Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Yetişkin ve Öğrenmeye Genel Bir Bakış
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
ÖĞRENME STİLLERİ.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Dr. Erol GÜRPINAR Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Akran destekli öğrenme
YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ)
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Eğitimde Program Geliştirme
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
YETİŞKİN EĞİTİMİ “SAĞLIK İÇİN HERKES, HERKES İÇİN SAĞLIK.” ÇOKLU DUYUSAL ÖĞRENME ÖĞRENME HATIRLAMA  TAT YOLUYLA %1 OKUMA İLE %10  DOKUNMA İLE %1,5 DUYMA.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Temel Kavramlar ve İlkeler
Sistem Analizi Sistem Analisti
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
EĞİTİMDE PEDAGOJİK VE ANDRAGOJİK YAKLAŞIM
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
Toplam Kalite Yönetimi
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
EĞİTİMEĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde) davranış.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler Yeni Vizyon ve Teknikler Malatya
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yetişkin Eğitimi Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Temel Kavramlar Eğitim, bireyin davranışlarında kasıtlı olarak istendik davranış değişikliği meydana getirme sürecidir. Eğitim her hangi bir alana yönelik kişisel performansı artırmak amacıyla tasarlanmış bir süreçtir.

Eğitim Süreci İhtiyacın belirlenmesi Eğitimin planlanması ve tasarlanması Eğitimin gerçekleştirilmesi Eğitimin değerlendirilmesi

Eğitimle İlişkili Kavramlar Pedagoji, eski Yunanca “çocuk” anlamına gelen “paid” sözcüğünden türetilmiştir. Pedagoji, çocuğun yönlendirilmesi ve yetiştirilmesinin bilimi ve sanatıdır. Androgoji, esk Yunanca “adam” anlamına gelen “andras” sözcüğünden türetilmiştir. Androgoji, yetişkinin eğitilmesi ve yetiştirilmesi anlamına gelmektedir.

Yaşam Boyut Öğrenme Yaşam boyu eğitim (life-long education), pedagojik ve androgojik yaklaşımların birleşimesi sonucunda, bireyi yaşam boyutu öğrenmeye hazırlamak anlamına gelmektedir.

Androgojiye Dayalı Kurumsal Eğitim Yetişkin; Neden, niçin ve nasıl eğitileceğini bilmek ister Bağımsızdır ve içeriğin akış şemasını kendisi belirlemek ister Ön yaşantıları ve tecrübeleri önemlidir Öğrenilecek konuların hayatla doğrudan ilişkisi olması gerekir Güdülenme süreci içseldir ve bireysel fayda merkezlidir

Yetişkinlerde Öğrenme Basamakları Gereksinim duyma İlgi Davranış Öğrenme

Yetişkinin Özellikleri Yetişkinler ihtiyaçları doğrultusunda öğrenir Öğrenmeye hazır olduklarında öğrenir Kısa sürede uygulayabileceği bilgi ve becerileri öğrenmek ister Grup etkileşiminden hoşlanır Öğrenme sürecine etkin şekilde katılmak ister

Yetişkinin Özellikleri Kendi tecrübesine dayalı olarak görüşlerini açıklamak ister Eğitim sürecinde tartışmak ister İçeriğin belirlenmesinde yer almak ister Bilgi ve becerisini geliştirerek, problemleri kendi başına çözebilecek yeterliğe kavuşmak ister

Yetişkinin Özellikleri Önceki deneyimleri öğrenme için zengin bir kaynak sağlar Deneyimlerini eğitim sürecinde paylaşmak ister Eğitimde rahat bir çevre ve dinamik bir atmosferden hoşlanır Sertifika, takdir ve alkış gibi ödül almak öğrenme cesaretini artırır Zamanları değerlidir

Yetişkinlerde Bilginin Akılda Kalıcılığı Okuma % 10 Duyma % 20 Görme % 30 Duyma ve Görme % 50 Söyleme (% 70) Yapma (% 90)

Yetişkinlerin Öğrenme Stilleri Her insanın öğrenme stili farklıdır Bu nedenle eğitim sunumu farklı öğrenme stilleri göz önünde bulundurularak planlanmalı ve uygulanmalıdır

1-Uygulamacılar Yaşayarak öğrenmek isterler Her şeyi yapmaya hazırdırlar Yeni deneyimlere açıktırlar Teoriden boğulurlar

2-Dinleyiciler Tedbirlidirler, sinerjinin oluşmasını beklerler Harekete geçmeden önce plan yaparlar Katılmaktan çok izlemeyi tercih ederler

3-Kuramcılar İstatistikler, oranlar ve somut gerçeklikler isterler Prensipler, kuram ve model önemlidir

4-Deneyciler Fikir ve teknikleri denemek isterler Problemleri çözerken sabırsızdırlar

Kurumlarda Eğitim Kurumlarda eğitim, performansı artırmayı amaçlar Kurum ile eğiticinin işbirliği içerisinde olması gerekir Eğitim ihtiyaçları ve beklentileri belirlenmelidir. Bu amaçla ön-testler ve seviye belirleme çalışması yapılmalıdır Eğitim programı tasarlanmalı ve geliştirilmelidir

Kurumlarda Eğitim Eğitim sürecinin tasarımı yapılmalıdır Öğretim yöntem ve teknikleri belirlenmelidir Eğitim materyalleri belirlenmelidir