EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Test Geliştirme ve Madde Analizi
Doç. Dr. Burhan Akpınar Şubat 2013 ANKARA
Öğretim İhtiyacını Belirleme
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
PROGRAM GELİŞTİRMENİN PLANLANMASI
PROGRAM GELİŞTİMENİN PLANLANMASI VE İHTİYAÇ BELİRLEME
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
MERHABA.
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretmenlik Uygulaması
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
Öğretim Tasarımı
PROGRAM TASARIMI
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Akran destekli öğrenme
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Bilgisayar Destekli Eğitim
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Programın Denenmesi Hazırlanan program taslağının denenmesi uygulama sürecinde programda gerekli düzeltmelerin yapılmasına olanak sağlamalıdır. Deneme.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Faaliyet Planlamasının Yapılması
Sistem Yaklaşımı.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
PROGRAMIN DENENMESİ (UYGULANMASI) RTEÜ-2015 Ahmet DUYSAK
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Öğretimin Planlanması
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Eylem planlarının geliştirilmesi
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma

SİYASAL SOSYAL EKONOMİK BİREYSEL GİZİL

SİSTEM ANLAYIŞI

PROGRAM TÜRLERİ ve ÖZELLİKLERİ

PROGRAMLARIN TEMELLERİ

SOSYAL PSİKOLOJİ K. ALANI EKONOMİK BİREYSEL FELSEFE

Ölümüne ders ölümüne konu

VAROLUŞÇULUK  Birey  Seçme ve karar verme ÖZGÜRLÜĞÜ  Bireysel sorumluluk  İnsanı var eden kendisidir  Toplum YOK  Anı yaşa  %100 bireysel değerler sistemi  Öğretmen yardımcı

PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ

PLANLANLAMA 1. Program geliştirme çalışma grubunun oluşturulması 2. Program geliştirme çalışma planının yapılması 3. İhtiyaç analizinin yapılması TASARIM 4. Kazanımların yazılması 5. İçerik analizinin yapılması 6. Belirtke tablosunun hazırlanması 7. Eğitim durumunun hazırlanması 8. Sınama durumlarının belirlenmesi (Tanıma, izleme ve düzey belirleme testlerinin hazırlanması DEĞERLENDİRME 9. Programın denenmesi, sonuçların raporlaştırılıp düzeltmelerin yapılması ve programın değerlendirilmesi

PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ

MEB

İHTİYAÇ ANALİZİ

YAKLAŞIMLAR

TEKNİKLER  DELPHI (ANKET)  PROGEL (DACUM)  MESLEK (İŞ) ANALİZİ  SWOT ANALİZİ  KAYNAK TARAMA

PROGRAM TASARIM YAKLAŞIMLARI

HEDEFLER - KAZANIMLAR

İÇERİK

PROGRAM DEĞERLENDİRME

Program değerlendirmenin aşamaları şunlarıdır: 1. Program taslağının ve yardımcı materyallerin hazırlanması 2. Taslağın gerçek durumlarda denenmesi 1.Uygulamanın planlanması: 2.Deneme yapılacak okulların ve sınıfların seçilmesi: 3.Okul yöneticisi ve öğretmenlerin seçilmesi: 4.Okul yöneticisi ve öğretmenlere denenecek programın tanıtılması: 5.Hazırlanan programın uygulanması ve değerlendirilmesi: 3. Deneme verilerinin değerlendirilmesi 4. Taslağın, değerlendirme sonuçlarına göre düzeltilmesi ve yaygınlaştırılması