HARCAMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İÇ KONTROL STANDARTLARI
Advertisements

Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
MTA BALIKESİR KUZEYBATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Hüsnü GENÇ-1239 İç Denetim Birimi Başkanı
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
BÜTÇE HARCAMA SÜRECİ Hanifi COŞGUN Maliye Bakanlığı Bütçe Kontrolörü
Ödeneklerin Kullanılması
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Kamu Harcama Süreci.
MUHASEBE EĞİTİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİNDE SORUMLULUK
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL 08-09/09/2006-Kızılcahamam M. Sait ARCAGÖK MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Temel Kavramlar
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
MART - NİSAN 2015 / NEVŞEHİR 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİ
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Onur KAYA Strateji Geliştirme Daire Başkanı Haziran 2010.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
KAMU MALİ YÖNETİM SÜRECİ YETKİ VE SORUMLULUKLAR Kubilay İNAN Hâkim Strateji Geliştirme Başkanlığı Başkan Yardımcısı.
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL MEVZUATI GÖREV-YETKİ VE SORUMLULUKLAR
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU/GÖREV VE SORUMLULULAR
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU UYGULAMASI
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

HARCAMA

HARCAMA YETKİLİSİ Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir.

KÜLTÜR ve TURİZM BAKANLIĞI HARCAMA YETKİLİLERİ (1 Nolu Genel Tebliğ) Harcama Birimleri Harcama Yetkilisi Kurul Başkanlığı Kurul Başkanı Genel Müdürlük Genel Müdür Başkanlık Başkan Müstakil Daire Başkanlığı Daire Başkanı Müşavirlik Müşavir Özel Kalem Müdürlüğü Özel Kalem Müdürü Savunma Sekreterliği Savunma Sekreteri İl Müdürlüğü İl Müdürü olarak tespit edilmiştir.

HARCAMA YETKİLİSİ Merkez dışı birimlerde harcama yetkilileri, ödenek gönderme belgesiyle ödenek gönderilen merkez dışı birimlerin en üst yöneticisidir. Merkez dışı birimlerin en üst yöneticisi konumunda olan İl kültür ve Turim Müdürleri taşra teşkilatı harcama yetkilileridir.

Merkez Dışı Birimlerde Harcama Yetkilisi Bakanlık ve Kuruluşlara bağlı birimlere Ödenek Gönderme Belgesi ile Ödenek Gönderilmesi Halinde; Müze ve Kütüphanelerde en üst yönetici harcama yetkilisidir.(Müdür)

HARCAMA YETKİLİSİ Sorumlulukları (5018/33) Harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına uygun olmasından, Harcama talimatlarının kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olmasından, Ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasından, Tahsis edilen kamu kaynağının, tahsis ediliş amacına uygun olarak, yerinde ve zamanında kullanılmasından sorumludurlar.

Merkez Teşkilatı Harcama Yetkilileri Harcama yetkisini yardımcılarına Yardımcıları yok ise de hiyerarşik olarak bir alt kademedeki yöneticilerine Merkez Dışı Harcama Yetkilileri *Yardımcılarına. Harcama yetkilerini devredebilirler.

HARCAMA YETKİSİNİN DEVRİ Harcama yetkilileri, kamu hizmetlerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde sunulmasını sağlamak amacıyla belirlenen sınırlar dahilinde harcama yetkisini yardımcılarına kısmen veya tamamen devredebilirler. Her bir harcama işlemi itibarıyla: Mal ve hizmet alımlarında iki yüz elli bin TL Yapım işlerinde ise bir milyon TL’yi aşan harcamalara ilişkin harcama yetkisinin devredilmesi mümkün değildir.

HARCAMA YETKİSİNİN DEVRİ Harcama yetkisinin devredilmesinde aşağıdaki şartlara uyulması gerekmektedir: Yetki devri yazılı olmak zorundadır. Devredilen yetkinin sınırları açıkça belirlenmiş olmalıdır. Merkez teşkilatında harcama yetkisinin devri ve bu yetkinin geri alındığı üst yöneticiye, Strateji Geliştirme Başkanlığına ve muhasebe yetkilisine, İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinde ise muhasebe yetkilisine yazılı olarak bildirilmelidir. Harcama yetkisinin devredilmesi, yetkiyi devredenin idari sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.

BİRLEŞEMEYECEK GÖREVLER Harcama Yetkilisi ve Muhasebe Yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez Mali Hizmetler Biriminde ön mali kontrol görevini yürütenler mali işlem sürecinde görev alamazlar.

HARCAMA YETKİLİLERİ GENEL TEBLİĞ (2) İdarelerin ilçe sınırları dahilinde bulunan birimlerinin harcama işlemlerini gerçekleştirecek yeterli sayıda personel bulunmaması nedeniyle harcama yetkililerinin belirlenmesinde ve harcama işlemlerinin yürütülmesinde güçlük bulunan idarelerde; Söz konusu birimlerin harcama yetkililiği görevi Kaymakam veya İl müdürü tarafından yürütülür

GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİSİ Harcama yetkilisinin kendisine en yakın üst kademe yöneticiler arasından görevlendirdiği, ödeme belgesi düzenleyen ve eki belgeler üzerinde ön mali kontrolü yapan kişidir.

GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ Gerçekleştirme görevlileri, harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürütürler.(5018/33)

GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ Giderin gerçekleştirilmesinde; İşin yaptırılması Mal veya hizmetin alınması Teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması Belgelendirilmesi Ödeme emri belgesi düzenlemekle (imzalayanlar) verilen harcama talimatı üzerine Harcama Yetkilisince Görevli kişiler Gerçekleştirme Görevlileridir.

GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ Harcama yetkilisi ve mali kontrolü yapanlar hariç; İhtiyacı tespit eden, Yaklaşık maliyeti hesaplayan, Piyasa fiyat araştırması yapan, İhale dokümanını hazırlayan, İhale, muayene ve kabul komisyonlarında yer alan, Taşınır kayıt ve kontrol işlemlerini yürüten, Harcama yetkilisi mutemedi görevini yerine getiren, Ödeme emri belgesini düzenleyen dahil bir giderin gerçekleştirilmesi sürecinde yer alan tüm görevlilerdir.

ÖN MALİ KONTROL (5018/58)   Harcama Birimlerinde işlemlerin gerçekleştirilmesi aşamasında yapılan kontroller ile Malî Hizmetler Birimi tarafından yapılan kontrolleri kapsar. Ön malî kontrol süreci, malî karar ve işlemlerin hazırlanması, yüklenmeye girişilmesi, iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesi ve belgelendirilmesinden oluşur.

ÖN MALİ KONTROL FAALİYETLERİ İdarelerin gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerine ilişkin mali karar ve işlemlerin; İdarenin bütçesi, Bütçe tertibi, Kullanılabilir ödenek tutarı, Ayrıntılı harcama programı, Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Yatırımların Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Bakanlar Kurulu Kararı Diğer mali mevzuat hükümlerine uygunluğu Kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması yönlerinden harcama birimleri ve mali hizmetler birimi tarafından yapılan kontroldür.

Taahhüt evrakı ve sözleşme tasarıları Ödenek gönderme belgeleri, STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞINDA ÖN MALİ KONTROL Taahhüt evrakı ve sözleşme tasarıları Ödenek gönderme belgeleri, Ödenek aktarmaları, Kadro dağılımları, Seyahat kartları, Seyyar görev tazminatı, Geçici işçi pozisyonları, Yan ödeme cetvelleri, Sözleşmeli personelin sözleşmeleri, Yurtdışı kira katkıları zorunlu ön mali kontrole tabi tutulmuştur. **Ön mali kontrole tabi tutulacak diğer mali karar ve işlemler üst yönetici tarafından belirlenebilir.

ÖN MALİ KONTROLÜN NİTELİĞİ Danışma ve önleyici niteliktedir. Bağlayıcı değildir. Harcama yetkilileri ve gerçekleştirme görevlilerinin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.