Etkili Eğiticinin Özellikleri Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Etkili Eğiticinin Özellikleri Sağlıklı ve dengeli bir kişilik Genel kültür ve bilgi Sürekli öğrenme alışkanlığı Açık fikirlik Kendine güven
Etkili Eğiticinin Özellikleri Meslek etiğine bağlılık Toplumsal ideallere bağlılık Ahlaklı olmak Etkili sunum becerisi ve hitabet Liderlik becerisi Güçlü bir imaj
Etkili Eğiticinin Özellikleri Strese karşı dayanılılık Araştırmacı ve yenilikçi kişilik Yaratıcılık Espri yeteneği ve renkli bir kişilik Beden dilinin etkin kullanımı Ses ve söz kullanmada ustalık
Etkili Eğiticinin Özellikleri Etkin materyal ve malzeme kullanımı Özgüven sahibi ve güven verici olmak Konusunda uzmanlık İletişim ustası Kriz yönetimi Planlama becerisi
Etkili Eğiticinin Özellikleri Duygu ve davranış yönetimi İkna kabiliyeti Pozitif olmak Sürekli gelişmek Yaşadıklarından ders çıkartmak Yüksek duygusal zeka
Eğiticilerin Karşılaştıkları Sorunlar Korku Güvensizlik Tecrübesizlik Problemli gruplar Katılımcıların olumsuz davranışları (isteksizlik) Zamanın yetmemesi ya da bol gelmesi
Eğiticilerin Karşılaştıkları Sorunlar Öğrenci düzeylerinin eşit olmaması Öğrenci düzeyinin bilinmemesi Soruları yanıtlayamama Geri bildirimsizlik Ders materyalini kullanmada yetersizlik Başlama ve kapanmada etkili olamama
Eğiticilerin Karşılaştıkları Sorunlar Notlara ve slaytlara bağlı kalmak Hazırlanmama Ortamanın olumsuz olması Hastalık (ses kısılması, öksürme) Süreci ve durumları yönetememe Sadece sunuma odaklanma
Eğiticilerin Karşılaştıkları Sorunlar Alternatif üretememe Yaratıcılıktan yoksun olma Beden dilini, göz temasını ve sesi etkili kullanmamak Amaç-hedef yoksunluğu Etkili hitabet gerçekleştirememek
Eğiticilerin Karşılaştıkları Sorunlar Küçük düşmek Provakator tutumları yönetememek Gaf yapmak Uygulama hataları Krizlerle başedememek Duyguları yönetememek
Eğitimde Sunuş Kaygıları NEDENLERİ 1. Sosyal güdüler: İnsanlar, grupla bütünleşme ve grubun parçası olmak ister. Gruptan ayrı olmak ve tek başına olmak kaygı yaratır 2. Başarısız olma korkusu: Konuşmacının asıl korkusu kendisir. Ancak özgüven ile aşılabilir 3. Zayıflık ya da yetersizlik korkusu: Ast-üst ilişkisinin belirgin olduğu durumlarda hissedilir.
Eğitimde Kaygılarla Başetme Yolları Dinleyicilerin size karşı iyi niyetine inanın Kendinize güvenin Alçak gönüllü olmayın Uzman gibi davranın Kendinizi aşırı ciddiye almayın Korkmadığınızı kendine söyleyin Söylediklerinize inanın
Eğitimde Kaygılarla Başetme Yolları Konuşmanızı prova edin Çok hırslı olmayın Nefes kontrolü sağlayın Başarısız olma korkusuyla başlamayın Zayıflık ve yetersizlik duygusu içinde olmayın