Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri İÇERİK: Ruth Clark’ın Çoklu Ortam İlkeleri ÇOKLU ORTAM İLKESİ GEREKSİZLİK İLKESİ YAKINLIK İLKESİ TUTARLILIK İLKESİ YÖNTEM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri İÇERİK: Ruth Clark’ın Çoklu Ortam İlkeleri ÇOKLU ORTAM İLKESİ GEREKSİZLİK İLKESİ YAKINLIK İLKESİ TUTARLILIK İLKESİ YÖNTEM."— Sunum transkripti:

1 HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri İÇERİK: Ruth Clark’ın Çoklu Ortam İlkeleri ÇOKLU ORTAM İLKESİ GEREKSİZLİK İLKESİ YAKINLIK İLKESİ TUTARLILIK İLKESİ YÖNTEM İLKESİ KİŞİSELLEŞTİRME İLKESİ DEĞERLENDİRME SORULARI

2 Çoklu Ortam İlkesi İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş kelimeler gibi sözel bilgileri işlerken, diğeri de görsel sunum ya da ses gibi sözel olmayan bilgileri işlemektedir. Duyular yoluyla algılanan bilginin, bu iki kanalda beraberce işlenmesi durumunda, hatırlama daha kolay olur.Yani; öğrenenler, resim ve sözcüklerin birlikte sunulduğu öğrenme ortamlarında, sadece sözcüklerden oluşan öğrenme ortamlarına göre daha iyi öğrenirler. ANASAYFA Bilgisayarı oluşturan parçaların içine takıldığı ve parçaları bir arada tutan metal ve/veya plastik bir kutudur.

3 Çoklu Ortam İlkesi Videosu: ANASAYFA

4 Yakınlık İlkesi Uzamsal yakınlık ilkesi: Eğer verilmek istenen bilgi resimle desteklenirse, resim ve sözcüklerin birbirine yakın olması gerekir. Bu ilke dikkate alındığında öğrenme aktifleşir, resim ve sözcükler birbirinden uzak olursa öğrenme zorlaşabilir. Zamansal yakınlık ilkesi: Resim ve sözcüklerin aynı anda sunulmasını vurgulayan bu ilkede, verilmek istenen bilgi sözcüklerle ifade edilirken aynı zamanda resimde hemen yanı başında bulunmalıdır ki öğrenme kolaylaşsın. Ardı sıra sunulursa öğrenme karmaşıklaşabilir, öğrenen; resimler ve sözcükler arasında ilişki kurmakta zorlanabilir. ANASAYFA Sayfa1Sayfa2 Eyfel Külesi Sayfa1 Eyfel Külesi

5 Yakınlık İlkesi Videosu: ANASAYFA

6 Yöntem İlkesi Görselleri ses ile açıklamak öğrenmeyi arttırır. Eğer görsel oldukça karışıksa veya öğrenciye yeni bir konu ise görseli ses ile açıklamak daha çok işe yaramaktadır. ANASAYFA

7 Yöntem İlkesi Videosu: ANASAYFA

8 Gereksizlik İlkesi Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak öğrenmeyi köreltir. Görsellerin hem sesle hem metinle anlatılmaya çalışılması, çalışan hafızaya fazla yükleme yapacak ve geriye öğrenme için ayrılması gereken çalışan hafıza kalmayacaktır. ANASAYFA

9 Gereksizlik İlkesi Videosu: ANASAYFA

10 Tutarlılık İlkesi Öğrenenler, konuyla ilgisi olmayan sözcük, resim ve seslerin ortamın dışında tutulduğu ortamlarda daha iyi öğrenirler. Öğrenme yeni bilginin var olan bilgiyle ilişkilendirilmesiyle gerçekleştiğinden dolayı gereksiz bilgilerin yeniden hatırlanması öğrenmeyi azaltır. ANASAYFA

11 Tutarlılık İlkesi Videosu: ANASAYFA

12 Kişiselleştirme İlkesi Öğrenmeyi arttırmak için etkileşimli bir ses tonu ve eğitsel ajan kullanılmalıdır. Çalışmalar göstermiştir ki; öğrenci bir dersle etkileşimli bir dil ve resmi olmayan bir yardımcı ile sosyal olarak iletişime geçtiğinde daha iyi öğrenme gerçekleşmiştir. ANASAYFA

13 Kişiselleştirme İlkesi Videosu: ANASAYFA

14 DEĞERLENDİRME SORULARI ANASAYFA SORU 1 SORU 2 SORU 3 SORU 4 SORU 5 SORU 6 Oyuna başlayalım! Oyun 6 sorudan oluşmaktadır. Sorulara geçin ve doğru şıkları seçin!

15 SORU 1 ANASAYFA Aşağıdakilerden hangisi Çoklu Ortam İlkesine uygundur? Metin ön plandadır. Ses ön plandadır. Görsel, öğretimsel mesajla tutarlıdır. Görseller bir ekranda, görselle ilgili metin farklı bir ekranda olmamalıdır.

16 SORU 2 Aşağıdakilerden hangisi Yakınlık İlkesi için doğrudur ? ANASAYFA

17 SORU 3 Aşağıdakilerden hangisi Yöntem İlkesi göre uygundur ? ANASAYFA

18 SORU 4 Aşağıdakilerden hangisi Gereksizlik İlkesine uygundur ? ANASAYFA

19 SORU 5 Aşağıdakilerden hangisi Tutarlılık İlkesine uymamaktadır ? ANASAYFA

20 SORU 6 Aşağıdakilerden hangisi Kişiselleştirme İlkesine uygundur ? ANASAYFA Öğrenmeyi arttırmak için etkili bir ses tonu ve eğitsel ajan kullanılması. Öğrenci bir dersle etkileşimli bir dil ve resmi olmayan bir yardımcıyla sosyal olarak iletişime geçtiğinde daha yavaş öğrenme gerçekleşir. Metinlere görseller eklemek, öğrenmeyi geliştirebilir. Görsel bir ekranda metin farklı bir ekranda gelmemelidir.

21 Hazırlayanlar: Cholponai NAZARAİEVA Merve Erçetin Bilge Sertdemir ANASAYFA

22 TEŞEKKÜRLER…


"HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri İÇERİK: Ruth Clark’ın Çoklu Ortam İlkeleri ÇOKLU ORTAM İLKESİ GEREKSİZLİK İLKESİ YAKINLIK İLKESİ TUTARLILIK İLKESİ YÖNTEM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları