Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!"— Sunum transkripti:

1 0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!
Uz. Neriman AKGÜL

2 0+ - SABİM - 2013-2014 yıllarında Genel Sekreterliğimize
Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) tarafından sevk edilen başvuruların analizini yaparak, özellikle Şikayet başvurularını Hasta Haklarını’da kapsayacak şekilde 16 madde altında kategorize ettik.

3 0+ - SABİM - RANDEVU ALAMAMA TELEFONLA İLETİŞİM KURULAMAMASI
HİZMETTEN FAYDALANAMAMA (Muayene,enjeksiyon,Pansuman vb.) MUAYENE ÖNCELİK SIRASINA RİAYET EDİLMEMESİ/ZAMANINDA HİZMETTEN FAYDALANAMAMA SAYGINLIK GÖREMEME /İLETİŞİM KUSURU YANLIŞ TEŞHİS/TEDAVİ/HATALI TIBBİ UYGULAMA İDDİASI MAHREMİYETE UYULMAMASI/ HASTA BİLGİLERİNİN KAYBI ACİL SERVİS İŞLEYİŞİ İLE İLGİLİ BAŞVURULAR HEKİM SEÇME HAKKI İHLALİ SGK RAPOR BİLDİRİMLERİ-E-REÇETE DOĞRU BİLGİLENDİRME VE/VEYA YÖNLENDİRME YAPILMAMASI TEKNİK YETERSİZLİKLER CİHAZ ARIZASI/TIBBİ MALZEME /İLAÇ EKSİKLİĞİ NEDENİYLE TETKİK/TEDAVİ OLAMAMA OTELCİLİK HİZMETLERİNDE YETERSİZLİK(TEMİZLİK.YEMEK.OTOPARK ) İHBAR NİTELİĞİ TAŞIYAN BAŞVURULAR EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ YETERSİZ/ULAŞILAMAMA

4 0+ -SABİM- KALICI ÇÖZÜMLER
Genel Sekreterliğimize bağlı kurumların özellikle şikayet başvurusu alan ve mağduriyete neden olan konuları, mercek altına alındı. Bu konular, Genel Sekreterliğimiz tarafından ilgili kurum yöneticilerine iletilerek iyileştirme çalışmalarına ışık olması ve aynı alanlarla ilgili şikayet başvurularının ortadan kaldırılması hedeflendi. KALICI ÇÖZÜMLER

5 0+ İSTANBUL ANADOLU GÜNEY KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ İYİLEŞTİRİCİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ Genel Sekreterliğimize bağlı çalışan yaklaşık 11 bin personelimize yönelik “İletişim Eğitimi Projesi” “Mutlu,Yüzler Umutlu Gülüşler” Fotoğraf Sergisi “Mutlu Yüzler, Umutlu Gülüşler Kamu Spotu Projesi” “Birlik’ten Haber” Aylık Bültende –Hasta Hakları ve Sorumlulukları- Köşesi Twitter-ZEROPLUS sosyal paylaşım sayfası…

6 “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim”
0+ “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” Kişilik testleri uygulanarak seçilen, Sağlık Personeli ve Uzmanlardan oluşan 39 kişiye eğitici eğitimi verildi.

7 “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim”
0+ “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” Eğitimler, 20 kişilik gruplar halinde, 3 gün süreyle, personelin çalışmış olduğu kurum dışında Birliğimize bağlı başka bir kurumda gerçekleştirildi.

8 “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim”
0+ “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim”

9 “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim”
0+ “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” İletişim Eğitimi İçeriği; Beden Dili Stres ve StresYönetimi Öfke Kontrolü Profesyonellik Duygusal Zeka Davranış Biçimleri Doğru Nefes Alma Egzersizleri Tükenmişlik Zihinsel Düzenleme Tekniği İmaj Yönetimi

10 “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim”
0+ “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim” 2014 yılı Haziran ayında iletişim eğitimlerini tamamlayan Yaklaşık 6000 personelimize 4 ayrı merkezde eşzamanlı olarak video-konferans yöntemiyle ‘Katılım Belgesi Töreni’ gerçekleştirildi.

11 “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim”
0+ “Sağlık’ta Sağlıklı İletişim”

12 “Sağlık’ ta Sağlıklı İletişim”
0+ “Sağlık’ ta Sağlıklı İletişim” Tüm personelimize yönelik yapılan iletişim eğitimleri ile ulusal kanallarda ana haber bülteninde yer aldık…

13 ‘Mutlu Yüzler, Umutlu Gülüşler’
0+

14 “Mutlu Yüzler, Umutlu Gülüşler”
0+ “Mutlu Yüzler, Umutlu Gülüşler” Kurumlarımızda şiddetin değil, karşılıklı memnuniyetin daha çok olduğunu fotoğraflarla göstermek istedik!

15 “Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler”
0+ “Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler”

16 “Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler”
0+ “Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler”

17 “Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler”
0+ “Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler”

18 “Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler”
0+ Şiddetin olduğu değil mutlu, memnun olunan anları fotoğrafladık… Örnek olunması gereken davranışlara odaklandık! Hem hasta, hem sağlık çalışanı olarak aynı tarafta olduğumuzu göstermek istedik.

19 “Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler”
0+ “Mutlu Yüzler,Umutlu Gülüşler” Sağlıkta şiddeti ve hasta mağduriyetini önlenmeye yönelik kamu spotu projesi …

20 ‘Birlik’ten Haber’ Bültenindeyiz…
0+

21 ‘Birlik’ten Haber’ Bültenindeyiz…
0+

22 ‘Birlik’ ten Haber’ Bültenindeyiz…
0+ ‘Birlik’ ten Haber’ Bültenindeyiz…

23 0+ Zero Plus @_zeroplus_
Twitter hesabı açıldı, güzellik ve mutluluk içeren mesajlarımızın tüm yaş gruplarına ulaşmasını istedik.

24 0+ Zero

25 0+


"0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları