Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ ZEHRA AKÇA  İLETİŞİM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ ZEHRA AKÇA  İLETİŞİM."— Sunum transkripti:

1 ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ ZEHRA AKÇA  İLETİŞİM

2 İLETİŞİM  Nitelikleri ne olursa olsun, iki sistem arasındaki bilgi alış verişidir.

3 İLETİŞİM SÜRECİ VE TEMEL BİLEŞENLERİ MESAJMESAJ KAYNAKHEDEF GERİ BİLDİRİM

4 İLETİŞİM TİPLERİ SÖZEL İLETİŞİM SÖZSÜZ İLETİŞİM

5 * ETKİN BİR İLETİŞİMDE SÖZEL VE SÖZEL OLMAYAN MESAJLAR UYUM İÇİNDE OLMALIDIR. İLETİŞİMDEKİ SORUNLARIN BİR ÇOĞU BU UYUMSUZLUKTAN KAYNAKLANIR.

6 KAÇ TÜR DİNLİYORUZ ? KARŞIMIZDAKİNİN ALGILADIĞI Edilgin Dinleme SessizlikDinleniyorum Kabul Ederek Dinleme Etkin Dinleme Ben Varım Önemliyim Değerliyim Sözünü dinlemesem de beni sever Ona her zaman güvenebilirim

7 KAÇ TÜR DİNLİYORUZ ? KARŞIMIZDAKİNİN ALGILADIĞI Reddederek Dinleme Engelli Dinleme Yok Sayma Ben Varım Önemsizim Değersizim Sözünü dinlemezsem beni sevmez Ona her zaman güvenemem Ben Yokum

8 KİŞİ DİNLENİLMEDİĞİNDE...  Kendisini değersiz hisseder,  Anlaşılmadığını düşünür,  Kendini mutsuz hisseder,  Sıkıntısı daha da artar.

9 KİŞİ DİNLENİLDİĞİNDE...  Kendini değerli hisseder,  Anlaşıldığını düşünür,  Karşısındaki kişi için önemli olduğunu düşünür,  Mutlu olur,  Sıkıntısı hafifler ve kendini rahatlamış hisseder.

10 BEN MESAJLARININ ÜÇ BÖLÜMÜ VARDIR. 1. İlk önce davranış açıklanır. Suçlamayın, sadece anlatın. Sözüm kesildiği zaman Olası sonuçlarla ilgili hislerinizi açıklayın. Canım sıkılıyor Sonra davranışın sonucunun ne olduğunu anlatın. Derdimi anlatamadığım için...

11 DAVRANIŞ HİSLER SONUÇ  Sözüm kesildiğinde derdimi anlatamıyorum, bu da benim canımı sıkıyor

12 SEN DİLİ  Kişiliğe yöneliktir.  Çocuğa kendiyle ilgili bir şeyler söyler.  Benlik saygısını zedeler ya da tümden yok eder.  Öfke ve nefret duyguları oluşturur.  Çekingen ya da saldırgan insanlar yaratır.

13 Anne-Baba Çocuk Rahatsız Rahatsız KODLAMA SEN İLETİSİ KODU Ne kadar düşüncesizsin Hemen müziğin sesini kıs! ÇÖZÜMLEME Ben düşüncesiz bir çocuğum

14 BEN DİLİ  Davranışa yöneliktir  Çocuğa anne babasıyla ilgili bir şeyler söyler  Benlik saygısını olumlu etkiler  Sorunlu olana yardım isteği doğurur  Atılgan insanlar yaratır

15 Anne-Baba Çocuk Rahatsız Rahatsız KODLAMA BEN İLETİSİ KODU Müziğin sesi çok yüksek, Başım ağrıyor, ÇÖZÜMLEME Annem babam rahatsız rahatsız

16 ÇATIŞMA ÇÖZÜMÜNDE TEMEL KURALLAR  İyi bir başlangıç yapınız.  Arkadaşınızla doğrudan konuşunuz.  Memnuniyetinizi ya da rahatsızlığınızı, bunlara neden olan olayın hemen ardından arkadaşınıza ifade ediniz.  Olayları onun yönünden de dinleyiniz.  Sakin ve soğukkanlı olunuz.  Birbirinizi suçlamaktan kaçınmalısınız.  “Ben Dili”ni kullanınız.

17 ÇATIŞMA ÇÖZÜMÜNDE TEMEL KURALLAR  Açık olunuz.  Belirli davranışlar üzerine odaklanın.  Kazanma/yenme isteğinizi bir kenara bırakınız.  Olumlu tonu koruyunuz.  İsteklerinize hemen yanıt vermesi için arkadaşınızı zorlamayınız.  Tarafsız olan bir üçüncü kişiden destek isteyiniz.  Danışmanlık alınız.


"ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ ZEHRA AKÇA  İLETİŞİM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları