Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DUYGUSAL ZEKAYI NASIL GELİŞTİRELİM? ODTÜ KOLEJİ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DUYGUSAL ZEKAYI NASIL GELİŞTİRELİM? ODTÜ KOLEJİ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ."— Sunum transkripti:

1 DUYGUSAL ZEKAYI NASIL GELİŞTİRELİM? ODTÜ KOLEJİ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ

2 zIQ ile ölçülen zeka, kişilerin okul ve iş yaşamındaki başarısını belirleyen değişmez bir etken midir? zÖyleyse, neden yüksek IQ’lu çocuklar, ortalama IQ’ya sahip arkadaşlarına göre yaşamda daha başarısız olabiliyorlar? Neden Duygusal Zeka?

3 zAraştırma bulgularına göre, okul-iş ve günlük yaşamdaki başarıyı IQ (Entelektüel Zeka) kadar EQ (Duygusal Zeka) belirlemektedir.

4 zDuygusal zeka yoksunluğu, kişinin aile yaşamından mesleki başarısına, toplumsal ilişkilerinden sağlık durumuna kadar birçok alanda kötü sonuçlar doğurabilmektedir.

5 zDr. Daniel Goleman, EQ’yu kısaca; zKendisinin ve çevresindekilerin duygu ve isteklerini doğru tanımlayarak, zBu doğrultuda ve zSonuç verecek şekilde davranma yeteneği olarak tanımlıyor.

6 Goleman’a göre duygusal zeka, bireyin sahip olduğu zeka potansiyelini nasıl açığa çıkarabileceği ve doğru bir biçimde nasıl kullanabileceğini gösteren bir yetenektir.

7 Duygusal Zeka Ne Değildir? zDuygusal olmak değildir. zKendine aşırı değer vermek değildir. zSürekli gülümseyerek sempatik davranma anlamını taşımaz. Duyguları doğru bir biçimde anlamak, etkin ve uygun şekilde gösterebilmektir.

8 z Duygusal zeka eğitimi de en az matematik ya da okuma eğitimi kadar önemlidir. KALİTE ÇEMBERİ “HİSSEDEN ÇOCUKLA BAŞARIYA YOLCULUK” DUYGUSAL BECERİLER NEDEN ÖĞRETİLMELİ?

9 HİSSEDEN ÇOCUKLA BAŞARIYA YOLCULUK zDUYGUSAL ZEKA GELİŞTİRME PROGRAMI zDUYGU PAYLAŞIM GÜNÜ zMUTLU ÇOCUK TAKVİMİ zİYİLİK DEFTERİ zİYİLİK KUMBARASI

10 ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ

11 İLETİŞİM SADECE KONUŞMA DEĞİLDİR KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÖZLÜSÖZSÜZ

12 YAPILAN ARAŞTIRMALAR GÖSTERİYOR Kİ... İletişim sırasında ; %50 halimiz, tavrımız (Beden dili), %40 ses tonumuz, söyleyiş tarzımız %10 söylediğimiz kelimeler, etkilidir

13 BAŞARILI İLETİŞİMİN TEMEL KOŞULLARI Empati Karşımızdaki kişilere saygı duymak Gerçekçi ve doğal davranmak Etkili Dinleme

14 DİNLEMEK İNSAN İLİŞKİLERİNİN TEMELİDİR “Çocuğuna bir servet bırakmak isteyen anne-baba ona iyi dinlemeyi öğretmelidir.” Publilus Syrus

15 Dinleyen kişinin, anlatılanları karşı tarafa tıpkı bir ayna gibi yansıtmasıdır. DUYGULARI ANLAYABİLMEK İÇİN ETKİN DİNLEME Etkin dinleme dinleyenin anlatılanı yalnız duyduğunu değil, aynı zamanda doğru olarak anladığını da gösterir. En sağlıklı iletişim yöntemi olarak kabul edilir. *Etkin dinlemede ebeveyn suskun, pasif değildir.Tam tersine çocuğun duygu ve düşünceleriyle ilgili ve onları onaylayan bir görüntü içinde kendi başına düşünmesine yardım eden kişi rolündedir.

16 Bana gerçekten kızgınsın. KODLAMAKODLAMA SENDEN NEFRET EDİYORUM! ÇÖZÜMLEMEÇÖZÜMLEMEÇOCUK ANNE / BABA KIZGIN KIZMIŞ

17 Bir daha onunla hiç oynamayacağım!.. Sana zor görünüyor Bu sana haksızlıkmış gibi geliyor Sen de başkasıyla oyna Belki de onu kastetmemiştir! Ona gerçekten kızgınsın Yapamam ! Şimdi böyle konuşma! Hemen başla!.. Ben de gitmek isterdim. O her zaman her yere gidebiliyor Bunu daha önce tartışmıştık, onun için itirazı bırak. Bu gün okula gitmek istemiyorum. Ali’den nefret ediyorum. Senin yaşındaki bütün çocuklar okula gitmek zorundadır. Ali’nin seni üzmesinden korkuyorsun. Bana çok kızgınsın. Benimle böyle konuşma bir daha!.. Sen dünyanın en kötü annesisin ÇOCUĞUMLA İLETİŞİM ÇOCUĞUN SÖZLERİ TIKAYICI CEVAP İLETİŞİM ENGELİ AÇIK CEVAP ETKİN DİNLEME

18

19 ÇOCUĞA SORUN YARATAN DAVRANIŞLAR SORUN YOK ANNE/BABAYA SORUN YARATAN DAVRANIŞLAR SORUN ÇOCUĞUN ETKİN DİNLEME YAP SORUN ANNE / BABANIN BEN DİLİNİ KULLAN Sevdiği arkadaşı okuldan ayrıldığı için okula gitmek istemediğini söylüyor. Çocuk anlaştıkları gibi ev temizliğine yardımcı olmuyor.

20 BEN DİLİNİN ÜÇ ÖĞESİ 1.KABUL EDİLEMEYEN DAVRANIŞ 2.DUYGU 3.SOMUT ETKİ

21 BEN DİLİNİN ÜÇ ÖĞESİ 1.KABUL EDİLEMEYEN DAVRANIŞ • Sözümün arasına girdiğin zaman, • Elektrik düğmesini açık bıraktığında, • Çamurlu ayakkabılarınla içeri girdiğinde, 2.DUYGU 3.SOMUT ETKİ • Çünkü, söyleyeceklerimi unutuyorum. • Çünkü, paramız ve enerji boşuna gidiyor • Çünkü, temizlediğim yerler kirleniyor • kızıyorum • üzülüyorum • sinirleniyorum

22 SEN DİLİ YORGUN KODLAMAKODLAMA ÇOK YORGUNUM, ŞU AN SENİNLE OYNAYAMAYACAĞIM ÇÖZÜMLEMEÇÖZÜMLEME BABAM YORGUN BABAÇOCUK KODLAMAKODLAMA BENİ RAHATSIZ ETMEYİ BIRAKIR MISIN? ÇÖZÜMLEMEÇÖZÜMLEME BEN KÖTÜYÜM BABAÇOCUK BEN DİLİ

23 SEN DİLİ BEN DİLİ KİŞİLİĞE YÖNELİKTİRDAVRANIŞA YÖNELİKTİR KARŞIMIZDAKİ İLE İLGİLİ BİRŞEYLER SÖYLER KENDİMİZ İLE İLGİLİ BİRŞEYLER SÖYLER BENLİK ALGISINI ZEDELER YA DA TÜMDEN YOK EDER BENLİK ALGISINA OLUMLU ETKİSİ VARDIR ÖFKE NEFRET DUYGULARI OLUŞTURUR SÖYLEYENE YARDIM İSTEĞİ DOĞURUR ÇEKİNGEN YA DA SALDIRGAN İNSANLAR YARATIR GÜVENLİ İNSANLAR YARATIR

24 BEN İLETİLERİ ALAN ÇOCUKLAR ; EMPATİK, BENCİL OLMAYAN, BENLİK ALGILARI GELİŞMİŞ, GÜVENLİ, DUYARLI, İŞBİRLİKÇİ, GEREKTİĞİNDE KENDİLERİNE UYMAYAN DURUMLARA “HAYIR” DİYEBİLEN, DUYGUSAL ZEKALARI GELİŞMİŞ BİREYLER OLMAYA ADAYDIRLAR.

25 ÇOK SEVDİĞİM ANNE-BABAMA… Sizin çocuğunuz olarak doğmak elimde değildi. Ama seçme hakkım olsaydı, sizden başka kimsenin çocuğu olmak istemezdim! Prof. Dr. Atalay YÖRÜKOĞLU

26 DEĞİŞİM İÇİN BİR BAŞLANGIÇ YAPMANIN ZAMANIDIR. NEDEN BU GÜN OLMASIN? KAYBEDEBİLECEĞİMİZ HİÇ BİR ŞEY YOK AMA KAZANACAĞIMIZ ÇOK ŞEY VAR Ç O C U K L A R I M I Z… ODTÜ KOLEJİ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ ARZU ÇEBİ

27 Denetleyen değil etkileyen anne baba olma yolculuğunuzda başarılar…


"DUYGUSAL ZEKAYI NASIL GELİŞTİRELİM? ODTÜ KOLEJİ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları