EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma
SİYASAL SOSYAL EKONOMİK BİREYSEL GİZİL
SİSTEM ANLAYIŞI
PROGRAM TÜRLERİ ve ÖZELLİKLERİ
PROGRAMLARIN TEMELLERİ
SOSYAL PSİKOLOJİ K. ALANI EKONOMİK BİREYSEL FELSEFE
Ölümüne ders ölümüne konu
VAROLUŞÇULUK Birey Seçme ve karar verme ÖZGÜRLÜĞÜ Bireysel sorumluluk İnsanı var eden kendisidir Toplum YOK Anı yaşa %100 bireysel değerler sistemi Öğretmen yardımcı
PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
PLANLANLAMA 1. Program geliştirme çalışma grubunun oluşturulması 2. Program geliştirme çalışma planının yapılması 3. İhtiyaç analizinin yapılması TASARIM 4. Kazanımların yazılması 5. İçerik analizinin yapılması 6. Belirtke tablosunun hazırlanması 7. Eğitim durumunun hazırlanması 8. Sınama durumlarının belirlenmesi (Tanıma, izleme ve düzey belirleme testlerinin hazırlanması DEĞERLENDİRME 9. Programın denenmesi, sonuçların raporlaştırılıp düzeltmelerin yapılması ve programın değerlendirilmesi
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
MEB
İHTİYAÇ ANALİZİ
YAKLAŞIMLAR
TEKNİKLER DELPHI (ANKET) PROGEL (DACUM) MESLEK (İŞ) ANALİZİ SWOT ANALİZİ KAYNAK TARAMA
PROGRAM TASARIM YAKLAŞIMLARI
HEDEFLER - KAZANIMLAR
İÇERİK
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Program değerlendirmenin aşamaları şunlarıdır: 1. Program taslağının ve yardımcı materyallerin hazırlanması 2. Taslağın gerçek durumlarda denenmesi 1.Uygulamanın planlanması: 2.Deneme yapılacak okulların ve sınıfların seçilmesi: 3.Okul yöneticisi ve öğretmenlerin seçilmesi: 4.Okul yöneticisi ve öğretmenlere denenecek programın tanıtılması: 5.Hazırlanan programın uygulanması ve değerlendirilmesi: 3. Deneme verilerinin değerlendirilmesi 4. Taslağın, değerlendirme sonuçlarına göre düzeltilmesi ve yaygınlaştırılması