Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Gülümseyin! Gülümseme en güzel bumerang’dır Bu seminerin sonunda; Bu seminerin sonunda; Doğal yaşam sürecinin nasıl daha etkili bir şekilde gerçekleştirileceği.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Gülümseyin! Gülümseme en güzel bumerang’dır Bu seminerin sonunda; Bu seminerin sonunda; Doğal yaşam sürecinin nasıl daha etkili bir şekilde gerçekleştirileceği."— Sunum transkripti:

1

2

3 Gülümseyin! Gülümseme en güzel bumerang’dır

4 Bu seminerin sonunda; Bu seminerin sonunda; Doğal yaşam sürecinin nasıl daha etkili bir şekilde gerçekleştirileceği ve insanlarla iletişimimizin nasıl daha kolay hale getirileceği konusunda pratik bilgiler kazanmış olacağız…

5 Nitelikleri ne olursa olsu iki sistem arasındaki bilgi alış verişi iletişimdir. MESAJ KAYNAK HEDEF GERİ BİLDİRİM

6 İLETİŞİM SÜRECİ İletişim 5 aşamaya ayrılabilen olaylar zinciridir. 1-Kaynak bir fikre sahiptir 2-Fikir bir mesaja dönüşür 3-Mesaj iletilir 4-Alıcı mesajı alır 5-Alıcı, kaynağa tepkide bulunur ve geribildirim yollar.. Bu durumda süreç, her iki tarafın birbirlerine kendilerini açıklayıncaya kadar tekrarlanır. Ancak bu süreç kapsamındaki her bir adım başarıya ulaşırsa iletişimin etkili olduğu söylenebilir İster konuşun, ister yazın, ister dinleyin, ister okuyun, iletişim tek bir davranıştan daha fazla şeyi içerir.

7 İLETİŞİM TÜRLERİ Kişi-içi iletişim Kişiler arası iletişim Örgüt- içi iletişim Kitle iletişim

8 Kişi-içi iletişim Bir insanın düşünmesi,duygulanması,iç gözlem yapması,rüya görmesi,kendine sorular sorarak cevap üretmesidir

9 KİŞİLER ARASI İLETİŞİM (Kaynağını ve hedefini insanlar oluşturur) SÖZLÜ SÖZSÜZ Dil dil ötesi yüz bedensel mekan araçlar beden temas kullanımı

10 SÖZLÜ İLETİŞİM DİL: kişilerin ne söyledikleri önemlidir. insanların karşılıklı konuşmaları, mektuplaşmaları. DİL ÖTESİ: kişilerin nasıl söyledikleri önemlidir. sesin tonu,vurgusu,hızı,şiddeti

11 SÖZSÜZ İLETİŞİM YÜZ-BEDEN: kaş,göz, ağız, el,kol hareketleri,vücut duruşu vb. BEDENSEL TEMAS: el öpmek- tokalaşmak erkeklerin kol kola dolaşması MEKAN KULLANIMI: insanlarla olan kişisel mesafemiz ARAÇLAR: rozetler,kıyafetler,masalar

12 İLETİŞİMDE DİL …………….. %7 DİL ÖTESİ ………%38 YÜZ…………….. %55

13 İLETİŞİM ÇATIŞMASI mesaj veya geribildirim hatalarından kaynaklanır

14 İLETİŞİM ENGELLERİ 1- Emretme 2- Tehdit etme 3- Tartışma 4- Suçlama 5- Alay etme 6- Ad takma 7- Utandırma 8- Konuyu değiştirme 9- Kişileri karar vermeye, yorum yapmaya zorlama 10- Konuşmaları yarıda kesme 11-Öğüt verme 12-Teşhis koyma

15 İLETİŞİM ENGELİ -1 Emretmeyin “…yapacaksın”

16 İLETİŞİM ENGELİ -2 Tehdit etmeyin “…ya yaparsın, ya da”

17 İLETİŞİM ENGELİ -3 Tartışmayın “…evet ama,…” “…evet ama,…”

18 İLETİŞİM ENGELİ -4 Suçlamayın Suçlamayın “sen zaten tembelsin…” “sen zaten tembelsin…”

19 İLETİŞİM ENGELİ -5 Alay etmeyin “Saçların Kirpi Gibi”

20 Lakaplar varsa ; problem var demektir. Mutlaka sen de bir problem var mesajını vermemiz lazım yoksa rahat edemeyiz. Doğru dürüst yürü lan ( yürüyüşün problemli) Leylek gibi boyunla ne arıyorsun en arkaya geç. ( boyunun uzunluğu problemli) Ne biçim öksürüyorsun öyle?

21 İLETİŞİM ENGELİ -6 Ad takmayın “Gözlüklü sen kalk” “Gözlüklü sen kalk” “ Kibar Seyfo Sınava Hazır mısın ?”

22 İLETİŞİM ENGELİ -7 Utandırmayın “Senin kulaklarında kocaman”

23 İLETİŞİM ENGELİ -8 Konuyu değiştirmeyin “Daha güzel şeylerden konuşalım” “Şimdi zamanı değil”

24 İLETİŞİM ENGELİ -9 Kişileri karar vermeye, yorum yapmaya zorlamayın “Sen de söylesene ne kadar çirkin bir kız değil mi ?”

25 İLETİŞİM ENGELİ -10 Konuşmaları yarıda kesmeyin

26 İLETİŞİM ENGELİ -11 Öğüt Vermeyin Bizim zamanımızda…

27 İLETİŞİM ENGELİ -12 Teşhis Koymayın Bence sen...(bu konuyu 3 kere de ancak anlarsın)

28 ETKİN DİNLEMEK Göz teması kurun. Uygun olduğunda kişiye dokunun Söyleneni tekrar edin Dinlerken başka şeylerle uğraşmayın Kendinizi konuşanın yerine koyun. Savunmaya geçmeyin; Sadece dinleyin

29 YARARLI İLETİŞİM TEKNİKLERİ 1-DİNLEMEK 2-SORU SORMAK 3-AÇIKLIĞA KAVUŞTURMAK 4-GELİŞTİRMEK 5-TAKDİR ETMEK 6-ÖZETLEMEK 7-KATILIMA ÇAĞIRMAK 8-YAPICI TARTIŞMA Bilgi geliştirme becerileri Bilgi toplama becerileri

30 GERÇEKTEN ANLAMAK İSTİYOR MUSUNUZ ? (EMPATİ)

31 EMPATİK YAKLAŞIM Yerinde olsam bende kendimi kötü hissederdim. Sende aynı benim gibisin İşler seni iyice bunaltmış Bunca iş karşısında kendini yalnız hissediyorsun Bu işlerle tek başına uğraşmak seni öfkelendiriyor.

32 Bizler genç olduk, gençli ğ in ne demek oldu ğ unu biliyoruz. Ama onlar henüz yeti ş kin olmadılar. Bu yüzden sa ğ lıklı ileti ş imin sorumlulu ğ u bizdedir. prof. dr. Binnur Yeşilyaprak

33 Olumlu-olumsuz iletişim YANLIŞ Dersini yapmadan Tenefüse çıkamazsın. DOĞRU Dersini yaptıktan sonra Tenefüse çıkabilirsin

34 YANLIŞ: Dedemin sakalı sizinkilerden kısa. DOĞRU: Arkadaşlar; lütfen kılık kıyafet yönetmeliğine uyunuz ! İmalı iletişim

35 Sen yerine, ben mesajı “Sen” mesajı yerine… -Çok kabasın! Her zaman sözümü kesiyorsun! “Ben” mesajı verin… -Konuşmaya başlayıp da sonunu getiremediğimde çok rahatsız oluyorum.

36 Sen yerine, ben mesajı “Sen” mesajı yerine… -Terbiyesizlik Ediyorsun “Ben” mesajı verin… -Çok Rahatsız Oldum.

37 Tepki Göstermeden Önce KONUŞ DUR DÜŞÜN

38 T E B E S S Ü M B U L A Ş I C I D I R ! Gülümsemek İçin : 12 Kas Kaşımızı Çatmak İçin : 103 Kas kullanırız. GÜLÜMSEYİN

39 YÜZÜNÜZDEN HİÇ GÜLÜMSEME EKSİK OLMASIN

40 “Empati olgunluğun en iyi göstergelerinden biridir.” Tongue fu düşüncesi

41 Aynı dili konuşanlar değil, Aynı duyguları paylaşanlar Aynı duyguları paylaşanlar ANLAŞIRLAR… ANLAŞIRLAR… Mevlana Mevlana


"Gülümseyin! Gülümseme en güzel bumerang’dır Bu seminerin sonunda; Bu seminerin sonunda; Doğal yaşam sürecinin nasıl daha etkili bir şekilde gerçekleştirileceği." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları