Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kayseri İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kayseri İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği."— Sunum transkripti:

1 Kayseri İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği

2 Tıbbi Hizmetler Başkanlığı Hasta, Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi İyi Uygulama Örnekleri Misafirhane Hizmetleri

3 Misafirhane Hizmetleri/ Amaç Kayseri İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği ile Melikgazi Sağlık ve Sosyal Yardım Vakfı’nca sağlanan iş birliği neticesinde il dışından gelen hasta ve hasta yakınları için ücretsiz konaklama imkânı sağlamak

4 Misafirhane Hizmetleri  Misafirhane hizmetlerine neden ihtiyaç duyuldu?  Misafirhaneden kimler faydalanır?  Misafirhanede sağlanan hizmetler  Hasta ve hasta yakınlarının misafirhaneye yönlendirilme süreci  Misafirhaneye ulaşım

5 Misafirhane Hizmetleri/Neden İhtiyaç duyuldu? Kayseri ilinin coğrafi yapısı ve sağlık profili Çevre illerden gelen hastalar Hasta yoğunluğu ve tıbbi işleme bağlı olarak işlemlerin aynı gün sonlandırılamaması Yoğun bakım, yanık ünitesi gibi özellikli birimlerde refakatçi kabul edilmemesi Hasta ve hasta yakınlarının sosyo – ekonomik düzeyi

6 Misafirhane Hizmetleri/ Kimler faydalanır? Ayakta veya yatarak tedavi görmekte olan ve kalacak yer sorunu bulunan, İl dışından ya da uzak ilçelerden gelen, Maddi imkânı yetersiz olan Ağır engellilik durumu olmayan hasta ve hasta yakını yararlanmaktadır.

7 Misafirhane Hizmetleri/ Sağlanan Hizmetler 150 yatak kapasiteli barınma hizmeti

8 Misafirhane Hizmetleri/ Sağlanan Hizmetler Günde 3 öğün ücretsiz sıcak yemek hizmeti

9 Misafirhane Hizmetleri/ Sağlanan Hizmetler 24 saat sıcak su imkanı

10 Misafirhane Hizmetleri/ Sağlanan Hizmetler Çocuk hasta ve yakınlarına özel oda

11 Misafirhane Hizmetleri/ Misafirhaneye Yönlendirme Süreci Hastanede ayakta ya da yatarak tedavi gören ve kalacak yer ihtiyacı olan hasta/ hasta yakınları Tıbbi Sosyal Hizmet Birimine ilgili Doktor tarafından HBYS sistemi üzerinden yönlendirir. Birimdeki Sosyal Hizmet Uzmanlarınca gerekli sosyo- ekonomik değerlendirme yapılır. Yapılan değerlendirmelerde; Hastanın hastanede tedavi görmüş olması, Maddi imkânlarının yetersiz olması, İl dışından ya da uzak ilçelerden gelmesi, Ağır özürlülük durumunun bulunmaması gibi kriterler kullanılmaktadır.

12 Misafirhane Hizmetleri/ Misafirhaneye Yönlendirme Süreci Değerlendirme neticesinde üst yazı ve hasta görüşme formu hazırlanarak misafirhaneye gönderilir. Mesai saati dışında ve hafta sonları hasta mağduriyeti yaşanmaması için hastane nöbetçi memurları tarafından geçici form düzenlenerek misafirhaneye yönlendirme yapılır. İlgili Sosyal Hizmet Uzmanı tarafından en kısa zamanda değerlendirme yapılır yılında 376 hasta ve hasta yakını misafirhane hizmetlerinden faydalanmıştır.

13 Misafirhane Hizmetleri/ Misafirhaneye Ulaşım Misafirhane Hisarcık Bölgesinde olup ulaşım açısından otobüs güzergâhı üzerindedir. Hastaların misafirhaneye ulaşımlarında; Melikgazi vakfı servis araçları Hastane araçları Kayseri Büyükşehir Belediyesi tarafından sağlanan ücretsiz otobüs kartları ile ulaşım sağlanmaktadır.

14 Tıbbi Hizmetler Başkanlığı Hasta, Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi İyi Uygulama Örnekleri Sağlık Destek Personeli Hizmetleri

15 Sağlık Destek Personeli Hizmetleri/ Amaç Sağlık destek personeli hizmetlerinde amaç hastanede tedavi gören kimsesiz, bakıma muhtaç hastaların, kaliteli bir sağlık hizmeti alabilmesi için kişisel bakımına yardımcı olmak, hastane içi ve dışındaki ihtiyaçlarını karşılamak ve her türlü hastane işlemlerinde hastaya refakat etmektir.

16 Sağlık Destek Personeli Hizmetleri  Neden İhtiyaç Duyuldu?  Personel Durumu  Personele verilen eğitimler  İş Akışı

17 Sağlık Destek Personeli Hizmetleri/ Neden İhtiyaç Duyuldu?  Kimsesiz bakıma muhtaç hastaların hastanedeki ihtiyaçları  Klinikte sağlık personelinin sağlık hizmetlerine daha çok vakit ayıramaması  Hizmetlerin sistemli bir şekilde üretilmesi gereksinimi  Klinik posta ve temizlik personelinin bu hizmetleri sunmalarında oluşan yasal problemler

18 Sağlık Destek Personeli Hizmetleri/Personel Durumu Genel Sekreterliğimiz bağlı Kayseri Eğitim ve Araştırma Hastanesinde 2014 yılında yapılan hizmet alımı ihalesiyle 40 Sağlık Destek personeli istihdam edilmiştir. Bu hizmetler çalışacak kişiler en az ilköğretim mezunu, yaşlı ve hasta bakımı konusunda eğitim almış veya yaşlı ve hasta bakım kursu sertifikasına sahip kişiler arasından seçilmiştir.

19 Sağlık Destek Personeli Hizmetleri/Personelin Verilen Eğitimler Sağlık Destek Personellerine verilen eğitimler;  İletişim  Hasta Hakları ve Hasta Memnuniyeti  Hastane İçi Hijyen  Hastanın Genel Bakımı ve Fiziksel Bakımı  Hasta Bakım Hizmetlerinde İlk Yardım

20 Sağlık Destek Personeli Hizmetleri/ İş Akışı Sistemin uygulanmasında hastanede her herhangi bir klinik ya da poliklinikte hizmet alan kimsesiz bakıma muhtaç hastaların tespiti halinde Tıbbi Sosyal Hizmet Birimine konsültasyon yapılmakta, ilgili Sosyal Hizmet Uzmanı tarafından gerekli mesleki değerlendirmeler yapıldıktan sonra Otelcilik Hizmetleri Müdürlüğüyle koordineli bir şekilde sağlık destek personeli sağlanmaktadır.

21 KATILIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ…


"Kayseri İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları