EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Eylem Planı Sonraki Adımlar
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
V A K A Y Ö N E T İ M İ Doç. Dr. Ertan Kahramanoğlu
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
REHBERLİK DERS II.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OTURUM 6 ARAŞTIRMA İZLEME VE DEĞERLENDİRME. AMAÇ VE ÖĞRENİM HEDEFLERİ Amaç: Katılımcıların TSM’ lerin sağlığın geliştirilmesi kapsamındaki müdahaleleri.
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
MUĞLA REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
HAYAT BOYU REHBERLİK VE DANIŞMANLIK SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
İLÇEFATİH EĞİTMENİBTR ÖĞRETMENİ Akseki 12 Aksu -3 Alanya 514 Demre 12 Döşemealtı 24 Elmalı -1 Finike 12 Gazipaşa 15 Gündoğmuş 11 İbradı 1- Kaş 17 Kemer.
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI ETKİNLİKLER MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
REHBERLİK DERS II.
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI STRATEJİ VE EYLEM PLANI (2006-2011+)

İÇERİK GEREKÇE SÜREÇ STRATEJİ VE EYLEM PLANI: MÜDAHALE ALANLARI ETKİNLİKLER

GEREKÇE Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ailede, okulda ve toplumda çocuğa yönelik şiddet davranışları artmaktadır. Şiddetin çocuk üzerindeki uzun dönemli fiziksel, psikolojik ve sosyal sonuçları vardır. Araştırmalar eğitim kurumlarında öğrencilere yönelik fiziksel ceza, fiziksel, sözel ve duygusal şiddet, öğrenciler arasında akran zorbalığı ve bazen de öğrenciden öğretmene yönelik fiziksel, sözel ve duygusal şiddetin varlığını ortaya koymaktadır.

SÜREÇ Çocuğa yönelik şiddetin her yerde ve ortamda artması Kaliteli eğitim yaklaşımı BM Çocuklara Yönelik Şiddet Araştırması 1. Şiddet ve Okul: Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet ve Alınacak Tedbirler Sempozyumu ve Deklerasyonu (müfredat değişikliği, Çocuk Dostu Okul, Toplam Kalite Yönetimi gibi projeler Kaliteli eğitim yaklaşımı: müfredat değişikliği, Çocuk Dostu Okul, Toplam Kalite Yönetimi gibi projeler

SÜREÇ Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün koordinatörlüğü ve genelgesi Strateji ve Eylem Planı Hazırlama Çalıştayı Strateji ve Eylem Planı’nın kamuoyuyla paylaşılması Diğer çalışmalar (kap kağıtları, poster ve TV spotları)

EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİNE YÖNELİK TEMEL STRATEJİLER Bilgiye dayalı yönetim anlayışı Çok sektörlü ve çok disiplinli yaklaşım Bütüncül yaklaşım Gelişimsel yaklaşım Önleme, koruma ve müdahale yaklaşımı Kapasite artırımı Sürdürülebilir hizmet İzleme ve değerlendirme çalışmaları

STRATEJİ VE EYLEM PLANI MÜDAHALE ALANLARI ÖĞRENCİLER ..... MÜDAHALE ALANLARI YÖNETİCİLER VE ÖĞRETMENLER EĞİTİM ORTAMLARI VE ÇEVRESİ ..... YÖNETİM SÜREÇLERİ ..... AİLELER EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ

MÜDAHALE ALANI I YÖNETİM SÜREÇLERİ STRATEJİLER Şiddetin önlenmesi ve azaltılmasında: bilgiye dayalı yönetim uygulamalarının geliştirilmesi. katılımcı ve işbirliğine dayalı yönetim anlayışının güçlendirilmesi. izleme ve değerlendirme sisteminin oluşturulması. ETKİNLİK ÖRNEKLERİ Mevcut veri toplama ve değerlendirme sistemi geliştirilecek Eğitim ortamlarındaki tüm tarafları yönetime ve karar verme sürecine dahil edecek katılım mekanizmalar tanımlanacak veya var olanlar işletilecek. Eğitim ortamı, aile, çevre ile işbirliği güçlendirilecek İŞBİRLİĞİ MEB Birimleri, Ulusal ve Uluslararası Uzmanlar, TÜİK

MÜDAHALE ALANI II ÖĞRETMENLER VE YÖNETİCİLER STRATEJİLER Öğretmen ve yöneticilerin eğitim ortamlarında şiddetin azaltılması ve önlenmesindeki katkılarının performans değerlendirmesinde politika haline getirilmesi. Merkezi ve yerel düzeyde eğitim, materyal, eğitsel yönetim (supervizyon) desteği sağlanarak öğretmenlerin ve yöneticilerin kapasitelerinin artırılması. ETKİNLİK ÖRNEKLERİ Öğretmenlere ve yöneticilere şiddeti tanıma, önleme, müdahaleye yönelik bilgi ve becerilerle okul ve sınıf yönetimi konusunda bilgi ve beceriler kazandırılacak/artırılacak Öğretmen ve yöneticilerin motivasyon ve iş doyumu düzeyini belirlemek amacıyla araştırma yapılacak Şiddetin önlenmesi ve azaltılması amacıyla geliştirilen öğretmen ve yönetici performans kriterleri sisteme entegre edilecek İŞBİRLİĞİ MEB Birimleri, Ulusal ve Uluslararası Uzmanlar,

MÜDAHALE ALANI III ÖĞRENCİLER STRATEJİLER Var olan program ve projelerin eşgüdüm içerisinde yürütülmesi, bütüncül bir yaklaşımla değerlendirilmesi ve deneyimlerin paylaşılması. Temel önleme, koruma ve müdahale hizmetlerinin tüm öğrencilere ulaştırılması. Risk altındaki tüm çocukların tespitinde ve onlara götürülecek hizmetlerde bütüncül bir yaklaşımın izlenmesi. ETKİNLİK ÖRNEKLERİ Öğrencilerin şiddete ilişkin tutum ve davranışları ile baş etme mekanizmalarına ilişkin mevcut durum araştırması yapılacak Temel önleme amacıyla, yaşam ve baş etme becerilerini kazandırmak için materyal (bilgisayar oyunları, film, basılı materyal vb). geliştirilecek İŞBİRLİĞİ MEB Birimleri, Ulusal ve Uluslararası Uzmanlar, Adalet Bakanlığı, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Gen. Müd.

MÜDAHALE ALANI IV EĞİTİM ORTAMI VE ÇEVRESİ STRATEJİLER Eğitim ortamları ve çevresinde güvenliğin sağlanması. Eğitimde niteliği arttıracak okul gelişim modellerinin yaygınlaştırılması. Diğer sektörler ve kurumlarla işbirliği yapılması. Eğitim ortamı ve çevresinde olumsuz grup ve kişilerin yapılanmasının engellenmesi ETKİNLİK ÖRNEKLERİ Eğitim ortamları eğitim öğretim saatleri dışında da öğrencinin ve çevrenin kullanımına açılacak Eğitim ortamlarının güvenliğini artırılacak Öğrencilerin sosyal etkinliklerde bulunacakları mekanlar artırılacak. İŞBİRLİĞİ MEB Birimleri, İçişleri Bakanlığı – İller İdaresi Gen. Müd., Emniyet Gen. Müd., Jandarma Genel Komutanlığı, Belediyeler, STK’lar

MÜDAHALE ALANI V AİLELER STRATEJİLER Şiddetin önlenmesi ve azaltılmasında: ailelerle etkin işbirliğinin sağlanması. ailenin bilinçlendirilmesine yönelik eğitim çalışmalarının sürekli hale getirilmesi. ailenin sosyo-ekonomik açıdan güçlendirilmesi ETKİNLİK ÖRNEKLERİ Eğitim ortamlarında şiddetin azaltılması ve önlenmesi kapsamında okul-aile işbirliği geliştirilecek Ana-baba eğitim programlarına şiddetin tanımı, türleri, etkileri gibi boyutlar eklenecek ve bu programlar yaygınlaştırılacak İŞBİRLİĞİ MEB Birimleri, Adalet Bakanlığı, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Gen. Müd., Belediyeler, GAP İdaresi, STK’lar (Örn: Willows Foundation)

SONRAKİ ADIMLAR İhtiyaç duyulan alanlarda araştırmaların yapılması, Şiddet davranışları konusunda veri toplama sisteminin geliştirilmesi ve kurumsallaştırılması, Geliştirilmesi öngörülen materyallerin geliştirilerek, eğitimler yoluyla yönetici, öğretmen, öğrenci ve ailelere şiddetin önlenmesi konusunda bilgi ve becerilerin kazandırılması, Bir izleme ve değerlendirme sisteminin oluşturulması

MATERYALLER VE EĞİTİMLER YÖNETİCİLER VE ÖĞRETMENLER İÇİN EĞİTİM PAKETİ ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PAKETİ EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ ETKİLİ ANNE BABALIK EĞİTİMİ (7-19 YAŞ) PAKETİ İNTERNET CAFE SAHİPLERİ VE AİLELER İÇİN BROŞÜRLER

EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ İŞLEYİŞ MODELİ

Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü TEKNİK EKİP MEB Sağlık Bakanlığı İçişleri Bakanlığı SHÇEK Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Çalışmalarda kullanılacak dökümantasyonun hazırlanması ve dağıtımının sağlanması, Personel için gerekli hizmet-içi faaliyetlerinin planlanması, Çalışmaların izlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılarak koordinatör kuruma ulaştırılması HER AYIN 3. HAFTASI

ÜST KURUL MEB Sağlık Bakanlığı İçişleri Bakanlığı SHÇEK Merkezi Eylem Planı’nın hazırlanması, Kurumlar arasında eşgüdüm sağlanması, Her kurul üyesinin, bağlı bulunduğu bakanlık veya kurumu ilgilendiren çalışmaları organize etmesi ve koordinasyonu sağlaması, Koordinatör kurumun hazırladığı raporun değerlendirilmesi, ilgili bakanlıklara duyurulması, Eğitim ortamlarında şiddetin önlenmesi ve azaltılması kapsamındaki çalışmaların değerlendirilmesi, izlenmesi ve sonuçlarının paylaşılması MEB Sağlık Bakanlığı İçişleri Bakanlığı SHÇEK Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü TEMMUZ AYI

DANIŞMA KURULU AKADEMİSYENLER 1) Varolan araştırma ve verileri gözden geçirerek, yapılması gereken araştırma ihtiyacını da kapsayan detaylı bir dokümanın hazırlanması, 2) Eğitim materyallerinin hazırlanması, 3) Kapasitenin geliştirilmesi, 4) İzleme ve değerlendirme modülünün oluşturulması, 5) İhtiyaç duyulduğunda Üst Kurul ve Teknik Ekibe katılımın sağlanması. NİSAN – MAYIS (Eğitimler için) NİSAN - EKİM

Kurumlar arasında eşgüdüm sağlanması, Sosyal hizmetler il müd. İL YÜRÜTME KURULU İl eylem planının hazırlanması, Kurumlar arasında eşgüdüm sağlanması, Her kurul üyesinin, bağlı bulunduğu kurumunu ilgilendiren çalışmaları organize etmesi ve koordinasyonu sağlaması Eğitim ortamlarında şiddetin önlenmesi ve azaltılması kapsamındaki çalışmaların izlenmesi ve değerlendirilmesi Vali yardımcısı İl milli eğitim md. Şube müdürü İl sağlık md. Sosyal hizmetler il müd. RAM müd. STK’lar Sendikalar Üniversite Medya ÜÇ AYDA BİR

Bir öğrenci temsilcisi Okul aile birliği başkanı OKUL EKİBİ Okul personelinin konuya ilişkin görev ve sorumluluklarının tanımlanması Okul Eylem Planı’nın hazırlanarak il/ilçe milli eğitim müdürlüklerine gönderilmesi Şiddete neden olabilecek risk faktörlerinin ve unsurların belirlenmesi ve gerekli önlemlerin alınması, Eylem planı kapsamında yapılan çalışmaların değerlendirilmesi Okul müdürü Müdür yardımcısı Rehber öğretmen Bir öğretmen Bir öğrenci temsilcisi Okul aile birliği başkanı DÜZENLİ TOPLANTILAR