Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM."— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM

2 Gülümseyin! Gülümseme en güzel bumerang’dır

3 Bu seminerin sonunda; Doğal yaşam sürecinin nasıl daha etkili bir şekilde gerçekleştirileceği ve insanlarla iletişimimizin nasıl daha kolay hale getirileceği konusunda pratik bilgiler kazanmış olacağız…

4 Nitelikleri ne olursa olsu iki sistem arasındaki bilgi alış verişi iletişimdir.
MESAJ KAYNAK HEDEF GERİ BİLDİRİM

5 İLETİŞİM SÜRECİ İster konuşun, ister yazın, ister dinleyin, ister okuyun, iletişim tek bir davranıştan daha fazla şeyi içerir. İletişim 5 aşamaya ayrılabilen olaylar zinciridir. 1-Kaynak bir fikre sahiptir 2-Fikir bir mesaja dönüşür 3-Mesaj iletilir 4-Alıcı mesajı alır 5-Alıcı, kaynağa tepkide bulunur ve geribildirim yollar.. Bu durumda süreç, her iki tarafın birbirlerine kendilerini açıklayıncaya kadar tekrarlanır. Ancak bu süreç kapsamındaki her bir adım başarıya ulaşırsa iletişimin etkili olduğu söylenebilir

6 İLETİŞİM TÜRLERİ Kişi-içi iletişim Kişiler arası iletişim Örgüt- içi iletişim Kitle iletişim

7 Kişi-içi iletişim Bir insanın düşünmesi,duygulanması,iç gözlem yapması,rüya görmesi,kendine sorular sorarak cevap üretmesidir

8 KİŞİLER ARASI İLETİŞİM
(Kaynağını ve hedefini insanlar oluşturur) SÖZLÜ SÖZSÜZ Dil dil ötesi yüz bedensel mekan araçlar beden temas kullanımı

9 SÖZLÜ İLETİŞİM DİL: kişilerin ne söyledikleri önemlidir.
insanların karşılıklı konuşmaları, mektuplaşmaları. DİL ÖTESİ: kişilerin nasıl söyledikleri önemlidir. sesin tonu,vurgusu,hızı,şiddeti

10 SÖZSÜZ İLETİŞİM YÜZ-BEDEN: kaş,göz, ağız, el,kol hareketleri ,vücut duruşu vb. BEDENSEL TEMAS: el öpmek-tokalaşmak erkeklerin kol kola dolaşması MEKAN KULLANIMI: insanlarla olan kişisel mesafemiz ARAÇLAR: rozetler,kıyafetler,masalar

11 İLETİŞİMDE DİL …………….. %7 DİL ÖTESİ ………%38 YÜZ…………….. %55

12 mesaj veya geribildirim hatalarından kaynaklanır
İLETİŞİM ÇATIŞMASI mesaj veya geribildirim hatalarından kaynaklanır

13 İLETİŞİM ENGELLERİ 1- Emretme 2- Tehdit etme 3- Tartışma 4- Suçlama
5- Alay etme 6- Ad takma 7- Utandırma 8- Konuyu değiştirme 9- Kişileri karar vermeye, yorum yapmaya zorlama 10- Konuşmaları yarıda kesme 11-Öğüt verme 12-Teşhis koyma

14 İLETİŞİM ENGELİ -1 Emretmeyin “…yapacaksın”

15 İLETİŞİM ENGELİ -2 Tehdit etmeyin “…ya yaparsın, ya da”

16 İLETİŞİM ENGELİ -3 Tartışmayın “…evet ama,…”

17 “sen zaten tembelsin…”
İLETİŞİM ENGELİ -4 Suçlamayın “sen zaten tembelsin…”

18 İLETİŞİM ENGELİ -5 Alay etmeyin “Saçların Kirpi Gibi”

19 Lakaplar varsa ; problem var demektir.
Mutlaka sen de bir problem var mesajını vermemiz lazım yoksa rahat edemeyiz. Doğru dürüst yürü lan (yürüyüşün problemli) Leylek gibi boyunla ne arıyorsun en arkaya geç. (boyunun uzunluğu problemli) Ne biçim öksürüyorsun öyle?

20 “Kibar Seyfo Sınava Hazır mısın ?”
İLETİŞİM ENGELİ -6 Ad takmayın “Gözlüklü sen kalk” “Kibar Seyfo Sınava Hazır mısın ?”

21 “Senin kulaklarında kocaman”
İLETİŞİM ENGELİ -7 Utandırmayın “Senin kulaklarında kocaman”

22 “Daha güzel şeylerden konuşalım”
İLETİŞİM ENGELİ -8 Konuyu değiştirmeyin “Daha güzel şeylerden konuşalım” “Şimdi zamanı değil”

23 İLETİŞİM ENGELİ -9 Kişileri karar vermeye, yorum yapmaya zorlamayın
“Sen de söylesene ne kadar çirkin bir kız değil mi ?”

24 Konuşmaları yarıda kesmeyin
İLETİŞİM ENGELİ -10 Konuşmaları yarıda kesmeyin

25 İLETİŞİM ENGELİ -11 Öğüt Vermeyin Bizim zamanımızda…

26 Bence sen...(bu konuyu 3 kere de ancak anlarsın)
İLETİŞİM ENGELİ -12 Teşhis Koymayın Bence sen...(bu konuyu 3 kere de ancak anlarsın)

27 ETKİN DİNLEMEK Göz teması kurun. Uygun olduğunda kişiye dokunun
Söyleneni tekrar edin Dinlerken başka şeylerle uğraşmayın Kendinizi konuşanın yerine koyun. Savunmaya geçmeyin; Sadece dinleyin

28 YARARLI İLETİŞİM TEKNİKLERİ
Bilgi toplama becerileri 1-DİNLEMEK 2-SORU SORMAK 3-AÇIKLIĞA KAVUŞTURMAK 4-GELİŞTİRMEK Bilgi geliştirme becerileri 5-TAKDİR ETMEK 6-ÖZETLEMEK 7-KATILIMA ÇAĞIRMAK 8-YAPICI TARTIŞMA

29 GERÇEKTEN ANLAMAK İSTİYOR MUSUNUZ ? (EMPATİ)

30 EMPATİK YAKLAŞIM Yerinde olsam bende kendimi kötü hissederdim.
Sende aynı benim gibisin İşler seni iyice bunaltmış Bunca iş karşısında kendini yalnız hissediyorsun Bu işlerle tek başına uğraşmak seni öfkelendiriyor.

31 gençliğin ne demek olduğunu biliyoruz.
Bizler genç olduk, gençliğin ne demek olduğunu biliyoruz. Ama onlar henüz yetişkin olmadılar. Bu yüzden sağlıklı iletişimin sorumluluğu bizdedir. prof. dr. Binnur Yeşilyaprak

32 Olumlu-olumsuz iletişim
YANLIŞ Dersini yapmadan Tenefüse çıkamazsın. DOĞRU Dersini yaptıktan sonra Tenefüse çıkabilirsin

33 İmalı iletişim YANLIŞ: Dedemin sakalı sizinkilerden kısa. DOĞRU: Arkadaşlar; lütfen kılık kıyafet yönetmeliğine uyunuz !

34 -Çok kabasın! Her zaman sözümü kesiyorsun!
Sen yerine, ben mesajı “Sen” mesajı yerine… -Çok kabasın! Her zaman sözümü kesiyorsun! “Ben” mesajı verin… -Konuşmaya başlayıp da sonunu getiremediğimde çok rahatsız oluyorum.

35 -Terbiyesizlik Ediyorsun
Sen yerine, ben mesajı “Sen” mesajı yerine… -Terbiyesizlik Ediyorsun “Ben” mesajı verin… -Çok Rahatsız Oldum.

36 Tepki Göstermeden Önce
DUR DÜŞÜN KONUŞ

37 GÜLÜMSEYİN TEBESSÜM BULAŞICIDIR !
Gülümsemek İçin : 12 Kas Kaşımızı Çatmak İçin : 103 Kas kullanırız.

38 YÜZÜNÜZDEN HİÇ GÜLÜMSEME EKSİK OLMASIN
teşekkürler...

39 “Empati olgunluğun en iyi göstergelerinden biridir.”
Tongue fu düşüncesi

40 Aynı dili konuşanlar değil,
Aynı duyguları paylaşanlar ANLAŞIRLAR… Mevlana


"İLETİŞİM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları