Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU SAĞLIK BAKIM ve HASTA HİZMETLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU SAĞLIK BAKIM ve HASTA HİZMETLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI."— Sunum transkripti:

1 TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU SAĞLIK BAKIM ve HASTA HİZMETLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI

2 Hasta Odaklı Sağlık Hizmeti; Hasta odaklı sağlık hizmetleri, "hasta ile ilgili kararların hastanın isteklerine, ihtiyaçlarına ve tercihlerine uygun olmasını sağlamak amacıyla, hizmet sunucuları, hastalar ve gerektiğinde hasta yakınları arasında işbirliğinin kurulduğu; hastaların kendi bakımları hakkındaki kararlarda söz sahibi olabilmeleri için, gereken bilgilendirme ve eğitim desteğinin sağlandığı sağlık hizmetleri" şeklinde tanımlanmaktadır.

3 Hasta Odaklı Sağlık Hizmetleri Kavramının Önem Kazanmasının Nedenleri;

4

5

6 Sağlık Bakanlığı Olarak Hasta Odaklı Hizmet Sunabilmek İçin;

7 Danışma, Karşılama ve Yönlendirme

8 Hasta Hakları Birimi  Kimsesiz, terk ve bakıma muhtaç hastalar,  Engelli hastalar,  Yoksul hastalar,  Aile içi şiddet mağduru hastalar,  İhmal ve istismara uğramış çocuk hastalar,  İl dışından gelen hastalar Tıbbi Sosyal Hizmet Birimi Hasta odaklı hizmette; hasta ve yakınlarımızın dilek, öneri ve şikayetlerini iletebilecekleri hasta hakları birimi kurulmuş olup bununla birlikte hastalarımıza hekim seçme hakkı getirilmiştir.

9 Evde Sağlık Hizmetleri İhtiyaç sahiplerine kendi ortamlarında sağlık bakımı hizmetlerinin verilmesidir.

10 Açıklık ve Şeffaflık Hastanın ve hasta yakınlarının tedavi programına ilişkin her türlü bilgiye ulaşması kolaylaştırmak, hekimlerin fazla konuşmayan ve ulaşılmayan insanlar olduğu algısını yıkmak, tıbbi bilgilerin, hastaların anlayacağı şekilde aktarılmasına yönelik eğitimler düzenlenmektedir. Hastaların, kendilerine "insan" olarak saygı duyan, dinlemeye ve anlamaya çalışan, kendilerini benimseyen ve sorunlarına ilgi duyan hekimleri "iyi hekim" olarak tanımladıkları görülmektedir. Hasta için kendisine insan olarak saygı duyulması ve değer verilmesi her şeyden daha önemlidir.

11 Hasta Odaklı Hizmet Sunumunda Fiziksel Şartları Önemsiyor ve En İyisini Yapmaya Çalışıyoruz… Hasta ve hasta yakınları; hizmet sunumu sırasında kullanılan bina, teknoloji, araç/gereç, teçhizat, iklimlendirme, aydınlatma gibi fiziksel özelliklerin beklentilerine göre düzenlenmiş olmasını istemektedir.

12 Her Türlü Ayrıntıya Önem Veriyoruz…

13 Poliklinik Odası Her Türlü Ayrıntıya Önem Veriyoruz…

14 Engellilere Yönelik Düzenlemeler

15 Her Türlü Ayrıntıya Önem Veriyoruz… Hastanelerin dış mekan özellikleri ve tasarımları hasta/hasta yakınlarının sağlık tesisi hakkındaki algılarını olumlu yönde etkilemektedir.

16 Hasta Odaklı Sağlık Hizmetlerini Geliştirmek İçin;  Yaptığımız işleri hastaların gözüyle görmeye çalışıyoruz.  Çalışma ortamında hasta memnuniyetini ön planda tutan, destekleyen bir kültür oluşturmaya çalışıyor, hasta memnuniyetini ölçüyor ve izliyor ve buna göre hasta odaklı hizmetleri iyileştirme, geliştirme çalışmalarında önceliklerimizi belirliyoruz.  Hasta tecrübeleri hakkında bilgi sahibi olmak bu tecrübelerden faydalanarak bunları hizmet sunumuna yansıtmak için çalışmalar yapıyoruz.  Sağlık otelciliği hizmetlerini üst düzeyde tutarak hasta ve hasta yakınlarımıza konforlu ortamlarda hizmet sunmaya çalışıyoruz.

17 TEŞEKKÜRLER “Çalışmak, gayret etmek; insanı ve ülkeyi ayağa kaldırmak için yegâne faktördür.” Prof.Dr. Ali İhsan Dokucu Bağcılar 2012


"TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU SAĞLIK BAKIM ve HASTA HİZMETLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları