06.01 2000 Nihat BÜLBÜL 06.01 2000 Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
EĞİTİM İÇERİĞİ Süreç Nedir? Neden Süreç Yönetimi?
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
ETKİLEŞİMİ VE İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ
“Değişimi reddeden çürümenin mimarıdır,
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
KURUM KÜLTÜRÜ VE SÜREÇ YÖNETİMİ EĞİTİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Süreç Yönetimi Doç.Dr. Özlem İpekgil Doğan Araş Gör. Mert Topoyan.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
1 Süreç Yönetimi. 2 Süreç nedir? Kısa bir tanım Süreç bir işletmede bir işin nasıl yapılacağını tanımlar Sözlük tanımları (i)Devam eden doğal aktivite.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Toplam Kalite Yönetimi
1 Uluslararası Mühendislik Danışmanlık Eğitim Hizmetleri ve Dış Tic. Ltd. Şti.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
ÇEVİK (Agile) SÜREÇLER Değişen gereksinimler, teknik riskler gibi önceden belirlenemeyen durumlara ve yazılım ürününü etkileyebilecek her tür değişikliğe.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
Süreç Yönetimi.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SÜREÇ YÖNETİMİ.
YER TEMİZLEME MAKİNASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ VE TANIMLANMASI
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

Nihat BÜLBÜL

Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle oluşur.

Nihat BÜLBÜL TKY anlayışının temelinde “Sıfır hata sıfır telef” anlayışı bulunmaktadır. Önemli olan hataları önceden kestirmek ve önlem almaktır. Bunun yolu yapılacak işlerin ayrıntılı olarak önceden belirlenmesidir. Bu belirlemeye genel anlamda süreç tanımlama denmektedir. Süreç Nedir?

Nihat BÜLBÜL Girdileri olan, bunlara değer ekleyen, çıktı üreten faaliyetler dizinidir. Belirli bir çıktı (ürün veya hizmet) elde etmek için, birbirleriyle etkileşim içinde bulunan insanlar, ekipman, malzemeler, yöntemler ve çevresel unsurların bir toplamıdır. Süreç Nedir? İşlemler Katma Değer Girdiler Sonuç Çıktı

Nihat BÜLBÜL Süreçler: Değer oluşturan, müşteriler için önem taşıyan, Bölümler, şubeler (departmanlar) veya örgütsel sınırlar içerisinde iş akışını sağlayan, kontrol faaliyetleridir. Süreç Nedir? İşlemler Katma Değer Girdiler Sonuç Çıktı

Nihat BÜLBÜL Süreç: Başı ve sonu belli olan iş demektir. Bir işi yapmak için gerekli olan alt işlerin ve detay işlerin oluşturduğu kümedir. Kurumun hizmetinin oluşmasına etki eden mantıksal iş toplamıdır. En yalın açıklamayla hizmetten yararlananlar için ne yapıldığıdır. Süreç Nedir? İşlemler Katma Değer Girdiler Sonuç Çıktı

Nihat BÜLBÜL Süreç : “Belirli bir dizi girdiyi, müşterileri için belirli bir dizi faydalı çıktıya dönüştüren; tanımlanabilen, yinelenebilen, ölçülebilen ve birbirine bağlı değer yaratan faaliyetler dizisidir.” Süreç Nedir? İşlemler Katma Değer Girdiler Sonuç Çıktı

Nihat BÜLBÜL En iyiyi yapmak, daha iyiyi bulmak, Oluşacak hatalar için önceden önlem almak, Yeniden yapılanma ve değişmeye ihtiyaç duymak, Müşteri beklentilerini aşmak (Çünkü müşteri memnuniyeti beklentileri aşmakla mümkündür.), Kalıcı başarı sağlamak, Neden süreç yönetimi?

Nihat BÜLBÜL Neden süreç yönetimi? Geleneksel organizasyonun sorunları: Müşteri Şikayeti, dava sayısının artması gibi dış kaynaklı sorunlar, Hata düzeltme çalışmaları, kötü iletişim, iç çekişmeler, moral düşüklüğü gibi iç kaynaklı sorunlar GELENEKSEL YÖNETİM ?

Nihat BÜLBÜL Geleneksel yapılanmanın getirdiği kısıtlamaları ortadan kaldırarak: 3Müşteri odaklılığı 3Tedarikçi ortaklığını (İşbirliklerinin geliştirilmesini), 3Çalışanların geliştirilmesi ve katılımını 3Süreçler ve verilerle yönetimi 3Sürekli öğrenme,yenilikçilik ve iyileştirmeyi 3Liderlik ve amacın tutarlılığını 3Sonuçlara yönlendirmeyi kapsayan yönetim anlayışı bizi süreç odaklı bakışa götürmektedir. Süreç Odaklı Bakış SÜREÇ ODAKLI SÜREÇ SAHİBİ MÜŞTERİ

Nihat BÜLBÜL 1-Tanımlanabilen 2-Ölçülebilen 3-Yinelenebilen 4-Kontrol edilebilen 5-Katma değer oluşturan Süreç Özellikleri

Nihat BÜLBÜL Sürecin temel unsurlarının belirlenebilmesi özelliğidir. Bunlar; vTedarikçiler, vGirdiler(Bilgi, Metot, Müşteri Talebi), vÇıktılar(Rapor, Bilgi, Hizmet), vMüşteriler, vSüreç performans ölçümleri(müşterinin sesi), vSüreci oluşturan faaliyetlerdir. 1-Tanımlanabilirlik

Nihat BÜLBÜL Sürecin performans ölçümleri ile izlenebilmesidir. Yani süreç; vİstatistik olarak kontrol edilebilmeli, vOlumsuzluklar önceden belirlenen değerler arasında olmalı, vAynı hizmetlerin sağlanıp sağlanmadığı kontrol edilmelidir. 2-Ölçülebilirlik

Nihat BÜLBÜL Süreci harekete geçiren girdilerin işlenmesi sonucu oluşan çıktının müşteri ihtiyaç/beklentilerini devamlı karşılayabilmesi özelliğidir. 3-Yinelenebilirlik

Nihat BÜLBÜL Süreç sorumlularının süreç performansından her zaman bilgi sahibi olabilmesi ve gerektiğinde düzeltici faaliyetleri yerine getirebilmesi özelliğidir. 4-Kontrol edilebilirlik

Nihat BÜLBÜL vKaliteli çıktı, vMüşteri tatmini üzerinde olumlu etki, oluşturma özelliğidir 5-Katma Değer Oluşturabilirlik

Nihat BÜLBÜL Sürecin Temel Unsurları 1-Tedarikçiler:Sürecin girdilerinin birini veya birkaçını temin eden kişi veya kuruluşlardır 2-Girdiler:Sermaye, İşgücü, Zaman, Ekipman,vb.Süreç girdileridir.

Nihat BÜLBÜL Sürecin Temel Unsurları 3-Çıktılar: Girdilerin, süreç içinde müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak şekilde katma değer oluşturmasını sağlayan dönüşümün sonucudur. 4-Müşteriler: Sürecin çıktılarını kullanan kurum içinden veya dışından gerçek veya tüzel kişiliklerdir

Nihat BÜLBÜL Sürecin Temel Unsurları 5-Süreç performans ölçütleri:Müşteri ihtiyaç ve beklentilerini ne derece karşıladığını ölçmeye yarayan göstergelerdir. 6-Müşteri ihtiyaç ve beklentileri: Hizmetler hakkında müşteri tarafından veya müşteri adına tanımlanmış özelliklerin tümüdür

Nihat BÜLBÜL Sürecin Temel Unsurları 7-Süreç aktiviteleri: Girdinin çıktıya dönüşmesi için, süreç içinde yer alan tüm faaliyetlerdir.

Nihat BÜLBÜL Genel Süreç Şeması TEDARİKÇİLER SÜREÇ MÜŞTERİLER GİRDİLERÇIKTILAR Müşteri İhtiyaç ve Beklentileri Süreç Performans Ölçümü YİNELENEBİLİRLİK

Nihat BÜLBÜL Süreç Hiyerarşisi Süreçlerin belli kademelerle yapılandırılmasına süreç hiyerarşisi denir. Hiyerarşi kapsamı en büyük olan süreçten başlayarak yapılandırılır.

Nihat BÜLBÜL Süreç Hiyerarşisi ANA SÜREÇLER:Kurumun iş sonuçları üzerinde doğrudan etkisi olan ve stratejik öneme sahip üst seviye süreçlerdir. İş sonuçları, müşteri tatmini, çalışanların tatmini, toplum üzerine etki yönünden kritik niteliğe sahip üst seviye süreçlerdir.

Nihat BÜLBÜL Süreç Hiyerarşisi SÜREÇLER:Ana süreçleri oluşturan ve birbiri ile etkileşimleri olan süreçlerdir. Genellikle dış müşterilerde başlayıp biten, karşılıklı etkileşimli bireysel süreçlerdir.

Nihat BÜLBÜL Süreç Hiyerarşisi ALT SÜREÇLER: Süreçleri oluşturan ve birbirleri ile etkileşimleri olan süreçlerdir. Kurum içindeki veya daha fazla görevi kapsayan önemli çıktılara sahip alt süreçler.

Nihat BÜLBÜL Süreç Hiyerarşisi SÜREÇ ADIMLARI: Aynı fonksiyon içinde bir veya birkaç kişi tarafından gerçekleştirilen ve en alt süreçleri oluşturan faaliyetlerdir. Bir fonksiyonda başlayıp biten süreççiklerBir fonksiyonda başlayıp biten süreççikler Bir veya birden fazla kişi tarafından gerçekleştirilen görevler,Bir veya birden fazla kişi tarafından gerçekleştirilen görevler, Görevin gerçekleştirilmesi için yapılan faaliyetler.Görevin gerçekleştirilmesi için yapılan faaliyetler.

Nihat BÜLBÜL Süreç Yönetimi Organizasyon Yapısı SÜREÇ SAHİBİ: Sürecin bütünü konusunda bilgi sahibidir ve sürecin bütününü yönetirler. Bu kapsamda sürecin yönetiminden birinci derecede sorumlu olan kişidir.

Nihat BÜLBÜL Süreç Yönetimi Organizasyon Yapısı SÜREÇ SORUMLUSU: Sürecin ilgili kısımlarını yürüten, temsil eden ve organizasyonda süreç sahibine bağlı çalışan kişilerdir.

Nihat BÜLBÜL Süreç Yönetimi Organizasyon Yapısı SÜREÇ EKİBİ: Süreç veya alt süreç bazında süreç sorumlusu liderliğinde iyileştirme ve geliştirme yapan ekiptir.

Nihat BÜLBÜL Süreç analiz ve geliştirme şeması 1.AŞAMA: ÖNCELİKLİ SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ 2.AŞAMA: KAPSAM VE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ 3.AŞAMA: SÜRECİN ANALİZİ 4.AŞAMA: TASARIM 5.AŞAMA: PİLOT UYGULAMA VE DEĞİŞİKLİKLERİN SINANMASI 6.AŞAMA: DEĞİŞİKLİKLERİN HAYATA GEÇİRİLMESİ

Nihat BÜLBÜL 1.AŞAMA: Öncelikli Süreçlerin Belirlenmesi  Süreç geliştirme çalışmalarının, kurum ana iş hedeflerine ulaşılmasında ve arzulanan sonuçların elde edilmesinde (İş sonuçları, müşteri ve çalışanların tatmini, toplum üzerindeki etki) etkili olması gerekmektedir. Diğer bir deyişle, süreç geliştirme çalışmaları kurumun Kritik Başarı Faktörleri/stratejileri ile uyumlu ve aynı doğrultuda olmalıdır.  Kuruluşun kritik başarı faktörleri/stratejileri belirlenir ve doğrulanır.  TKY stratejileri ile ana süreç/süreç ilişkisi kurulur.  Öncelikler belirlenerek süreç geliştirme planları yapılır.  Süreç yönlendirici, süreç geliştirme sorumlusu, süreç geliştirme ekip lideri belirlenir, ekip üyelerinin seçimi yapılır. Süreç Analiz ve Geliştirme

Nihat BÜLBÜL 2.AŞAMA:Kapsam ve Hedeflerin Belirlenmesi Her süreç geliştirmeye açıktır. Kurumun kritik başarı faktörleri/stratejilerine bağlı olarak geliştirilecek süreçler tespit edilip önceliklerine göre sıralandıktan sonra bu aşamada; Sürecin temel öğeleri tanımlanır. Müşteri beklenti/ihtiyaçları ile süreç performans ölçümü arasındaki farklar tespit edilir. Görev ilişkileri şeması çizilir. Kritik görevler arasındaki kopukluklar belirlenir. Mükemmellik modeli sonuçları ve varsayımlara da dikkat edilerek çalışmanın hedef ve kapsamı belirlenir. Süreç Analiz ve Geliştirme

Nihat BÜLBÜL 3.AŞAMA:Sürecin Analizi Sürecin iç ve dış müşterileri ile iletişim kurulur. Süreci açıklayacak fonksiyonlar arası süreç haritası çizilir. Sürecin değerlendirilmesini sağlayacak ölçütler belirlenir ve veriler toplanır. Süreçte eksik ve yetersiz kalan süreç adımları belirlenir(Süreçteki aksaklık ve kopuklukların listesi çıkarılır). Süreç Analiz ve Geliştirme

Nihat BÜLBÜL 4.AŞAMA:Tasarım Tasarım aşamasında en önemli nokta, tasarım yaklaşımının belirlenmesidir. Varolanın geliştirilmesi mi? Yoksa bütünün yeniden tasarımı mı? Sorularının cevabı tasarım akışını yönlenmesini sağlayacaktır. Süreç Analiz ve Geliştirme

Nihat BÜLBÜL 5.AŞAMA:Pilot Uygulama ve Değişikliklerin Sınanması: Pilot uygulamada önerilen çözümlerin veya değişikliklerin sınanması açısından gereklidir. Pilot uygulama çözüme duyulan güveni artırması ve çözümün hayata geçirilmesi aşamasında ortaya çıkabilecek risklerin azaltılması açısından da önemlidir. Süreç Analiz ve Geliştirme

Nihat BÜLBÜL 6.AŞAMA:Değişikliklerin hayata geçirilmesi Süreçte gerçekleştirilen değişikliklerin hayata geçirilmesini etkileyebilecek faktörlerin, organizasyon çapında uygulamaya geçmeden önce muhakkak incelenmesi gerekir. Yapılan değişikliklerin süreçte yer alan insanlar üzerindeki etkisi, en önemli etkenlerden birisi, belki de en önemlisi olacaktır. Süreç Analiz ve Geliştirme

Nihat BÜLBÜL Bir Süreç Formatı? 1-Dayanak 2-Tanımlar 3-Amaç 4-Kapsam 5-Kritik Başarı Faktörleri 6-Kaynaklar 7-Girdiler 8-Tedarikçiler 9-Müşteriler 10-Tedarikçiler 11-Paydaşlar 12-İnsan Kaynakları ve Eğitim İhtiyacı 13-Kaynak, doküman 14-İşbirlikleri 15-Performans hedefleri 16-Kayıtlar 17-Ölçüm Sistemi 18-Değerlendirme 19-İç hiyerarşi 20-İşlemler, yöntemler, açıklamalar

Nihat BÜLBÜL KATILIMINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ Kaynakça:İbrahim Halil AĞAÇKANLI