1 İŞ GÜVENCEMİZE VE GELECEĞİMİZE SAHİP ÇIKIYORUZ!.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İDARİ-ASKERİ-AKADEMİK-ADLİ PERSONEL İpek Özkal Sayan, Türkiye’de Kamu Personel Sisteminin Gelişimi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, SBF 2005.
Advertisements

E-TÜRKİYE : NASIL BİR EYLEM PLANI Mustafa AKGÜL
KAMU İSTİHDAMINDA BÜYÜK DÖNÜŞÜM
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
? Performans, Kariyer Basamakları, Yeterlilik Sınavları, Angarya,
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Genel Eğitim Sekreterliği
IMF ile stand by anlaşması
1 KAMU İSTİHDAMINDA DÖNÜŞÜM PERFORMANS, KARİYER BASAMAKLARI VE İŞ GÜVENCESİNİN GELECEĞİ Dr. Erkan AYDOĞANOĞLU Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
KAMU İSTİHDAMINDA DÖNÜŞÜM
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
OPERASYONEL SÜREÇLER YÖNETİM ve DESTEK SÜREÇLER
TAM GÜN DEĞİL; ESNEK ÇALIŞMA DÜZENİ
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ TKY
ÜCRET YÖNETİMİ VE ÜCRET SİSTEMLERİ
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
Rekabet Politikasının Artan Önemi Güven Sak TEPAV Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü Ankara, 4 Mart 2005.
ÇALIŞANLAR AÇISINDAN SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM
Kamu personel rejımı Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) İnşaat Sektörü 24 Aralık 2014.
Sonuçlar (hesap verebilirliğin sonuçları) Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu
19 İKY işlevleri.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
E- Ticaret Altyapısı.
SENDİKALARIN ENDÜSTRİYEL DEMOKRASİYE KATKISI VE SENDİKA İÇİ DEMOKRASİ
Prof. Dr. Aysen Müezzinoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Sendikaların İşlevleri
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
NÜFUS HİZMETLERİNİ GÜÇLENDİRME VAKFI
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Dünya Ekonomik Forumu Küresel Cinsiyet Eşitsizliği Raporu 2015 ÇALIŞMA HAYATINDA 100 KADINDAN 37’si ÇALIŞIYOR Bu veri ile 125 ülke arasında Türkiye.
Sendikaların ekonomik analizi
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Egemen Olan İlkeler: 2
Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası Genel Merkezi Facebook sesgm
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
2014 BÜTÇESİ VE EMEKÇİLERİN KRİZİ Dr. Erkan AYDOĞANOĞLU Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
Eşitlik İlkesini Uygula
21 Ocak e-İŞKUR Vatandaşımıza en yakın yerde hizmet sunumunu ilke edinmiş olan Kurumumuz internetin olduğu her yerde. İş Arayanlar İşverenler
1 KAMU İSTİHDAMINDA DÖNÜŞÜM - ESNEK ÇALIŞMA, GÜVENCESİZLİK ve PERFORMANS DEĞERLENDİRME - Dr. Erkan AYDOĞANOĞLU Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
Sendikaların İşlevleri
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KAYIRMA VE LİYAKAT SİSTEMİ
KARİYER SİSTEMİ.
SİCİL PERFORMANS.
SUT fiyatlarının her yıl , ÜFE veya TÜFE oranında güncellenmesi,
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
“Gizlilik, Bireysel Haklar, Kişisel Verilerin Korunması”
SEÇİMLERDE ADAY OLAN KAMU GÖREVLİLERİYLE İLGİLİ REHBER
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

1 İŞ GÜVENCEMİZE VE GELECEĞİMİZE SAHİP ÇIKIYORUZ!

2 KAMUNUN DÖNÜŞÜMÜ Kamunun ve kamu hizmetlerinin önceden belirlenmiş ekonomik, toplumsal, siyasal hedefler doğrultusunda; amaç ve işlevleri bakımından yeniden tanımlanması, kapitalizmin güncel ihtiyaçlarına uygun olarak yeniden yapılandırılması süreci…

3 DÖNÜŞÜMÜN TARİHSEL EVRELERİ  24 Ocak 1980 Kararları…  Hizmet Ticareti Genel Anlaşması - (GATS,1995)  AKP İktidarı (2002- …)

4  Sağlık ve Sosyal Hizmetler:  Sağlık ve Sosyal Hizmetler: Tüm hastane hizmetleri, kreşler vb;  Eğitim Hizmetleri:  Eğitim Hizmetleri: İlk, orta ve diğer öğretim hizmetleri, yüksek öğrenim hizmetleri;  Mesleki Hizmetler:  Mesleki Hizmetler: Uzmanlık gerektiren hizmetler, bilgisayar ve ilgili hizmetler, diğer mesleki hizmetler;  Mali Hizmetler:  Mali Hizmetler: Sigortacılık ve sigortacılık ile ilgili hizmetler, bankacılık ve diğer mali hizmetler;  Haberleşme Hizmetleri:  Haberleşme Hizmetleri: Posta hizmetleri, kurye hizmetleri, telekomünikasyon hizmetleri; müteahhitlik ve ilgili mühendislik- mimarlık hizmetleri;  Çevre Hizmetleri:  Çevre Hizmetleri: Belediye hizmetleri, altyapı-kanalizasyon hizmetleri, çöplerin kaldırılması, çevre vb hizmetler;  Turizm ve Seyahat ile İlgili Hizmetler:  Turizm ve Seyahat ile İlgili Hizmetler: Oteller ve lokantalar, seyahat acenteleri ve tur operatörü hizmetleri;  Ulaştırma hizmetleri:  Ulaştırma hizmetleri: Kara, hava, deniz ve demiryolu taşımacılığı hizmetleri… TÜRKİYE GATS İLE HANGİ ALANLARDA TİCARİLEŞTİRME VE ÖZELLEŞTİRME TAAHHÜDÜNDE BULUNDU?

5 Kamu Yönetiminde Dönüşüm (Kamu yönetiminin ‘Şirket tipi’ örgütlenmesi) (Kamu yönetiminin ‘Şirket tipi’ örgütlenmesi) Kamu Hizmeti Algısında Yaşanan Dönüşüm (‘Hizmeti alan bedelini öder!’ anlayışının yerleşmesi) (‘Hizmeti alan bedelini öder!’ anlayışının yerleşmesi) Çalışma Biçimlerinde Dönüşüm (Esnek çalışma, Angarya ve Performans değerlendirme) (Esnek çalışma, Angarya ve Performans değerlendirme) Kamu İstihdam Yapısında Dönüşüm (Güvenceli istihdamdan güvencesiz istihdama geçiş) (Güvenceli istihdamdan güvencesiz istihdama geçiş) KAMUDA YAŞANAN DÖNÜŞÜM SÜRECİ

6 TÜRKİYE’NİN KAMU PERSONELİ SAYISI Kaynak: Devlet Personel Başkanlığı (Kasım 2015)

7  Kamu personel sistemi ile özel sektör arasında kamu emekçilerinin lehine olan yasal düzenlemelerin birer birer kaldırılması…  Performans değerlendirme, disiplin ve cezalandırma uygulamaları üzerinden kamu istihdamının özel sektör ile uyumlu hale getirilmesi…  Kamu istihdamı ve çalışma ilişkileri “kalite”, “performans”, “verimlilik” gibi piyasacı kavramların belirleyici olması…  Güvencesiz istihdam kural haline gelirken, kamuda güvenceli çalışmanın küçük bir kesim ile (Asker, polis, hakim ve savcılar) sınırlandırılması…  Kamu istihdamında «Her koyunun kendi bacağından asılacağı» bireyci ve rekabetçi bir çalışma ortamının yaratılması …  Memur alımında merkezi sınavın (KPSS) kaldırılarak her kurumun kendi sınavını yapmasının sağlanması, bu şekilde siyasal kadrolaşmanın yukarıdan aşağıya doğru yaygınlaşması… KAMU İSTİHDAMINDA TEMEL HEDEFLER

8 657 sayılı DMK’da Yapılması Planlanan Değişiklikler

9 64. Hükümet 2016 Eylem Planı Kamu Yönetimi Hedefleri

İş Güvencesinin Kapsamı Daraltılmak İsteniyor! 10  657 Sayılı DMK değişikliklerinin asıl amacı iş güvencesinin kapsamını mümkün olduğu kadar daraltarak, güvenceli istihdamı istisna haline getirilmek isteniyor…  Mevcut kamu emekçilerinin ödev, hak, yetki ve sorumlulukları, göreve alınma, hizmet şartları ve şekilleri, mali ve sosyal hakları daha da sınırlandırılmak isteniyor…  Kamuda sözleşmeli, geçici sözleşmeli, 4/C, 50/D vb güvencesiz istihdam uygulamalarını arttırmanın hesapları yapılıyor…  İş güvencesini sadece asker, polis, hakim ve savcılar ile sınırlandırmak istiyorlar…

Esnek Çalışmayı Yaygınlaştırmak İstiyorlar! 11  657 Sayılı DMK değişiklikleri ile emekçilerin iş ve görev tanımı esnetilerek iş yükünü arttırmak ve daha çok iş üretmelerini sağlamak hedefleniyor...  657 sayılı Devlet Memurları Kanunu (DMK) değişiklikleri ile kamuda halen fiilen uygulanan fonksiyonel esneklik (bir kişiye birden çok iş yaptırmak), sayısal esneklik (daha az kişi ile daha çok iş yapmak) ve ücret esnekliğinin (aynı işi yapanların farklı ücretlendirilmesi) yasal hale getirilmesi planlanıyor…  Özellikle kadınlara yönelik olarak kısmi süreli, çağrı üzerine, uzaktan çalışma uygulamalarına geçilmek isteniyor…

Kamuda Angarya Çalışmayı Arttırmak İstiyorlar! 12  Eğitim emekçileri, yıllardır yasalarla tanımlanmış görevleri dışındaki alanlarda çalıştırılıyor ve görevleri olmayan işleri yapmaya zorlanıyor, üstelik harcanan emeğin karşılığında hiçbir ücret ödenmiyor…  Öğretmenlerin görev tanımları dışında nöbet tutması, evrak işleri, TKY, İKS, anket doldurma vb gibi işleri yapmaya zorlanması; Genel idari (GİH), teknik, yardımcı hizmetler (YHS) ve 4/C’lilerin yıllardır “görev tanımı” olmadığı için her işe koşturmaları gibi uygulamaların tüm eğitim ve bilim emekçileri için geçerli hale getirilmesi planlanıyor...

‘Tek Tip’ Hükümet Memurluğu Getirilmek İsteniyor! 13  Siyasi iktidar, kamu personel sisteminde, görev tanımı açık, çalışma biçimi ve süresi belli, sosyal ve özlük hakları olan ve sınırlı da olsa iş güvencesine sahip kamu emekçileri ile çalışmak istemiyor…  Kamu yönetimini piyasada rekabet ortamında faaliyet yürüten şirket yönetimleri gibi düzenleyerek, emekçilerin haklarının her hangi bir yasal düzenleme ile korunmadığı bir çalışma düzeni istiyor…  Halkın değil, hükümetin memuru olan, siyaseten atanmış kadroların isteklerine koşulsuz itaat eden, haksız ve baskıcı uygulamalara sesini çıkarmayan ‘hükümet memuru’ profili yaratmak istiyorlar.

Kamusal Emekliliği Fiilen Tasfiye Etmek İstiyorlar! 14  İş güvencesinin kapsamının daraltılmak istenmesinin bir diğer önemli nedeni, kamu emekçilerinin aylık maaş ve sigorta primi ödemelerinde tasarruf yaparak kamusal emekliliğin tasfiye edilmesi olarak karşımıza çıkıyor…  Kamuda özellikle kadınlara yönelik olarak yaygınlaştırılmak istenen kısmi süreli çalışma uygulamaları üzerinden yaşanacak ekonomik ve özlük hak kayıplarının yanı sıra, sigorta, sağlık ve sosyal güvenlik alanında yapılacak değişikliklerle geçmişte yaşanan hak kayıplarının benzerleri gündeme getirilmeye çalışılıyor…

KAMU HİZMETLERİNE, İŞ GÜVENCEMİZE VE HAKLARIMIZA SAHİP ÇIKIYORUZ!  Kamu personel sisteminde yaşanacak değişiklikler sadece kamu emekçilerini değil, kamu hizmetlerinden yararlanan milyonlarca yurttaşı yakından ilgilendiriyor.  Sendikamızın kurulduğu ilk günden bu yana savunduğu kamu hizmetlerinin «herkese eşit ve parasız» olarak ulaştırılması ile iş güvencesine yönelik saldırıları birlikte ele almak gerekiyor.  Kamu emekçilerinin son kalesi olarak ifade edebileceğimiz iş güvencesinin gasp edilme sürecini, sadece kamu hizmetleri sunanlar açısından değil, bu hizmetlerden yararlananlar açısından da değerlendirmek ve ortak bir tepki örgütlemek gerekiyor.  Yıllardır en temel haklarımıza ve geleceğimize yönelik olarak başlatılan saldırılar karşısında sessiz ve tepkisiz kalmayacağız. İş güvencemizi ve geleceğimizi hedef alan girişimleri sendikalı, sendikasız ayrımı yapmadan, ancak ortak ve birleşik mücadelemizle durdurabiliriz. 15

16

17 TALEPLERİMİZ  Kamu emekçilerinin iş güvencesini hedef alan tüm düzenlemelerden derhal vazgeçilmelidir…  Kamu-özel ayrımı yapmaksızın çalışma yaşamında güvenceli istihdam esas alınmalı, taşeron ve sözleşmeli çalıştırma kaldırılmalıdır…  Herkesin kamu hizmetlerinden eşit ve parasız olarak yararlanması sağlanmalıdır…  Kamu hizmetleri piyasanın ihtiyaçlarına göre değil, toplumsal fayda ve halkın yararı gözetilerek sunulmalıdır…  ‘Müşteri’ bilinci değil, yurttaşlık bilinci geliştirilmelidir...  Kamu hizmetlerinin sunumunda stratejik değil, demokratik planlama yapılmalı, sendikaların önerileri dikkate alınmalıdır…  Performans değerlendirme uygulamalarından vazgeçilmeli, iş ve çalışmaya yönelik değerlendirmelerde yapılan iş, bilimsel ve objektif kriterlere göre değerlendirilmelidir…  Ücretler, rekabete ve yarışmaya dayanan «bireysel performansa» göre değil, sendikalarla yapılacak toplu sözleşme ile belirlenmelidir…

18 HERKESE İŞ GÜVENCELİ/KADROLU İSTİHDAM VE GÜVENLİ GELECEK İSTİYORUZ!