Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

9. Konu Mobil Pazarlama İletişimi Uygulamaları. Yarışmalar QR (Quick response) uygulaması (kare kod) Mobil kuponlar ve broşürler Mobil içerik Mobil biletler.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "9. Konu Mobil Pazarlama İletişimi Uygulamaları. Yarışmalar QR (Quick response) uygulaması (kare kod) Mobil kuponlar ve broşürler Mobil içerik Mobil biletler."— Sunum transkripti:

1 9. Konu Mobil Pazarlama İletişimi Uygulamaları

2 Yarışmalar QR (Quick response) uygulaması (kare kod) Mobil kuponlar ve broşürler Mobil içerik Mobil biletler Konum tabanlı servisler Uyarılar Sponsorluklar Anket ve oylamalar Mobil oyunlar Testler/Soru-cevaplar Mobil sosyal medya Mobil websitesi-mobil uygulamalar

3 YARIŞMALAR Mobil cihaz kullanıcısına hediye kazanma fırsatı sunar. Tüketici ve firma arasında bir bağ kurmayı amaçlar Ödüllerin çekiciliği kampanyaya katılmak isteyen tüketicilerin sayısını arttıracaktır. Tüketicilere ek bilgi ve eğlence hizmeti sunar

4 Basılı medya, satış noktası materyalleri, paket üstü promosyonlar,sosyal medya aracılığıyla bu tür yarışmalar düzenlenir. Kayıt olmaya davet edilen kullanıcılar kendilerine ait bir takım bilgileri vermeye teşvik edilirler Geleneksel medyada olduğu gibi posta ile göndermeden farklı olarak anlık ve etkileşimli bir deneyim sunarlar

5 Örnek Garanti.com.tr’nin fizik kurallarına meydan okuduğu yeni yıl yarışması 21 Aralık saat 18:00 itibariyle başladı. 5 kelimeden oluşan gizli cümleyi doğru tahmin eden 3 kişi kendi seçtiği bir kişi ile 14 Mayıs 2011’de San Francisco A.B.D’de gerçekleşek “Zero G Yerçekimsizlik Tecrübesi” bileti, San Francisco- İstanbul gidiş-dönüş uçak bileti ve ücretsiz konaklama kazanıyor. Garanti İnternet Şubesi anasayfasında, facebook ve twitter hesaplarımızda aralıklarla yayınlanan ipuçlarını takip edin, gizli cümleyi en önce siz tahmin edin! Yayınlanmış ipuçlarına İnternet Şubesi'nden, Facebook ve Twitter hesaplarımızdan ulaşabilirsiniz. Bir kelime ile ilgili ipucu önce İnternet Şubesi'nde yayınlanmakta, ardından sosyal medyada aynı kelime ile ilgili farklı ipuçları verilmektedir. Yarışmaya katılmak için tek yapmanız gereken aralarında birer boşluk bırakarak sırasıyla "Tahmin", müşteri numaranızı ve tahmin ettiğiniz cümleyi 3340'a SMS olarak göndermek! Örnek SMS: "TAHMIN Türkiye'nin en iyi İnternet Şubesi"

6 QR (QUICK RESPONSE) KODLAR İlk kez 1994 yılında Japonya’da otomobil yedek parçalarının takibi için kullanılmaya başlanan yeni nesil 2 boyutlu barkodlardır. QR Kod okuyucu bir yazılım vasıtasıyla bir cep telefonu rahatlıkla QR Kod okuyabilir ve ilgili ürün veya servis sayfasını açabilir.

7 Kullanım yerleri Kartvizit Mobil website Ürün ambalajları Afişler Duraklar Kıyafetler Basılı materyaller …

8 Kullanım amaçları Tanıtım-bilgi verme Hızlıca kaynak mobil web siteye ya da sosyal medya hesabına yönlendirme İndirim sağlama Satın alma-ödeme yapma Sesli arama Uygulama yükleme

9 QR kod iletişiminde dikkat edilecek hususlar 1-Erişebilirlik: QR kodun üzerinde yer aldığı mecra (basılı medya, açık hava reklam panoları, duraklar vb.) kolay ulaşılabilir ve önünde 5-10 saniye durup kodu akıllı telefona taratacak konumda olmalıdır. Fiziksel mecralarda en büyük problem tüketiciyi zaman arayıp kodu okutmaya ikna edebilmektir. Özellikle büyük indirimler, fırsatlar sayesinde bu sağlanabilir.

10 2- İnternet bağlantısı: Kodun kullanıldığı alanda internet bağlantısı olmalıdır. Mağaza içi uygulamalarda işletme ücretsiz wifi sağlayabilir. Wifi ve mobil internetin bulunmadığı konumlarda (örneğin metro istasyonları) bu iletişim aracını kullanmak akıllıca olmayabilir.

11 3-Kullanıcı motivasyonu:Potansiyel kullanıcılara QR Kodu kullanmaları için bir motivasyon sağlanmalıdır (ücretsiz ürün, çekiliş hakkı, indirim, vb) 4-Mobil Uyum : Tüketici kodu okuttuktan sonra yönlendirilen site (landing page) kullanıcının mobil aygıtına (feature phone, akıllı telefon, phablet, tablet) uyumlu olmalı

12 Yaygın mobil araçlar Feature phone

13 MOBİL KUPONLAR VE BROŞÜRLER Basılı kuponlarla aynı işleve sahiptir ancak mobil şebeke üzerinden ticari bir mesajla birlikte SMS ya da MMS olarak gönderilir. Mobil kupon sayesinde tüketiciye sıradan bir mesaj yerine katma değerli bir mesaj yollanmış olur. Kullanıcının işletmenin kendine özel bir fırsat sunduğu algısı uyandırarak, kullanıcının kendisini iyi hissetmesi sağlanabilir. Müşteri bağlılığı oluşturmaya yardımcı olur. Mobil ödeme sistemleri mobil kuponların kullanılmasını kolaylaştırır.

14

15 QR (Karekod) uygulamasıyla birlikte kullanılabilir. Özellikleri yeni ürünlerin tutundurulması ve tüketiciler tarafından denenmesi için mobil kuponlar kullanılabilir. Mağaza trafiğinin artmasına yardımcı olur. Kuponlar ve indirimlerle ilgilenen bir tüketici veri tabanı oluşturulabilir, bu da gelecekte yapılacak kampanyalar için hedef kitlenin belirlenmesini sağlar.

16 Mobil İçerik Mobil websitenin ya da uygulamanın firmanın imajı ve ürünleri doğrultusunda tüketiciye sunduğu görsel, yazılı ve işitsel içerik tipleridir. Mobil içerik pazarlaması işletmelerin, pazarlama yöneticilerinin, markaların dijital kanallar üzerinden ziyaretçi (takipçi) kitlesi üzerinde marka, işletme, ürün ya da hizmete ilişkin kitleyi bilgilendirici, fonksiyonel hale getirici, merak uyandırıcı, marka – ürün ile bağ kurmalarına yardımcı olur, İlerleyen basamakta da onların tüketici kimlikleriyle faydalandıkları içerikten yola çıkarak satın alma davranışı sergilemelerini sağlar Satın alma işlemi sonrasında marka sadakati ile bağlanabilmeleri amacıyla oluşturulur.

17 İçerik Pazarlaması Haber, video, makale, infografik, vaka çalışması, ebook vs gibi içeriklerin kullanılması vasıtasıyla yapılan pazarlama faaliyetleridir. Hedef kitlenin ilgisini çekecek bir içerik oluşturarak bunun arka planında reklam ve tanıtım faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi olarak da tanımlanır.

18 İçerik Pazarlaması Neden Önemlidir? Sebep 1: Bildiğimiz Reklam Stratejilerinin Etkinliği Ciddi Şekilde Sorgulanmaktadır Print, TV, radyo, outdoor hatta online banner’ların etkinliği aşağıdaki sebeplerden dolayı sorgulanmaktadır: Reklam Bombardımanı Bilinçli Tüketicinin Bilgiyi Başka Yerlerde Araması (bloglar, forumlar, sosyal medya, vs) Kontrolün Artık Tüketicide Olması Sebep 2: Zaman Tüketicileri ‘İtme’ değil ‘Çekme’ zamanı, yani ‘push marketing’ yerine ‘pull marketing’ önem kazanıyor

19 İçerik Pazarlama Stratejisi Oluşturma Aşamaları 1.Adım: Dinle, Analiz Et, Stratejini Oluştur 2. Adım: Hedef Kitleni Belirle ve Hedef Al 3. Adım: İçeriği Üret ve Optimize Et 4. Adım: İçeriği Ulaştır 5. Adım: Hedef Kitlen ile Etkileşime Geç 6. Adım: Her Adımın Etkinliğini Ölç

20

21

22

23 Mobil Bilet Basım/Postalama maliyetini ortadan kaldırır. Hızlı kullanımı sayesinde kuyrukları azaltır Tüketici açısından kolaylık sağlar Biletlerin ulaşabilirliğini arttırır Biletin sahibi tarafından başkasına satılmasını engeller Fiyat farklılaştırmasına olanak sağlar

24 Mobil Bilet

25 Mobil kullanıcıların bulunduğu konuma yakın, aradıkları ürün ve hizmetleri sunar (bitaksi, İBB trafik, SAKUS, Google Maps) Tüketicilere zaman kazandırır. Küçük işletmelerin küçük olan potansiyel müşteri gruplarını tespit etmede veya ürün ya da hizmetine belirli bir müşteri grubu oluşturmada kullanılabilir. Mağaza trafiğini arttırır, viral pazarlama imkanlarını kullanır. Mobil pazarlamada en etkili yöntemlerin konum tabanlı sosyal ağ siteleri üzerinden yapılan konum tabanlı pazarlama olduğu söylenebilir. Konum Tabanlı Servisler ile Konum Tabanlı Mobil Pazarlama-Location based marketing

26 Tüketicilerin lokasyon bilgileri 3 farklı kanal vasıtasıyla pazarlama aktiviteleri için kullanılabilir. 1-Mobil uygulama (İBB cep trafik, bitaksi, garanti bankası hangi kampanya uygulaması)

27 2-Mobil arama (Tüketicilerin mobil cihaz vasıtasıyla yaptığı aramalara yönelik yapılan pazarlama aktiviteleridir. (Örnek: Google Location Extensions)

28 3-Tüketicilerin mobil cihazlarındaki sosyal medya kullanımları esnasında yapılan lokasyon bazlı pazarlama aktiviteleridir. (Örnek: Foursquare platformunda yapılan tüm pazarlama aktiviteleri)

29 Uyarılar ve sponsorluk Uyarılar: Operatör ya da uygulama uyarıları, hava durumu, burç yorumları, maç sonuçları… Sponsorluk: Mobil mobil uygulama, bir içerik ya da etkileşimli bir mobil internet sitesine sponsor olarak bunun karşılığında reklam yapmaktır.

30

31 Anket ve Oylamalar Oy kullanmak, seçmek, elemek, bir olaya/organizasyona dahil olma gibi aidiyet duygusuna hitap ettiğinden etkin bir yöntemdir.

32 Müşteri hizmetleri anketleri

33

34

35 Mobil Sosyal Medya ve Pazarlama Sosyal medya; kullanıcıların kendilerini ifade ettikleri, markalarla, kurumlarla, ünlü kişilerle ve diğer kullanıcılar ile etkileşimde bulundukları yeni bir medya kanalıdır Sosyal medya pazarlaması ise; bu yeni medyanın kullanılması yolu (twitter, pinterest, periscope, swarm, vine, facebook…)ile yapılan pazarlama aktiviteleridir. İçerik pazarlaması, interaktif pazarlama, viral pazarlama, görüntülü reklam, video reklamı vs gibi farklı pazarlama ve iletişim araçlarını bünyesinde barındırır.

36

37 Çevrimiçi (online) bir pazarlama aktivitesinin sosyal medya iletişimi olarak tanımlanabilmesi için; Hedeflerini net ve ölçümlenebilir bir şekilde tanımlanmış olması. Çevrimiçi sosyal medya platformlarını kullanması İki yönlü( hatta çok yönlü ) diyaloğa izin vermesi Katıldığı topluluğun kurallarına uygun katılım olması gerekir.

38 Sosyal medya pazarlama, internet sitenizde sergilediğiniz bir ürün veya hizmetin sergileniş ve insanlara sunuluş şeklinin, tanıtımının sosyal ağlar kullanılarak yapılmasıdır. Sosyal medya pazarlaması kısaca, hedef kitleye doğru yer ve zamanda, doğru mesajla ulaşmak için sosyal medya üzerinde yürütülen satış ve reklam faaliyetleridir. Sosyal medya pazarlaması, klasik pazarlama anlayışına ek olarak tüketicileri de etken kılan bir pazarlama türüdür, blog ve mikrobloglar, sosyal ağlar, forum siteleri gibi internet mecraları üzerinden yürütülür.

39 Sosyal medyada reklam, içerik pazarlaması, promosyon gibi pazarlama faaliyetlerinin dışında ağızdan ağıza pazarlamanın online versiyonu olan viral pazarlama fırsatı da yaratılabilir. Viral pazarlama dijital ortamdaki bir ürünün çeşitli internet araçları kullanılarak kullanıcılar arasında hızlıca iletilmesi ve yayılmasıdır. Bu pazarlama yöntemi ismini virüslerin hızlıca yayılmasından almıştır. İnternette sunulan ürünler kitlelerin ilgisini çekebilme gücüne bağlı olarak binlerce ağın birinden diğerine geçerek tıpkı virüsler gibi yayılabilir. Viral pazarlama, ürün tanıtımı ve dağıtımı için tüketici iletişim ağlarını kullanarak firma faaliyetlerinin yürütülmesinde kullanılır. Viral pazarlama, internette mesajların dolaşmasıyla ortaya çıkmıştır. E- ticaret, gruplar, topluluklar ve mesaj; firmaların tutundurma faaliyetlerini geliştirmek için kullandıkları araçlardır

40 Mobil Reklam Mobil Reklam müşterilere mobil reklam araçları ile (örneğin telefonlar) reklam mesajlarının gönderilmesidir. Mobil Reklam Ne İçin Kullanılır? Marka bilinirliği oluşturmak Entegre kampanya hazırlamak Online ve offline satışları artırma Müşteri kazanımı ve sadakati artırma WOM ve sosyal medya etkileşimini artırmak

41 Mobil reklam çeşitleri 1. Mesaj ve Arama SMS, MMS, IVR (sesli yanıt sistemi) 2. Display-görüntü reklam Banner reklamlar (mobil web site ya da uygulamalarda ekranın üstünde ve altında görülen çoğunlukla statik reklam bölümleri) ve rich media (zengin medya-yüksek kaliteli animasyon, ses, video, oyun,vb... ‘zengin’ içerikler)

42 3. Mobil video-TV Statik, video önü, video sırasında, video sonrasında, interaktif (tıklanabilir) çeşitleri vardır. 4. Arama-mobil cihazlarda arama motorlarını kullanarak internette araştırma yapma üzerine çıkan reklamlar

43 Önemli mobil reklam terimleri: Tıklanma; herhangi bir internet reklamının kullanıcılar tarafından tıklanmasına denir. Kullanıcı, her reklama tıkladığında tıkladığı reklam için 1 adet tıklanma kaydedilir Görüntülenme; herhangi bir internet reklamının kullanıcılar tarafından görüntülenmesine denir. Kullanıcı, her yeni sayfa açtığında, görüntülediği reklam için 1 adet görüntülenme kaydedilir. Dönüşüm; herhangi bir internet reklamı aracılığıyla reklam verenin sitesine gelen ziyaretçinin, reklam veren tarafından belirlenen aktiviteyi gerçekleştirmesine denir.

44 Tıklanma Başına Maliyet Reklam verenin, tıklanma başına ödeme yaptığı sistemdir. Görüntülenme Başına Maliyet Reklam verenin, görüntülenme başına ödeme yaptığı sistemdir. Aksiyon Başına Maliyet Kullanıcının, internet reklamına tıklayarak siteye geldiğinde reklam veren tarafından tanımlanmış aktiviteyi gerçekleştirmesinde alınan ücrettir. (örn: e-bülten aboneliği, site üyeliği vb. )

45 Mobil website ve uygulamalar


"9. Konu Mobil Pazarlama İletişimi Uygulamaları. Yarışmalar QR (Quick response) uygulaması (kare kod) Mobil kuponlar ve broşürler Mobil içerik Mobil biletler." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları