Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme."— Sunum transkripti:

1

2 ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme Yolları. Toplantıyı Sunan: SEDAT GÜRBÜZ Okul Rehber Öğretmeni

3

4 EVVEL ZAMAN İÇİNDE, KALBUR SAMAN İÇİNDE BİR ZAMANLAR SİZ DE ÇOCUKTUNUZ.

5 ŞU CÜMLELER SİZE TANIDIK GELİYOR MU?

6 ÇOCUK DEDİĞİN, SAYGILIDIR. ÇOCUK DEDİĞİN, ÇOK KONUŞMAZ. ÇOCUK DEDİĞİN, BÜYÜKLERİN SÖZÜNÜ DİNLER. ÇOCUK DEDİĞİN, YAPMA DEYİNCE YAPMAZ.

7 ÇOCUK DEDİĞİN, DERS ÇALIŞIR. ÇOCUK DEDİĞİN, ÇOK SORU SORMAZ. ÇOCUK DEDİĞİN, PAYLAYINCA ÖNÜNE BAKAR. ÇOCUK DEDİĞİN, VERİLEN ÖĞÜTLERİN DIŞINA ÇIKMAZ.

8 ÇOCUK DEDİĞİN, SÖYLENEN İŞTEN KAÇMAZ. ÇOCUK DEDİĞİN, ISLAK YERLERE BASMAZ. ÇOCUK DEDİĞİN, DERSİNİ BİLİR. ANNE BABALARINA GELİNCE... ONLAR BÜYÜKTÜR HER ŞEYİ YAPABİLİRLER.

9 ÇOCUKLUĞUNUZDA BUNLARI DUYDUĞUNUZDA NELER HİSSEDİYORDUNUZ? BUGÜN SİZ, BENZER CÜMLELER KURMUYOR MUSUNUZ?

10 LÜTFEN KENDİNİZİ ÇOCUĞUNUZUN YERİNE KOYUN VE DUYMAK İSTEMEDİĞİNİZ SÖZLERİ ONLARA SÖYLEMEYİN.

11 UNUTMAYIN, ÇOCUKLARINIZ SİZDEN FARKLI BİR KİŞİLİK, SİZİN ROBOTLARINIZ DEĞİL. SİZİN İSTEDİĞİNİZ GİBİ OLMAK, SİZİN HAYALLERİNİZİ GERÇEKLEŞTİRMEK ZORUNDA DEĞİLLER. BU KADAR AĞIR YÜKÜ KALDIRAMAZLAR.

12 İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI Konuşulanları yarıda kesmemek Yargılamamak ve eleştirmemek Çok fazla konuşmamak Kişiler hakkında yorum yapmamak Dinlerken başka şeyler yapmamak Kişileri karar vermeye,yorum yapmaya zorlamamak Savunmaya geçmemek ve sadece dinlemek. Birisi ağlamaya başladığında tedirgin olmama Zıtlaşmamak ve tartışmamak Duyguları gizlemeye çalışmamak Saldırgan tavırlar takınmamak Anlatılanlara gülmemek; insanları utandırmamak

13 İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI Gerçekçi ve belirli önerilerde bulunmak. Yumuşak bir dille ve acele etmeden konuşmak Göz teması kurmak Daha iyi anlamak için sorular sormak Dikkatli bir şekilde dinlemek ve dinlediğinizi davranışınızla belli etmek. Geribildirim vermek Empatik sabırlı ve kabul edici olmak Yeri ve zamanı uygun olduğunda şaka yapmak ve gülümsemek. Etkileşime önem vermek uygun olduğunda kişiye dokunmak ve sarılmak Basit ve anlaşılır bir dil kullanmak Açık uçlu sorular sormak Yüz yüze konuşmak, gerekirse yanına oturmak

14 İLETİŞİM YÖNTEMLERİ * İşaret dili *Kullanılan sözcükler *vücut dili *Yaratılan ses tonu ve vurgular *mimikler *Konuşma anındaki ses iniş çıkışları *jestler SÖZLÜ İLETİŞİM SÖZSÜZ İLETİŞİM

15 KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR. KİŞİYE KENDİSİ İLE İLGİLİ BİR ŞEYLER SÖYLER. BENLİK SAYGISINI ZEDELER. ÖFKE VE NEFRET DUYGULARI OLUŞTURUR. ÇEKİNGEN YA DA SALDIRGAN İNSANLAR YARATIR. SEN DİLİ DAVRANIŞA YÖNELİKTİR. “DİNLEYEN” KONUŞANLA İLE İLGİLİ BİR ŞEY SÖYLER. BENLİK SAYGISINA OLUMLU KATKISI VARDIR. “KONUŞANA” YARDIM İSTEĞİ DOĞURUR. ETKİN İNSANLAR YARATIR. BEN DİLİ

16 KODLAMAKODLAMA ÇÖZÜMLEMEÇÖZÜMLEME ANNE BABA TERBİYESİZLİK EDİYORSUN SEN İLETİ KODU ÇOCUK RAHATSIZ BENİM KÖTÜ OLDUĞUMU DÜŞÜNÜYOR SEN DİLİ

17 ANNE BABA ÇOK RAHATSIZ OLDUM BEN İLETİ KODU ÖĞRENCİ RAHATSIZ ANNEM BABAM RAHATSIZ OLMUŞ KODLAMAKODLAMA ÇÖZÜMLEMEÇÖZÜMLEME BEN DİLİ

18 AİLE İÇİ İLETİŞİM Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız. ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!...

19 BUNUN İÇİN ÖNCELİKLE ÇOCUĞUNUZLA İLETİŞİM KURUN.

20 ÇOCUĞUNUZLA YÜZ YÜZE VE AYNI HİZADA OTURARAK KONUŞUN. KENDİLERİNİ SİZİNLE AYNI DÜZEYDE HİSSEDERLERSE DUYGULARINI SAKLAMADAN İFADE EDERLER.

21 ETKİLEŞİME ÖNEM VERİN. ÇOCUĞUNUZA DOKUNUN, SARILIN, SICAKLIĞINIZI HİSSETMESİNE İZİN VERİN.

22 BAZI DURUMLARDA YANLIŞ YAPMA VE SEÇME HAKKI VERİN Kİ; DAVRANIŞLARININ SONUÇLARINA KATLANMAYI ÖĞRENSİN.

23 ONUN YERİNE DÜŞÜNMEKTEN VAZGEÇİN, KENDİ BAŞINA DÜŞÜNMESİNİ SAĞLAYIN Kİ; KENDİ AYAKLARININ ÜZERİNDE DURABİLSİN.

24 UYMASINI İSTEDİĞİNİZ KURALLARIN NEDENLERİNİ AÇIKLAYIN Kİ; KÖRÜ KÖRÜNE İTAAT ETMEK YERİNE, ANLASIN.

25 ÇOCUĞUNUZU OLDUĞU GİBİ KABUL EDİP SEVDİĞİNİZİ BELLİ EDİN Kİ; ELEŞTİRİLERİNİZİ DİNLESİN, ÖZEL ÖNEM VERSİN.

26 ÖRNEK OLMA

27 MODEL OLUN Kİ; BELLİ DAVRANIŞLARI BEKLEMEYE HAKKINIZ OLDUĞUNU DÜŞÜNSÜN.

28 TUTARLI OLUN Kİ; O DA TUTARLI OLSUN, YALANA BAŞVURMASIN.

29 ETİKETLEMEYİN Kİ; KENDİNİN ÖYLE OLDUĞUNA İNANMASIN.

30 BAŞKALARIYLA ASLA KIYASLAMAYIN Kİ; KENDİNİ DEĞERSİZ HİSSETMESİN.

31 VE ÇOCUĞUNUZA MUTLAKA KALİTELİ ZAMAN AYIRIN. UNUTMAYIN!!! AİLE BİR TAKIMDIR.

32 RİSK ETMENLERİ

33 Sigara Güldürür, Süründürür, Öldürür ( Risk Etmeni )

34 BEN ETTİM SEN ETME ABİM UYUŞTURUCULAR Afyon Kenevir Sentetikler Sakinleştiriciler

35 ALKOL (Risk Etmeni )

36 RİSK ETMENİ İNTERNET CEP TELEFONU TELEVİZYON İNTERNET OYUNLARI…

37 UNUTMAYIN; SİZİN ÇOCUĞUNUZ OLARAK DOĞMAK ONLARIN ELİNDE DEĞİLDİ, ANCAK SEÇME HAKLARI OLSAYDI, SİZDEN BAŞKA KİMSENİN ÇOCUĞU DA OLMAK İSTEMEZLERDİ.

38 Bilmek,anlamayı;anlamak anlayışı getirir.


"ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları