA YÖNETMELİK Tıp merkezi, poliklinik, laboratuvar, müessese ve muayenehanelerin: Açılmaları,
SAĞLIK HUKUKU. GENEL OLARAK: Sağlık hukuku; tıbbın uygulanmasından kaynaklanan sağlık personelinin hak ve yükümlülükleri, yasal sorumluluğu, hasta hakları,
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
Birim Bilgi Teknolojileri Tic.A.Ş.
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÖĞRENME KAZANIMI Hasta Hakları Yönetmeliğine uygun olarak hasta haklarını koruyabileceksiniz.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
BİLGİ GÜVENLİĞİ Bilgi Gizliliği ve Güvenliği Zararlı Yazılımlar
BİLGİ GÜVENLİĞİ Bilgi Gizliliği ve Güvenliği Zararlı Yazılımlar
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 7. DERS : HASTA DOSYALARI ARŞİVİ 2
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
2. Sağlık hizmetleri.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
BİLGİ GÜVENLİĞİ Güvenli Şifre Oluşturma Bilgi Gizliliği ve Güvenliği
E-DEVLET AŞKIN KAYA
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
BİLGİ GÜVENLİĞİ Bilgi Gizliliği ve Güvenliği Zararlı Yazılımlar
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Bütünleşik Bir Hastane Bilgi Sisteminin Fonksiyonları
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Elektronik Belge Yönetim sistemi
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
VERİ MERKEZLERİ VE BİLGİ GÜVENLİĞİ
Hasta Mahremiyeti (Gizlilik)
YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ İLAÇ REHBERİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
SAĞLIK HİZMETLERİNDE MAHREMİYET VE SIR SAKLAMA YÜKÜMLÜLÜĞÜ
TEŞHİSLE İLİŞKİLİ GRUPLAR (TİG) TÜRKİYE UYGULAMASI
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ UYGULAMALARI
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

BİLGİ NEDİR Sözlük anlamıyla bilgi, öğrenme, araştırma ve gözlem yoluyla elde edilen her türlü gerçek, malumat ve kavrayışın tümüdürbilgi, vegözlemelde

2 Sunucu İstemci Dizüstü bilgisayar Kablosuz ağlar Dokümanlar Kurum çalışanları Radyo-televizyon yayınları Yazıcı çıktıları Medya Yazılımlar Cep telefonları, PDA’lar Fotoğraf makineleri BİLGİ BİLGİ KAYNAKLARI

GÜVENLİK NEDİR BİR VARLIĞIN ÇEŞİTLİ ZARARLARDAN KORUNMASI DIR.

. BİLGİ GÜVENLİĞİ NEDİR ÇEŞİTLİ YOLLARLA ELDE ETTİĞİMİZ BİLGİLERİ ONLARA ZARAR VEREBİLECEK DURUMLARDAN KORUMAKTIR

BİLGİ GÜVENLİĞİNDEN KİMLER SORUMLUDUR Sorumlu herkes: – Bilginin sahibi – Kullanıcılar – Bilgi sistemini yönetenler En zayıf halka bilgi güvenliğinin seviyesini belirlemektedir. Çoğunlukla en zayıf halka insandır

BİLGİ GÜVENLİĞİ KONUSUNDA DİKKAT EDİLEMSİ GEREKEN 3 UNSUR

1 –GİZLİLİK: BİLGİNİN YETKİSİZ KİŞİLERİN ELİNE GEÇMEMESİDİR. 2-BÜTÜNLÜK:BİLGİNİN YETKİSİZ KİŞİLER TARAFINDAN DEĞİŞTİRİLMEMESİDİR. 3-ERİŞİLEBİLİRLİLİK:BİLGİNİN İLGİLİ YADA YETKİLİ KİŞİLERCE ULAŞILABİLİR VE KULLANILABİLİR DURUMDA OLMASIDIR

BU ÜÇ UNSURUN KORUNMASINDA YAPILMASI GEREKENLER

TCK AÇISINDAN İNCELEME

Haberleşmenin Engellenmesi Suçu, Haberleşmenin Gizliliğini İhlal Suçu, Kişiler Arasındaki Konuşmaların Dinlenmesi ve Kayda Alınması Suçu, Özel Hayatın Gizliliğini İhlal Suçu, Kişisel Verilerin Kaydedilmesi Suçu,

Verileri Hukuka Aykırı Olarak Verme veya Ele Geçirme Suçu, Verileri Yok Etme Suçu, Bilişim Sistemine Girme Suçu, Sistemi Engelleme, Verileri Yok Etme veya Değiştirme Suçu, Denetim Görevini İhmal Suçu, (yöneticiler açısından), Göreve İlişkin Sırrın Açıklanması Suçu, Gizliliğin İhlali Suçu,

KURUMUMUZDA BİLGİ GÜVENLİĞİ AÇISINDAN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

1-HERHANGİ BİR ŞEKİLDE ELDE EDİLEN HASTA BİLGİLERİNİN GİZLİ TUTULMASI A-TC KİMLİK NO B-ADRES BİLGİSİ VE TELEFON NUMARASI C-HASTANIN TANISI VE TETKİK SONUÇLARI 2-PERSONEL BİLGİLERİNİN GİZLİ TUTULMASI 3-SATINALMA İHALE BİLGİLERİNİN GİZLİ TUTULMASI

4-FATURABİLGİLERİNİN GİZLİ TUTULMASI 5-MUHASEBE BİLGİLERİNİN GİZLİ TUTULMASI 6-HERHANGİ BİR YOLLA ELDE EDİLEN KURUMUMUZ ADINA GİZLİLİK ARZEDEBİLECEK HER TÜRLÜ BİLGİ

HASTA BİLGİ GÜVENLİĞİ

Hasta Bilgi G ü venliği Hastaneye başvuruda bulunan kişilere ait bilgilerin g ü venliğinin sağlanması verilerin doğru olarak toplanması, depolanması ve kullanılması ve kişisel verilerin depolandığı sistemleri yetkisiz erişime karşı korumak i ç in fiziksel g ü venlik ö nlemlerini almak ve bunun devamlılığını sağlamaktır.

Bilgi G ü venliğinin Sağlanması Hasta bilgi g ü venliğinin sağlanması i ç in HBYS firmasından destek hizmeti alınmaktadır. Her kademedeki Hastane personeli ancak yetkilendirilmiş olduğu işlemleri, diğer Hastane prosed ü rlerine uygun olarak uygular. Hastanenin otomasyon sistemine kimlerin hangi yetkilerle ne t ü r verilere ulaşabileceği Bilgi İşlem Yetkilendirme Talimatı ile belirlenmiştir. Kişisel bilgilere erişim hizmetlerimizi işletmek, geliştirmek ve iyileştirmek i ç in onları bilmeleri gereken hastane ç alışanları, y ü klenicileri ve aracılarıyla sınırlı tutulur. Bu bireyler gizliliği koruma y ü k ü ml ü l ü kleri altında ç alışırlar ve bu y ü k ü ml ü l ü klere uymamaları durumunda, işlerine son verilmesi, disiplin cezası ve yasal işlemler başlatılır.

Bilgi İsteme Hakkını Kullanması ; Hastaneye başvuran kişiler sosyal, dinsel, fiziksel, ruhsal ve d ü ş ü nsel ö zelliklerine bakılmaksızın, var olan tanı, tedavi ve rehabilitasyon olanaklarından en ü st d ü zeyde yararlanma hakkına sahiptir.. Hastaların, kendileri ya da yasal vasileri kanalı ile tanı ve tedavinin t ü m s ü re ç lerine ve hastalığın olası gidişatına ilişkin tam ve yeni bilgi alma, kendilerine ilişkin tıbbı dok ü mantasyonun bir kopyasını alma hakkı vardır.

Kayıtları İnceleme Hakkını Kullanması Hastalar, dosyasında bulunan bilgi kayıtlarını, doğrudan veya vekili veya kanuni temsilcisi vasıtası ile inceleyebilir ve bir suretini alabilir. Bu kayıtlar, sadece hastanın tedavisi ile doğrudan ilgili olanlar tarafından g ö r ü lebilir. Hasta katlarında bulunan hasta dosyaları hasta taburcu işlemleri tamamlandıktan sonra g ü venliği sağlanmış arşivlerde ve bilgisayar sistemlerinde tutulmalıdır. Bakım verecek sağlık ç alışanları hastaya ait eski kayıtlara gerekli g ö r ü ld ü ğ ü durumlarda ulaşabilmelidir.

Bilgilerin D ü zeltilmesinin sağlanması ; Kuruma m ü racaat eden kişiler talep ettikleri kayıtlarda herhangi bir kayıt eksikliği, tanımlama hatası, a ç ıklama ya da d ü zeltme talep ederler ise; hasta dosyası Başhekim ve onun belirleyeceği yetkili muhakkik tarafından incelenerek uygun bulunur ise d ü zeltme yapılarak kişiye d ü zeltme bildirilir. Yapılan inceleme neticesinde d ü zeltme tıbbi, etik ve yasal kurallara uygun bulunmuyor ise d ü zeltmenin yapılmayacağı ilgili kişiye bildirilerek yasal s ü reci başlatabileceği bildirilir.

Vatandaşların; Sağlık Bakanlığına bağlı kamu hastaneleri ile ADSM ve ADSH lerinden, ALO 182 ‘’MHRS çağrı merkezini’’ arayarak veya internet üzerinden, kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu almalarını sağlayan bir uygulamadır. MHRS Nedir?

Vatandaşlarımızın sağlık hizmetlerine erişim kalitesini arttırmak Sağlık hizmetlerinin sunum standartlarını yükseltmek

HEKİMLERİN ÇALIŞMA CETVELLERİNE ÖNEM VERİLMELİDİR 1. İdareye zamanında bildirmeli 2. Yeterli kapasitede cetvel oluşturulmalı 3. Tanımlanan cetvellere uyuma özen gösterilmeli 4. Her hekimin cetveli olmalı HEKİM ÇALIŞMA CETVELİ 2

HASTANENİN ETKİN MHRS YÖNETİMİ HASTANEDE RANDEVU SORUNUNUN İLETİLECEĞİ MUHATAB BULUNABİLMELİ. ÖRNEĞİN:HASTA HAKLARI BİRİMİ

HASTANELERDE MHRS SORUNLARI 1 KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER HEKİMLERİN GEÇİCİ GÖREVLENDİRMELERİ HEKİM YETERSİZLİĞİ YAN DAL BRANŞLARIN YÖNETİMİ YOĞUN TALEBİN KARŞILANAMADIĞI POLİKLİNİKLER

HASTANEMİZ DE MHRS’YE AĞUSTOS 2011 DE GEÇİLMİŞTİR

YIL RND MYN KPST TOPMY