Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KONGRE ve FUAR ORGANİZASYONU(2.Hafta)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KONGRE ve FUAR ORGANİZASYONU(2.Hafta)"— Sunum transkripti:

1 KONGRE ve FUAR ORGANİZASYONU(2.Hafta)

2 Konu içeriği 1.Kongre Turizmine ilişkin Sınırlamalar
3.2.Düzenlenme amaçlarına göre Şirket ve konferans Toplantıları 1.1.Kongre Turizminin Zaman Sınırları Bilgilendirme Toplantıları 1.2.Kongre Turizmin Sayısal Sınırları Yönetim Kurulu Toplantıları Ulusal ve Bölgesel Toplantılar 2.Teknolojik Gelişmelerin Kongre Turizmine etkileri Satış Toplantıları 3.Kongre ve Toplantıların Sınıflandırılması Ulusal Dernek, Siyasi Parti ve Sendika Toplantıları 3.1.Katılanların Milliyetlerine Göre Kongreler ( Ulusal ve Uluslararası Kongreler) Uluslararası Birlik Toplantıları

3 1.Kongre Turizmine ilişkin Sınırlamalar
1.1.Kongre Turizminin Zaman Sınırları Kongrenin türüne göre,katılan delegelere,amaca vb. özelliklere göre değişebilmektedir. Genellikle 4-5 gündür. Daha uzun kongreler sıkıcı olmakta delegeler kendilerini toplantılara verememektedir.

4 1.2.Kongre Turizmin Sayısal Sınırları
Delege sayısından çok politik,ekonomik ve diğer açılardan işletmeye ve ülkeye sağladığı faydalar önemlidir. Bazı literatürde ( )kişi alt sınır kabul edilmektedir.

5 2.Teknolojik Gelişmelerin Kongre Turizmine etkileri
Dünya da gelişmesinde teknolojinin katkısının rolü büyüktür. Olumlu ve Olumsuz etkileri açısından bakılabilir. Üretim etkinliği, Verimliliğin artması Otomasyon sonucu çalışanın boş zamanı vb.

6 Olumsuz etkileri, Vasıfsız ve yarı vasıflı işgücünün işlerini kaybetmeleri, Gelişmekte olan ülkelerin gelişmiş teknolojilere ayak uyduramamaları sayılabilir

7 Teknolojik gelişmelerde kongre turizmini olumu ve olumsuz yönde etkilemektedir.
Olumlu olarak bu turizmin doğmasına ve gelişmesine katkıda bulunur. Olumsuz olarak ta “telekonferans” sisteminin yaygınlaşmasıyla gelecek yıl içinde kongre ve konferans ağırlıklı seyahatlerde düşüş beklenmektedir.

8 Bilgisayar ve Elektronik Robotlar Plan ve Dizayn Donanımı Paketleme
Haberleşme Havayolları,Araba Kir,Elektonik satış,gör telefon,uydular vid.Konf Ulaşım Hızlı trenler,kısa mes.uçaklar,denizaltı tünelleri vs Emniyet ve Güvenlik Elekt.kilitleme,kredi kartları,dijital sistemler,alarm vs Yiyecek ve Beslenme Biyoteknoloji,genetik müh,yagsız ve sunni yiyecekler Bilgisayar ve Elektronik Otel odalarında bilgisayrlr,bilgi sistemleri,ürün yönetimi sist vs. Robotlar Havayollarıihastanlere ve vs robot kullanımı ve otomasyon vs Plan ve Dizayn Donanımı Yiyecek katları,özürlü insanlar için düzenlemeler,otel teknolojisi Paketleme Atmosferli paketlme,çevreye duyarlı ve fonksiynel paketleme vs

9 3.Kongre ve Toplantıların Sınıflandırılması
3.1.Katılanların Milliyetlerine Göre Kongreler: Ulusal Kongreler Büyük bir çoğunluğu kongrenin yapıldığı ülkenin vatandaşıdır.Kısa sürelidir(1-3 gün).Delegelerin masrafları genelde sponsor kuruluşlar tarafından karşılanır.Geziler vs.ekstradır.

10 Uluslar arası Kongreler,
En az üç ulusa ait millet katılır.Süresi daha uzundur(4-5 gün).Günü birlik geziler düzenlenir. Bu gezi ve organizasyonlar uluslar arası kongreleri daha komplike bir hale getirir.Ama ekonomik kazanç ancak böle maksimize edilebilir.

11 Simultane çeviriler yapılır. Ulaşım kolaylıkları vs düşünülmelidir
Simultane çeviriler yapılır.Ulaşım kolaylıkları vs düşünülmelidir.Konaklama ve yeme içme en iyi düzeyde olmalıdır

12 3.2.Düzenlenme amaçlarına göre
Şirket ve konferans Toplantıları Ortaklarına, çalışanlarına, satış elemanlarına, bayilerine, tüketicilerine yönelik toplantılar tertip edilebilir. √ Bilgilendirme toplantıları Firma veya sektör çalışanlarının kendi alanlarındaki yeni gelişmelerden haberdar edilmelerine yöneliktir.

13 √ Yönetim Kurulu Toplantıları Şirket bütçesi, yönetim ve personel organizasyonu faaliyetleri ile sonuçlarının işletmenin gelecek dönemi ile ilgili önemli kararlar üzerinde katılanların görüşlerinin alındığı toplantılardır. Küçük organizasyonlardır.

14 √ 3.2.1.3. Ulusal ve Bölgesel Ürün Toplantıları
Büyük çapta üretim yapan firmaların ürettikleri mamul ve hizmetlerin tanıtımını yapabilmek amacıyla düzenlenen toplantılardır. Otomobil ve Bilgisayar sanayi en fazla görülen sektörlerdir.

15 √ Satış Toplantıları Şirket çalışanlarına yönelik toplantılardır. Amaç çalışanları motive etmektir.

16 3.2.2. Ulusal Dernek,Siyasi Parti ve Sendika Top.
Ülkenin herhangi bir şehrinde düzenlenebilir. Tatil yöreleri daha sık kullanılır. Amaç aynı meslek grubuna mensup çalışanları bir araya toplayarak alanlarındaki gelişmelerden haberdar etmektir.

17 3.2.3. Uluslar arası Birlik Kongreleri
Birlik üyesi ülkelerde sırayla yapılır. Ekonomik, Politik, Kültürel, Dinsel vb amaçlarla kurulmuş uluslar arası sivil kuruluşlardır.

18 Kongreler Şirket T. %31 %19,5 %25 Dernek sendika vs. %79,5 %1 Kongreler %44 Şirket Top. Dernek T. Toplantı Türlerine göre Sayı itibariyle Dağılım Toplantı Türlerine göre Harcama İtibariyle Dağılım


"KONGRE ve FUAR ORGANİZASYONU(2.Hafta)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları