Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ HAZIRLAYANLAR Ebru DOĞAN Cahide ACAR Serdar BAŞAK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ HAZIRLAYANLAR Ebru DOĞAN Cahide ACAR Serdar BAŞAK."— Sunum transkripti:

1

2 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ HAZIRLAYANLAR Ebru DOĞAN Cahide ACAR Serdar BAŞAK

3 ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ KONULAR OYUN HAKKINDA OYUN ÇIKIŞ

4 KONULAR ÇOKLU ORTAM İLKESİ YAKINLIK İLKESİ YÖNTEM İLKESİ BÖLÜMLEME İLKESİ GEREKSİZLİK İLKESİ TUTARLIK İLKESİ KİŞİLİK KAZANDIRMA İLKESİ ÖN ÇALIŞMA İLKESİ ÖN ÇALIŞMA İLKESİ

5 Öğrenenler, sadece sözcüklerden oluşan ortamlardansa, resim ve sözcüklerin birlikte sunulduğu ortamlarda daha iyi öğrenirler.Öğrenenler, sadece sözcüklerden oluşan ortamlardansa, resim ve sözcüklerin birlikte sunulduğu ortamlarda daha iyi öğrenirler. ÇOKLU ORTAM İLKESİ Mayer’e göre bir şey öğretilmek istendiğinde resimlerle desteklenirse öğrenme daha iyi gerçekleşir.Mayer’e göre bir şey öğretilmek istendiğinde resimlerle desteklenirse öğrenme daha iyi gerçekleşir. Plüton: Formal adı Pluto, Güneş Sistemi'nde Eris'ten sonra bilinen en büyük cüce gezegen ve doğrudan Güneş'in etrafında dönen en büyük onuncu cisim. Önceleri gezegen olarak sınıflandırılmıştır. Plüton, birçok cismi barındıran Kuiper kuşağı’nın en belirgin üyelerinden biridir. Plüton: Formal adı Pluto, Güneş Sistemi'nde Eris'ten sonra bilinen en büyük cüce gezegen ve doğrudan Güneş'in etrafında dönen en büyük onuncu cisim. Önceleri gezegen olarak sınıflandırılmıştır. Plüton, birçok cismi barındıran Kuiper kuşağı’nın en belirgin üyelerinden biridir.

6 Yakınlık, ekrandaki görsel ve metnin hizalanması anlamına gelir.Yakınlık, ekrandaki görsel ve metnin hizalanması anlamına gelir. YAKINLIK İLKESİ Sunulan içerikte görselle ilgili bir metin varsa, metin mutlaka görselin bulunduğu ekranda görülmelidir. Görsel bir ekranda, görselle ilgili metin farklı bir ekranda gelmemelidir.

7 Uzamsal YakınlıkZamansal Yakınlık Birbiri ile ilişkili metinlerin ve resimlerin sayfada ya da ekran üzerinde birbirlerine yakın olması durumunda öğrenme daha iyi olur. Zamansal yakınlık ilkesinde birbiri ile alakalı görseller ve metinler birbiri ardına gösterilerek sunulmak yerine aynı anda gösterilirse daha etkili olur. KirazÜzümÇilek

8 YÖNTEM İLKESİ Görselleri ses ile açıklamak öğrenmeyi arttırır. Eğer görsel oldukça karışıksa veya öğrenciye yeni bir konu ise görseli ses ile açıklamak daha çok işe yarar. GÖRSELSES

9 Öğrenme açısından resimlerin ve sözlü anlatımın birlikte kullanıldığı durumlar, resim, sözlü anlatım ve metinin birlikte kullanıldığı durumlara göre daha iyi sonuçlar vermektedir. GEREKSİZLİK İLKESİ GÖRSEL SES METİN

10 Gereksizlik İlkesi Video:

11 Öğrenenler, konuyla ilgisi olmayan sözcük, resim ve seslerin ortamın dışında tutulduğu ortamlarda daha iyi öğrenirler.Öğrenenler, konuyla ilgisi olmayan sözcük, resim ve seslerin ortamın dışında tutulduğu ortamlarda daha iyi öğrenirler. TUTARLIK İLKESİ Konu ile alakası olmayan, birbirinden farklı materyallerin kullanılması öğrenenler üzerinde farklı anlamalara, kavram karmaşasına ve konunun dışına sapmaya neden olabilir. YÜN: Keçi, koyun, deve gibi hayvanların kırkılmasıyla elde edilen doğan elyaf.

12 Bölümlere ayırma ilkesinin kullanılma gerekçesi, öğrenenin bilişsel sistemine aşırı yükleme olmadan gerekli işlemleri yapabilmesine olanak sağlanmasıdır.Bölümlere ayırma ilkesinin kullanılma gerekçesi, öğrenenin bilişsel sistemine aşırı yükleme olmadan gerekli işlemleri yapabilmesine olanak sağlanmasıdır. BÖLÜMLEME İLKESİ

13 ÖN ÇALIŞMA İLKESİ Ön çalışma ilkesi, öğrenenlerin sunum sırasında yaptıkları temel işlem miktarını azaltarak sunulan karmaşık içeriği kendi öğrenme modellerine göre uyarlayabilmelerine olanak sağlar.Ön çalışma ilkesi, öğrenenlerin sunum sırasında yaptıkları temel işlem miktarını azaltarak sunulan karmaşık içeriği kendi öğrenme modellerine göre uyarlayabilmelerine olanak sağlar.

14 Öğrenmeyi arttırmak için; etkileşimli bir ses tonu ve eğitsel ajan kullanılmalıdır.Öğrenmeyi arttırmak için; etkileşimli bir ses tonu ve eğitsel ajan kullanılmalıdır. KİŞİLİK KAZANDIRMA İLKESİ Öğrenme öğrencinin içerik ve öğretme (instruction) ile bağlantıya geçmesine bağlıdır. Öğrenci bilgisayarın bir insan olmadığını bilmesine rağmen etkileşimli bir ses tonu veya eğitsel ajan öğrencinin sosyal ilişki kurmasını teşvik edebiliyor, bu sosyal ilişki de öğrenmeye katkıda bulunuyor.

15 NASIL OYNANIR ? OYUNA BAŞLA ANASAYFA

16 NASIL OYNANIR ? Oyun 5 sorudan oluşmaktadır.Oyun 5 sorudan oluşmaktadır. Soruyu doğru cevaplarsanız diğer soruya geçmeye hak kazanırsınız, eğer yanlış cevaplarsanız doğru cevabı bulmak için fikir yürütmeniz gerekecektir.Soruyu doğru cevaplarsanız diğer soruya geçmeye hak kazanırsınız, eğer yanlış cevaplarsanız doğru cevabı bulmak için fikir yürütmeniz gerekecektir. Bol şanslarBol şanslar

17 1. Aşağıdakilerden hangisi gereksizlik ilkesini en iyi şekilde açıklamaktadır ?

18 2. Aşağıdakilerden hangisi Clark’ın tutarlık ilkesine uymayan bir tanımlamadır ?

19 3. Hangisi yakınlık ilkesine aykırıdır ?

20 4. Aşağıdakilerden hangisi kişiselleştirme ilkesinde kullanılan bir yöntemdir ?

21 5. Ekrandaki görseli ses ve metinle açıklamaya çalışıp öğrenmeyi körelten yöntem hangisi ile açıklanır?

22 KONUYU TEKRAR GÖZDEN GEÇİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ.

23 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ HAZIRLAYANLAR Ebru DOĞAN Cahide ACAR Serdar BAŞAK


"ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ HAZIRLAYANLAR Ebru DOĞAN Cahide ACAR Serdar BAŞAK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları